Kun puolisavolaista alkaa vituttamaan..

Anonyymi

Kuhmo maisemineen ja ihmisineen on aina ollut mielessä viimeisenä lanssina. Olen toteuttanut unelmani. Sen aikaan saaminen vei vuosia, mutta jo keskikoulun aloitettuani aikoinaan, oli ensimmäinen ainekirjoitukseen liittyvä kirja Veikko Huovisen "Havukka-ahon ajattelija".

Kirja vei minut mennessään Kainuun saloille ja myös Kuhmon "perukoille". Se on kummallinen tunne pojassa.jolle ei edes murrosikä ollut vielä tuttua asiaa.

Se kirja oli haave ja lupaus jostain paremmasta eläkepäivinä.

En ole pettynyt, koska jo tämä ensimmäinen kuuma ja ötököitten valtaama kesäni Kuhmossa on antanut paljon. Lukemani kirja kertoi Kainuusta ja sinisistä utuisista vaaroista. Ne olen nähnyt ympäri Kainuuta, ja varsinkin kesäaikaan haluan nähdä aina vain lisää. Vanhuutta tämä varmaan on, mutta en minä vielä ole tilannut kyytiä krematorioon! Tämä tiedoksi ystävilleni!

Olen jo alkanut suvaitsemaan metsästyksen, sillä mikään ei ole ikuista. Henkilökohtaisesti minusta ei ole tappajaksi, jos ei käsketä liikekannallepidon aikana. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi pitää ostaa monta tuhatta euroa maksava ase, jolla ammutaan jonnekin, ja sitten porukassa pidetään juhlia jonkun eläinvainajan kunniaksi. Miksi ei ihmisvainajan kunniaksi kukaan ammuskele pilkkaan keskellä yötä toisen kehuessa, että "jumatsuide nyt on miehellä ase!." Aika hassua vainajanpalvontaa.

Enkä ole naistenmies, edes naisien pahimmissa märkäfilmeissä, se aika on ajanut ohi jo vuosia sitten. Cantores Minores kuoroon minulla oli haku jokunen aika sitten, mutta syövän takia poistetut kivekset eivät käyneet CV:n asemasta. Niinpä hyvin ystävällisesti minut vastaanottanut typylääkäri joutui välillä käymään pienellä happihypyllä. Olihan hänellä aika kova työpäivä!

Mikäli joku lukija nyt jo epäilee, että olen junantuoma, niin oikeassa on hän. Pohjois-Karjalasta on pitkä matka Lappiin, mutta Lapista Kainuuseen matka on lyhyempi.

Niin otsikko antaisi olettaa tämän juttuni olevan jotain aivan muuta. Ei ole, eikä tule. Syynä siihen on tänään joka paikkaan löytäneet hyönteiset . Niiden hyönteisten jälkiä tässä samalla korjailen.

Hydro Cortison on apu moneen vaivaan, mutta minulla onkin lujempi versio siitä reseptillä saatuna. Sen käyttö vaikuttaa pitkäaikaisena myös aivoihin, ja te olette sen jo huomanneet!

Mukavaa kesää myös Kuhmon kesäkävijöille toivoo vanha!

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitä samaa vanhalle.Kiva muistelu kylläkin oli ymmärrettävä juttu kertomuksikseen jatka kirjoittelua ketään loukkaamatta.

• Anonyymi

Kiitoksia, sanoo vanha vielä muistessaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulun mellakoitsijat matuja? Kaasuakin tarvittiin

Kantaväestö harvoin parveilee seurueittain. https://yle.fi/uutiset/3-12042173 "Poliisi: Väkijoukko vastusti aggressiivisesti miehen kiinniottoa Oulu
      Maailman menoa
      131
      3470
    2. Sofia ja Stefu onnellisesti festareilla.

En halua juoruta enemmän kun on pakko mutta ihana oli nähdä kaunis Sofia ja komea Stefu festareilla Karjaalla.Ihan eri meno kun Martinan kanssa.Stefu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      2488
    3. Ässillä on taas vauhti päällä

Somehiljaisuus ostosten kuvaamisen jälkeen ja viime yönä on taas Stefun instassa kerrottu totuuksia https://aijaa.com/DvaDp0
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1736
    4. Mikä on jäänyt parhaiten mieleen kaivatustasi?

Laita vielä loppuun onko mies vai nainen. Älkää laittako negatiivisia juttuja.
      Ikävä
      60
      1160
    5. En vain pidä Martinasta.

En tiedä mikä siinä on..en tiedä mitä on totta, mitä valetta enkä tunne Martinaa ollenkaan ihmisenä. Silti hän vain vaikuttaa kaikin tavoin niin kylm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      1047
    6. 83
      1018
    7. Miksi et enää halunnut kohdata mua?

Miksi välttelet mua?
      Ikävä
      125
      971
    8. YLEkin ihmettelee Päivin paniikkia

Ylen haastattelemat oikeusoppineet ihmettelevät Päivin aktiivista rikossyytteistään kirjoittelua ennen oikeudenkäyntejä. Pyrkiikö heikentämään oikeud
      Luterilaisuus
      427
      908
    9. Mä tiiän, et oon ilkee

Mutta, rakastan sinua! ❤️.. Niin kuin oikeasti! se on vähän niin kuin kielletty rakkaus ja sitähän se on, yrität taistella tunnetta vastaan, mutta taa
      Ikävä
      91
      862
    Aihe