Nissan Almera tietoja kaivataan!

kiinnostunut almerasta

Hei!

Laittakaa tietoja Almeran ostoa harkitsevalle!!
Eli positiivisia ja negatiivisia kommentteja.. vikoja.. ymm kaikkea mitä kokemus on tuonut ilmi Almerasta!

Kiitos vastauksista!!

33

16984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????

      Etkö osaa lukea vanhempia viestejä aiheesta?

      Vai onko ne kommentit jotenkin parempia uudelleen kirjoitettuna?

      Täh?

      • olit suureksi avuksi

        Oli todella ilo lukea kommenttisi almerasta!kiva että sinustakin oli paljon apua autonvalinnassa!

        Ruosteet sun muut tuli kyllä selväksi lukiessani aikaisemmat viestit. Jotka luin ennen avaamaani keskustelua. Ajattelin jos jollakin olisi lisättävää tai tarkempia selvennöksiä asioista..

        Ja vielä vastaukseni kysymykseesi "oletko tyhmä vai?" Koen itseni tyhmäksi vain autoasioissa, koska en ole autopuolen ihmisiä, enkä ymmärrä autoista tarpeeksi ollakseni kysymättä apua ja kokemuksia käyttäjiltä. Toivottavasti oli riittävät perusteet!

        Jatko kysymys sinulle! Käytätkö karvanoppia tai muita "mukavia höysteitä autossasi"? Eli kysynkö mielummin niistä asioista sinulta?


      • alemera
        olit suureksi avuksi kirjoitti:

        Oli todella ilo lukea kommenttisi almerasta!kiva että sinustakin oli paljon apua autonvalinnassa!

        Ruosteet sun muut tuli kyllä selväksi lukiessani aikaisemmat viestit. Jotka luin ennen avaamaani keskustelua. Ajattelin jos jollakin olisi lisättävää tai tarkempia selvennöksiä asioista..

        Ja vielä vastaukseni kysymykseesi "oletko tyhmä vai?" Koen itseni tyhmäksi vain autoasioissa, koska en ole autopuolen ihmisiä, enkä ymmärrä autoista tarpeeksi ollakseni kysymättä apua ja kokemuksia käyttäjiltä. Toivottavasti oli riittävät perusteet!

        Jatko kysymys sinulle! Käytätkö karvanoppia tai muita "mukavia höysteitä autossasi"? Eli kysynkö mielummin niistä asioista sinulta?

        Kannattaa sitten reilusti kertoa mitä vuosimallia haet vai uusi? Sedan, HB? Itsellä oli N15 ja siinä ei ollut ainuttakaan vikaa.. Japanissa valmistettu sedan.


      • kiinnostunut almerasta
        alemera kirjoitti:

        Kannattaa sitten reilusti kertoa mitä vuosimallia haet vai uusi? Sedan, HB? Itsellä oli N15 ja siinä ei ollut ainuttakaan vikaa.. Japanissa valmistettu sedan.

        Etsin lähinnä vuosimallia 2002. Myös mallit 2001 ja 2000 on harkinnassa. Jos ostan näitä uudemman ostan tod näk pakasta vedetyn koska käytettyjen arvo ei vuodessa parissa ole laskenut uuteen verrattuna paljoakaan. Lähinnä valinta tulee tapahtumaan ajokilometrien perusteella. Malli olisi sedan. Ymmärsin aikaisempien viestien perusteella, että 3 ja 5 oviset ruostuvat helposti juuri tuon takalasinpyyhkimen juuresta?? Kone tulisi mieluiten olla 1.8. Vai mitä mieltä olette 1.5 koneesta? Onko laiska?Ajan myös jonkun verran pitkää matkaa ja ohitukset olisi mukava suorittaa turvallisesti. Tämän vuoksi olen enemmän 1.8 kannalla. Laittakaa toki mielipiteitä molemmista jos löytyy! Tässä nyt tarkempia tietoja jos joltain löyty apua asiaan!


      • toinen mies
        kiinnostunut almerasta kirjoitti:

        Etsin lähinnä vuosimallia 2002. Myös mallit 2001 ja 2000 on harkinnassa. Jos ostan näitä uudemman ostan tod näk pakasta vedetyn koska käytettyjen arvo ei vuodessa parissa ole laskenut uuteen verrattuna paljoakaan. Lähinnä valinta tulee tapahtumaan ajokilometrien perusteella. Malli olisi sedan. Ymmärsin aikaisempien viestien perusteella, että 3 ja 5 oviset ruostuvat helposti juuri tuon takalasinpyyhkimen juuresta?? Kone tulisi mieluiten olla 1.8. Vai mitä mieltä olette 1.5 koneesta? Onko laiska?Ajan myös jonkun verran pitkää matkaa ja ohitukset olisi mukava suorittaa turvallisesti. Tämän vuoksi olen enemmän 1.8 kannalla. Laittakaa toki mielipiteitä molemmista jos löytyy! Tässä nyt tarkempia tietoja jos joltain löyty apua asiaan!

        Ostat ehdottomasti 1.8-litraisen, ei missään nimessä pienempää moottoria. Pienemmällä toki pärjää, mutta mielestäni voimaton moottori pilaa koko auton.

        Jos ostat käytetyn, osta ruosteenestokäsitelty yksilö. Muussa tapauksessa auton alusta pitää syynätä tarkasti, erityisesti takaosa. Jos ei ole suojattu, eikä vielä ruostunut, heti suojaukseen.

        Pitemmässä ajossa melusta tulee riesa. Tähän voit vaikuttaa parhaiten valitsemalla maltillisella profiililla varustetut, hiljaiseksi tunnetut renkaat. Sisälokarit ja lisä-äänieristys ovat myös poikaa.

        Muutenhan menopeli on ihan jees.


      • alemera
        kiinnostunut almerasta kirjoitti:

        Etsin lähinnä vuosimallia 2002. Myös mallit 2001 ja 2000 on harkinnassa. Jos ostan näitä uudemman ostan tod näk pakasta vedetyn koska käytettyjen arvo ei vuodessa parissa ole laskenut uuteen verrattuna paljoakaan. Lähinnä valinta tulee tapahtumaan ajokilometrien perusteella. Malli olisi sedan. Ymmärsin aikaisempien viestien perusteella, että 3 ja 5 oviset ruostuvat helposti juuri tuon takalasinpyyhkimen juuresta?? Kone tulisi mieluiten olla 1.8. Vai mitä mieltä olette 1.5 koneesta? Onko laiska?Ajan myös jonkun verran pitkää matkaa ja ohitukset olisi mukava suorittaa turvallisesti. Tämän vuoksi olen enemmän 1.8 kannalla. Laittakaa toki mielipiteitä molemmista jos löytyy! Tässä nyt tarkempia tietoja jos joltain löyty apua asiaan!

        Pystyperä on aina ongelmallinen kuran suhteen eli sieltä ne ruostevauriot periytyy. En tosin ole vielä yhtään 2000-luvun ruosteista Almeraa nähnyt, enkä tosin vanhempiakaan. Eli kyllä ne hyvänä pysyy, jos pidetty edes jonkin verran huolta. Olet hyvässä asemassa käytettyä etsiessä koska voit valita sen ruostesuojatun yksilön. Pyynnit vaihtelee aika paljon ja uskon että pystyt saamaan todella hyvän auton suhteessa rahaan. Nythän niitä on paljon tullut vaihdossa Primeraankin. Ajovalot on uudemman Almeran ongelma, eli tutkaile niiden toiminta ja kysy edelliseltä omistajalta onko vaihdettu takuuseen.. Ilmastointikin taitaa olla vakiokamaa noin uusissa, 1.8:ia suosittelen. Auto on niin perustekniikkaa kuin vain voi olla ja sen mukainen luotettavuus. Ajomelu oli se miksi itse vaihdoin Primeraan.


    • 03 1.5

      Etuvalojen umpiot vaihdettu kaksi kertaa ja takavalojen kerran. Syynä se, että umpioihin pääsee vesi sisälle. Sisävalo temppuilee, väliin toimii ja väliin ei. Muoviset sisäosat repsottaa. Ruostetta korissa. 1.5 = nuhapumppu, osta ehdottomasti väh. 1.8 jos on Almera ostettava. Suosittelen mitä tahansa muuta merkkiä.

      • kiinnostunut almerasta

        mikä saman hintaluokan muu merkki ja malli olisi mielestäsi kilpailukykyinen tai parempi vaihtoehto?


      • 03 1.5
        kiinnostunut almerasta kirjoitti:

        mikä saman hintaluokan muu merkki ja malli olisi mielestäsi kilpailukykyinen tai parempi vaihtoehto?

        Rehellisesti sanottuna ei aavistustakaan! Mutta ärsyttää se, että uudessa autossa on niin hemmetisti vikoja. Vaikka ne takuuseen menevätkin. Onko muissakin automerkeissä sama juttu? Eikö 20.000e saa mitään kunnollista autoa?


      • menty
        03 1.5 kirjoitti:

        Rehellisesti sanottuna ei aavistustakaan! Mutta ärsyttää se, että uudessa autossa on niin hemmetisti vikoja. Vaikka ne takuuseen menevätkin. Onko muissakin automerkeissä sama juttu? Eikö 20.000e saa mitään kunnollista autoa?

        Tätä tämä nykyään on kun tehdään huonoa laatua ja sitten ei oteta vastuuta. Ihmettelen samaa asiaa suuresti, kuinka uusissa autoissa voi olla melkein pakasta vedettynä ruoste ongelmaa ym muita vikoja.


      • 03 1.8 Acenta 5D
        menty kirjoitti:

        Tätä tämä nykyään on kun tehdään huonoa laatua ja sitten ei oteta vastuuta. Ihmettelen samaa asiaa suuresti, kuinka uusissa autoissa voi olla melkein pakasta vedettynä ruoste ongelmaa ym muita vikoja.

        Itsellä -03 1.8 Acenta Almera 5D, jolla ajettu nyt 40 tkm. Valmistettu luultavasti Brittein-saarilla. Sedan taisi tulla Japanista. Teetin juuri ruostesuojauksen: 480 EUR.

        Ongelmat:
        -Oikean oven kaiutin vaihdettu heti alkuun
        -Sisälampun katkaisija korjattu heti alkuun
        -Uuden mallisissa umpiossa suunnitteluvika->Vaihdettu korjattuun malliin
        -Sisustan muoviosat alkaneet näyttämään väsymisen merkkejä 30-40 tkm välillä->Kaikenlaisia ritinöitä ja resonanssisurinoita alkanut ilmetä.
        -Sisämelu voisi olla pienempi
        -Ovissa ei ole tiivisteitä - vain rungossa ->vesi tulee astinlaudalle
        -Keskikonsolin juomatelineen rakenne ja toimivuus on aivan susi
        -Heti ruostekäsittelyn jälkeen bongasin takakontin ovesta sisälähtöisen ruostepallon (maali ehjä, mutta kullanhohtoisesti kuprulla->pitää kysellä takuukorjausta


        Plussat:
        -Mukavasti vääntävä ja kuljettava moottori, vaikka ei olekaan loppuun asti viritetty ja on vanhan polven moottori
        -Ongelmaton talvikäytös ja yleinen käytettävyys
        -Hyvä varustelu hintaluokassaan
        -Autokeskus Tre:lla hyvin toimiva huolto

        Tässä muutamia almera-huomioita matkan varrelta.


      • sama
        03 1.8 Acenta 5D kirjoitti:

        Itsellä -03 1.8 Acenta Almera 5D, jolla ajettu nyt 40 tkm. Valmistettu luultavasti Brittein-saarilla. Sedan taisi tulla Japanista. Teetin juuri ruostesuojauksen: 480 EUR.

        Ongelmat:
        -Oikean oven kaiutin vaihdettu heti alkuun
        -Sisälampun katkaisija korjattu heti alkuun
        -Uuden mallisissa umpiossa suunnitteluvika->Vaihdettu korjattuun malliin
        -Sisustan muoviosat alkaneet näyttämään väsymisen merkkejä 30-40 tkm välillä->Kaikenlaisia ritinöitä ja resonanssisurinoita alkanut ilmetä.
        -Sisämelu voisi olla pienempi
        -Ovissa ei ole tiivisteitä - vain rungossa ->vesi tulee astinlaudalle
        -Keskikonsolin juomatelineen rakenne ja toimivuus on aivan susi
        -Heti ruostekäsittelyn jälkeen bongasin takakontin ovesta sisälähtöisen ruostepallon (maali ehjä, mutta kullanhohtoisesti kuprulla->pitää kysellä takuukorjausta


        Plussat:
        -Mukavasti vääntävä ja kuljettava moottori, vaikka ei olekaan loppuun asti viritetty ja on vanhan polven moottori
        -Ongelmaton talvikäytös ja yleinen käytettävyys
        -Hyvä varustelu hintaluokassaan
        -Autokeskus Tre:lla hyvin toimiva huolto

        Tässä muutamia almera-huomioita matkan varrelta.

        Yllä mainitsemani ruostetäpän takuukorjaus tehtiin tyyliin: maalikupla pois ja kynsilakkapullosta hieman maalia pintaan - ei lakkaa(!?). Vaikka kohta on aika pieni, niin lopputulos aika järkky. Homman pystyy ilmeisesti kunnolla korjaamaan vain maalaamalla koko luukun ja sitä eivät vielä viitsineet tehdä. Onhan tässä vielä takuuta...


    • Terppa

      Itselläni on ollut Almera Tino vuoden verran. Huonona ominaisuutena ajettavuuden suhteen voisin mainita synkronoimattoman 1. vaihteen. Toisinaan tämän vuoksi on vaikea ajaa varsinkin ruuhkassa kun ykkönen ei mene silmään kuin täysin pysähdyksissä.. Toimeen silti tulee, varsinkin maantieajossa.

    • almera01 possaperä

      kolme päivää sitten ajo valot ei enää pelaneet. en tajuaa missä on vika. epäileen automatiikka ois pettäny. siinä taas nähdään kuinka huonot on nykyautot.mulla on ollu kaksi sunnyä ennen tätä ,eikä niissä ollu ikinä mitään valovikkaa.mut muteen ihan ok auto almera on. kannata kysellä entisen omistajan tietoja ,ja muutenki kattoa tarkemmin autoa,tai käyttää sen viikon koeajossa. nissanin kone kyllä kestä, jos siitä pidetään huolta :D

      onnea kaupantekoon.
      tv: arttu

    • al-Mera

      eli 2002 1,5 l n16-tyyppinen, brittiromu ranskisten sisuskaluilla.

      Omia havaintoja:

      - laiska paska, lähtee kuin lehmä makuulta eli ei ohitella ihan joka paikassa eikä mitään lasikuitukoppia on turha edes haaveilla hinata. Kärry vielä seuraa perässä.
      - nitinää ja kitinää kuuluu sieltä täältä, ei sovellu hiekkateille kovin hyvin.
      - pieniä sähkövikoja hytin puolella, palaneita polttimoita mm. mittaritaulussa (mut korjaantui itsekseen).
      - ruostesuojaus jää loppukäyttäjän harteille.
      - vähän meluisa pitkillä matkoilla (haittaa nukahtamista)

      ei vie paljon ainetta eikä öljyä ollenkaan.
      ihan näppärä sekalaiseen ajoon, ei ole liian hieno mökkitielle eikä liian huono tavallisen ihmisen ajoihin.
      yleinen liikenteessä, löytyy kaikkia varaosia erittäin hyvin
      perushuollot voi tehdä itsekin tarvittaessa, selkeä kirjanen kertoo tarvittavat toimenpiteet.
      kohtuu hyvin on lähtenyt kylmästäkin liikenteeseen.

      Tätä lehmää on poljettu menemään noin 170 kkm (kilokilometriä), ihan kuosissaan on vielä eli kehtaa ihan päivälläkin tuosta pulkasta nousta pois julkisella paikalla.

      Yleisellä tasolla, mitä tälläkin palstalla on keskusteltu:

      - moottorin (1,5 ja 1,8) jakopäänketju ongelmat, venymiset ym vaihdot, etenkin uuden vuosituhannen ensimmäisten vuosien tekeleet.
      - öljynsyömishäiriöt etenkin 1,8 litran koneissa, kannen pultit ylikiristettyjä.
      - umpio-ongelmat
      - vaihteistojen kulumis- ja hajoamisongelmat.


      Itse olen tuohon alluun tyytyväinen, ainakin tällä hetkellä mutta on hyvä tiedostaa mahdolliset ongelmat ajoissa ei sitten tule kalliita yllätyksiä.

      • Örri Ölisijä

        Se on auto, joka kestää ! Sano.


      • al-Mera

        että tuo kokonaisvaikutelma tuosta 1,5 allu 2002 on vähän sellainen "tyttöjen auto" mut kyllähän se on mun käytössäkin on menetellyt. Tuon tyttömäisyyden huomaa etenkin siinä kun avaa ovet kaukosäätimestä, niin ekana aukeaa vain kuskin ovi, josta on helppo viskata käsilaukku pelkääjän paikalle ja lähteä liikenteeseen. Itse joudun painamaan avausnappia kaukosäätimestä vielä uudestaan jotta saan loput ovet auki.


      • aalmera
        al-Mera kirjoitti:

        että tuo kokonaisvaikutelma tuosta 1,5 allu 2002 on vähän sellainen "tyttöjen auto" mut kyllähän se on mun käytössäkin on menetellyt. Tuon tyttömäisyyden huomaa etenkin siinä kun avaa ovet kaukosäätimestä, niin ekana aukeaa vain kuskin ovi, josta on helppo viskata käsilaukku pelkääjän paikalle ja lähteä liikenteeseen. Itse joudun painamaan avausnappia kaukosäätimestä vielä uudestaan jotta saan loput ovet auki.

        paina kaukosäätimen molempii nappei pohjassa jonkin aikaa, pitäs aueta kaikki ovet ku painaa kerran nappii


      • al - Mera
        aalmera kirjoitti:

        paina kaukosäätimen molempii nappei pohjassa jonkin aikaa, pitäs aueta kaikki ovet ku painaa kerran nappii

        pitää testata jahka ens kerralla menen tuota peltilehmää tervehtimään. Lukitus-ohjelman voinee vaihtaa sitten takaisin samalla konstilla?


    • hule

      Mulla ollu 4.5v -02 N16 1,8 Face-lift. Mukava ja vääntävä auto, ilo ajella mutkaista tietä.
      Etupää tuppaa liukuun kurveissa talvella ja kesälläkin kostealla asvaltilla. Etupyörät sutiivat herkästi, myös kesällä. Kevyet ovet ja takaluukku. Hallintalaitteet myös kevyet käyttää.

      Nyt on alkanut kuluttaa öljyä 100tkm jälkeen.
      Ostaisin uudenkin jos vielä saisi.

      ps. joko olet ostanut.... vähän myöhässä viestini.

      • oiuoiuoiu

        joo, et ole ku 5 vuotta myöhässä... :)


      • matti myöhäinen
        oiuoiuoiu kirjoitti:

        joo, et ole ku 5 vuotta myöhässä... :)

        parempi myöhään kuin ei koskaan...


    • Samara-mies

      Se sporttekki-malli (vai mikä se oli) on parempi. Vaarillano on sedan-Almera ja on meinaan huono.

    • '

      -Vanhana paljon korjattavaa
      -Tosi omituinen ajo-asento
      -Tunnoton ohjaus etenkin talvella! Ei turvallisimmasta päästä koska ei aina ole 100% varmuutta siitä, mitä tien ja renkaan välissä tapahtuu
      -Kuluttaa aika paljon verrattuna muihin samanikäisiin

      Halpa

      PS. Nämä on omat kokemukset 2v ajolla.

    • allamera

      Nissan Almera 1.5 2003 visia toiminut moitteettomasti vuodesta 2005!

    • Jehu-92

      No sähköjutut on ainakin aikamoinen pulma ollut meidän autossa. Muuten käy ja kukkuu =). Tuuletin hommat on minusta huonot henkilöautoon. Ruosteongelmat ja ohut peltisyys on kanssa miinuksia.

    • tyttönen

      Hyvä auto! varmatoiminen ollut ainakin itselläni.
      vikoja ei ole ollut. paitsi nyt viikko sitten lambda anturin vaihto.


      mulla almera HB 1.5 vm 2000.

    • nissanisti_vm86_

      Nojoo. Onhan tuo nyt täysin mitään sanomaton auto. Mutta siinä piilee sen etukin. Mutta jos etsii luotettavia ja halpoja kilometrejä niin Almera on ihan ok valinta. Eikä haittaa jos vanha auto nyt vähän on ruosteessa, ei se hinnassa tunnu enää mitenkään. Ei tälläisiä autoja ostava katso ruosteen perään. Auto on metallia ja metalli ruostuu. Almera on iso kasa metallia jolla pääsee eteenpäin. Ei se ole suunnittelun riemuvoitto, joten mitä väliä onko ruostetta. Tuskin kukaan Almeraa hankkii statusta kasvattaakseen. Eiköhän tuo ole järkiauto niille, joilta löytyy peniksestä mittaa ilman mitään peniksenjatkeitakin.

      • Tytöt tykkää

        Joo .. itsellä on 35 senttinen (on Almerakin)


      • BMW + Mesepaska
        Tytöt tykkää kirjoitti:

        Joo .. itsellä on 35 senttinen (on Almerakin)

        Älä vaihda Paskattiin, tulee lahkeesta


    • allu

      ootko ostanu jo allun nyt vuosi 2014

    • Anonyymi

      Almera Tino V10, 2,2d v.2003 kaikki mittarivalot vilkkuu ja välillä koko näyttö sammuu! Saattaa ajon aikana syttyä ja taas sammua. Ei näy ajonopeutta eikä km lukemaa. Mittari on ruuvi-irroitettu ja sitä kolauttelemalla välillä näyttö toimii! Liittimet ovat kunnolla kiinni. Donpedro

    • Anonyymi

      Vanha ketju ja automalliakaan ei valmisteta enää, tai ei ainakaan tuoda Eurooppaan.
      Mutta itse ostin 2021 keväällä vm.2002, 1,5-litraisella moottorilla olevan Almeran, on eka briteissä kasattu versio ko mallista. Kone on vielä tämä 90-heppainen versio tuosta moottorista, uudemmat ovat kai jo 98-heppaisia.
      Ostin tuon lähinnä sillä, kun on täysin ruosteeton yksilö, siitä kiitos edelliselle omistajalle, joka oli pitänyt autosta hyvää huolta sen uutena ostaessaan.
      Hintakin oli ok ja kilsat kohtuulliset, hieman alle 160tkm ostaessa.
      Olen nyt tämän noin 2,5 vuoden aikana ajanut tuolla reilu 40tkm seka-ajoa eikä mulla ole ollut tuon kanssa ongelmia ainakaan tähän mennessä.
      Taakse vaihdettiin ekaan katsastukseen jarrulevyt sekä -palat, myöhemmin etupäähän vaihdettiin myöskin jarrupalat, -levyt sekä -sylinterit, kun toinen jarrusylinteri oli alkanut hieman jumittamaan.
      Niin ja pyyhkimien moottorin vaihdoin myös yhdessä vaiheessa. Eli suht vähän mielestäni ajomäärään nähden ja siihen, että auto tosiaan on jo yli 20 vuotta vanha.
      Pyyhkijän moottori maksoi 40€ käytettynä ja oli helppo vaihtaa itse.
      Jarrulevyt maksoivat jotain 20-30€ tietämillä/kpl, palat noin 20€/pari ja jarrusylinterit uutena noin 90€/kpl. Etupään jarruhuollon teetätin ad-korjaamolla ja se maksoi töineen 499€, josta työn osuus oli 147€.
      Remppoihin mennyt noin 700€ tänä aikana rahaa, eli nekään kulut eivät ole olleet mitään hullun isoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe