Halusin olla geronomi, mutta taas tulee matikka eteen. Kärsin siis laskuhäiriöstä, jonka takia laskeminen on mahdottoman ja järkyttävän yhdistelmä. Olen työskennellyt lasten kanssa ja kova halu olisi päästä opiskelemaan.. mutta no.. olisko mitään toivoa?
Ja en halua tänne mitään trolleja tai negatiivisia juttuja. Itse en voi sille mitään, että kärsin häiriöstä.
GERONOMIT kuulolle
12
399
Vastaukset
- Anonyymi
Vastauksia tarvitsisi!!!
- Anonyymi
Lukihäiriöinen voi ainakin saada lisäaikaa pääsykokeeseen. Voisiko myös noiden laskujen osalta saada? Jos se edes helpottaisi.
En tiedä, joutuuko suorittamaan lääke luvat, jos joutuu, täytyy osata laskea lääke laskuja. Se on tietysti oleellusta oikean annostelun kannalta- Anonyymi
Itse ymmärsin, että geronomi toimii vanhuspalvelujen tuottajana, koordinoijana, suunnittelijana ja kehittäjänä... eli palveluiden tuottajana vanhukselle.. Ei niin sanotusti sairaanhoitaja.. Miksi joku joka ohjaa tai tuottaa palvelua tarvitsee lääke lupaa, kun eihän ne tee töitä hoitajana vaan ohjaajana.. Eikö sairaanhoidon hoida hoitajat??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ymmärsin, että geronomi toimii vanhuspalvelujen tuottajana, koordinoijana, suunnittelijana ja kehittäjänä... eli palveluiden tuottajana vanhukselle.. Ei niin sanotusti sairaanhoitaja.. Miksi joku joka ohjaa tai tuottaa palvelua tarvitsee lääke lupaa, kun eihän ne tee töitä hoitajana vaan ohjaajana.. Eikö sairaanhoidon hoida hoitajat??
Näköjään ainakin Metropolian opintojaksoissa on iäkkään lääkehoito-kurssi. Asia pitää varmaankin myös johtoportaan ja kehittäjien ymmärtää. Oppilaitos osaa varmaan kertoa, kuuluuko tähän lääkelaskut, vai yleensä ikäihmisen lääkehoidon ymmärtäminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään ainakin Metropolian opintojaksoissa on iäkkään lääkehoito-kurssi. Asia pitää varmaankin myös johtoportaan ja kehittäjien ymmärtää. Oppilaitos osaa varmaan kertoa, kuuluuko tähän lääkelaskut, vai yleensä ikäihmisen lääkehoidon ymmärtäminen.
Lääkelaskut ei niin kovin ihmeellisiä ole. On varmasti jokaisen opittavissa, jos on peruskoulun matematiikasta selvinnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkelaskut ei niin kovin ihmeellisiä ole. On varmasti jokaisen opittavissa, jos on peruskoulun matematiikasta selvinnyt.
Kaikille ei ole mahdollista selivtä niistä :) Ne ei ole sinulle ihmeellisiä, koska et kärsi häiriöstä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille ei ole mahdollista selivtä niistä :) Ne ei ole sinulle ihmeellisiä, koska et kärsi häiriöstä
On harmi, jos ne ovat täysin mahdottomia. En vähättele ongelmaasi, mutta kysyn, koska en tiedä. Ymmärrän, että kyse on hahmotushäiriöstä tai sellaisesta ja se aiheuttaa suurta haastetta. Mutta suurin osa lukihöuriöisistäkin osaa lukea ja menestyy koulussakin, kun saa tukea. Ja löytää polkunsa myös korkeakoulu maailmasta. Onko niin, että nuo laskut ovat sinulle täysin mahdottomia, jos saat lisää aikaa ja rauhassa opetusta? Älä ajattele, että väheksy ongelmaasi, en väheksy, haluaisin ymmärtää.
Ikävä kyllä, lähes kaikessa tarvitaan matematiikkaa, jossain enemmän ja jossain vähemmän, mutta monessa se on mukana. Ehkä jotkin kieliopinnot ovat sellaisia, ettei niihin laskut kuulu mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten olet selviytynyt peruskoulun matematiikasta? Ja kun kerran ammattikorkeaan pyrit, olet selviytynyt joko ammattikoulun tai lukion matematiikasta myös. Lääkelaskut eivät sen vaikeampia ole!
Mutta kun koko ajan jankkaat ja uskot, ettet lääkelaskuja opi, et tietysti opi tuolla asenteella. Älä sitten haaveile myöskään geronomin tutkinnosta!
Päätä itse, kumman valitset: opettelet ne lääkelaskut tai unohdat opiskelun ammattikorkeakoulussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On harmi, jos ne ovat täysin mahdottomia. En vähättele ongelmaasi, mutta kysyn, koska en tiedä. Ymmärrän, että kyse on hahmotushäiriöstä tai sellaisesta ja se aiheuttaa suurta haastetta. Mutta suurin osa lukihöuriöisistäkin osaa lukea ja menestyy koulussakin, kun saa tukea. Ja löytää polkunsa myös korkeakoulu maailmasta. Onko niin, että nuo laskut ovat sinulle täysin mahdottomia, jos saat lisää aikaa ja rauhassa opetusta? Älä ajattele, että väheksy ongelmaasi, en väheksy, haluaisin ymmärtää.
Ikävä kyllä, lähes kaikessa tarvitaan matematiikkaa, jossain enemmän ja jossain vähemmän, mutta monessa se on mukana. Ehkä jotkin kieliopinnot ovat sellaisia, ettei niihin laskut kuulu mitenkään.Laskuhäiriöisiä aikuisia on tuhansia. Vuosittain aikuisia tipahtaa koulusta, koska edes perus matikka ei suju. Minulle on opetettu matikkaa nyt kymmenisen vuotta, eikä ole asia muuttunut en vieläkään kykene laskemaan esimerkiksi plus laskuja. Kaikki erityis opettajasta psykologeihin ja neuropsykologeihin on yritetty. Kokeissa on annettu se niin sanottu helpotettu versio, mutta mitä teen silläkään paperilla kun ei 9 plus 15 suju. Olen epätoivoinen ja väsynyt olen miettinyt kaiken läpi ja tuntuu ettei missään ole tietä tai valoa. Sitten muilta saa kuulla sitä `miten sä et nyt älyä tätä" varsinkin opettajilta. Jatkuvaa vähättelyä päivästä toiseen.. miten selitän itse tätä asiaa en ole tutkija tai lääkäri. Olen aikuinen joka ei osaa laskea ja se on elämäni realiteetti. Yritä nyt joku vakuuttaa eipä ole onnistunut kunnes pääsen koe paperin eteen eikä yhteenlasku tai vähennys onnistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten olet selviytynyt peruskoulun matematiikasta? Ja kun kerran ammattikorkeaan pyrit, olet selviytynyt joko ammattikoulun tai lukion matematiikasta myös. Lääkelaskut eivät sen vaikeampia ole!
Mutta kun koko ajan jankkaat ja uskot, ettet lääkelaskuja opi, et tietysti opi tuolla asenteella. Älä sitten haaveile myöskään geronomin tutkinnosta!
Päätä itse, kumman valitset: opettelet ne lääkelaskut tai unohdat opiskelun ammattikorkeakoulussa.Hei,
Opettaja päästi minut matikasta läpi ammattikoulussa, koska en olisi millään päässyt muuten kurssista. Istuttua tuli tosi paljon, mutta kertaakaan en saanut vastausta lasku toimitukseen. Peruskoulussa matikkaa ei juuri opetettu enää siinä vaiheessa kun mikään ei vain onnistunut, olin läsnä tunneilla ja sain suoritus merkinnän, mutta vieläkään ei ole mitään hajua siitä mitä tunnilla käytiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskuhäiriöisiä aikuisia on tuhansia. Vuosittain aikuisia tipahtaa koulusta, koska edes perus matikka ei suju. Minulle on opetettu matikkaa nyt kymmenisen vuotta, eikä ole asia muuttunut en vieläkään kykene laskemaan esimerkiksi plus laskuja. Kaikki erityis opettajasta psykologeihin ja neuropsykologeihin on yritetty. Kokeissa on annettu se niin sanottu helpotettu versio, mutta mitä teen silläkään paperilla kun ei 9 plus 15 suju. Olen epätoivoinen ja väsynyt olen miettinyt kaiken läpi ja tuntuu ettei missään ole tietä tai valoa. Sitten muilta saa kuulla sitä `miten sä et nyt älyä tätä" varsinkin opettajilta. Jatkuvaa vähättelyä päivästä toiseen.. miten selitän itse tätä asiaa en ole tutkija tai lääkäri. Olen aikuinen joka ei osaa laskea ja se on elämäni realiteetti. Yritä nyt joku vakuuttaa eipä ole onnistunut kunnes pääsen koe paperin eteen eikä yhteenlasku tai vähennys onnistu.
Oletko muuten pärjännyt opinnoissa hyvin? Ilmeisesti. Ole yhteydessä amk oppilaitoksiin tai mene uraohjauksern ja pyri sitä kautta selvittämään, mitkä urat voisivat onnistua ilman matematiikkaa. Sitten haasteeksesi jää selvitä muuten pääsykokeessa niin hyvin tuloksin, että pääset sisään. Mutta ikävä kyllä, sillä matematiikalla on joku rooli lähes joka alalla, kun esihenkilönä tai asiantuntijana usein pitää ymmärtää ainakin kuluja, laskutusta, työaikasaldoja tms. Tai sitten työssä pitää osata laskea jotain, niin sairaanhoitajan, kokin kuin monen muunkin.
Mutta ehkä uraohjauksesta löytyisi sinulle apua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko muuten pärjännyt opinnoissa hyvin? Ilmeisesti. Ole yhteydessä amk oppilaitoksiin tai mene uraohjauksern ja pyri sitä kautta selvittämään, mitkä urat voisivat onnistua ilman matematiikkaa. Sitten haasteeksesi jää selvitä muuten pääsykokeessa niin hyvin tuloksin, että pääset sisään. Mutta ikävä kyllä, sillä matematiikalla on joku rooli lähes joka alalla, kun esihenkilönä tai asiantuntijana usein pitää ymmärtää ainakin kuluja, laskutusta, työaikasaldoja tms. Tai sitten työssä pitää osata laskea jotain, niin sairaanhoitajan, kokin kuin monen muunkin.
Mutta ehkä uraohjauksesta löytyisi sinulle apua.Kiitos paljon ymmärryksestä ja avusta on todella ihanaa keskustella asiasta empaattisen ihmisen kanssa. Normaalisti en ole saanut näin ystävällisiä vastauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835