Itse sain penskana paljon piiskaa ym. kuritusta enkä oikein muunlaista kasvatusmallia kotoa saanutkaan. Nyt tuskailen kasvavien lasteni rankaisemisen kanssa. Kuinka lapsia voi nykyään "kurittaa" laillisesti? Millaisia kurinpitokeinoja käytätte omien lastenne kasvatuksessa?
Miten kuritatte nykyään?
4
50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei nykyään voi laillisesti kurittaa, monet hieman harrastavat kansalaistottelemattomuutta mutta jos siitä jää kiinni niin kalliiksi tulee,
- Anonyymi
Laki kieltää vain fyysisen kurittamisen ei älyllistä. Kannattaa katsoa jostain psykopaatin tai narsistin käsikirjasta miten valta otetaan haltuun. Ei siinä ruoskintaa tarvita.
- Anonyymi
Tuskin laki nyt esim kieltää läpsäisemästä lasta kädelle ja vetämästä hiuksista (kunhan ei mitenkään kovin voimakkaasti ja pitkään vetele).
Tuskin toi laki on suunniteltu ehkäisemään tämmöistä lievää kuritusta vaan estämään ns pitkään jatkuvaa fyysistä kipua ja traumoja. - Anonyymi
Itse jouduin aina piiskojen jälkeen olohuoneen nurkkaan housut nilkoissa häpeämään.
Nykyään joutuu luopumaan piiskaamisesta, mutta mikään laki ei kiellä seisottamasta tenavaa nurkassa housut nilkoissa. Varsinkin teini-ikäisille häpeällisyydessään melko tehokas rangaistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623