hei!
olen ajatellut rahoittaa hieman opintojani tekemällä web-sivuja yksityisille, yhteisöille ja yrityksille.
kuinka paljon tulisi sivustoista tulisi veloittaa, jotta hinta ei olisi naurettava(n halpa). hallitsen html,css,php,java sekä jokseenkin kuvankäsittelyä.
kysymys koskien hintaa
5
333
Vastaukset
Tuo on aika helppo laskea. Veloita hinnasta työtuntien mukaan ja kerro se haluamallasi käteen jäävällä tuntipalkalla. Lisää päälle veroihin ja sosiaaliturvamaksuihin ynnä muuhun menevät sekä mahdollisesti päälle jotakin työvälineiden, softan tai muun hankintaan.
P.S. Siinä vaiheessa kun asiakas kysyy, on hyvä osata antaa jonkinlainen arvio projektiin kuluvasta ajasta (eli hinnasta). :)- opiskelija vasta
eiköhän se tästä lähde hiljakseen bisnes pyörimään. Paljonko voisi pitää minimina ja maksimina hintaa "tavallisille" sivuille, eli korkeintaan 20 riviä php:tä, ei javaa yms.?
- Paddy
Itse toimin kaupallisesti ja teen 12 - 16 tunnin päiviä. Asiakkaat pääasiassa ulkomaisia. Duunit mm: ulkoasua, ulkoasu tietokannat, ulkoasu tietok. flash animointi.
Hinnoittelu 52e/tunti - 200e/tunti [-3D (oma software ja hware tilat satunnaisesti palkattua porukkaa - alle 30e/tunti herättää jo epäilyksiä piratismista tai veroluistosta)].- 1234
*alle 30e/tunti herättää jo epäilyksiä piratismista tai veroluistosta*
Ei todellakaan herätä, yleensä opiskelija tekee sivuja iltasin/yöllä kun on satunnaisesti aikaa ja laskuttaa jonkun kiinteän summan tekosistaan. Useinkin aloittelijat saattavat uhrata tunteja pieniin juttuihin, koska periksi ei anneta ja kaikki pitää olla niinkuin halutaan, eikä vain sinnepäin kuten ammattilaisilla on yleensä tapana.
Useatkaan satunnaisesti sivuja tekevät eivät viitsi laskea paljonko €/tunti saa kun se on todella vähän, hyvä jos parisen euroa. Mutta hyvä lisä kuitenkin.
Sekä opiskelijalla on opiskelun takia tarvittava laitteisto ja tilatkin, joten niitä ei tarvitse maksaa, sekä useinkin kelpaa ilmaset ja halvat ohjelmat.
Tosin osa opiskelijoista käyttää opiskelija sovelluksia, joiden lisensseissä kielletään kaupallinen käyttö, tosin eipä se suuri rikos ole jos sivujenteko satunnaista.
Oletkos sinä Paddy maksanut ihan kaikki maksut, kun vastustat piratismia ja laittomuuksia noinkin paljon?
Esim työ/asiakas tiloissa soitettavan musiikin teostomaksut?
- ope
Minulla on työn kautta usein puhetta opiskelijoitten tekemistä sivuista. Sellaset perussivut ilman verokirjaa tehtynä min. 300 e, siitä sitten ylöspäin 1000 euroon asti. Tietenkin parempi, että tekisi verokirjalla. Sitten pitää lisätä tarvittava summa. Tämä siis tosiaan silloin, kun tekee sivuhommina silloin tällöin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282741- 1402597
- 1342164
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162133Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131850Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161591384Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311216Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951204Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891162Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381118