olen ollut mökissä jossa oli pelkkä hirsi jotain yli 20cm, eikä eristeitä sisällä olleskaan, pärjääkö tuommosessa talvipakkasilla pelkän yhden, takan tai hellan lämmön varassa. mökin koko alle 25m2`? vai muistanko väärin että olis sähköpatterit olleet...
hirren paksuus mihin ei eristeitä tarvii
10
90
Vastaukset
- Anonyymi
Vuosisatoja ovat pärjänneet kun sähköjä eikä -lämmittimiä oltu keksitty. Mitähän näin viisasta seuraavaksi?
- Anonyymi
Pärjää, puita tietty kuluu.
- Anonyymi
Eipä niinkään kun ennen oli lämmönlähteinä kunnon massiiviset uunit eikä mitään "takkoja"
- Anonyymi
Kyllä ehdottomasti pärjää, kun on vain kuivia polttopuita, heittä välillä tulipesään.
- Anonyymi
Hirsitalosta ei saa nykymääräysten mukaista rakennetta ilman eristettä. Hirsitaloja varten on olemassa energiamääräyksissä apukoululuokka. Siihen pääsee, jos käyttää 270 mm hirttä, tekee tiivistykset oikein ja rukoilee kovasti.
Talvella tarkenee, jos tarkenee, mikäli polttaa riittävästi puita varaavissa TAKOISSA.
Energiataloudellista hirsitaloa ei ole. Hirsitaloja saa rakentaa, koska KEPU.- Anonyymi
Oletko siis sitä mieltä että noissa nykymääräyksissä on jotain järkeä?
- Anonyymi
Hirsitalista ollu puhe vaan mökustä karjalan malliin
- Anonyymi
Hienosti pärjää, tuohan vastaa jo 50 mm mineraalivillaeristettä!
- Anonyymi
Jeps varmasti pärjää ihan pikkukamiinallakin ellei nyt kovin harva mökki muuten ole.
- Anonyymi
"Hirsitalosta ei saa nykymääräysten mukaista rakennetta ilman eristettä."
Ei tietenkään saa koska määräyksiä on ollut laatimassa maamme suuri ja mahtava rakennustarviketeollisuus
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611050Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724