Ilmainen tietokone

Moi voisiko jostain saada ilmaiseksi läppärin saa olla huono akku tai ei akkua ollenkaan mut se vaan että siinä on lataus johto mukana ja saa olla vaikka windows 7 mut mielellään windows 10

25

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kierrätyskeskuksesta? ser-lavalta?

    • Anonyymi

      Sinä kirjoittelet kuitenkin ahkerasti, siihenkin tarvitaan tietokone, vai oletko vain sellainen expertti puhelimen kanssa, että saat virheettömämpää tekstiä aikaan kuin tämän sivuston trollit omilla romuillaan.

      • Anonyymi

        Taitaa kaverilla vaan polla säteillä siihen malliin että ajatuksen voimalla saa asioita tapahtumaan...


    • Anonyymi

      Minäkin sain koneen vasta armeijan käytyäni.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt M.2 paremmuutta suhteessa SSD. Montako % BOOT nopeutuu.

      • Anonyymi

        Minulla on koneissa sekä PCIe x4 NVMe -asemia, että SATA -väyläisiä SSD -asemia.

        Minulla tapauksesta riippumatta windows 10 boottaa ihan yhtä nopeasti niin SSD -asemalta kuin NVMe -asemalta. Itse en ainakaan huomaa eroa; ne pallot siinä pyörähätää tuskin kertaakaan ympäri, niin jo on kirjautumisruutu edessä.

        Nähdäkseni pullonkaulana on windows itse, eikä kummankaan aseman nopeus tai tyyppi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koneissa sekä PCIe x4 NVMe -asemia, että SATA -väyläisiä SSD -asemia.

        Minulla tapauksesta riippumatta windows 10 boottaa ihan yhtä nopeasti niin SSD -asemalta kuin NVMe -asemalta. Itse en ainakaan huomaa eroa; ne pallot siinä pyörähätää tuskin kertaakaan ympäri, niin jo on kirjautumisruutu edessä.

        Nähdäkseni pullonkaulana on windows itse, eikä kummankaan aseman nopeus tai tyyppi...

        Tämä on erittäin sekava asia, toimiiko SATA SSD M.2 sovittimella PCIE x1 väylässä ilman erillisiä ajureita, silloin kun emolla ei ole M.2 kortin liitäntää ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on erittäin sekava asia, toimiiko SATA SSD M.2 sovittimella PCIE x1 väylässä ilman erillisiä ajureita, silloin kun emolla ei ole M.2 kortin liitäntää ollenkaan.

        No, siis, jos se sovitin ensinnäkin vaan menee siihen PCIe x1 -väylään, kun yleensä ne on vähintään x4, niin voi kokeilla, mutta parempi olisi ostaa SATA SSD, koska se olisi nopeampi, halvempi, ja ei tarvitse säätää turhia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, siis, jos se sovitin ensinnäkin vaan menee siihen PCIe x1 -väylään, kun yleensä ne on vähintään x4, niin voi kokeilla, mutta parempi olisi ostaa SATA SSD, koska se olisi nopeampi, halvempi, ja ei tarvitse säätää turhia...

        Olen ymmärtänyt että PCI Express x1 kortin voi aivan hyvin laittaa PCI Express x16 korttipaikkaan. Tässä ei huoleta se etteikö kortti fyysisesti kävisi, vaan se tunnistaako BIOS M.2 korttipaikkaan kuuluvan PCI Express x1 väylästä, kun emolla ei ennestään ole mitään M.2:een liittyvää.

        Pelkään että BIOS ei näe koko SSD asemaa näin tehtynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että PCI Express x1 kortin voi aivan hyvin laittaa PCI Express x16 korttipaikkaan. Tässä ei huoleta se etteikö kortti fyysisesti kävisi, vaan se tunnistaako BIOS M.2 korttipaikkaan kuuluvan PCI Express x1 väylästä, kun emolla ei ennestään ole mitään M.2:een liittyvää.

        Pelkään että BIOS ei näe koko SSD asemaa näin tehtynä.

        Ei taida olla kenelläkään kokemusta asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla kenelläkään kokemusta asiasta?

        PCI-E x1 -kortti sopii ja toimii x16 -väylässä. Kyllä M.2 liitäntäinen SSD tunnistuu tuollaisen sovitinkortin kautta ihan normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PCI-E x1 -kortti sopii ja toimii x16 -väylässä. Kyllä M.2 liitäntäinen SSD tunnistuu tuollaisen sovitinkortin kautta ihan normaalisti.

        Paitsi että kysymys oli PCIe x1 -väylästä, johon on vastattu... Ei tarvitse tulla sotkemaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koneissa sekä PCIe x4 NVMe -asemia, että SATA -väyläisiä SSD -asemia.

        Minulla tapauksesta riippumatta windows 10 boottaa ihan yhtä nopeasti niin SSD -asemalta kuin NVMe -asemalta. Itse en ainakaan huomaa eroa; ne pallot siinä pyörähätää tuskin kertaakaan ympäri, niin jo on kirjautumisruutu edessä.

        Nähdäkseni pullonkaulana on windows itse, eikä kummankaan aseman nopeus tai tyyppi...

        mun winukka on 240GB sata ssd:llä


    • Anonyymi

      Ilmaiseksi saattaa saada jonkun hirmu vanhan, hirmu huonon, tai rikkinäisen ja korjauskelvottoman.

      Jos ei itse osaa/jaksa korjata, on parasta ostaa käytetty, eikä aivan halvinta moskaa.

      Yrityskäytettyjä suositellaan, n. 100-200 € saattaa esim. huutonetistä saada hyvinkin käyttökelpoisen käytetyn. Yrityksistä n. 200 €:lla ja yli.

      Itse olen sellaisia myynyt jopa alle satasen.

      • Anonyymi

        mä sain phenom x6 1055t koneen 0€
        kovo ja ram-muistit puuttui


    • Anonyymi

      Hollola-lahti Kirppareilla on halpoja koneita.. mm 5€ ok kone jonka voi katsoa olevan ilmainen.

      • Eli voiko arskan aarteissakin olla sellainen?


      • Anonyymi
        Mikakorkalainen kirjoitti:

        Eli voiko arskan aarteissakin olla sellainen?

        Suusren suuri maailma ja ihmeitä täynnä ihan...


    • Anonyymi

      Olisiko kellään ilmaista tietokonetta.
      Mieluiten windows10

    • Anonyymi

      Haluun ilmaisen koneen

    • Anonyymi

      En anna windowskoneita!

    • Anonyymi

      Minulla on monta ilmaista tietokonetta, jotka olen tutuilta saanut, mutta mitään ajankohtaista windowsia niihin ei voi asentaa.

      Jotkut on löytäneet toimivia koneita roskalaatikoista, mutta ovat yleensä niin vanhoja, etti niissä mikään w10 pyöri, tai jos toimii niin saa saa odottaa vastausta hiiren klikkaamiseenkin monta sekuntia.

    • Anonyymi

      Saanko ilmatteeksi hyvän tietokoneen

    • Anonyymi

      Voisiko joku lähteä minun kansa veikkaupisteeseen ja ostaa kymmenen osuutta satariviä lottoa kymmenen viikon kestona.? Siis kaikkihan haluaa kaiken ilmaiseksi. Sitten ostetaan satasen kone ja kirotaan kun se ei toimi. Kirotaan kaikki koneet ja jumiminen.

    • Anonyymi

      Kollivaappu hakee koneensa Lappeenrannan ser-pisteestä!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      651
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      579
    9. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    10. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      485
    Aihe