Muutto Jyväskylään

Anonyymi

Olen muuttamassa syyskuussa tyttäreni kanssa Jyväskylään töiden perässä. Kysyisin ihan näin sen enempää tai vähempää rasistisesti että onko siellä paljon maahanmuuttaja taustaisia ihmisiä ja onko asuinalueita mitä kannattaisi välttää jos ei halua niin rikasta kulttuuria kuin täällä Meri-Rastilassa. Lehtitiedon mukaan täällä on jo 40% ihmisistä ulkomaalaisia ja haluamme pois.

33

127

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja taas tätä jatkuva muutto päällä ei voi kun nauraa muuta säykkiin

• Anonyymi

Läpsyttelijöitä ja muita ongelmatapauksia on eniten Pupuhuhdassa, Keltinmäessä ja Kuokkalassa. Haapaniemeenkään ei kannata muuttaa, siellä on narkkeja sekä juoppoja mutta tietääkseni ei juurikaan läpsyttelijöitä. Ongelmien takia näiden alueiden vuokratkin ovat normaalia selvästi alhaisemmat.

• Anonyymi

Kuokkalan osalta tulee huomioida että koko alue ei ole pilalla, vaan lähinnä Kuokkalan keskustan ympäristö. Kuokkalassa on myös hyviä alueita.

• Anonyymi

Sinähän sen tiedät kun olet kaikki lähiöt kiertänyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuokkalan osalta tulee huomioida että koko alue ei ole pilalla, vaan lähinnä Kuokkalan keskustan ympäristö. Kuokkalassa on myös hyviä alueita.

Tuo on kyllä totta.

• Anonyymi

Pyrkiikö se työ koko ajan karkuun kun olet jatkuvasti sen perässä?

• Anonyymi

Roudaa luusi Vaajakoskelle. Esim. Haapatiellä on vapaana kevythomekämppiä melko siedettävään hintaan.

• Anonyymi

Siis sinun naapurissa

• Anonyymi

Suosittelen ennemmin Tampesteria kuin Nykäskylää

• Anonyymi

Olen saanut syyskuussa vapautuvan viran Jyväskylästä,. Etsin siis vuokra-asuntoa.

• Anonyymi

Voin vakuuttaa ettet sitä täältä löydä. Vuokra-asuntoja on Jyväskylässä vapaana pilvin pimein, uusiakin. Asunnonetsijä voi valita ja jopa tinkiä. Kaikki vanhat homeluukut menevät vierasmaalaisille ja muuten erilaisille Kelan asiakkaille. Kannattaa hieman selvittää paikka.
        Jos talossa on runsaasti sijoittajien asuntoja, niin sitä varmemmin myös afrikkalaisia ja aavikkoihmeitä. Sijoittajat tykkäävät kun Kela maksaa mitä pyytää.

• Anonyymi

Kankitiellä aurinko paistaa läpi vuoden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kankitiellä aurinko paistaa läpi vuoden.

Muualla paistaa ympäri vuoden!

• Anonyymi

Tammirinne, Jyskä, Vaajakoski kuulostaan sun asuinalueelta, halvat hinnat, hyvät kulkuyhteydet ja palvelut (Vaajakoski), eikä maahanmuuttajia.

• Anonyymi

Ei niitä asuntoja siitä vain oteta, vaan otat sen mikä on kiva omasta mielestä. Aina on näitä kyseliöitä mistä kannattaa ottaa asunto ja mistä ei. Kyllä Jyväskylässä on hyviä paikkoja niin laitamilla kuin keskustassa. Annan neuvon, et otat asunnon minkä nyt saat ja myöhemmin katsot missä päin Jyväskylää haluat asua ja sitten sieltä asunto.

• Anonyymi

Kaikki lähiöt Jyväskylässä on juoppoja ja narkkareita ja keskustassa näitä vasta riittääkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki lähiöt Jyväskylässä on juoppoja ja narkkareita ja keskustassa näitä vasta riittääkin

Ei pidä paikkaansa. Sinun sukusi lisäksi on vain muutamia harvoja jotka harrastavat kyseisiä viihdytysmuotoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Sinun sukusi lisäksi on vain muutamia harvoja jotka harrastavat kyseisiä viihdytysmuotoja.

Johan osui ja upposi asianosaisen herkkään hermoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan osui ja upposi asianosaisen herkkään hermoon

Tottakai sinuun osui, koska olet sukusi kovin käyttäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai sinuun osui, koska olet sukusi kovin käyttäjä.

Ja aina vaan osuu ja uppoaa herkän hermoon

• Anonyymi

Tänne on pesiytynyt ryhmä kuopiolaisia herjaamaan Jyväskylää, ei kannata välittää niistä.

• Anonyymi

Se on oikein Jyväskylä on onneton takapajula Kuopioon verrattuna

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on oikein Jyväskylä on onneton takapajula Kuopioon verrattuna

Kuopiossa ei oo teillä mitään muuta kuin että olette kateellisia ku ette asu Suomen parhaassa kaupungissa. Jyväskylästä en muuttais ikinä pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuopiossa ei oo teillä mitään muuta kuin että olette kateellisia ku ette asu Suomen parhaassa kaupungissa. Jyväskylästä en muuttais ikinä pois.

Buuaahaa mikä vitsien vitsi ei edes kehtaa vieraita kävelykadulle viedä kun spugeja joka kulmassa

• Anonyymi

On. Ja slummi alueita on myös.

• Anonyymi

Jyväskylässä on erotettava se pieni pahainen maa-alue jota kutsutaan kantakaupungiksi. Eri alue kokonaan on pakkoliitetty Jyväskylän Maalaiskunta, joka ei koskaan lakkaa olemasta.

• Anonyymi

Miekii oon muuttamassa Jyväskyllään, oon 55 v vanhapiika,haaveena olis että pääsisin asumaan jonkun 22-28v nuoren miehen luokse.
      Ossaan pestä pyykkiä, laittaa karjalaista perinneruokaa, siivota ja silittää vaatteet. Käsistäni oon kätevä ja tunnetusti pohjois-karjajalaisena suu on ahkerassa käytössä.

• Anonyymi

Vai on suu ahkerassa käytössä. Sehän on plussaa se. Mitenkäs sen alasuun kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai on suu ahkerassa käytössä. Sehän on plussaa se. Mitenkäs sen alasuun kanssa?

En mie semmosta,ensin pittää seurustella ainakin vuosi ja sitten kihloihin, ehhkä siten annan kokeilla sormella, sitten kun ollaan papin aamen saatu niin sitten vasta hommiin.

• Anonyymi

Katso torista yksityisten tarjonta, sieltä voit löytää helmen kuten itsekin löysin.

• Anonyymi

J:kylä on siedättämis tarkoituksessa asuttanut ongelmia vuokrataloihinsa ympäri kaupunkia . Joten tyttäresi voisi olla ongelmissa täällä .

• Anonyymi

En suosittele hakemaan sellaisista joissa talo kokonaan vuokrakämppiä. Yksityisten tarjoamat vuokra-asunnot osaketaloissa ja rauhallisempia ja mahdollisuuksien mukaan kannattaa tutkailla ympäristöä jo etukäteen. Toki olen lähellä keskustaa asunut yhdessä vuokratalossakin joka oli rauhallinen, mitä nyt koira yöllä louskutti välillä tuntitolkulla kun isäntäväki ilmeisesti kuppilassa, ei ollut kaupungin omistama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En suosittele hakemaan sellaisista joissa talo kokonaan vuokrakämppiä. Yksityisten tarjoamat vuokra-asunnot osaketaloissa ja rauhallisempia ja mahdollisuuksien mukaan kannattaa tutkailla ympäristöä jo etukäteen. Toki olen lähellä keskustaa asunut yhdessä vuokratalossakin joka oli rauhallinen, mitä nyt koira yöllä louskutti välillä tuntitolkulla kun isäntäväki ilmeisesti kuppilassa, ei ollut kaupungin omistama.

Vuokrakasarmit pitäisi tuhota napalmilla ja hermokaasulla.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      355
      1085
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      738
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      686
    4. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      580
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    9. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe