opintolaina autoon?!?!?

mörkö

Onko moni joutunut/halunnut ottaa opintolainaa sen takia, että on pitänyt ostaa oma auto?? Oon nimittäin sitä harkinnu ja hieman vielä mietityttää...

11

8268

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

Eiköhän se ole ihan sama mihin sen opintolainan lykkää...

• ihan sama

Voi sitä vähän siltäkin kannalta miettiä, että lainaa on vielä vaikka auto ei enää kulje.

• äbääbäbä

mulla meni opintolaina ruokaan... ja viinaan.

• Kelan kiinniottaja

opintotuen väärinkäyttäjät on sellaisia välistävetäjiä, että hirteen pitäisi vetää.

Vai vielä autoon opintolaina... eläkää kuulkaa ihmiset omin rahoin älkääkä yhteiskunnan kustannuksella.

• väärinkäyttäjä..
        Kelan kiinniottaja kirjoitti:

opintotuen väärinkäyttäjät on sellaisia välistävetäjiä, että hirteen pitäisi vetää.

Vai vielä autoon opintolaina... eläkää kuulkaa ihmiset omin rahoin älkääkä yhteiskunnan kustannuksella.

et taidakaan olla tietoinen, että opintolaina maksetaan korkoineen takaisin eikä se ole ollenkaan kelalta pois, päinvastoin. Kela vetoaa usein opintotuen pienuudesta käytävään keskusteluun sillä, että opintolaina on mahdollisuus jota niin monet "valittajat" eivät kuitenkaan käytä.. Edellinen viesti vaikuttaa täysin provolta, mutta kukin ajatelkoon miten haluaa. :)

• mörkö
        väärinkäyttäjä.. kirjoitti:

et taidakaan olla tietoinen, että opintolaina maksetaan korkoineen takaisin eikä se ole ollenkaan kelalta pois, päinvastoin. Kela vetoaa usein opintotuen pienuudesta käytävään keskusteluun sillä, että opintolaina on mahdollisuus jota niin monet "valittajat" eivät kuitenkaan käytä.. Edellinen viesti vaikuttaa täysin provolta, mutta kukin ajatelkoon miten haluaa. :)

tuo tieto tuli tarpeen, taidanpa ostaa itselleni auton!! =)
        Vai pitäis vetää hirteen... huh huh..

• kysyn vain
        mörkö kirjoitti:

tuo tieto tuli tarpeen, taidanpa ostaa itselleni auton!! =)
        Vai pitäis vetää hirteen... huh huh..

En ole itse onneksi joutunut ottamaan opintolainaa. Kavereista muutama on ja olen saanut käsityksen, ettei koko lainasummaa saa kerralla. Enkä tiedä miten sitä saa kesällä. Tuli vaan mieleen, että miten käytännössä hoidat auton maksun opintolainalla, jos sitä saa kuussa vain jonkun parisataa euroa eikä kesäkuukausina lainkaan?

• Tri.

Et todella olisi ainoa, joka ottaa opintolainaa autonhankintaa varten. Autoliikkeen kanssa saa varmaan sovittua jonkin parin vuoden maksusopimuksen, koska lainaahan ei saa nostettua kerralla.
      Itse nostan nyt lainaa maksimimäärät ja sijoitan sen, omaan käyttöön se ei kulu. Väärinkäyttöä? Ihan sama.

• mimosa-83

Mä aikoinani otin opintolainan tietokoneen ostoa varten, jota ihan välttämättä tarvitsin opiskeluissa. Nyt edelleen opiskelijana ja maksan valtavaa lainaa korkoja pois.. Ja kun ei muutenkaan olisi sitä ylimääräistä.. Joten älkää ihmiset ottako niitä lainoja ihan turhan takia, niitä on ilkeää maksaa takaisin päin!

• Anonyymi

:D ? Otitko 50tonnia rahaa tietokoneen ostoon vai miten ihmeessä on mahdollista, että makselet sitä velkaa vuosien päästä vielä pois? Korotkin ovat niin mitättömät opintolainassa.

Jos ostat auton opintolainalla, niin itse autoon ei mene kuin max 5 tonnia sillon. Pari tonnia kannattaa jättää auton polttoainekuluihin ja huoltoihin, niin itse auto sitten voisi maksaa 2-3 tuhatta.

• Anonyymi

🤦🏽‍♂️

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2756
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2724
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      198
      2390
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1953
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1471
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      358
      1279
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1249
    Aihe