Ostelin hiljattain viisisatasen honda CB:n -99 ja nyt olen huomannu että vaihteisto "ronksahtaa" äänekkäästi vaihdettaessa vaihdetta. Tapahtuu vain 1,2,3 vaihteilla ja koneen ollessa lämmin. Esim. vapaalta vaihdettaessa ykköselle koko pyörä nytkähtää. Kaverin ceebeessä itseasiassa ihan sama juttu. Vika vai ominaisuus? Vaihteisto pelaa muuten ihan ok eikä kytkin tunnu pahemmin luistavan.....
Vastaukset 3
- paukkuu
Ei kuulosta mitenkään huolestuttavalta.
Aina välillä vaihdettaessa kolisee ja se on ihan normaalia. Kuumalla moottorilla tyhjäkäynti voi olla vähän korkeampi kuin kylmällä, siitä ehkä kovempi kolahdus ja rytinä kun laitat vapaalta vaihteen päälle. - Kapo
Kannattaa kokeilla laatu öjyä,esin valvolinen duradlend 4t 10/40
- Anonyymi
Minulla on samaa vuosimallia sama Honda ja vaihteisto kolisee vaihdettaessa. Myös WRC-ralliautojen vaihteistot kolisevat. Se johtunee vaihteensiirtäjän tehostajasta, millaista ei mm. vuoden 1987 Yamaha 600 entisessä pyörässäni ollut. Ei se vaihteisto Hondassa rikki ole, vaan vaihteet siirtyvät vain helpommin tehostajan avulla, joskin moottorista kuuluu WRC-autoillekin tuttu kolina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3201388Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3291313- 1041087
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50998- 105981
- 106930
- 111792
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22777- 69631
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh5627