Ziestan kennel

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemuksia ziestan kennelin tipsuista? Olen ymmärtänyt että kennel toiminta on aika mittavaa ja kasvattaja on hyvin perehtynyt tähän tiettyyn rotuun.

49

19681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköposteihin ainakin vastaa todella nihkeästi... muuta en osaa sanoa

      • Anonyymi

        Olen ymmärtänyt että kysyntää on nyt niin paljon että kennelit saavat kymmeniä viestejä päivässä. Se varmaan selittää tuota hitautta. Moni tekee päivätöitä ja niitä koiriakin pitää hoitaa sekä arkea/perhettä.


    • Anonyymi

      onko kokemuksia kennel Arnica Montana?

      • Anonyymi

        Jos shiba pitää saada, niin ottakaa mistä tahansa muualta paitsi tästä kennelistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos shiba pitää saada, niin ottakaa mistä tahansa muualta paitsi tästä kennelistä.

        Kenneli vaikuttaa kyllä aika epämääräiselle. Minkä aikaa kasvattanut shiboja kyseinen kenneli?


      • Anonyymi

        Meillä on Shiba Arnica Montanalta ja olemme tyytyväisiä koiraamme ja kennelliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos shiba pitää saada, niin ottakaa mistä tahansa muualta paitsi tästä kennelistä.

        Täysin samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on Shiba Arnica Montanalta ja olemme tyytyväisiä koiraamme ja kennelliin.

        Onko koira ollut terve? Tämän ketjun perusteella olisin huolissani :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä!

        Jouluaattona yöllä klo 2:17, oletko tosissasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä!

        Jouluaattona klo 2:17, kukaan ei voi olla näin katkera ja yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouluaattona klo 2:17, kukaan ei voi olla näin katkera ja yksin.

        Taisit ottaa pennun häneltä ja siitä syystä olet katkera ja häntä puolustamassa täällä. Kentiskö?


    • Anonyymi

      Kannattaa tsekata jalostustietokannasta heidän pentuetahti ja yhdistelmät mitä käytetty yms niin kertoo jo paljon.

    • Anonyymi

      Ymmärsinkö oikein että näillä kasvattajilla on vähintään puoli tusinaa kennelnimeä ja lisäksi sama määrä kennelnimettömiä pentueita. Siis shiboista saattaa olla jopa 95% samoista kenneleistä?

      • Anonyymi

        Ystäväiseni, eikö kaikki mitä nimettömänä netissä kirjoitetaan ole totta? Aina ja absoluuttisesti??? Terveisin, Kiinan Keisarinna


      • Anonyymi

        Jopa 120% voi olla


      • Anonyymi

        Suomi onkin luultavasti ainoa maa missä shibat terveystutkitaan laajasti. Puolasta tuskin löydät pentua jonka vanhemmat terveystarkastettuja. Niinpä niillä ei ole huonoja tuloksiakaan. En tiedä Puolan säännöistä mutta ainakin Ranskassa koiraa saa pennuttaa tiheään monta kertaa. Koiria ei sielläkään terveystarkasteta kuten Suomessa.


    • Anonyymi

      On tosi vaikea saada pentu Suomesta. Monet näyttävät tuovan ranskasta ja Latviasta tai Puolasta. Osaisitteko suositella kenneleistä europasta. Miten vierailu niissä onnistuu kun emo pitää nähdä?

      • Anonyymi

        Meillä onnistui todella hyvin Latviasta. Pentu on täysin terve sekä emo myös. Kävimme katsomassa 6kk ennen luovutusikää emoa yms. Suosittelen vahvasti ottaa pennun mistä tahansa muualta kuin Suomesta. Valitettavasti täällä asiat hoidetaan vähän sinneppäin mutta ei kunnolla kuitenkaan. Tutustu terveystietoihin Suomessa niin näet miksi.


    • Anonyymi

      Ranskassa on julkinen jalostustietojärjestelmä. Sieltä on tuotu nyt paljon shiboja kennelistä, jonka kasvatus ei onnistuisi Suomessa Suomen Kenneliiton alla. Ranskassa on eri säännöt. Emoilla saa teettää useampia pentuja ja tiheämpään tahtiin kun Suomen Kennelliitossa. Jos tämä käy omaan eettiseen ajatusmaailmaan niin ok sitten vaan Ransakasta tästä kennelistä tuomaan, pentuja kyllä riittää siellä!

      • Anonyymi

        Suomeen tuotu Ranskasta jalostukseen shibanarttu jolla jo viisi pentuetta. Suomessa sitä käytti kuudennen kerran jalostukseen shiba yhdistyksen jalostustoimikunnan jäsen. Suomessa narttu saa Kennelliiton sääntöjen mukaan tehdä 5 pentuetta. Koiralla ollut Ranskassa erittäin tiheään pentuja ja useita tihennettyjä pentueita joiden jälkeen täytyy olla kahden vuoden tauko. Tätäkään ei tälle nartulle suotu.. Samasta kennelistä tuodaan Suomeen paljon shiboja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeen tuotu Ranskasta jalostukseen shibanarttu jolla jo viisi pentuetta. Suomessa sitä käytti kuudennen kerran jalostukseen shiba yhdistyksen jalostustoimikunnan jäsen. Suomessa narttu saa Kennelliiton sääntöjen mukaan tehdä 5 pentuetta. Koiralla ollut Ranskassa erittäin tiheään pentuja ja useita tihennettyjä pentueita joiden jälkeen täytyy olla kahden vuoden tauko. Tätäkään ei tälle nartulle suotu.. Samasta kennelistä tuodaan Suomeen paljon shiboja.

        Useat rotuyhdistyksen aktiivit ovat näitä Ranskasta tuoneet. Melko tekopyhää mustamaalata suomalaisia Kennelliiton ja pevisan sääntöjä noudattavia kasvattajia.


    • Anonyymi

      Shirokawa kennel kasvattaa laajamittaisesti shiboja. En löydä kuitenkaan heidän y tunnustaan netissä. En halua harmaan talouden pentua, mistä sen löytäisi? Näistä tässä huhutuissa löysin joten ainakin vero asiat on hoidettu asianmukaisesti.

      • Anonyymi

        En suosittele kyseistä kenneliä missään nimessä. Tutustu terveystietoihin huolella.


    • Anonyymi

      Eilen Messukeskuksen koiranäyttelyn rotunsa paras Shiba oli Ziestan Suomessa PEVISA sääntöjen ja kaikkien Suomen Kennelliiton ja Suomen lain puitteissa kasvattama upea shiba. Paljon onnea! Kateelliset taas tukehtuvat kateuteensa ja eiköhän tännekkin sitä pahaa oloa taas anonyymisti pureta, kun itse ei kyetä samaan. Sääliä saa kuka vaan, kateus täytyy ansaita!

    • Anonyymi

      Tänä viikonloppuna ole Messukeskuksen koira näyttelyssä Helsingissä menestynein Suomessa kasvatettu shiba ZIESTAN KAYA AT INGEFAL'S, paljon onnea kasvattajalle Ziestan kennel ja omistajalle Ingefal´s kennel . Hieno suoritus!

      • Anonyymi

        Jokaikisessä kennelissä, jossa kasvatetaan aktiivisesti, syntyy toisinaan pentu, jolla jokin ominaisuus ei ole täydellinen. Silloin tehdään uusia suunnitelmia, jalostusvalintoja ja katsotaan eteenpäin. Kukaan ei voi väittää kasvattavansa 100% kaikin puolin terveitä koiria enkä usko, että väittääkään. Jokaisella kasvattajalla on kasvatti, jolla jokin ominaisuus ei ole mennytkään täydellisesti. Tämä koira juoksee voitosta voittoon kauniin liikkein, jotka saavat kehuja kaikilta. Koira ei ole mitenkään oireellinen vaan hyvin hoidettu ja hyvässä lihaskunnossa oleva upea shiba. Voi kun sinäkin osaisit iloita tästä sen sijaan, että kirjoittelet täällä anonyymisti.


      • Anonyymi

        Oletko katsonut tämän koiran jalostustietojärjestelmästä? Lonkkatulokset harvinaisen huonot shiballe. Ihme, jos ei mitenkään oireile noin pahaa toispuoleisuutta…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaikisessä kennelissä, jossa kasvatetaan aktiivisesti, syntyy toisinaan pentu, jolla jokin ominaisuus ei ole täydellinen. Silloin tehdään uusia suunnitelmia, jalostusvalintoja ja katsotaan eteenpäin. Kukaan ei voi väittää kasvattavansa 100% kaikin puolin terveitä koiria enkä usko, että väittääkään. Jokaisella kasvattajalla on kasvatti, jolla jokin ominaisuus ei ole mennytkään täydellisesti. Tämä koira juoksee voitosta voittoon kauniin liikkein, jotka saavat kehuja kaikilta. Koira ei ole mitenkään oireellinen vaan hyvin hoidettu ja hyvässä lihaskunnossa oleva upea shiba. Voi kun sinäkin osaisit iloita tästä sen sijaan, että kirjoittelet täällä anonyymisti.

        Täysin totta ettei kukaan voi taata kasvattavansa vain terveitä koiria, aina voi tulla yllätyksiä vaikka olisi kuinka tutkittu ja mietitty.
        Samojen yhdistelmien jatkuva toistaminen ei kuitenkaan mielestäni auta asiaa, varsinkaan jos edellisten pentueiden terveydestä ei ole vielä tietoa tai tulokset eivät ole kovin hyvät. Erityisesti saman yhdistelmän uusimiseen kolmeen tai jopa neljään kertaan en näe mitään kasvatuksellisia perusteita, mutta nämä toki ovat vain omia mielipiteitä. Onneksi sentään shibojen pevisa (perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelma) estää nykyään alle 2v. narttujen pennutuksen.
        Jokainen hankkii koiransa sieltä, mistä parhaaksi näkee, mutta varmasti on hyvä kysellä kokemuksia ja ottaa asioista selvää mahdollisimman laajasti ennen ostoa eikä vain ostaa koiraa sieltä mistä ensimmäisenä vapaita pentuja löytyy.


    • Anonyymi

      Olemme miettineet puolisoni kanssa pennun ottamista Arnica Montanan kennelistä jo pitemmän aikaa. Taidamme katsella jostain muualta sittenkin.. Onko mitään suosituksia mistä kannattaisi ottaa?

      • Anonyymi

        Kirjoitit tämän kommentin jouluaattoyönä kello 2:22. Hyvää Joulua ja eikö nettihäiriköillä ole joululomaa? Mitäpä jos keskittyisit omaan kasvatukseesi vuonna 2023, eikä sinun tarvitsisi viettää ensi jouluaattoa suomi 24 palstalla kun kilpailevat kasvattajat niin harmittavat!


    • Anonyymi

      Onko kokemuksia kennel Arnica Montana? Kuulisin mielelläni henkilökohtaisista kokemuksista. Voi myös laittaa spostilla jos haluaa!

      • Anonyymi

        On hyvä kokemus. Tule kasvattikävelylle tutustumaan. Ei täällä suomi 24 kukaan normaali keskustele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä kokemus. Tule kasvattikävelylle tutustumaan. Ei täällä suomi 24 kukaan normaali keskustele.

        Jos shiba pitää saada, niin ottakaa mistä tahansa muualta paitsi tästä kennelistä!


    • Anonyymi

      Ei täällä trollaa Suomalaiset. Venäläisille kasvattajille on tullut hätä käteen kun Suomessa on muutama aktiivinen shiba kasvattaja, jolta voi saada pennun. Nämä kolme aktiivisinta on tässä mainittu ja maalitettu. Samalla kehuttu, miten terveitä ja hienoja shiboja saa Latviasta ja Puolasta. Ainakin Latvia on maa, jonka kautta valkopestään Venäläisiä shiba pentuja Suomen markkinoille. Tänä vuonna on Kennelliittoon rekisteröity ennen rekisteröintikieltoa Venäläisille koirille lähemmäs 100 Venäjältä ostettua shibaa. On siis kyse merkittävästä rahalähteestä. Venäläiset shibat eivät ole mitenkään halpoja. Venäjällä on kulttuuri maalittaa henkilö, joka koetaan kilpailijaksi. Lukekaa vaikka Jessikka Aron kirja Putinin trollit. Ihan normi menoa siellä ja jos nyt shiba kasvattajat alkavat täällä toisistaan kertomaan törkyä, Venäläiset hykertelevät ja kauppa käy Latvian kautta.

      • Anonyymi

        Mietin juuri samaa. Että tämä on Venäläisten trollausta. Haluavat vaikuttaa negatiivisesti Suomalaisten markkinoihin.

        Ps suosittelen juuri tuota Jessikka Aron kirjaa kaikille kasvattajille myös.


    • Anonyymi

      Monet näyttävät tuovan ranskasta ja Latviasta tai Puolasta. Osaisitteko suositella kenneleistä muualta kuin Suomesta?

    • Anonyymi00084

      Pentutehtailija!

    • Anonyymi00085

      En suosittele. Pentuja tulee järjetön määrä vuosittain. Ainoastaan pakolliset terveystarkastukset tehty, vaikka monilla muilla kenneleillä tutkitaan laajemmin. Shibojen osalta jalostustietokantaa tutkimalla näkee myös heti, että Ziestan kennel ainoa, jossa jalostuskoirilla ei lainkaan näyttelytuloksia. Sijoituskoiria ilmeisesti käytetään niin, että pennut tehdään heti kun ikä sallii. Tämäkin selviää julkista jalostustietokantaa tutkimalla. Väittäisin "lailliseksi " pentutehtailuksi ihan jo pelkästään pentueiden määrään pohjautuen. Heiltä myös useaan otteeseen ollut torissa myytävänä sekarotuisia koiria eli sellaisia, joita ei tietysti jalostustietokannassa näy.

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe