Veneen mattojen kiinnitys

Anonyymi

Veneen kokolattiamatot menivät toissa keväänä uusiksi. Leikattiin entisten mukaan ja hyvin sopivat. Ongelma on se, että matot eivät pysy paikoillaan, vaan ”liikkuvat” niiden päällä kävellessä. Johtuu varmaan nukan aiheuttamasta ”työnnöstä”. Siirtyvät vähitellen aina samaan suuntaan. Alkuperäisissä tehtaalla asennetuissa matoissa on ilmeisesti ollut jonkinlaiset nepparit, koska nepparien vastakappaleet ovat paikoillaan pitkien sivujen reunassa ja nurkissa. Kyseessä vanhempi aika kookas moottorivene eikä edellisisäkään matoissa ollut neppareita. Mistä noita neppareita voisi etsiä. Jos löytyisikin, niin niiden kiinnittäminen vatisi varmaan oman erikoistyökalun.

27

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos alkuperäisissä olisi ollut nepparit, olisit ne huomannut.

    • Anonyymi

      Noitanepparit hakusessa.
      Mitään kuvaa tai muuta tietoa ei tietenkään ole olemassa eikä myöskään veneen merkkiä tai mallia. Missään vaiheessa et ole googlannut asiaa.

      Joopajoo.

      Mistä näitä sikiää...

      • Anonyymi

        Miksi et sivuuttaisi tuota kysymystä, jos se ei sinulle sovi.
        Tuo kaveri esitti aivan validin kysymyksen, eikä tuossa tarvita isän tai äidin kengännumeroa.

        Kyllä kiusalla tehdyt aloitukset ovat aivan eri näköisiä. Tuo ei kyllä täytä niitä kriteereitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et sivuuttaisi tuota kysymystä, jos se ei sinulle sovi.
        Tuo kaveri esitti aivan validin kysymyksen, eikä tuossa tarvita isän tai äidin kengännumeroa.

        Kyllä kiusalla tehdyt aloitukset ovat aivan eri näköisiä. Tuo ei kyllä täytä niitä kriteereitä.

        Sinä esitit typerän kysymyksen ja selittelet, ettei noitaneppareita muka huomaisi koko venneen käyttöaikana :D
        Hanki oma vene, niin huomaat ettei edes yhden kauden aikana jää noitanepparit näkymättä :D

        Ei paskanjauhajia tarvitse sieltää

        Provon tarkastaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä esitit typerän kysymyksen ja selittelet, ettei noitaneppareita muka huomaisi koko venneen käyttöaikana :D
        Hanki oma vene, niin huomaat ettei edes yhden kauden aikana jää noitanepparit näkymättä :D

        Ei paskanjauhajia tarvitse sieltää

        Provon tarkastaja

        Miksi yhä jatkat tuota toisen nimimerkin käyttöä?
        Olet terrorisoinut täällä useita keskusteluja tuolla äärimmäisen lapsellisella tyylilläsi.

        Näyttää siltä, ettei sinulle ei ole opetettu edes alkeellisia käyttäytymissääntöjä.
        Hakeudu johonkin hoitoon, jotta saat edes jotakin pohjaa, jolta voisit yrittää ponnistaa normaalien ihmisten kirjoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi yhä jatkat tuota toisen nimimerkin käyttöä?
        Olet terrorisoinut täällä useita keskusteluja tuolla äärimmäisen lapsellisella tyylilläsi.

        Näyttää siltä, ettei sinulle ei ole opetettu edes alkeellisia käyttäytymissääntöjä.
        Hakeudu johonkin hoitoon, jotta saat edes jotakin pohjaa, jolta voisit yrittää ponnistaa normaalien ihmisten kirjoihin.

        Mikä nimimerkissä on vikana?

        Provon tarkastaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä nimimerkissä on vikana?

        Provon tarkastaja

        On tainnut tarkastaja aiheuttaa sinulle pysyvän vamman kun olet noin kovasti lähtenyt sen nicciä häiriköimään.


      • Anonyymi

        Ja mun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mun.

        Myös minun.


      • Anonyymi

        Minä olen tarkastaja.


    • Anonyymi

      Todella kiusallinen tilanne. Omani olen liima nut sikafleksillä ja hyvin ovat pysyneet.

    • Anonyymi

      Kaksipuolisella teipillä tartuntatarran kappaleita sopiviin kohtiin maton ja lattian väliin. Tartuntatarralla tarkoitan niitä vaatteissa, jalkineissa, ym käytettäviä painamalla kiinnittyviä ja repäisemällä aukeavia "juttuja.

      • Anonyymi

        Kommentoin itseäni: Unohdin, että tarranauhaa saa myös itseliimautuvana. Itselläni ht-veneen keulapatjat ja istuintyynyt pysyvät paikallaan sillä konstilla.


      • Anonyymi

        Joo velcronauhaa tarpeeksi pitkät karvit niin pysyy.


    • Anonyymi

      Vene on englantilainen Princess ja niin vanha ettei alkuperäisiä mattosarjoja ole enää saatavana. Tuli kohtelias vastaus kyselyyni veneen valmistajalle. Veneessä on varmaa ainakin kolmannet tai neljännet matot. Olen kyllä netistä hakenut veneessä kiinni olevien neppareiden vastakappaleita, mutta ei ole löytynyt. Liekö nuokin ”vanhaa mallia”. Veneen tuulilasin peitto on alareunasta ja sivuikunan kohdalta kiinni vastaavanlaisilla neppareilla. Kokeilin peiton nepparia, mutta oli halkaisijaltaan liian pieni. Täytyy kysellä vielä parilta venekuomun valmistajalta /korjaajalta.
      Kiitos asiallisten kommenttien kirjoittajille.

      • Anonyymi

        vaihda molemmat


      • Anonyymi

        Valitettavsti tuo täällä koko kevään häiriköinyt kiusanhenki tuli heti alussa antamaan oman panoksensa tähän muuten asialliseen keskusteluun.

        Kuten kirjoitat, niin kuomujen valmistajilta kannattaa ehdottomasti kysyä mitä he suosittelevat.
        Heiltä saattaa myös saada jonkun jatko osoitteen mistä kannattaa kysyä lisää.
        Good luck!


    • Miksei aloittaja anna kuvaa neppareista tai edes niitten halkaisijasta ? Apu voisi löytyä nopeasti !

      • Anonyymi

        Ta mitä väliä sillä on, mitkä entiset ovat olleet, jos vastakappaleita ei ole tallella.
        Nepparit muutenkin myydään pareittain eikä vain toista puolta saa ostettua mistään :D


      • Anonyymi

        Aivan uteliaisuuttani kyselen, miten tänne voi kuvan tuoda?
        (En ole aloittaja)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ta mitä väliä sillä on, mitkä entiset ovat olleet, jos vastakappaleita ei ole tallella.
        Nepparit muutenkin myydään pareittain eikä vain toista puolta saa ostettua mistään :D

        Mikä tässä on ongelma ?Ostetaan ne pareittain ja käytetään puolet ja heitetään loput pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tässä on ongelma ?Ostetaan ne pareittain ja käytetään puolet ja heitetään loput pois.

        Paljon helpompaa on ostaa uudet kuin yrittää etsiä oikeaa paria vanhoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon helpompaa on ostaa uudet kuin yrittää etsiä oikeaa paria vanhoille.

        Puhut viisaita.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Soita Mattoliike Else, Helsinki. Heillä varmaan on varastossa.

    • Anonyymi

      Kiitos vinkeistä. Täytyypä kysellä alkavalla viikolla.

    • Anonyymi

      Mikäli mattoja ei tarvitse ottaa pois, sika-flexillä kiinni. Mikäli tarvitsee ottaa joskus pois, kaksipuolisella teipillä (mikäli matto on materiaalia, johon se tarttuu. Mikäli mattoa pitää irrottaa säännöllisesti, neppareita.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe