Kuinka 80+ saa terv.k. lääkäriin vastaanotto ajan?

Anonyymi

Kuinka saa ajan lääkrin vataantotolle,
kun kunnalliseen tietokoneellaki ilmoitettuun phelimeen ei vastata,
eikä vanhus osaa käyttää tietokoneen omahoito palveluita ? !


MIKÄ NEUVOKAI ?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      . Se on automaatti, ja sieltä hoitaja soittaa takaisin, jolloin voi varata ajan.

      • Anonyymi

        Ei sota takasi vaikka on painanu no 1 ja automaatti vastaa soitamme mahdollisimman pian takaisin,
        EI ole soitettu
        onko minun puhelin numero pantu siellä esto päälle, jos ne ei edes näe että on yrittäny soittaa,

        vahva epäily että puhelin numeroni on pantu e s t o -päälle, siellä,,

        pitäiskö mennä henkilökohtaisesti siellä käymään ja kysyä infosta miksi puheluihin ei ole vastattu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sota takasi vaikka on painanu no 1 ja automaatti vastaa soitamme mahdollisimman pian takaisin,
        EI ole soitettu
        onko minun puhelin numero pantu siellä esto päälle, jos ne ei edes näe että on yrittäny soittaa,

        vahva epäily että puhelin numeroni on pantu e s t o -päälle, siellä,,

        pitäiskö mennä henkilökohtaisesti siellä käymään ja kysyä infosta miksi puheluihin ei ole vastattu ?

        Elä höpsöjä puhu.Ei ne mitään estoja laita päälle
        mistä sie tommoisia olet päähäsi saanut.
        Soitat nyt vaan tiuhaan tahtiin ja vaadit päästä
        päivystäjälle tai lääkäriin,
        Ja jos ei muu auta niin soitat ambulanssin ne ainakin
        vievät lääkäriin jos on kiireellinen tapaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sota takasi vaikka on painanu no 1 ja automaatti vastaa soitamme mahdollisimman pian takaisin,
        EI ole soitettu
        onko minun puhelin numero pantu siellä esto päälle, jos ne ei edes näe että on yrittäny soittaa,

        vahva epäily että puhelin numeroni on pantu e s t o -päälle, siellä,,

        pitäiskö mennä henkilökohtaisesti siellä käymään ja kysyä infosta miksi puheluihin ei ole vastattu ?

        Minun kokemukseni on, että paikalle on mentävä ja varattava aika itse. Pitää valmistautua olemaan paikalla tuntikausia, sillä ainakin meillä on ensin tavattava terveydenhoitaja, joka arvioi, onko muorin vaiva sitä luokkaa, että pitäisi lääkäriä vaivata. Jonotus voi kestää. Koronan varjolla koko terveydenhoitomme. tuntuu olevan jumissa. - Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kokemukseni on, että paikalle on mentävä ja varattava aika itse. Pitää valmistautua olemaan paikalla tuntikausia, sillä ainakin meillä on ensin tavattava terveydenhoitaja, joka arvioi, onko muorin vaiva sitä luokkaa, että pitäisi lääkäriä vaivata. Jonotus voi kestää. Koronan varjolla koko terveydenhoitomme. tuntuu olevan jumissa. - Mkr.

        Niimpä
        ikävä todeta, kaikki on menny seksi,

        on vain haiku jäljellä ja muistella aikaa
        jolloin kaikki pääsi lääkäriin siinä järjestyksessä kun oli itse hakeutunu vastaanotolle,
        siihen aikaan kaikki oli yksinkertaista, jopa kansakunnallemme turvallista toimintaa,

        se ihmetyttää
        miksi meillä suomessa kaikki normaali yhteiskunnallinen toiminta
        on tehty aivan tahallisesti niin älyttömän vaikeeksi,
        käsittämättömän vaikeeksi, monimutkaiseksi,

        yksinkertaiset asiat on monimutkaistettu kättiämättömän sekavaksi,

        on tullu vanhva vaikutelma,
        joku taho tahallisesti vaikeuttaa normaalit yhteiskunnaliset toiminnot,
        vaikeutetaan ihan tavallisten ihmisten elämää,



        olisi aika tehdä perusteellinen tutkimus asiasta,
        mikä taho / mitkä tahot ovat vaikeuttamassa tahallisesti kansalaistemme tervydenhoitoa,
        ilmeisesti hyötyäkseen mahdollisimman paljon miljaardeja kansakuntamme veronmaksajien
        ja työ-kansan kustannuksella.

        siis onko Kekkosen jälkeinen politiikka vastuussa nykyisestä
        sekavasta v a s t u u t o m a s t a toiminnasta yhteiskunnassamme,
        vastaus = ON,

        asia p i t ä ä korjata inhimillempään suuntaa,
        pitää arvosta tavallisia kärsiviä kansalaisia ihmisinä,

        kaikille vanhuksillekki ihmisarvoinen terveydenhoito,

        sillä sodan jälkeistä kansaamme voi verrata sotaveteraaneihin,
        suuret ikäluokat teki työtä puolivuosistaa,
        maksettiin erot kiertelemättä suoraan palkasta,
        teki suomesta hyvinvointivaltion,

        jonka nyt pieni rikastumis-himoinen ryhmä on tuonnut sekavaksi toimiksi yhteiskunnassamme,

        vanhukset ja monet muut jää tarvitsemaansa terveydenhoitoa vaille
        pienehkön tahon rikastumishuuman seurauksena,

        ilmesesti se on taho jonka Kekkonen aikoinaan enne kuolemaansa ja sairastumistaan jo huomasi
        tekevän tuhoa suomen hyvinvoinnille koko yhteiskunnassamme,
        ja sanoi " saatanan tunarit "

        on hyvin murheellista kaikki tämä sekavuus todeta ennen kuolemaamme,

        suru jää vain jälkeläisten selviytymisestä tulevista suurista vaikeuksista,
        ahneuden ja tyhmyyden takia,


    • Anonyymi

      Minä olen saanut aina soiton takaisin, mutta minulla onkin ikivanha numero. Ei niihin estoja voi ainakaan "terkkari" laittaa, vai onko sinulla salainen numero?

      Tosin oli aluksi vaikeutta ymmärtää, mitä sieltä pyydettiin ja se "paina yksi", paina kaksi" j.n.e ja kun puhelimeni on pieni ja näkö huono, niin mistä ne numerot heti siihen "hätään" löytyi, mutta uusi soitto, silmälasit päähän ja numerot valmiiksi, toki muistan ne, ainakin nyt.

      Varaan ajan yleensä terveyden- tai sairaanhoitajalle, jotka ovat ilmaisia ja ehtivät kuunnella vaivani ja seuraavat verenpaine- ja sokeriarvoja. Tarvittaessa laittavat labra kokeisiin ja tulkitsevat vastaukset, vaikka onhan ne luettavissa sieltä Omakannasta, jossa on viitearvot ja tulokset omalta kohdaltani.

      Nyt jouduin varaamaan ajan myös lääkärille, joka hoitui terveydenhoitajan avulla, sillä en ollut käynyt lääkärillä kolmeen vuoteen, joten ilmeisesti hän halusi nähdä, olenko edes elossa! D

      Verenpaine lääkityksestä oli vain kysymys, josta juttelimme, koska minulle oli määrätty lääke, joka turvotti jalkoja ja se poistettiin heti. Sokeriarvotkin oli niin hyvät, että lääkitys lopetettiin. Nyt on vain verenpaine lääke 1 tai puolikas, riippuen "elintavoistani", sillä alkoholi kohottaa sen tehoa.

      Yritä nyt kuitenkin ratkaista tuo ongelmasi ja riippuu tietenkin missä päin "maailmaa" asut, koska asuinpaikkakin ratkaisee ruuhkautumisen.

      • Anonyymi

        Eikö ne sokeriarvot ole juuri sen lääkityksen ansiosta hyvät.? Diabetes harvoin paranee, kyllä sokerit tuppaa lääkityksen lopettamisen jälkeen nousemaan. Tietysti 2 tyypin diabeetikko voi päästä lääkkeistä eroon, jos laihduttaa huomattavasti ja lisää paljon liikuntaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ne sokeriarvot ole juuri sen lääkityksen ansiosta hyvät.? Diabetes harvoin paranee, kyllä sokerit tuppaa lääkityksen lopettamisen jälkeen nousemaan. Tietysti 2 tyypin diabeetikko voi päästä lääkkeistä eroon, jos laihduttaa huomattavasti ja lisää paljon liikuntaa .

        Ilmeisesti annoit minulle ohjeita, koska sokerilääkitys lopetettiin, joten kiitosta vain.

        Luotan kuitenkin labrakokeiden tulokseen ja oman lääkärini arvioihin, joten en jatka lääkitystä omin päin. Insuliini lääkitystä ei ole.

        Onhan minulla jo uusi labrakoe aika varattu syksyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti annoit minulle ohjeita, koska sokerilääkitys lopetettiin, joten kiitosta vain.

        Luotan kuitenkin labrakokeiden tulokseen ja oman lääkärini arvioihin, joten en jatka lääkitystä omin päin. Insuliini lääkitystä ei ole.

        Onhan minulla jo uusi labrakoe aika varattu syksyksi.

        Juuu, on se mahdollista,
        oma isäni aikoinaan myös sai lopettaa sokeri-lääkityksen,
        vanhuuden kakkos-diapettes ei välttämättä ole loppuijän sairaus,

        itselläniki sokeri heiluu siinä rajoilla,
        on kyllä pillerit
        mutta eipä ne taannoin saitraalassakaan joka päivä sitä minulle syöttäneet,


    • Anonyymi

      Pyydä nuorempia avuksi!

    • Anonyymi

      Siellä missä on uusi järjestelmä eli Apotti,
      yhteydenotto voi kestää 1-3 päivää.
      Reseptin uusiminen kesti kolme viikkoa !!!
      Varautukaa ajoissa.

    • Anonyymi

      Espoossa toimi terveysasema tosi nopeasti. Laitoin eilen reseptin uusimispyynnön omalle terveysasemalleni ja samalla halusin heidän ilmoittavan tekstiviestillä kun uusiminen on tehty. Jo tänään tuli ilmoitus, reseptisi on uusittu.
      Ehkä täälläkään ei aina joka paikassa ole näin nopeaa. Varmaan riippuu monesta asiasta.
      Helppo on toimia Oma kannassa. Ja myös kun soittaa omalle terveysasemalle jostain asiasta, vaikkapa lääkäriajasta tai muusta, antavat ajan jolloin soittavat minulle takaisin sieltä. Hyvin on pelannut tämäkin.

      Ehkä aloittajan pistäisi kuunnella, jos sieltä vaikka soittavat takaisin hänellekin, kun haluaa ajan lääkärille. Riippuu tietty missä hän asuu, luulisin.

    • Anonyymi

      Väittämä :


      Vahva epäily
      yli kahdeksankymppiset ei tule saamaan tarvitsemia hoitoja,
      eikä tutkimuksia,

      ehkä vain se osa kansasta joilla on varaa tai toisella sanalla sanottuna
      rahaa
      maksaa i t s e hoitokulut,,,,,,

      • Anonyymi

        Joka asiassa on hyvä ja huono puoli: Puolelle kansalaisista ei ole mikään haitta, kun puolet kansalaisista ei edes elä kahdeksankymmentävuotiaaksi.

        Kyllä se toinen puoli on varaa hoitaa asianmukaisesti, jota hoito vielä auttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka asiassa on hyvä ja huono puoli: Puolelle kansalaisista ei ole mikään haitta, kun puolet kansalaisista ei edes elä kahdeksankymmentävuotiaaksi.

        Kyllä se toinen puoli on varaa hoitaa asianmukaisesti, jota hoito vielä auttaa

        jäää nähtäväksi,,,,

        on vai suuri epäily,
        kuunneltu on Kiurunki selityksiä, ym.
        selkeästi eniten on t o i s t e t t u
        " on pakko priorisoida "
        jokainen joka tietää mitä priorisointi tarkottaa tietää myös mitä siitä seuraa,

        hoitoja ei saa kaikki, eikä tutkimuksia,

        pririsointia on toistettu niin paljon että kyllä se on menny jo joka soluun perille aivoissa,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe