Tutkijoiden mukaan työntekijöiden tuottavuus pysyi samana tai jopa parantui kokeilun aikana.
Lisäksi työntekijät kertoivat, että he tunsivat stressin vähentyneen ja loppuunpalamisen riskin pienenneen.
Tutkijat huomioivat julkaistussa raportissa lisäksi, että työntekijät kokivat terveytensä parantuneen sekä tasapainon työn ja muun elämän kohentuneen.
Kokeilujen seurauksena ammattiliitot ovat neuvotelleet työehtoja uusiksi, ja peräti 86 prosenttia Islannin koko työvoimasta on joko siirtynyt lyhennettyyn työviikkoon tai on saanut oikeuden siihen.
Islannin kokeilu lyhennetystä työviikosta osoittautui menestykseksi.
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Upm haluaa mennä toiseen suuntaan! On kylmää kyytiä seuraava "tessi". Työaika tulee lisääntymään reilusti ja väki vähenemään. Mutta eihän työläisellä saa olla aikaa muulle kuin työlle.
- Anonyymi
saunalisä on saatava!
- Anonyymi
Islanti kulkee kehityksen edellä, tosin kaikkihan me tiedetään, ettei kahdeksan tunnin työpäivää kukaan jaksa 100 lasissa painaa.
- Anonyymi
Miksi käydä töissä lainkaan ? Eihän Suomessa tarvitse !
- Anonyymi
Heinäkuun 20. päivän tienoilla julkaistava EU-komission metsästrategialuonnos on saanut viime päivinä osakseen rajua kritiikkiä.
Komission metsästrategialuonnos vuoti julkisuuteen viime viikolla. Se aiheutti saman tien kohun sekä metsäalan, että EU:n metsäisten maiden keskuudessa.
Luonnoksessa otettiin muun muassa jyrkkä kanta avohakkuisiin. Ne pitäisi kieltää kokonaan, ellei luonnon monimuotoisuuden ylläpitäminen niitä edellytä. Lisäksi komissio vaatii, että lyhytikäisten puutuotteiden valmistus pitäisi minimoida, mikä tarkoittaisi käytännössä sitä, että suomalaiselle metsäteollisuudelle tärkeiden sellun, paperin ja kartongin valmistusta pitäisi supistaa. - Anonyymi
Selvis ny, miksi mm. kaipolankin paperi tehdas lopetettiin, ei kukaan jaksa kun eu, koko ajan tekee kaikesta niin vaikeeta.
suomella ei ole oikeestaan mitään vietiä enää. - Anonyymi
Mikäs siinä jos palkka ei putoa.
- Anonyymi
Olen tehnyt 4 päivää viikossa, jää tämä Perjantai aikaa vittuilla täällä. No eipä niin. Verotus muuttuu suotuisammaksi, ei siinä nyt edes tavan työläinen menetä vuodessa paljoakaan. Ei suostu työnantaja maksaa täysiä tunteja, mikähän sitäkin riivaa.
Mutta suosittelen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948321
- 403982
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021926- 241420
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html361341Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,331153Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121100Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53867Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31842Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29807