Kesyrottani söi yöperhosen, onko siitä haittaa?

Anonyymi

Tota mulla oli tossa ikkuna auki ja semmone iso kokoinen yöperhonen lensi sisään. Mulla oli siinä muuta tekemistä nii en heti ruvennut sitä alkamaan hätistellä pois sisältä. Sitten kun rupesin etsimään sitä niin huomasin että yksi rotista oli juuri nappaamassa sen kun se oli lentänyt niiden häkkiin. Sitten oli jo aika myöhästä ruveta kaivamaan sitä pois kun rotta oli jo hotkimassa "herkkuaan" suihin.

Niin kysymys kuuluukin, onko siitä haittaa kesyrotalle? Kauheesti pelottaa et jos se onkin jotain myrkyllistä niille tai saa jonkin allergisen reaktion siitä. Kyllähän ne rotat luonnossa syö vaikka mitä ötököitä mutta entäs kesyrotta sitten? Vai ylireagoinko nyt vaan ihan turhasta😅

1

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ylireagoit. Rotta pääsi hetkellisesti nauttimaan rotan elämästä. Hyönteisiä kannattaa kesäisin ihan asioikseen kerätä ja jättää muun proteiinin vähemmälle ruokavaliosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Täti-ihminen Sofia ja nuori kanadalainen lätkänpelaaja

Sofialla on kiikarissa Logan Thompson 25v, Las Vegasissa pelaava kanadalaispelaaja. Tätä se kai tarkoitti, kun sanoi Seiskalle, ettei tiedä kuinka pit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      3103
    2. Some pillastui: Farmin voitto pedattiin Teemulle?!? "Törkee temppu" "Taina oli ihan vailla mahiksia"

Ohhoh, Farmi-kaksintaistelu ja finaali on saanut tunteet kuumiksi - ja ehkä syystäkin Suomi24 Keskustelu -palstalla... Olisiko Tainalla ollut mahdolli
      Suomalaiset julkkikset
      21
      2750
    3. Suomessa todettu ilmeisesti eka apinarokkotapaus

Euroopassa matkailleella miehellä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008841676.html
      Maailman menoa
      105
      1502
    4. Pääsikö Martti

Esittelemään velaka mersua ja hyyryä hienostoalueella lippisjonnelle🤗😜😎
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1477
    5. Voiko Martinaa muuta kuin nauraa

Baha oli "tiedän, että ollaan loppuelämä yhdessä."😂 Pikkarainen oli " tässä on nyt se oikea ihminen, en luovu susta koskaan."😂 Lippispojasta sanoo "
      Kotimaiset julkkisjuorut
      312
      1224
    6. Etkö voisi

Mies: Etkö millään voisi, tahtoisi tai haluaisi tavata? Edes hetken, kuten silloin joskus. Etkö voisi pyytää? Itse en voi. Tekisin mitä vain, jos näki
      Rakkaus ja rakastaminen
      85
      1207
    7. J joskus haluaisin

Istua syliisi ja samalla suudella sinua...
      Ikävä
      54
      1166
    8. Petit miestäsi

Pettäisit myös minut. Sinulle ei merkitse rehellisyys mitään. Naisilla on selkäranka. Käärmellä sitä ei ole. Älä enää vaivaa minua.
      Järki ja tunteet
      69
      1058
    9. Mitäs ajattelisit

Jos saisit häneltä tänään pienessä sievässä lähetetyn viestin puhelimeen "haluan nähdä" tai "ikävä"?
      Ikävä
      81
      1010
    10. Nyt on aika muistella jättitarakkaa

Uuh uuh uuh. https://aijaa.com/wMPRhU
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      905
    Aihe