Firefoxin suomen kielen oikoluvut Fin Spell ja Finnish Spellchecker

Anonyymi

Fin Spell tekijä fluks
Kokeellinen lisäosa suomen kielen oikolukuun käyttäen libvoikkoa.
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/fin-spell/

Finnish Spellchecker tekijä fluks
Suomenkielinen oikoluku Firefoxille, Thunderbirdille ja SeaMonkeylle.
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/finnish-spellchecker-dict/

Onko teillä kokemusta toimivatko nuo suomen kielen oikolukijat Firefoxissa? Aiemmin ennen Firefox Qantumia oli käytössä voikkoon perustuva suomen kielen oikolukija, ja se toimi erinomaisen hyvin.

Wikipedia: "Firefoxin Oikolukusanastot ja kielipaketit
Suomenkielinen sanakirja ja oikoluku olivat alkuun saatavilla Voikko-liitännäisen avulla. Firefoxiin on saatavilla suomen kielen kielipaketti, mutta oikolukua ei ole enää saatavilla.
Firefoxin versio 57 poisti tuen selaimen liitännäisiltä. Uudemmat versiot tukevat vain WebExtensions-rajapintaa. Firefox ei nykyisellään tule lainkaan oikeinkirjoituksen tarkistimia, ainoastaan sanakirjalaajennuksia, jotka eivät riitä suomen kielen oikeinkirjoituksen tarkistukseen."

15

1936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Mozilla ei seuraa aktiivisesti tämän lisäosan turvallisuutta. Varmista ennen asennusta, että luotat siihen."

      Kokeelliset jutut neivät välttämättä toimi.

    • Anonyymi

      Toimi tai ei, kannattaa asentaa.

    • Anonyymi

      Ei kukaan syntyperäinen suomalainen tarvitse tuollaisia hömpötyksiä!

      • Anonyymi

        Ei se niin ylivoimainen tehtävä ole huonommankaan käyttää oikolukua, jotta jo kättelyssä antautuu levittelemään käsiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se niin ylivoimainen tehtävä ole huonommankaan käyttää oikolukua, jotta jo kättelyssä antautuu levittelemään käsiään.

        Pelkän kansakoulun käyneelle voi olla oikein tarpeellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkän kansakoulun käyneelle voi olla oikein tarpeellinen.

        Riippumatta koulutuspohjasta, jokainen tarvitsee kirjoituksen oikoluvun. Ilman oikolukua on sama kuin ilman talvirenkaita, vai täydellinen idiootti ottaa turhia riskejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippumatta koulutuspohjasta, jokainen tarvitsee kirjoituksen oikoluvun. Ilman oikolukua on sama kuin ilman talvirenkaita, vai täydellinen idiootti ottaa turhia riskejä.

        Vain paviaanit ja ne.**rit tarttee Suomessa talvirenkaita ja kirjoitusapuja.


      • Anonyymi

        Entä jos ei ole syntyperäinen suomalainen? Pitäisikö sitten vain olla kokonaan kirjoittamatta tai olla käyttämättä kirjoittamisen apuvälineitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos ei ole syntyperäinen suomalainen? Pitäisikö sitten vain olla kokonaan kirjoittamatta tai olla käyttämättä kirjoittamisen apuvälineitä?

        Lisäosien asetuksista löytyy "oikoluku", osaava osaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oletko mamu vai miksi tuollaisia edes kyselet?

      • Anonyymi

        Kaivele vaan noita vanhoja juttuja jos et muuta osaa.


    • Anonyymi

      Kotouttamiskursseille heti vaan, mars mars! Siellä opetetaan suomea teikäläisille.

    • Anonyymi

      Ei tuo eka taimi olenkaan.

    • Anonyymi

      Jälkimmäinen kulla korjaa jotkun , eli huomasi kyllä ja jotakin sanat punaisella.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä kokoomuksen naiset?

      Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      81
      3548
    2. Finland is now Petter place

      Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      28
      2362
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

      HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      139
      2001
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

      Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1606
    5. Pistä joku tunniste vuosien takaa

      Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      63
      1244
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

      Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1217
    7. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

      Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1062
    8. Pidätkö vielä elämäsi

      Rakkautena minua
      Ikävä
      59
      903
    9. Kirkon kastekaava on väärin - oikea kaava löytyy Apostolien tekojen kirjasta

      Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      73
      898
    10. Mietin tässä yhtä kysymystä

      Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      77
      879
    Aihe