Hautajaisiin rääsyissä

Anonyymi

Sukulaisen hautajaiset tulossa ja sinne on eräs sukulaismies tulossa jolla ei ole pukua eikä siistejä vaatteita. Hänellä on vain muutama vaatekappale ja hän näyttää joltain paimenelta. Hän on hieman erikoinen mutta ihan "normaali". Hänen mielestään vaatteilla koreilu on turhaa höpötystä.
Olemme miettineet että häntä ei saa päästää tilaisuuteen. Onko oikein estää häntä tulemasta?

11

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki hikisestä pikkuporvarillisuudesta poikkeava käytös täytyy välittömästi juuria pois pohjia myöten. Ei pukua - ei asiaa hautajaisiin!

    • Anonyymi

      En estäisi jos kuitenkin puhtaissa vaatteissa tulisi.

    • Kerätkää kolehti ja vuokratkaa hänelle puku ja kengät päiväksi.

    • Anonyymi

      Eihän vaatteet ole pääasiassa hautajaisissa. Jos joku on omanlaisensa, niin sitten on.

      Hautajaisissa siunataan ja saatetaan vainaja viimeiselle lepopaikalleen, eli arkisemmin sanottuna hautaan muuttumaan maaksi, tai tuhkaksi.

      Hautajaisissa tärkeintä on muistella ja kunnioittaa kuollutta, ei miettiä sitä mitä kenelläkin on päällä.
      Jos kyseinen sukulainen on sen verran tervepäinen, että hän tulee hautajaisiin jättämään jäähyväiset kuolleelle ja ottamaan osaa vainajan omaisten suruun, hän olisi tervetullut ainakin minun hautajaisiin, ihan sama mitä hänellä olisi päällään.

      Ei kannata ylenkatsoa eikä väheksyä ketään vaatteiden perusteella.

    • Anonyymi

      onpa pientä! tuskin vainajaa siitä pahaa tykkää ettei ole solmiota...tai mistäs sen tietää...

    • Anonyymi

      Voi ottaa lainaksi vaatetuksen vaikka variksenpelätiltä jonkun mansikkamaalta,ettei tarvi alushousuissa kekkuloida peijaisissa.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti saa osallistua.Pikkusieluista jos hautajaisista tehdään jokin mannekiininäytös.Vaatteklla ei surra.

    • Anonyymi

      Yksi sukulainen meinasi ottaa vaimonsa mukaan hautajaisiin. Ruma kuin mikä. Onneksi saatiin estettyä rumiluksen tuleminen.

    • Anonyymi

      Minä ainakin olen ollut monissa hautajaisissa ihan vain collarit ja T-paita päällä. Hautajaisten jälkeinen tarjoiluhan se pääasia on. Siellä monesti sitten kuulee senkin, kuka on haudattu. Uppo-outoja henkilöitä olleet tähän mennessä.

    • Anonyymi

      jokaisella oikeus osallistua läheistensä hautajaisiin vaikka missä ryysyissä, sossu antaa 100E hautajaispukuun. sil saa fidasta vakosamettisen 70 luvun puvun.. jos sitäkään...onko ihmiset niin pinnallisia että et ei voi omaa lähimmäistä kunnioittaa tämän viimeisellä matkalla. hävetkää.. tai auttakaa edes sen verran omia sukulaisia...mut älkää katsoko spedet.. kieroon... v#"#¤ mihin tää maa on menny. jos ei oo rahaa... ei oo oikeutta mennä edes hautajaisiin..

    • Anonyymi

      Ei vaatteet ole syy evätä hautajaisiin pääsyä. Neuvoisin käymään kirpputorilla. Kirpputorilta saa varmasti sopivat vaatteet edullisesti. Sossu ei anna pukurahaa. Itse sain aikanaan isän kuoltua hautajaisiin sossusta vain kukkakimpun ja mustan kravatin. Lisäksi sossu antoi 20 euroa puhelinlaskuun. Jouduin paljon soittelemaan hautajaisten järjestämistä varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe