eli alle 10,000/vuosi, pitääkö silti öljyt suodatin vaitaa kerran vuodessa? Vai kestääkö nykyaikaiset synteettiset öljyt pidempään jos kilometrejä ei paljon tule? Mikä on se todellinen aika milloin öljyt keskimäärin menettävät voitelu ominaisuudet jos ei paljon aja?
Onko se 3v vai 5v ja kilometrit edelleen alle 10000.
Jos ajaa autolla vähän
16
197
Vastaukset 16
- Anonyymi
No mikä sitä öljyä kuluttaa jos sillä ei aja?
Ehkä se "hapettuu" pikkuhiljaa mutta menee varmaan 20 vuotta että sillä olisi joku merkittävä vaikutus. Onko se kustannuskysymys vaihtaa varmuuden vuoksi tehtaan ohjeiden mukaan öljyt ja suodatin vähintään kerran vuodessa?
- Anonyymi
Minulla tulee nykyään se kymppitonni vuodessa. Vaihdan aina vuoden ja neljä kuukautta välein.
- Anonyymi
Jos on todella pienellä budjetilla liikenteessä niin voihan se 30 euroa olla jo iso summa. Tuolla rahalla saan ainakin itse, viikon syömiset.
Ja jos mennään pienellä budjetilla, niin tuskin se auto on kolme vuotta vanha mercedes, vaan ennemminkin 1998 mallinen rellu. Ei sillä enää siinä vaiheessa niin merkitystä ole, mennäänkö tehtaan ohjeiden mukaan vaiko ei.
Ja ennenkaikkea, se öljy ei kulu mihinkään, ellei sillä autolla aja.
Ja se urbaanilegenda veden kertymisestä öljyn sekaan talvella, on sitten ihan legendaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla tulee nykyään se kymppitonni vuodessa. Vaihdan aina vuoden ja neljä kuukautta välein.
Mulla tulee 3000 - 4000 km vuodessa. Vaihdan neljän vuoden välein.
Anonyymi kirjoitti:
Jos on todella pienellä budjetilla liikenteessä niin voihan se 30 euroa olla jo iso summa. Tuolla rahalla saan ainakin itse, viikon syömiset.
Ja jos mennään pienellä budjetilla, niin tuskin se auto on kolme vuotta vanha mercedes, vaan ennemminkin 1998 mallinen rellu. Ei sillä enää siinä vaiheessa niin merkitystä ole, mennäänkö tehtaan ohjeiden mukaan vaiko ei.
Ja ennenkaikkea, se öljy ei kulu mihinkään, ellei sillä autolla aja.
Ja se urbaanilegenda veden kertymisestä öljyn sekaan talvella, on sitten ihan legendaa.Jos se on kustannuskysymys, niin sitten se on kustannuskysymys. Jos ei öljyhuoltoon kerran vuodessa ole varaa, niin mitä sitä sitten selittelemään.
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Jos se on kustannuskysymys, niin sitten se on kustannuskysymys. Jos ei öljyhuoltoon kerran vuodessa ole varaa, niin mitä sitä sitten selittelemään.
Vaan aloittajan kysymys olikin, että pitääkö ne vaihtaa joka vuosi? Jos vuosittainen öljynvaihto on liikaa kukkarolle, niin vaarantaako auton ja ottaako riskin vielä isommasta rahallisesta vahingosta jos tekeekin sen vaan kolmen vuoden välein?
Itse väittäisin, että pienillä kilometreillä harvemmalla vaihtovälillä ei ole mitään vaikutusta auton käyttöikään. Anonyymi kirjoitti:
Vaan aloittajan kysymys olikin, että pitääkö ne vaihtaa joka vuosi? Jos vuosittainen öljynvaihto on liikaa kukkarolle, niin vaarantaako auton ja ottaako riskin vielä isommasta rahallisesta vahingosta jos tekeekin sen vaan kolmen vuoden välein?
Itse väittäisin, että pienillä kilometreillä harvemmalla vaihtovälillä ei ole mitään vaikutusta auton käyttöikään.Silloinhan ei pitäisi olla myöskään väliä, vaikka auto olisi uusi.
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Jos se on kustannuskysymys, niin sitten se on kustannuskysymys. Jos ei öljyhuoltoon kerran vuodessa ole varaa, niin mitä sitä sitten selittelemään.
Jos siihen onkin varaa niin onhan se 30 euroa kuitenkin poissa muualta.
Ja jos se on oikeasti turha vaihtaa hyvät, vähän ajetut öljyt pois niin miksi siihen haaskata rahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse väittäisin, että pienillä kilometreillä harvemmalla vaihtovälillä ei ole mitään vaikutusta auton käyttöikään."Itse väittäisin, että pienillä kilometreillä harvemmalla vaihtovälillä ei ole mitään vaikutusta auton käyttöikään."
Tuosta on tehty testejä, ajettu samoilla öljyillä useampi vuosi, mutta vähän. Ei kerääntynyt vettä öljyn sekaan talvella, eikä öljyn ominaisuudet olleet muuttuneet labratestien mukaan miksikään.
Joten eipä sillä taida olla mitään vaikutusta jos jättää vaihtamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itse väittäisin, että pienillä kilometreillä harvemmalla vaihtovälillä ei ole mitään vaikutusta auton käyttöikään."
Tuosta on tehty testejä, ajettu samoilla öljyillä useampi vuosi, mutta vähän. Ei kerääntynyt vettä öljyn sekaan talvella, eikä öljyn ominaisuudet olleet muuttuneet labratestien mukaan miksikään.
Joten eipä sillä taida olla mitään vaikutusta jos jättää vaihtamatta.Sitten vielä se, että jos ajelee vanhoilla öljyillä niin ei kannata kierrättää sitä moottoria punarajan toisellepuolen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itse väittäisin, että pienillä kilometreillä harvemmalla vaihtovälillä ei ole mitään vaikutusta auton käyttöikään."
Joten eipä sillä taida olla mitään vaikutusta jos jättää vaihtamatta.Öljy kerää kosteutta maatessaan oljypohjassa.
Siis kun vaihdat öljyt poista kosteutta moottoristasi.
Ugholen puhunt
Asiantuntija,sähkö tekiniika ,talous teiden ja atomigysikka. Kirpputorit, säästäminen, toyota - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljy kerää kosteutta maatessaan oljypohjassa.
Siis kun vaihdat öljyt poista kosteutta moottoristasi.
Ugholen puhunt
Asiantuntija,sähkö tekiniika ,talous teiden ja atomigysikka. Kirpputorit, säästäminen, toyotaJos olet sitä mieltä että öljy kerää kosteutta öljypohjassa niin laita jotakin todistusaineistoa.
Olen nähnyt todistusaineiston sen puolesta että sinne ei keräänny vettä, Suomen talven kaltaisissa olosuhteissa. Aineisto oli hyvinkin uskottavaa, joten joku linkki tutkimukseen siitä että öljy kerää vettä, olisi todellakin mielenkiintoista nähdä jos sellaisen väitteen on valmis esittämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet sitä mieltä että öljy kerää kosteutta öljypohjassa niin laita jotakin todistusaineistoa.
Olen nähnyt todistusaineiston sen puolesta että sinne ei keräänny vettä, Suomen talven kaltaisissa olosuhteissa. Aineisto oli hyvinkin uskottavaa, joten joku linkki tutkimukseen siitä että öljy kerää vettä, olisi todellakin mielenkiintoista nähdä jos sellaisen väitteen on valmis esittämään.Eipä ne öljyn ominaisuudet vetestä muutu, vaikka sinne moottoriin
sitä jostain tirisee tippa joskus.
Nykyautot tilttaa ja hylätään ihan jostain muusta syystä kuin öljystä. - Anonyymi00014
Anonyymi kirjoitti:
Joten eipä sillä taida olla mitään vaikutusta jos jättää vaihtamatta.Kuinka monta vuotta on useampi vuosi. Annettiinko suositusta siitä kuinka usein vähän ajetun auton öljyt vaihdetaan.
- Anonyymi
Öljyn aih y o on ihan autonvalmistajue keksimä lakutuskikka ja uudet laåkaliit öljyt huippukuseyusta sama niissä o n vaikka eei paketti
Äihan hyvin käy vanjåha kasvisöljykin.
Ainakin toyoyåtaani
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741195
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti468988Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan79962Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli79918- 75871
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.52793- 67767
Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk10758Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik35682Mersumies201
Oli tänään hyrskällä melekoosen tehokas 124 liikenteessä. Ei paljon vastamäki haitannu....16580