Serie A - Maailman ykkösliiga

Internazionale per sempre

italian jalkapalloilun pääsarja, serie a, on mielestäni ykkösliiga maailmassa. italiassa pelataan taktista ja teknistä palloa eikä roiskimispeliä tunneta, toisin kuin eräässä toisessa arvostetussa eurooppalaisliigassa.
pelaajat ovat mielenkiintoisia persoonia, kuten esim. francesco "laama" totti, filippo "uikuttaja" inzaghi tai italian helmi, del piero. heissä, kuten useimmissa muissakin italialaisissa pelaajissa on särmää. heitä on mielenkiintoista seurata kentällä ja sen ulkopuolella.
paljon puhutaan italialaisesta ylipuolustusvoittoisesta pelistä ja siitä, kuinka se on tylsää katseltavaa. itse näen sen taktisena älykkyytenä. tylsää matsia, jossa pelaa italialaisjoukkue, en ole nähnytkään. pelaajat ainakin, ellei taktiikka, tuo otteluun oman kipinänsä.

16

1741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaan

      Kyllä, tylsiä otteluita italialaisten välillä on nähty, muun muassa CL finaali Milan-Juventus.. Juventuksen saamattomuus näkyi hyvin ottelussa Poolia vastaan. Noista mainitsemistasi pelaajista, kyllä varmaan maansa parhaita, mutta kovin tuntuivat olevan nelinkontin Liveriä vastaan. Siis Del Pieroa lähinnä tarkoitan.

      • inter

        ..joku kommentoi. harva suomalaisista pitää italian liigaa kovimpana..
        mutta minä kuitenkin pidän. ja puhuinkin omasta puolestani, kun sanoin, etten ole nähnyt tylsiä italialaisjoukkueiden otteluita. se pitää paikkansa, että maaleilla ei aina mässäillä serie a:ssa. ja se juventuksen ja ac milanin välinen ottelu oli maaliton, mutta en ajatellut missään vaiheessa ottelua, että onpas tylsää peliä. mielestäni ottelu oli jännä ja mielenkiintoinen. nähtiinhän kentällä del pieroa, shevcehenkoa, inzaghia, maldinia, didaa, buffonia, zambrotta yms yms... näiden pelaajien seuraaminen EI voi mielestäni olla tylsää.
        mutta hienoa, että tästäkin lopulta jonkinlaista keskustelua syntyi.


      • GeorgeW
        inter kirjoitti:

        ..joku kommentoi. harva suomalaisista pitää italian liigaa kovimpana..
        mutta minä kuitenkin pidän. ja puhuinkin omasta puolestani, kun sanoin, etten ole nähnyt tylsiä italialaisjoukkueiden otteluita. se pitää paikkansa, että maaleilla ei aina mässäillä serie a:ssa. ja se juventuksen ja ac milanin välinen ottelu oli maaliton, mutta en ajatellut missään vaiheessa ottelua, että onpas tylsää peliä. mielestäni ottelu oli jännä ja mielenkiintoinen. nähtiinhän kentällä del pieroa, shevcehenkoa, inzaghia, maldinia, didaa, buffonia, zambrotta yms yms... näiden pelaajien seuraaminen EI voi mielestäni olla tylsää.
        mutta hienoa, että tästäkin lopulta jonkinlaista keskustelua syntyi.

        Ottelu oli tosiaan helvetin tylsä, vaikka minua se ei sinänsä ollenkaan haitannut, sillä rakastamani joukkue Milan voitti. Kuitenkaan tuollaista jalkapalloa en jaksaisi katsoa, ellei minulla olisi tunteita siinä pelaavia joukkueita vastaan. On todellakin mielenkiintoista seurata persoonia, kuten jo mainitsit. Italialaisessa jalkapallossa on särmää, mutta sanoisin silti, että Espanjan La Liga on sarjana viihdyttävämpi. Onko se sitten tasoltaan parempi - en tiedä. Viihdearvoltaan kuitenkin on.


      • Arttu
        GeorgeW kirjoitti:

        Ottelu oli tosiaan helvetin tylsä, vaikka minua se ei sinänsä ollenkaan haitannut, sillä rakastamani joukkue Milan voitti. Kuitenkaan tuollaista jalkapalloa en jaksaisi katsoa, ellei minulla olisi tunteita siinä pelaavia joukkueita vastaan. On todellakin mielenkiintoista seurata persoonia, kuten jo mainitsit. Italialaisessa jalkapallossa on särmää, mutta sanoisin silti, että Espanjan La Liga on sarjana viihdyttävämpi. Onko se sitten tasoltaan parempi - en tiedä. Viihdearvoltaan kuitenkin on.

        Kyllä, on viihdyttävä, mukavaa katsoa hyökkäysjalkapalloa, mutta kun katsoi Barca-Real pelin, ymmärsi miksi eivät pärjännet Euro-kentillä, puolustus täysin onnetonta.


      • blackmagictiger
        Arttu kirjoitti:

        Kyllä, on viihdyttävä, mukavaa katsoa hyökkäysjalkapalloa, mutta kun katsoi Barca-Real pelin, ymmärsi miksi eivät pärjännet Euro-kentillä, puolustus täysin onnetonta.

        1.LA LIGA
        2.SERIE A
        3.RANSKAN LIIGA SIINÄ MUN TOP 3


      • JiiÄm
        blackmagictiger kirjoitti:

        1.LA LIGA
        2.SERIE A
        3.RANSKAN LIIGA SIINÄ MUN TOP 3

        1. Valioliiga
        2. Bundesliiga
        3. La Liiga
        4. Ranskan liiga
        5. Serie A


      • Seppo
        JiiÄm kirjoitti:

        1. Valioliiga
        2. Bundesliiga
        3. La Liiga
        4. Ranskan liiga
        5. Serie A

        Jep, Noinhan se menee Suomessa

        1. Valioliiga
        2. Bundesliiga
        3. Hollanti/tahi Ruotsi
        ..

        Nuo on ainoat liigat jonne Suomalaiset pääsevät...

        Kun katsoi millainen tasoero oli Milan-Liverpool ottelusta (Matsihan on hyvä, mutta parempihan harvemmin voittaa anteeksi vaan, tämän humasin kun Neuvostoliitto hävisi jääkiekossa...
        ...no Pooli oli liigassa vasta 5. ja Milan kakkonen) niin kyllä se menee ..

        1. La liga/Serie A (Makuasia)
        2. Ranska/Hollanti
        3. Bundesliga/Valioliga/Portugal
        4. Venäjä


        Voisihan tuota ironisesti mitata Suomalaisten määrillä, minne pääsevät pelaamaan!

        No Hyypiä siirtyy Romaan niin suomalaiset kannattavat sen jälkeen Tottia, Cassanoa ja Hyypiää!


      • tilastoäijä
        Seppo kirjoitti:

        Jep, Noinhan se menee Suomessa

        1. Valioliiga
        2. Bundesliiga
        3. Hollanti/tahi Ruotsi
        ..

        Nuo on ainoat liigat jonne Suomalaiset pääsevät...

        Kun katsoi millainen tasoero oli Milan-Liverpool ottelusta (Matsihan on hyvä, mutta parempihan harvemmin voittaa anteeksi vaan, tämän humasin kun Neuvostoliitto hävisi jääkiekossa...
        ...no Pooli oli liigassa vasta 5. ja Milan kakkonen) niin kyllä se menee ..

        1. La liga/Serie A (Makuasia)
        2. Ranska/Hollanti
        3. Bundesliga/Valioliga/Portugal
        4. Venäjä


        Voisihan tuota ironisesti mitata Suomalaisten määrillä, minne pääsevät pelaamaan!

        No Hyypiä siirtyy Romaan niin suomalaiset kannattavat sen jälkeen Tottia, Cassanoa ja Hyypiää!

        Perustuu viiden kauden aikana pelattuihin peleihin. Ei mieltymyksiin, maksuasioihin, symptioihin tai antipatioihin.
        Sen mukaan järjestys on 1) La Liga 2) Valioliiga 3) Serie A. Näin varmaan on, jos maalit määräävät paremmuuden. Ihan itsestään selvästi jalkapallossa voittaa aina parempi jengi.


    • potkupalloilija

      Aika vähän seuraat muuta kuin italialaista fudista, ellet ole havainnut Serie A:n joukkueet roiskivat palloa suurin piirtein yhtä paljon kuin muissa liigoissa pelaavat joukkueet.
      Pikemmin voi sanoa, että nykyisten muukalaislegioonien aikana joukkueiden pelityylit ovat alkaneet yhä enemmän muistuttamaan toisiaan.
      Puoluettoman mittarin mukaan eli UEFA-rankingin mukaan ykkönen on La Liga, kakkonen Valjuuliiga ja kolmonen Serie A.

      • blackmagictiger

        JUVENTUS
        INTER MILAN
        JNE ON AIKA KOVIA JOUKKUEITA.


    • jalkapallotietäjä

      Englannin ja Espanjan jälkeen kolmanneksi parasta jalkapalloa euroopassa.

      • frutti de mare

        Italia on maailman menestynein eurooppalainen jalkapallo maa. Maailman globalisoituminen näkyy myös italian serieA:n tason laskuna ja maajoukkueen heikkoina viime turnausten sijoituksina. Italia nousee jalkapalloilun parrasvaloihin seuraavissa suurissa turnauksissa. Nykyään perinteistä Italialaista futista saa nähdä vain hetkittäin serieA otteluissa, minusta ulkomaalaiset pelaajat eivät italian pääsarja tasoa nosta vaan sen tekevät
        italialaiset itse. Italialaiset pelaavat, se on älykästä Italialaista jalkapalloa, joka on minun mielestäni suurinta ja kauneinta jalkapalloa tällä planeetalla.


    • Jeh

      Kyllä Serie A on maailman yjjösliiga. Englantilaiset täysiä pellejä, mutta La Liga tulee hyvänä kakkosena.

    • oopperan kummitus

      Maailman parasta liigaa on mahdotonta nimetä koska Euroopan ja muiden maanosien välisiä tosipelejä pelataan vuotta kohti vain yksi. Kyseessä on seurajoukkueiden mm-finaaliottelu, jossa kohtaavat Euroopasta Mestareiden liigan voittaja sekä Etelä-Amerikan vastaavan turnauksen Copa Libertadoresin voittaja. Seurajoukkueiden mm-finaalin on voittanut useammin Etelä-Amerikkalainen kuin Eurooppalainen joukkue. Toivoisinkin, että väittelisitte mieluummin siitä mikä on EUROOPAN paras liiga. Maailman paras liiga saattaa nimittäin sittenkin olla Brasilian tai Argentiinan liiga.

      • esa nyt on kesä

        kyse onkin omista mielipiteistä ja ne eivät välttämättä aina perustu liigantasoon vaan myös viihteentasoon tai johonkin ihan muuhun. itse en etelä-amerikan liigoista pidä sen takia, että fanikulttuuri on mennyt niissä jo ajat sitten överiksi. senpä takia ne eivät omasta mielestäni ole parhaita.


      • blackmagictiger
        esa nyt on kesä kirjoitti:

        kyse onkin omista mielipiteistä ja ne eivät välttämättä aina perustu liigantasoon vaan myös viihteentasoon tai johonkin ihan muuhun. itse en etelä-amerikan liigoista pidä sen takia, että fanikulttuuri on mennyt niissä jo ajat sitten överiksi. senpä takia ne eivät omasta mielestäni ole parhaita.

        serie a 1.INTER MILAN
        2.JUVENTUS
        3.AC MILAN
        4.PARMA


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe