Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä harrastuksia 70 plussalaisilla?

Anonyymi

Onko muita kuin vain näillä 70 ja 80 ja 60 palstoilla oleilu?

Selailin käyttäjäluetteloita ja ja kun joka sivulla on 20 kannanottoa ja niitä sivuja on satoja, niin eräskin on ottanut kantaa 15.000 kertaa eri asioihin.

Sinänsä tietysti ahkeraa, mutta jääkö aikaa muihin harrastuksiin?
Miten sitä jaksaa?

Onhan se tavallaan seurustelua, mutta kuitenkin...

44

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palsta on 70
      Minä olen 71
      -
      Vähänkin älykäs, kykee noista luvuista päättelemään.
      Kuinka paljon en edessä, kuinka paljon uutta.
      Kaikki entinen kun on jo eletty.
      Se entinen, sitä kun oli/on niin paljon.
      -
      Miten, ja missä enää oleilla?
      Missä vielä olisi hyödyllistä?
      -
      No tietenkin vanhusten palstoilla.
      Niihin on aina mukavaa, jopa hyödyllistä kirjoittaa.
      Aika varmalta tuntuu että edelleenkin voi lapsiaan.
      Lapsen-Lapsiaan ohjeistaa elämään.
      Kuvitellen että kyllä ne siitä vielä...
      Niin ja.
      Eihän niiden tarvitse aina omia olla.
      -
      Jos ajatellaan esim. Mauno Koivistoa. Pres.
      Minä pelasin Lento-Palloa 30v.
      Pitkälti varmaan Maunokin pelasi.
      Mauno oli viisas, lopetti ajoissa.
      Niin olen minäkin ollut.
      -
      Ja lopuksi.
      Aikaa...?

      H.

      • ...kykenee noista

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        ...kykenee noista

        H.

        Sinähän olet ollut suomi24 palstojen ahkerin kirjoittaja, silloin kun tilastoja julkaistiin.


      • huruksz kirjoitti:

        ...kykenee noista

        H.

        Olen käynyt näillä palstoilla kenties yli 100 rekisteröidyllä nimimerkillä. Aina kun näen "tuttuja", samalla nimmarilla kirjoittavia nostan 🅷🅰🆃🆃🆄🅰.

        Toiset tekee ja aikaansaa paljon, toiset vain suunnittelee ja tarkkailee muiden tekemisiä.


      • Anonyymi
        ErkkiSi kirjoitti:

        Olen käynyt näillä palstoilla kenties yli 100 rekisteröidyllä nimimerkillä. Aina kun näen "tuttuja", samalla nimmarilla kirjoittavia nostan 🅷🅰🆃🆃🆄🅰.

        Toiset tekee ja aikaansaa paljon, toiset vain suunnittelee ja tarkkailee muiden tekemisiä.

        "Tekee ja aikaansaa paljon", mitä tekevät? Kirjoittavat nettipalstalle päivästä toiseen, vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen.
        Sekö on mielestäsi "aikaansaamista", huh huh.


      • Anonyymi
        ErkkiSi kirjoitti:

        Olen käynyt näillä palstoilla kenties yli 100 rekisteröidyllä nimimerkillä. Aina kun näen "tuttuja", samalla nimmarilla kirjoittavia nostan 🅷🅰🆃🆃🆄🅰.

        Toiset tekee ja aikaansaa paljon, toiset vain suunnittelee ja tarkkailee muiden tekemisiä.

        Sillä lailla huruksz!!


    • Anonyymi

      Ja kaikki ymmärtävät, että naisilla menee vessassa aina vähän kauemmin; yleensä ei siis tarvitse kiirehtiä kohtuuttomasti, vaan ehtii hyvin saada kaiken ulos ja siistiytyä kunnolla. Y todo el mundo entiende que las mujeres se entretengan un poco en el servicio, por lo que no tienes que darte excesiva prisa, hay tiempo suficiente para echarlo todo y asearse bien

      Luen bilingualisesti kirjoja vähän Eestin historiallista fiktiota Sofi Oksanen Stalinin lehmät fue divino se oli jumalaista ...

      äiti ... vieraille keittää Presidenttiä tai Juhlamokkaa - tyhjät paketit äiti oli täyttänyt paikallisella korvikekahvilla ennen vieraiden tuloa, sillä eihän äidin käsivoimilla ihan jokaiselle omia kahvipaketteja tuoda, vain niille joille on pakko

      mi madre ... a sus invitados les prepara una taza de President o Moca Jubileum - sin embargo, antes de que lleguen ha llenado los paquetes vacios con sucedaneo local porque, con lo que pesan, no puede cargar con un paquete de cafe para cada uno, asi que trae solo para cumplir con los compromisos ineludibles

      • "äiti ... vieraille keittää Presidenttiä tai Juhlamokkaa - tyhjät paketit äiti oli täyttänyt paikallisella korvikekahvilla ennen vieraiden tuloa, sillä eihän äidin käsivoimilla ihan jokaiselle omia kahvipaketteja tuoda, vain niille joille on pakko"
        Huvittaa tämä Kahvijuttu.
        Olen syyllistynyt myös huijaamiseen.
        Kaveri ei suostu juomaan Lidin Mokkakahvia.
        Minusta se on hyvää.
        Kerran ei ollut muuta kahvia mutta oli tyhjiä Juhla-Mokka paketteja kun säästän niitä käsitöitä varten.
        Kaadoin Lidlin kahvit Juhlamokka pakettiin.
        Meni täydestä, jopa taisi kehua.
        Kuten huomaatte, käytän "vanhaa" nikkiä se on yhä voimassa.
        Liekko


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        "äiti ... vieraille keittää Presidenttiä tai Juhlamokkaa - tyhjät paketit äiti oli täyttänyt paikallisella korvikekahvilla ennen vieraiden tuloa, sillä eihän äidin käsivoimilla ihan jokaiselle omia kahvipaketteja tuoda, vain niille joille on pakko"
        Huvittaa tämä Kahvijuttu.
        Olen syyllistynyt myös huijaamiseen.
        Kaveri ei suostu juomaan Lidin Mokkakahvia.
        Minusta se on hyvää.
        Kerran ei ollut muuta kahvia mutta oli tyhjiä Juhla-Mokka paketteja kun säästän niitä käsitöitä varten.
        Kaadoin Lidlin kahvit Juhlamokka pakettiin.
        Meni täydestä, jopa taisi kehua.
        Kuten huomaatte, käytän "vanhaa" nikkiä se on yhä voimassa.
        Liekko

        Kerroin kyllä asian jälkeenpäin, ei hän muuta kun nauroi.


    • Anonyymi

      Ehkä aloittaja voi ohjeistaa tai suositella, mitä meidän pitäisi harrastaa ?

    • Anonyymi

      "Selailin käyttäjäluetteloita ja ja kun joka sivulla on 20 kannanottoa ja niitä sivuja on satoja, niin eräskin on ottanut kantaa 15.000 kertaa eri asioihin."

      Aloittajalla itsellään menee siis kaiket päivät näiden sivujen tarkkailuun ?
      Seuraatko myös välimerkkivirheitä ?

    • Kyse nähtävästi oikeesta harrastuksesta, kannattaa persuja ei ole mikään harrastus.

      Liikuntaa voi pitää harrastuksena, puutyöt, taidemaalaus, puhdetyöt nekin voi olla ajankulua ainakin.
      Vetouistelua tullu harrastettua miljoona tuntia.

      Purjehdus sitäkin nuorena https://www.youtube.com/watch?v=W11QLJ_Ienc

      Nykyään ei sitte mitään oikeeta harrastusta.

      • Anonyymi

        Sämpylänsyönti on kuulemma kivunnut maailmalla trenditilaston kärkeen.


      • Anonyymi

        Ei myöskään jatkuva persujen ajatteleminen ja heistä kirjoittaminen ole ainakaan psyykelle terveellinen harrastus.


      • Anonyymi

        Viimmeiset parikymmentä vuotta oot purjehtinut ainoastaan Suoli24:ssä, ja se nyt ei tarkoita tuota mistä Lasse lauloi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimmeiset parikymmentä vuotta oot purjehtinut ainoastaan Suoli24:ssä, ja se nyt ei tarkoita tuota mistä Lasse lauloi!

        6-7 vuotta sitten puol`huolimattomasti eksyin plus60.


    • Kun jäin eläkkeelle pudotin kaikki säännöllistä tekemistä
      tai kellotetun osallistumisen pois. halusin pois aikatauluista.
      Koronatalvet ovat vielä erkaannuttaneet jopa muutamista yhteisöistä ,
      joissa olen viihtynyt.
      Oikeastaan ainoa melko säännöllinen harrastaminen on liikunta.
      Yhdistyksiä olen harrastanut ja toivottavasti syksy taas avaa ne ovet.
      kirjaston, uimahallin ja keilahallin tarjoamia aktiviteetteja olen jo kaipaillut,
      nuo harrastukset tuottavat sellaista mielihyvää niin kuin harrastuksen tulee tuottaakin.

      • Anonyymi

        Halloo.

        Ei tartte kuin yksi napsaus, kun saa tietää tilaston.

        Asiassa on pointti se että miten jollain on aikaa omistaa 15000 kertaa kirjoittamaan ja usein vinoilemaan?
        Tämän tiedon sai siis yhdellä napsaisulla.

        Hienotunteisuussyistä kerroin että "selailin ... luetteloita", ei niitä ollut tosiasiassa monta.

        Siis yhdellä, - kun osaa napsaista oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Halloo.

        Ei tartte kuin yksi napsaus, kun saa tietää tilaston.

        Asiassa on pointti se että miten jollain on aikaa omistaa 15000 kertaa kirjoittamaan ja usein vinoilemaan?
        Tämän tiedon sai siis yhdellä napsaisulla.

        Hienotunteisuussyistä kerroin että "selailin ... luetteloita", ei niitä ollut tosiasiassa monta.

        Siis yhdellä, - kun osaa napsaista oikein.

        Ethän sinä pysty napsaisemaan kuin rekatun nimimerkin kirjoittamat kommentit, ellei hän ole ruksannut sitä pois näkyvistäsi niinkuin useimmat tekevät.
        Itse en ole välittänyt piilottaa. Kirjoitettu mikä kirjoitettu, eikä mitään salaista koska se on avoimella keskustelupalstalla ja kenen vain luettavissa muutenkin.

        Oletkos muuten ottanut huomioon laskuissasi, että näillä palstoilla on useallakin monia rekattuja nimimerkkejä ja monet heistä vielä heittävät herjaa Anonyymeinäkin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ethän sinä pysty napsaisemaan kuin rekatun nimimerkin kirjoittamat kommentit, ellei hän ole ruksannut sitä pois näkyvistäsi niinkuin useimmat tekevät.
        Itse en ole välittänyt piilottaa. Kirjoitettu mikä kirjoitettu, eikä mitään salaista koska se on avoimella keskustelupalstalla ja kenen vain luettavissa muutenkin.

        Oletkos muuten ottanut huomioon laskuissasi, että näillä palstoilla on useallakin monia rekattuja nimimerkkejä ja monet heistä vielä heittävät herjaa Anonyymeinäkin.

        Minulla oli 999 suomi24 sähköpostia aikoinaan, eräällä ohjelmalla sai niitä tehtyä. nykyäänkin on ehkä 8 ylen nimmaria suomi24 sähköpostilla, vaikka posti ei enää toimi, toimiin nimimerkit.
        Miksikö niin monta, kirjaudun eri asioihin suoraan määrätystä pikakuvakkeesta.
        On minulla 8 selainta googlen lisäksi, jotta eri asioihin pääsee suoraan.


      • Anonyymi
        ErkkiSi kirjoitti:

        Minulla oli 999 suomi24 sähköpostia aikoinaan, eräällä ohjelmalla sai niitä tehtyä. nykyäänkin on ehkä 8 ylen nimmaria suomi24 sähköpostilla, vaikka posti ei enää toimi, toimiin nimimerkit.
        Miksikö niin monta, kirjaudun eri asioihin suoraan määrätystä pikakuvakkeesta.
        On minulla 8 selainta googlen lisäksi, jotta eri asioihin pääsee suoraan.

        Onko sulla rahaa?


      • Anonyymi

        Sama homma, päätin eläkkeelle jäätyäni, että kello ei tekemisiäni määrää, vaan min ä itse. Harrastan vain sellaisia asioita joita ei tarvitse aikatauluttaa, ihanaa, ihanaa, ihanaaaa.......


    • Iltaruskoni lämmön elämän helpottaminen ja tekeminen miellyttäväksi.
      Ruokahuolto ja muut taloustyöt. Siivous joka toinen viikko. Kuljetuspalvelut.
      Ajoittainen päivystys terveysylläreiden varalta.
      Kun siihen lisää 6 viikottaista kuntoilukeikkaa niin eipä hauraan vanhuksen elämään paljon mutta mahdukaan.

    • Teen käsitöitä kiikussa ulkona, välillä pulahdan järveen.
      Tehdään ruokaa kaverin kanssa, hän on lomalla.
      Aikaisemmin kävin useammin palstoilla. Nikit olivat erilaiset.
      Nyt on alkanut tympäistä, jatkuvaa hokemista kuinka kamalia persut ovat. Ei ole ketjua etteikö persuja mainittaisi.
      En vihaa persuja sen enempää kuin muidenkaan puolueiden kannattajia.
      Vihreillä on joskus aika kummia mielipiteitä.
      Esim. yksi suomalainen kuluttaa saman kuin kuusi intialaista.
      On heillä matalampi elintaso, mutta jos nämä yli miljardi ihmistä muuttaisi näille leveysasteille niin pitäisi heidän ainakin lämmittää asuntonsa mikäli eivät halua paleltua. Se jo nostaisi heidän hiilijalanjälkeään.
      Olisi kiva tietää mistä linkistä näkyy ahkerimmat kirjoittajat.

      • Anonyymi

        Tunnustan, se napsaisu osui yhteen ylivoimaiseen.

        Olisipa mukava, kun olisi järvi tässä vieressä!
        Kyllä pulahtaisin minäkin.

        Tuuletin on päällä, auttaa vähän.
        Muuten ei meinaa saada mitään tehtyä päivisin, kun on helle.

        Olen samaa mieltä, että minuakin tympäisee, että joka toinen aloitus on "persut". Mistä kummasta se tulee, että joillakin ei oo mielessä kuin he.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustan, se napsaisu osui yhteen ylivoimaiseen.

        Olisipa mukava, kun olisi järvi tässä vieressä!
        Kyllä pulahtaisin minäkin.

        Tuuletin on päällä, auttaa vähän.
        Muuten ei meinaa saada mitään tehtyä päivisin, kun on helle.

        Olen samaa mieltä, että minuakin tympäisee, että joka toinen aloitus on "persut". Mistä kummasta se tulee, että joillakin ei oo mielessä kuin he.

        Onko sinusta 15 000 kommenttia paljon?

        No ehkä, jos se on kaikki samalle päivälle.
        Mutta laskeskelepa, että jos kirjoittaa kolme kommenttia päivässä (saman minkä itse olet jo nyt kirjoittanut samaan ketjuun) 15 vuoden ajan samalla rekatulla nikillä, niin siitähän tulee jo enemmänkin kuin se 15 000 kommenttia kaiken kaikkiaan.
        Kyllä siinä ehtii harrastamaan muutakin ...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onko sinusta 15 000 kommenttia paljon?

        No ehkä, jos se on kaikki samalle päivälle.
        Mutta laskeskelepa, että jos kirjoittaa kolme kommenttia päivässä (saman minkä itse olet jo nyt kirjoittanut samaan ketjuun) 15 vuoden ajan samalla rekatulla nikillä, niin siitähän tulee jo enemmänkin kuin se 15 000 kommenttia kaiken kaikkiaan.
        Kyllä siinä ehtii harrastamaan muutakin ...

        Oletettavasti 80 prossaa noista viesteistä olis voinu jättää kirjottamatta ja harrastaa jotain muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletettavasti 80 prossaa noista viesteistä olis voinu jättää kirjottamatta ja harrastaa jotain muuta.

        Harrastaa niinkuin? Mitä?
        Tutkia vaikka joutessaan montako kommenttia joku toinen on kirjoittanut?

        Sait minutkin "harrastamaan". Reilut 14 000 kommenttia olen ahkeroinut 6,5 vuoden aikana tällä nikilläni. keskimäärin 6 kommenttia päivässä. varmasti useinmiten paljon enemmänkin ja sitten ollut välillä paussilla.
        Pitääpä laittaa töpinäksi, että pääsee tuohon 15 000. Kauemmin tosin olen palstoilla ollut ja osa vuosista on mennyt ikäänkuin hukkaan kirjoittaessani aluksi mustalla ent.siivoojaparka nikillä.

        Tuntui pikkusen haikealle, kun katselin vuosien takaisia kommenttejani. Kylläpä aika menee ... Oli niitä aikoja, kun isoH:n musiikkiketjuihinkin sai osallistua muutkin kuin mimmimummi ja Rosaliiin/Maissiii lentämättä persedellä pihalle kun ei osaa riimitellä.

        https://www.youtube.com/watch?v=KaIJb2tjKjc&list=PL18197860057BF3CC&index=10


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Harrastaa niinkuin? Mitä?
        Tutkia vaikka joutessaan montako kommenttia joku toinen on kirjoittanut?

        Sait minutkin "harrastamaan". Reilut 14 000 kommenttia olen ahkeroinut 6,5 vuoden aikana tällä nikilläni. keskimäärin 6 kommenttia päivässä. varmasti useinmiten paljon enemmänkin ja sitten ollut välillä paussilla.
        Pitääpä laittaa töpinäksi, että pääsee tuohon 15 000. Kauemmin tosin olen palstoilla ollut ja osa vuosista on mennyt ikäänkuin hukkaan kirjoittaessani aluksi mustalla ent.siivoojaparka nikillä.

        Tuntui pikkusen haikealle, kun katselin vuosien takaisia kommenttejani. Kylläpä aika menee ... Oli niitä aikoja, kun isoH:n musiikkiketjuihinkin sai osallistua muutkin kuin mimmimummi ja Rosaliiin/Maissiii lentämättä persedellä pihalle kun ei osaa riimitellä.

        https://www.youtube.com/watch?v=KaIJb2tjKjc&list=PL18197860057BF3CC&index=10

        Harrastuksia riittää, lukee tai kokeilee laskuvarjohyppyjä.
        Turvallisinta taitaa olla kämpässään netin ääressä istuminen. Voi siihenkin asentoon kuolla.
        Mietin ovatko nämä pitkään palstoille kirjoittaneet omineet luvan käskyttää muita; "mene pois, tee oma tökötiköksösi, kun et osaa mielen mukaan kirjoitella, hivellä ja halitella."
        Ken osaa saa jatkaa.
        Palsta kuuluu kaikille, aloitukset jokaiselle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onko sinusta 15 000 kommenttia paljon?

        No ehkä, jos se on kaikki samalle päivälle.
        Mutta laskeskelepa, että jos kirjoittaa kolme kommenttia päivässä (saman minkä itse olet jo nyt kirjoittanut samaan ketjuun) 15 vuoden ajan samalla rekatulla nikillä, niin siitähän tulee jo enemmänkin kuin se 15 000 kommenttia kaiken kaikkiaan.
        Kyllä siinä ehtii harrastamaan muutakin ...

        Onko myös sellainen tilasto josta näkisi kaikki ne poistetut viestit ?
        Olisin varmasti aika korkealla siinä tilastossa !


    • Anonyymi

      Onhan niitä...

      Uinti, nainti, puinti, nuolenheitto ja pontikankeitto.
      Lisäksi 110 m sähköaidat, miesten mekaaninen 3000 metriä, maastojuoksua järven pohjalla ja tunnin juoksun olen suorittanut 50 minuutissa.

      • Anonyymi

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Se parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.

        Hyvä että muistutit, meinas unohtua.


    • Anonyymi

      Juuri tulin 2 tunnin 15 minuutin kävelylenkiltä, yli 11 km. kuuntelin kolme Armia ja muuta Yleltä.
      Seuraavaksi makoilen sängyllä ja laitan tavaraa myyntiin huutonettiin. Eilen vein pari pakettia Matkahuoltoon, ostajat saavat ne puoliltapäivin lähikaupasta. Matkahuolto on nopea, eikä tarvis kuin kirjoittaa numerosarja pakettiin, ei tulostaa mitään.

      (mulla on muuten läppäri vanhassa, vahvassa auringonvarjotelineessä. Pystyputkessa on sellainen hyllystön säätötanko josta pari oksaa sivulle ja joku vanha puhelinluettelon teline. Tietysti alla pyörät. On jo yli 15v kokemus, suosittelen.
      En millään enää voisi kuvitella että istuisin ja ja näyttelisin tietsikkaa.
      Tietysti on myös 43" tv katonrajassa johon saa kuvan läppäristä tai kännystä.

      • Anonyymi

        mitä kuvia katselet


    • Anonyymi

      Juuri sain viimeisen harrastuksen vedettyä läpi, 7 tuntia kesti, välillä tuli vähän hiki. Nyt on seuraava harrastus menossa, vajaa tunti menee tässä.
      Sitten on harrastushetki hellan ääressä ja sen jälkeen nautin saavutuksesta.
      Pikku lenkki ja varjossa lepäilyä, kirja/lehti ja juomapullo näön vuoksi vierellä.
      Hups onkin jo ilta ja pääsee iltaharrastusten pariin, ympyrä sulkeutuu.

    • Harrastan nykyyään halvimman polttoaineen metsästystä menopeliini.
      Kiva harrastus , ensin tutkin polttoaine.netistä mistä saa halvimmalla
      ja sitten ajelen ja useinkin petyn , koska ne tiedot ovat monesti viiveellä.
      Mukavaa ajella lenkki ja sitten palata siihen lähimpään,
      josta sitä saikin halvimmalla,

      Yhdenlaista kotimaan matkailua tämäkin,
      bongata bensa-asemia.
      Tosin näillä hinnoilla lenkki kutistuu ja kutistuu,
      ja kun entisiä kunnon bensiksiäkään ei ole enää olemassa.
      ja kierrän absit kaukkaa,
      olisiko se lähin sittenkin se paras.

      • Anonyymi

        Minäkin etsin halpaa bensaa nyt mahtuisi yli 60 litraa, viimeksi tankattu tammikuussa.


    • Blogaaminen ja foorumeilla vetelehtiminen.
      Puutarhanhoito ja kasvimaa kesällä, kirjoittaminen ja julkaiseminen talvella. Valokuvaaminen (kännyllä) ja some.
      Lukeminen talvet kesät.
      Ruuanlaitto (uusien reseptien kokeilu) , eri maiden ruokakulttuurit.
      Terveys ja liikunta.
      Politiikka (seuraan kevyesti mitä tapahtuu sekä kotona että maailmalla)

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        mikä on poliittinen kotimaa
        onko eri kotimaita?

        kypäräpäinen ryöstää silmälasipäisen naisen puukolla uhaten
        Calissa nostautomaatilla, kaiken, kännykän jne. ja analysoi rauhassa tavarat ja jatkaa matkaa kohti
        uusia seikkailuja https://twitter.com/Diarioccidente/status/1410269644116705285

        Poliittinen kotimaa on Ruotsi.
        En koskaan mene nostoon Calissa yksin. Minulla on aina "henkivartija" oven ulkopuolella.
        Ostoskeskuksissa, paikoissa joissa on aina paljon väkeä ympärillä ovat hieman turvallisempia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lähinnä noita jälkikasvun harrastuksia tulee seurattua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe