IHANAN PIENI!

Bepsu

Menemme viikon päästä hakemaan bernhardilaisen koiranpennun!! Ihastuin siihen heti, kun se oli niin pieni karvapallo..

40

5174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuisuusvaltiatar

      onneksi olkoon!

      • nanna

        Miksi hankitte koiranpennun, jonka luonteesta(ja ylipäätänsä rodusta)ette tiedä mitään?
        Bernhandin koira syö paljon(koska on "suuri" koira) ja tarvitsee paljon liikuntaa.


      • nanna kirjoitti:

        Miksi hankitte koiranpennun, jonka luonteesta(ja ylipäätänsä rodusta)ette tiedä mitään?
        Bernhandin koira syö paljon(koska on "suuri" koira) ja tarvitsee paljon liikuntaa.

        toivon todella että tämä oli pilaa.. noilla tiedoilla et tule pärjäämään koiran kanssa päivääkään... kaverilla on kyseinen koira rotu ja tiedän mitä on olla koiran omistaja.. ottakaa selvää ennen hankintoja ja niin säästyy hyvät eläimet.


      • blackmagictiger
        zaizuki kirjoitti:

        toivon todella että tämä oli pilaa.. noilla tiedoilla et tule pärjäämään koiran kanssa päivääkään... kaverilla on kyseinen koira rotu ja tiedän mitä on olla koiran omistaja.. ottakaa selvää ennen hankintoja ja niin säästyy hyvät eläimet.

        JA KATTOA PÄIVÄ ETT MITEN SELLAISEN KANSS TULIS TOIMEEN


    • mitä olet tehnyt

      Jos tämä viesti todellakin on totta niin ONNEE VAAN... Sinulla ei ilmeisesti ole mitään hajua millainen bernhardi on isona?? Säkäkorkeus nartullakin varmaan lähellä 60-65 cm ja ruokamäärä mitä ne syö on todellakin MELKOINEN.
      Vai olikohan tää joku provo viesti?? Varaudu ISOIHIN ruokakuluihin.. Eikä se todellakaan ole ihanan pieni pentu kauaa......

      • ...

        juupa juu.. meillä on ollu bernhandilainen ja se syö iha HIRVEESTI.. ja kasvaa ainaki 65 centtiseks... että sillee.... kannattais kahtoo vaikka ensin jostai kirjasta tai netistä että jos haluu koiran eikä tiedä siit mitää.... eikä se oo enää parin kuukauden päästä niin pieni ja suloinen... se alkaa jopa kuolaamaan kaiken muun lisäks..


    • 2dogs

      tämä nyt ollut provo..sen näkee sokeakin otsallaan..

    • parasta berhandilaisessa

      Joo, oikeaan olet osunut hankinnassasi. Berhandilaisessa on parasta juuri se, että se on pieni suureen kokoonsa nähden.

      Eikä syökään kovin paljon, vaikka sen ruokahalu on jättimäinen.

      Juuri sopiva koira täyttämään yksiön. Jos et vielä asu yksiössä, muuta sellaiseen. Saat sillä tavalla koirastasi paljon enemmän irti.

      • Bepsu

        Kiitos vastauksista! :) Asunkin yksiössä. En kyllä ymmärrä miten siitä voi saada enemmän irti jos asuu yksiössä..?! Eikö se ole ihan samanlainen koira muissakin taloissa? :O Olemme ostaneet sille jo kaiken... Joku tuntui sanovan että narttu on 65 cm???!!! Sen TÄYTYI olla pila! Ystäväni otti kaksi viikkoa sitten tuollaisen koiranpennun, ja se on ihan pikkuinen!!!!!! VAI ONKO ERI ROTU?!!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?! VOI EI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • oikeesti
        Bepsu kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! :) Asunkin yksiössä. En kyllä ymmärrä miten siitä voi saada enemmän irti jos asuu yksiössä..?! Eikö se ole ihan samanlainen koira muissakin taloissa? :O Olemme ostaneet sille jo kaiken... Joku tuntui sanovan että narttu on 65 cm???!!! Sen TÄYTYI olla pila! Ystäväni otti kaksi viikkoa sitten tuollaisen koiranpennun, ja se on ihan pikkuinen!!!!!! VAI ONKO ERI ROTU?!!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?! VOI EI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        tuo on tosi huono pila.
        Eihän kukaan usko moista...
        Sinänsä ois todella huvittava aihe jos joku ois oikeesti noin tyhmä :)
        Mutta lopeta nyt kumminkin, kun ei mene läpi...
        Ja oikeesti, ei kenellekkään...


      • anu
        Bepsu kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! :) Asunkin yksiössä. En kyllä ymmärrä miten siitä voi saada enemmän irti jos asuu yksiössä..?! Eikö se ole ihan samanlainen koira muissakin taloissa? :O Olemme ostaneet sille jo kaiken... Joku tuntui sanovan että narttu on 65 cm???!!! Sen TÄYTYI olla pila! Ystäväni otti kaksi viikkoa sitten tuollaisen koiranpennun, ja se on ihan pikkuinen!!!!!! VAI ONKO ERI ROTU?!!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?! VOI EI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mä en sano tätä pahalla,mut bertsua ei kannata ostaa noin vaan!Se on ISO ja kasvaa vuodessa jo suurekx!!On tarkka ruokittava ja vie suuren tilan!! Meillä kestää 15kg ruoka säkki vajaan kuukauden ja hinta on 78 euroo!!Kaupan ruuat ei oo hyviä kasvavalle bertsulle!!


      • KOIRAT KÄRSII
        Bepsu kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! :) Asunkin yksiössä. En kyllä ymmärrä miten siitä voi saada enemmän irti jos asuu yksiössä..?! Eikö se ole ihan samanlainen koira muissakin taloissa? :O Olemme ostaneet sille jo kaiken... Joku tuntui sanovan että narttu on 65 cm???!!! Sen TÄYTYI olla pila! Ystäväni otti kaksi viikkoa sitten tuollaisen koiranpennun, ja se on ihan pikkuinen!!!!!! VAI ONKO ERI ROTU?!!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?! VOI EI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        VAIKKA toi varmasti pila.on paljon otettu koiria ,tietämättä rodusta.hoito sen mukaista.eli ei hoideta asiallisesti.haluatko talläistä,ihmisen parhaalle ystävälle


    • man-legally

      ÄKKIÄ ISOKSI

      • tämä ei ole pila!

        Se ei ole pila että siitä kasvaa iso siitä koirasta, yli 40cm!


      • blackmagictiger
        tämä ei ole pila! kirjoitti:

        Se ei ole pila että siitä kasvaa iso siitä koirasta, yli 40cm!

        musta sellaiset bernhardinkoirat on ihania.onko sulla vaan tilaa sellaiselle


    • sanos nyt

      Bepsu, sanos että oliko tämä nyt provo?

      Kun bernhardinpaimenkoira kasvaa isoksi, niin se on paremminkin ihanan iso kuin ihanan pieni.

      • blackmagictiger

        EN TIEDÄÖ


      • xxx
        blackmagictiger kirjoitti:

        EN TIEDÄÖ

        Ensiksikin : mikä BernhardinPAIMENkoira ?????
        Jätäs se PAIMEN välistä pois ni saatat olla edes hiukan jäljillä !
        Toiseks: BERNHARDINKOIRAT saattavat kasvaa 90cm korkeiksi ja 100kg painaviksi (urokset) ja vielä tosta isommiksikin :) !
        Että kannattaa hiukan ottaa selvää ennenkuin alkaa tollasia juttuja kirjottaa !
        Minulla on n.vuoden ikäinen 80 kiloinen Bernhardinkoira tossa itsellä !Ja se KASVAA VIELÄ AINAKIN 3 vuotta!
        Käy tsekkaas www.omatelaimet.urli.net


      • Bepsu
        xxx kirjoitti:

        Ensiksikin : mikä BernhardinPAIMENkoira ?????
        Jätäs se PAIMEN välistä pois ni saatat olla edes hiukan jäljillä !
        Toiseks: BERNHARDINKOIRAT saattavat kasvaa 90cm korkeiksi ja 100kg painaviksi (urokset) ja vielä tosta isommiksikin :) !
        Että kannattaa hiukan ottaa selvää ennenkuin alkaa tollasia juttuja kirjottaa !
        Minulla on n.vuoden ikäinen 80 kiloinen Bernhardinkoira tossa itsellä !Ja se KASVAA VIELÄ AINAKIN 3 vuotta!
        Käy tsekkaas www.omatelaimet.urli.net

        Mää en pilaile!!!!! :O :O Olen siirtäny sen ottoa viikolla, että saan lisää miettimisaikaa ja että tiedän rodusta edes vähän ennen kuin se tulee meille! :) Tämä ei ole kyllä hetken päähän pisto, vaan olen miettinyt jo kaksi viikkoa! :) Voisiko joku kertoa rodusta minulle etten ole aivan pihalla?!?! Ja älkää säikytelkö minua nuilla "älä ota älä ota" viesteillä, otan jos haluan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja niissä on rotueroja, tämä jonka minä otan on ihan pikkuinen pentu..!! ETTÄ NÄIN ON NÄREET! Kiitos asiallisista vastauksista.


      • nanna
        Bepsu kirjoitti:

        Mää en pilaile!!!!! :O :O Olen siirtäny sen ottoa viikolla, että saan lisää miettimisaikaa ja että tiedän rodusta edes vähän ennen kuin se tulee meille! :) Tämä ei ole kyllä hetken päähän pisto, vaan olen miettinyt jo kaksi viikkoa! :) Voisiko joku kertoa rodusta minulle etten ole aivan pihalla?!?! Ja älkää säikytelkö minua nuilla "älä ota älä ota" viesteillä, otan jos haluan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja niissä on rotueroja, tämä jonka minä otan on ihan pikkuinen pentu..!! ETTÄ NÄIN ON NÄREET! Kiitos asiallisista vastauksista.

        Joko kyseessä on ihminen, joka ei ymmärrä lopettaa ajoissa, vaan kuvittelee toisten todella uskovan, tai sitten ihminen joka on todella liian nuori ja kehittymätön tajuamaan, mistä rodusta puhuu(joo, onhan pennut aina pentuina pieniä, mutta ne kasvaa, niinkuin ihmisetkin) ja silloin teksti on vaikuttaa todella huolestuttavalta, koska ikävä kyllä tällaisiakin hulluja löytyy. Kuitenkin arvelisin ensimmäisen vaihtoehdon olevan oikein.


      • .....
        Bepsu kirjoitti:

        Mää en pilaile!!!!! :O :O Olen siirtäny sen ottoa viikolla, että saan lisää miettimisaikaa ja että tiedän rodusta edes vähän ennen kuin se tulee meille! :) Tämä ei ole kyllä hetken päähän pisto, vaan olen miettinyt jo kaksi viikkoa! :) Voisiko joku kertoa rodusta minulle etten ole aivan pihalla?!?! Ja älkää säikytelkö minua nuilla "älä ota älä ota" viesteillä, otan jos haluan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja niissä on rotueroja, tämä jonka minä otan on ihan pikkuinen pentu..!! ETTÄ NÄIN ON NÄREET! Kiitos asiallisista vastauksista.

        se koira kasvaa iha hirveen nopeesti..
        meillä oli sellanen ja se syö melkein koko ajan... oikeesti siinä koirassa on iha hirveen paljon huolehtimista.. miten sä ees pystyt asumaan sen kans jos otat urospennun nii siit tulee varmasti yli 100 kilonen... ei koirat ikuisesti pentuina pysy... ja bernhandin koirissa ei hirveesti oo rotueroja että kaikki ne kasvaa ainaki yli 65cm....
        ei kannata ottaa brnhandilaista kahen viikon miettimisajan jälkee... sitä pitää harkita tosi tarkkaan että onko varaa ostaa sille melkein joka viikko uus säkillinen ruokaa ja minne laittaa koiran ku ite lähtee matkoille... jos koira kerkee kiintymään suhun ennen ku sä jo eka kerran lähet jonnekki nii ei siitä hyvää seuraa... koira vaa ulisee koko sen ajan ku oot poissa... ja sitte viel että sun pitää koko ajan olla vahtimassa sitä ettei se kuolaa joka paikkaa.. se kuola ei nimittäi iha helposti lähe sohvalta tai sängyn päiväpeitosta... että iha vain tiedoksi... nii ja viel kerran koira EI PYSY PENTUNA IKUISESTI!!! se KASVAA iha liian nopeesti... enää parin kuukauden päästä ei voi edes harkita sen syliin ottamista..!!!!!!


      • noita
        nanna kirjoitti:

        Joko kyseessä on ihminen, joka ei ymmärrä lopettaa ajoissa, vaan kuvittelee toisten todella uskovan, tai sitten ihminen joka on todella liian nuori ja kehittymätön tajuamaan, mistä rodusta puhuu(joo, onhan pennut aina pentuina pieniä, mutta ne kasvaa, niinkuin ihmisetkin) ja silloin teksti on vaikuttaa todella huolestuttavalta, koska ikävä kyllä tällaisiakin hulluja löytyy. Kuitenkin arvelisin ensimmäisen vaihtoehdon olevan oikein.

        minulta yritti taannoin ostaa suuria kaloja eräs teini, joka loukkaantui verisesti kun mainitsin lakipykälistä, eläinsuojeluasetuksista ynnä muista ja ilmoitin etten ikävä kyllä voi myydä suuria kalojani hänen 10 litraiseen purkkiinsa. Hän otti vielä myöhemminkin yhteyttä että jos se purkki (jota hän kutsui akvaarioksi) olisi ollutkin 12-litrainen, että jos kalat olisivat sitten sopineet hänelle. No, tietenkän en myynyt - myin 400-litraiseen.


      • 1mä
        Bepsu kirjoitti:

        Mää en pilaile!!!!! :O :O Olen siirtäny sen ottoa viikolla, että saan lisää miettimisaikaa ja että tiedän rodusta edes vähän ennen kuin se tulee meille! :) Tämä ei ole kyllä hetken päähän pisto, vaan olen miettinyt jo kaksi viikkoa! :) Voisiko joku kertoa rodusta minulle etten ole aivan pihalla?!?! Ja älkää säikytelkö minua nuilla "älä ota älä ota" viesteillä, otan jos haluan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja niissä on rotueroja, tämä jonka minä otan on ihan pikkuinen pentu..!! ETTÄ NÄIN ON NÄREET! Kiitos asiallisista vastauksista.

        tottakai se on pieni pentu vielä ku se on joku 8 viikkoo! :D mut oota vaa ku se on vuoden ikänen nii se on ISO koira! syö ku hevonen! ja mä vähä luulen et yksiö ei ihan riitä bernhardilaiselle..


      • mmjklms

        Ihania koiria


      • bertsuni on iso
        Bepsu kirjoitti:

        Mää en pilaile!!!!! :O :O Olen siirtäny sen ottoa viikolla, että saan lisää miettimisaikaa ja että tiedän rodusta edes vähän ennen kuin se tulee meille! :) Tämä ei ole kyllä hetken päähän pisto, vaan olen miettinyt jo kaksi viikkoa! :) Voisiko joku kertoa rodusta minulle etten ole aivan pihalla?!?! Ja älkää säikytelkö minua nuilla "älä ota älä ota" viesteillä, otan jos haluan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja niissä on rotueroja, tämä jonka minä otan on ihan pikkuinen pentu..!! ETTÄ NÄIN ON NÄREET! Kiitos asiallisista vastauksista.

        Ei oo totta!!??
        Vai rotueroja...joo´o jos on sekarotuinen...
        Sillon kun meille tuli bernhardinkoiran pentu (narttu) niin sekin OLI ihan pikkuinen pentu, joka on nyt 75cm säkä korkeudeltaan ja paino n.70 kg. Ei ole enää pieni ja kaiken lisäksi koiramme ei ole vielä edes täysikasvuinen vaikka on jo n 2v.. Ruoka maksaa 70e säkki joka kestää n /-1kk

        Se joka tolle tyypille bertsun myy niin on aika edesvastuuton.. anteeksi vain kommenttini.


      • Pertsu
        Bepsu kirjoitti:

        Mää en pilaile!!!!! :O :O Olen siirtäny sen ottoa viikolla, että saan lisää miettimisaikaa ja että tiedän rodusta edes vähän ennen kuin se tulee meille! :) Tämä ei ole kyllä hetken päähän pisto, vaan olen miettinyt jo kaksi viikkoa! :) Voisiko joku kertoa rodusta minulle etten ole aivan pihalla?!?! Ja älkää säikytelkö minua nuilla "älä ota älä ota" viesteillä, otan jos haluan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja niissä on rotueroja, tämä jonka minä otan on ihan pikkuinen pentu..!! ETTÄ NÄIN ON NÄREET! Kiitos asiallisista vastauksista.

        Heippa
        Voin sanoa kokemuksella että minulla oli kaksi urosta ja yksi narttu,tulivat toimeen keskenään.En kuitenkaan teettänyt pentuja nartulle.Kahdeksanviikkoinen on vielä pieni mutta koira kasvaa nopeasti(lonkat kovilla)Minulla isompi uros painoi noin 130 kg ja säkä 91 cm.Muista ottaa huomioon karvoja tulee ja kuola lentää nuorena varsin paljon vanhempana se vähenee.Omasta mielestä ei syö paljon ainakaan kesällä mutta kun talvi koittaa rupesivat tankkaamaan.Pertsu on omanlaisensa,kolme koiraa ja kolme luonnetta.Lonkat kannattaa kuvauttaa noin vuoden ikäisenä,ja kynnet leikkauttaa lekurissa jos ei itse osaa.


    • anu

      EI bertsut oo pienii!!!Meillä on nyt kakx vuotias narttu ja se painaa 78.6kg:tä!!!!! ja säkä on yli 65cm!Mistä ostit pennun,kun sulle ei kerrottu rodusta????????!!!Ompa outoa!!

    • katti

      Hei!

      Ensinnäkin suosittelen lämpimästi tutustumista rotuun! Käy vaikka jonkun luona jolla on aikuinen bernhardilainen. Netistä löytyy sivuja joissa tietoa esim. http://www.nic.fi/~bernhard/

      • kirjoittaja

        pilailee... tämä on pelkkä provo!
        Kukaan ei voisi olla noin tyhmä. Kunhan leikkii vaan...
        Ei kannata noteerata, alkuperäinen kirjoittaja vain naureskelee koneen ääressä ja luulee oikeasti että tämä aloitus oli hauska!


    • lempeä koira

      Bertsu keskustelussa on vain katsottu sen ulkoista kuorta ja haittoja. Itselläni on 6 vuotta vanha berhantilainen ja voin sanoa, että ei sen KULTAISEMPAA ja RAUHALLISEMPAA koiraa ole ja tulee kaikkien kanssa toimeen. Kyllä se meidänperheessä on yksi lapsista ja helpoin. Ei marise, eikä ruinaa ja aina kun herää tulee suuri suukko naamalle.

      • blackmagictiger

        MUSTA SE ON AINAKIN


    • Bernhandin koirien puolesta

      Hei!! Sä et nähtävästi tiedä mitään Bernhandilaisista. :O Ne kasvaa yli metrin!! Ja ne syö PALJON JA aikuiset uroskoirat painaa noin 100kg! JA JOS SÄ NYT ALAT MIETTII ET MITÄ MÄ NYT TIEDÄN!! NII VOIN VAA SANOO ET MEIL ON BERNHANDILAINEN JA OLLU JO KOHT 5 VUOTTA! ET MÄ TUNNEN SEN RODUN JA VOIN SANOO ETTEI SUN KANNATA OTTAA! ku et tiiä niist mitää!!

    • ~kristiina~

      meidän bernhardilainen on 8kk vanha painaa noin 55kg ja on noin 60cm korkea. Se syö enään kaksi kertaa päivässä vähän vajaan litran per kerta. Hinta oli kohdallaan ja toivottavasti harkitsitte hyvin sillä siitä kasvaa iso ja vaativa kaveri. Kouluttakaa ja rakastakaa isoa kavarianne.

    • Ihana rotu

      Meillä leonbergin ja bernhardilaisen sekoitus joka on aivan ihana. Tää sekarotunen on narttu ja nyt 8 vuotta. Voin sanoa että silloin kun se oli pentu oli hermot välillä tiukalla kun aamulla heräsit ja roskikset oli pitkin kämppää ja uudet kengät riekaleina. Mutta ei silloin voinut luovuttaa ja pistää hanskoja tiskiin. Nyt vanhempana se on rauhallisempi mutta silti pentu, kun postia haetaan sen pitää saada kantaa hesari suussaan ja voitte uskoa että sen jälkeen lehteä on ihana lukea kun se on aivan kuolassa. Välillä se roikkuu kengässä ja joskus nousee takajaloilleen etutassut mun olkapäillä silloin on lähellä ettei lennä nurin. painoa en osaa tarkkaa sanoa koska ei ole tarpeeksi isoa puntaria johon se mahtuisi ;D Mutta ei varmaan mee väärin jos sanon että 70 KILOA on lähellä ja korkeutta lähes 70 cm ja se syö kerran päivässä yli 700g. Koulutusta nämä koirat tarvitsisivat aika paljon koska luonne ei ole opettamisen kannalta helpoin. Hihnassa kulkeminen meidän koiralla ei onnistu, sillä emme ole sitä opettaneet tarpeeksi nuorena (tiedän virhe) silloin ei mikään heiveröinen ihminen saati lapsi pysty sitä lenkittämään. Jos ei siis ole lenkki mahdollisuutta olisi suositeltavaa että koira voisi liikkua vapaasti pihalla jos mahdollista. Me asumme maalla ja piha on aidattu ja iso joten koira voi rauhassa olla pihalla milloin haluaa.

    • oppii perus asiat

      Oltiin ton meijän entisen koiran (bernhardilaisen) kanssa koirakoulussa kun se oli aika nuori ja silloin se ohjaaja siellä sano et ei meijän kannata tulla sinne koska se koira ei opi kuitenkaan mitään sen rodun luonteen takii. eli tässä yks esimerkki bernhardilaisen haastavuudesta, ei sillä ettei se olis lempeä ja suloinen, mutta sille on myös vaikee opettaa tiettyjä asioita

    • läskipää123

      joo siit oot iha tollo jos aijot ottaa bertsun ja et tiiä siitä mitää,hei halooo luulekko tosiaa että se kasvaa VAAN 40cm niinku kuulit se kasvaa yli 75cm..Lue jostai nsivustolta ensiksi jos aijot ottaa ja se kyllä tuota menoa kuolee sulla kerta et tiiä siitä mitäää!!

    • Saara ja Ensio, 3,5v

      Asiallista tietoako kaipaat?

      - koira kasvaa ensimmäisen vuotensa aikana täyteen mittaansa eli n 7-10kg/kk.
      - koiran ruokinnassa tulee olla ehdottoman tarkka, koska luustomuutoksia tulee väärän ruokinnan vuoksi helposti.
      - koiran koko meillä 104kg, säkä 96cm.
      - kun koira sairastuu, kulut voivat olla mittavat;
      allegiselle koiralle höyhenproteiinivalmiste 89€/pss, joka syödään viikossa
      eläinlääkäriin menee heittämällä 400€
      kun koira on iso, niin lääkkeitäkin menee paljon. Ja ne maksavat!
      - koira syö 900gr/pv.
      - turha yrittää tätä koiraa Minin takapenkille.
      - kuolaa joudut tarvittaessa pyyhkimään jopa katosta

      Ihmettelen syvästi kasvattajaa, joka on valmis myymään bernhardinpennun ihmiselle, jolla ei ole hajuakaan koko rodusta.

      • Ex-pyrren omistaja

        Ei normaali vastuuntuntoinen kasvattaja myy eikä myöskään myy kerrostaloon( missä ei ole hissiä) jos on roduntunteva. Ei se että se hakkuisi tai olisi aggressivinen vaan sen koko kun se raahaa itteään ylös ja alas liukkuita rappuja. Siin voi tulla nivelrikko ja äkkiä :(


    • Bertsu is the best

      Kyllä Bertsu sopii loistavasti Minin takapenkille. Tosin peruutuspeilistä näkyy aina vaan bertsun naama. Olen itse 195 cm pitkä, meidän bertsu narttu oli uroksen mitoissa (valitettavasti) ja autoon sopi vielä meidän esikoinen, turvakaukalossa.

    • Get real

      Tää on provo ei mikään muu koska todellakin ihminen jolla on pienintäkin älynväläystä siellä kallonpohjalla on todellakin ottanut jo selvää mitä kyseinen rotu tarvitsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe