Kun puolisavolaista alkaa vituttamaan..

Anonyymi

Kuhmo maisemineen ja ihmisineen on aina ollut mielessä viimeisenä lanssina. Olen toteuttanut unelmani. Sen aikaan saaminen vei vuosia, mutta jo keskikoulun aloitettuani aikoinaan, oli ensimmäinen ainekirjoitukseen liittyvä kirja Veikko Huovisen "Havukka-ahon ajattelija".

Kirja vei minut mennessään Kainuun saloille ja myös Kuhmon "perukoille". Se on kummallinen tunne pojassa.jolle ei edes murrosikä ollut vielä tuttua asiaa.

Se kirja oli haave ja lupaus jostain paremmasta eläkepäivinä.

En ole pettynyt, koska jo tämä ensimmäinen kuuma ja ötököitten valtaama kesäni Kuhmossa on antanut paljon. Lukemani kirja kertoi Kainuusta ja sinisistä utuisista vaaroista. Ne olen nähnyt ympäri Kainuuta, ja varsinkin kesäaikaan haluan nähdä aina vain lisää. Vanhuutta tämä varmaan on, mutta en minä vielä ole tilannut kyytiä krematorioon! Tämä tiedoksi ystävilleni!

Olen jo alkanut suvaitsemaan metsästyksen, sillä mikään ei ole ikuista. Henkilökohtaisesti minusta ei ole tappajaksi, jos ei käsketä liikekannallepidon aikana. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi pitää ostaa monta tuhatta euroa maksava ase, jolla ammutaan jonnekin, ja sitten porukassa pidetään juhlia jonkun eläinvainajan kunniaksi. Miksi ei ihmisvainajan kunniaksi kukaan ammuskele pilkkaan keskellä yötä toisen kehuessa, että "jumatsuide nyt on miehellä ase!." Aika hassua vainajanpalvontaa.

Enkä ole naistenmies, edes naisien pahimmissa märkäfilmeissä, se aika on ajanut ohi jo vuosia sitten. Cantores Minores kuoroon minulla oli haku jokunen aika sitten, mutta syövän takia poistetut kivekset eivät käyneet CV:n asemasta. Niinpä hyvin ystävällisesti minut vastaanottanut typylääkäri joutui välillä käymään pienellä happihypyllä. Olihan hänellä aika kova työpäivä!

Mikäli joku lukija nyt jo epäilee, että olen junantuoma, niin oikeassa on hän. Pohjois-Karjalasta on pitkä matka Lappiin, mutta Lapista Kainuuseen matka on lyhyempi.

Niin otsikko antaisi olettaa tämän juttuni olevan jotain aivan muuta. Ei ole, eikä tule. Syynä siihen on tänään joka paikkaan löytäneet hyönteiset . Niiden hyönteisten jälkiä tässä samalla korjailen.

Hydro Cortison on apu moneen vaivaan, mutta minulla onkin lujempi versio siitä reseptillä saatuna. Sen käyttö vaikuttaa pitkäaikaisena myös aivoihin, ja te olette sen jo huomanneet!

Mukavaa kesää myös Kuhmon kesäkävijöille toivoo vanha!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä samaa vanhalle.Kiva muistelu kylläkin oli ymmärrettävä juttu kertomuksikseen jatka kirjoittelua ketään loukkaamatta.

      • Anonyymi

        Kiitoksia, sanoo vanha vielä muistessaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe