Sain lähetteen optikolta silmälääkärille silmässä olevien samentumien takia. Optikon arvot näöstäni olivat samansuuntaiset kuin olemassa olevien linssieni arvot eikä ikänäköä todettu. Olen siis likinäköinen arvot -3 ja -2.5 ja optikon arvot olivat hieman enemmän miinusta, mikä olikin oman arvioni mukaan paikkansapitävä, sillä kauas näkeminen tuntuikin olevan haastavampaa kuin ennen. Silmälääkärin arvot olivat täysin päinvastaiset näöstäni ja sanoi ikänäköä tulleen, mihin totesin että ei voi olla totta. Ilman laseja en näe lukea pientä tekstiä edes 30cm päästä ja laseillakin näen aivan hyvin lukea lehdet ja kännykän pientä tekstiä läheltä 10cm päästä. Silmälääkäri pudotti arvot -1.25 ja -1.0 ja ohjasi optikolle uusien linssien hankintaa varten. Tämän optikon arvot olivat myös silmälääkärin tasoa ja puhui myös ikänäöstä. Hänen määräämällä linsseillä näin lähelle samoin kuin ennenkin mutta kauas en yhtään ja siitä seurasi silmien väsymistä, siristelyä ja päänsärkyä. Hämärällä näkö oli todella huono, enkä enää edes jaksanut katsoa kuin muutaman metrin päähän kävellessäni. Auton rattiin ei mitään asiaa noilla voimakkuuksilla eikä töissä näkökyky riittänyt kunnolla toimimiseen. Optikko vain hoki että näkökykyni hänen arvoillaan on keskimääräistä parempi. Kuinka voi olla että erot ensimmäisen optikon ja silmälääkärin ja toisen optikon arvoissa voivat olla täysin päinvastaiset? Ilmeisesti kun arvaamalla sanoo että ehkä se kirjain on se ja se tarkoittaa että näen sen ongelmitta. Kyllähän se pitää nähdä kunnolla eikä arvuuttelemalla todeta että se nähdään. Silmälääkäri oli ison yksityisen lääkäriaseman ja toinen optikko oikein arvostettu ja pätevä jolle silmälääkäri minut ohjasi. Eikö minun sanani paina mitään omasta näkökyvystäni vaan minun on sokeasti (todellakin) luotettava silmälääkärin ja toisen optikon arvioon näkökyvystäni? Jatkossa asioin taatusti ensimmäisen optikon yrityksessä enkä näissä ns. tasokkaammissa paikoissa. Toivottavasti en jatkossa joudu sellaisen lääkärin hoidettavaksi joka toteaa että kyllä sinulla on sormi tallella vaikka se puuttuukin.
Vastaukset 4
- Anonyymi
Uskomatonta! Oliko mikä firma se silmälääkärin firma, jotta tietää varoa? Varmaan voi näin anonyymisti kertoa? Ajattelin seuraavaksi siirtyä Instrun asiakkaaksi, toivottavasti ei ollut se kyseessä (en kyllä usko että oli).
- Anonyymi
Instru se ei ollut. En nyt lähde tätä pientä firmaa tässä mainitsemaan mutta ei kuulu mihinkään ketjuun. Löytyy kuitenkin Varsinais-Suomesta.
- Anonyymi
Olin noin viikko sitten silmälääkärillä ja näöntarkkuuden tutkiminen ei meinannut millään onnistua maskin kanssa. Silmät hikoili (hellepäivä) ja aiemmin talvella taas testilinssit oli kylmiä joten huurtui heti. Nyt saatiinkin oikeat tulokset kun pyysin lääkäriltä luvan poistaa maskin ja hän vetäytyi vähän kauemmas. Johan alkoi valotaululta näkymään numerot hienosti kun linssit eivät enää huurtuneet.
- Anonyymi
Onko sinulla hajataitteisuutta? Jos on, niin laita edellisten lasien voimakkuudet hajataiton kanssa, sekä uusien. Muuten ei pysty vertaamaan. Ja oikeat etumerkit onko - vai merkillä. Koska optikko merkkaa hajataiton usein - ja lääkäri joten ei voi suoraan verrata ellei tiedä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää62763Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25730- 153717
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98702Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27698Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61562
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34508- 39445
- 57445
- 70423
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25417sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74412On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit74404- 53399
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397