opintolaina autoon?!?!?

mörkö

Onko moni joutunut/halunnut ottaa opintolainaa sen takia, että on pitänyt ostaa oma auto?? Oon nimittäin sitä harkinnu ja hieman vielä mietityttää...

11

6798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

      Eiköhän se ole ihan sama mihin sen opintolainan lykkää...

      • ihan sama

        Voi sitä vähän siltäkin kannalta miettiä, että lainaa on vielä vaikka auto ei enää kulje.


    • äbääbäbä

      mulla meni opintolaina ruokaan... ja viinaan.

      • Kelan kiinniottaja

        opintotuen väärinkäyttäjät on sellaisia välistävetäjiä, että hirteen pitäisi vetää.

        Vai vielä autoon opintolaina... eläkää kuulkaa ihmiset omin rahoin älkääkä yhteiskunnan kustannuksella.


      • väärinkäyttäjä..
        Kelan kiinniottaja kirjoitti:

        opintotuen väärinkäyttäjät on sellaisia välistävetäjiä, että hirteen pitäisi vetää.

        Vai vielä autoon opintolaina... eläkää kuulkaa ihmiset omin rahoin älkääkä yhteiskunnan kustannuksella.

        et taidakaan olla tietoinen, että opintolaina maksetaan korkoineen takaisin eikä se ole ollenkaan kelalta pois, päinvastoin. Kela vetoaa usein opintotuen pienuudesta käytävään keskusteluun sillä, että opintolaina on mahdollisuus jota niin monet "valittajat" eivät kuitenkaan käytä.. Edellinen viesti vaikuttaa täysin provolta, mutta kukin ajatelkoon miten haluaa. :)


      • mörkö
        väärinkäyttäjä.. kirjoitti:

        et taidakaan olla tietoinen, että opintolaina maksetaan korkoineen takaisin eikä se ole ollenkaan kelalta pois, päinvastoin. Kela vetoaa usein opintotuen pienuudesta käytävään keskusteluun sillä, että opintolaina on mahdollisuus jota niin monet "valittajat" eivät kuitenkaan käytä.. Edellinen viesti vaikuttaa täysin provolta, mutta kukin ajatelkoon miten haluaa. :)

        tuo tieto tuli tarpeen, taidanpa ostaa itselleni auton!! =)
        Vai pitäis vetää hirteen... huh huh..


      • kysyn vain
        mörkö kirjoitti:

        tuo tieto tuli tarpeen, taidanpa ostaa itselleni auton!! =)
        Vai pitäis vetää hirteen... huh huh..

        En ole itse onneksi joutunut ottamaan opintolainaa. Kavereista muutama on ja olen saanut käsityksen, ettei koko lainasummaa saa kerralla. Enkä tiedä miten sitä saa kesällä. Tuli vaan mieleen, että miten käytännössä hoidat auton maksun opintolainalla, jos sitä saa kuussa vain jonkun parisataa euroa eikä kesäkuukausina lainkaan?


    • Tri.

      Et todella olisi ainoa, joka ottaa opintolainaa autonhankintaa varten. Autoliikkeen kanssa saa varmaan sovittua jonkin parin vuoden maksusopimuksen, koska lainaahan ei saa nostettua kerralla.
      Itse nostan nyt lainaa maksimimäärät ja sijoitan sen, omaan käyttöön se ei kulu. Väärinkäyttöä? Ihan sama.

    • mimosa-83

      Mä aikoinani otin opintolainan tietokoneen ostoa varten, jota ihan välttämättä tarvitsin opiskeluissa. Nyt edelleen opiskelijana ja maksan valtavaa lainaa korkoja pois.. Ja kun ei muutenkaan olisi sitä ylimääräistä.. Joten älkää ihmiset ottako niitä lainoja ihan turhan takia, niitä on ilkeää maksaa takaisin päin!

      • Anonyymi

        :D ? Otitko 50tonnia rahaa tietokoneen ostoon vai miten ihmeessä on mahdollista, että makselet sitä velkaa vuosien päästä vielä pois? Korotkin ovat niin mitättömät opintolainassa.

        Jos ostat auton opintolainalla, niin itse autoon ei mene kuin max 5 tonnia sillon. Pari tonnia kannattaa jättää auton polttoainekuluihin ja huoltoihin, niin itse auto sitten voisi maksaa 2-3 tuhatta.


      • Anonyymi

        🤦🏽‍♂️


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      482
      3485
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3411
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      140
      2986
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2282
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2150
    6. 211
      1562
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1271
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1270
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe