Pentu ei tottele ulkona

Anonyymi

Mulla on nyt pian 5kk täyttävä pomeranian tyttönen, joka tottelee hyvin sisällä. Ongelma onkin siinä kun astumme ulos. Olen yrittänyt saada sitä kiinnostumaan minusta ja ottamaan kontaktia, mutta ei, hän ei kiinnostu yhtään. Olen yrittänyt palkata herkuilla, mutta niistä ei ole oikein sisälläkään kiinnostunut. Leluista innostuu sisällä kyllä, mutta ulkona edes ne eivät kelpaa ja hajut vievät mennessään. Asumme muutenkin maalla ja tällä on hiljaista, joten en olisi uskonut, ettei se tottelisi yhtään. Usein juuri kerrotaankin, että pitäisi mennä rauhallisempaan ympäristöön. Tästä syystä en ole saanut pennulle opetettua edes hyvää hihnakäytöstä, koska sitä ei kiinnosta. Musta alkaa jo tuntua, etten ole onnistunut koiran omistajana enkä osaakkaan kouluttaa koiraa. Mitä siis voisin tehdä?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei mutta koirasi on vasta 5 kk vanha. Itselläni pian 4 vuotias pieni serobikoira joka suhtautuu nameihin esim. juuri kuin oma pentusi.
      Fleksissä unohtaa kaikki säännöt mutta kun laitan 3 metrisen nahkahihnan niin mm. seuraaminen sujuu hyvin. Tottelee kyllä sen sisällä kuin ulkonakin mutta hajumaailma on se mikä eniten vetää.
      Välillä en anna sen haistella vaan kuljetaan vierellä joku matka kunnes taas saa aloittaa haistelemisen.

      On kyllä pirun itsepäinen. Jos se jotain ei halua niin sitten vaan pakolla mutta se ei ole mielekästä- usein neuvottelen sen kanssa esim. tien risteyksessä. Minä haluan mennä vasempaan ja koira oikeaan. Se saattaa harata neljällä tassulla vastaan. Voisin tietty napata sen syliin mutta yleensä "keskustelemme" asian selväksi.

      Ihana koira ja kiltti ihmisille kuin , myös muille eläimille. On vaan hiukka liikaa terrieriä jolla tuo itsepäisyys selittyy.

      Hajumaailma oli meilläkin nuorempana määräävä tekijä. Nyt en anna haistella jotain paikkaa 10 min. jonka se voisi kyllä toteuttaa. Hetki ja mennään ja sitten matkaa jolloin ei saa haistella ollankaan.

      Sinulla on tyttö ja minulla poika, silti tuntuu kotkotukset olevan samansuuntaiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3936
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3348
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2859
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2821
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2174
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2121
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2027
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1885
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1860
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1829
    Aihe