Ilmainen tietokone

Moi voisiko jostain saada ilmaiseksi läppärin saa olla huono akku tai ei akkua ollenkaan mut se vaan että siinä on lataus johto mukana ja saa olla vaikka windows 7 mut mielellään windows 10

22

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kierrätyskeskuksesta? ser-lavalta?

    • Anonyymi

      Sinä kirjoittelet kuitenkin ahkerasti, siihenkin tarvitaan tietokone, vai oletko vain sellainen expertti puhelimen kanssa, että saat virheettömämpää tekstiä aikaan kuin tämän sivuston trollit omilla romuillaan.

      • Anonyymi

        Taitaa kaverilla vaan polla säteillä siihen malliin että ajatuksen voimalla saa asioita tapahtumaan...


    • Anonyymi

      Minäkin sain koneen vasta armeijan käytyäni.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt M.2 paremmuutta suhteessa SSD. Montako % BOOT nopeutuu.

      • Anonyymi

        Minulla on koneissa sekä PCIe x4 NVMe -asemia, että SATA -väyläisiä SSD -asemia.

        Minulla tapauksesta riippumatta windows 10 boottaa ihan yhtä nopeasti niin SSD -asemalta kuin NVMe -asemalta. Itse en ainakaan huomaa eroa; ne pallot siinä pyörähätää tuskin kertaakaan ympäri, niin jo on kirjautumisruutu edessä.

        Nähdäkseni pullonkaulana on windows itse, eikä kummankaan aseman nopeus tai tyyppi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koneissa sekä PCIe x4 NVMe -asemia, että SATA -väyläisiä SSD -asemia.

        Minulla tapauksesta riippumatta windows 10 boottaa ihan yhtä nopeasti niin SSD -asemalta kuin NVMe -asemalta. Itse en ainakaan huomaa eroa; ne pallot siinä pyörähätää tuskin kertaakaan ympäri, niin jo on kirjautumisruutu edessä.

        Nähdäkseni pullonkaulana on windows itse, eikä kummankaan aseman nopeus tai tyyppi...

        Tämä on erittäin sekava asia, toimiiko SATA SSD M.2 sovittimella PCIE x1 väylässä ilman erillisiä ajureita, silloin kun emolla ei ole M.2 kortin liitäntää ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on erittäin sekava asia, toimiiko SATA SSD M.2 sovittimella PCIE x1 väylässä ilman erillisiä ajureita, silloin kun emolla ei ole M.2 kortin liitäntää ollenkaan.

        No, siis, jos se sovitin ensinnäkin vaan menee siihen PCIe x1 -väylään, kun yleensä ne on vähintään x4, niin voi kokeilla, mutta parempi olisi ostaa SATA SSD, koska se olisi nopeampi, halvempi, ja ei tarvitse säätää turhia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, siis, jos se sovitin ensinnäkin vaan menee siihen PCIe x1 -väylään, kun yleensä ne on vähintään x4, niin voi kokeilla, mutta parempi olisi ostaa SATA SSD, koska se olisi nopeampi, halvempi, ja ei tarvitse säätää turhia...

        Olen ymmärtänyt että PCI Express x1 kortin voi aivan hyvin laittaa PCI Express x16 korttipaikkaan. Tässä ei huoleta se etteikö kortti fyysisesti kävisi, vaan se tunnistaako BIOS M.2 korttipaikkaan kuuluvan PCI Express x1 väylästä, kun emolla ei ennestään ole mitään M.2:een liittyvää.

        Pelkään että BIOS ei näe koko SSD asemaa näin tehtynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että PCI Express x1 kortin voi aivan hyvin laittaa PCI Express x16 korttipaikkaan. Tässä ei huoleta se etteikö kortti fyysisesti kävisi, vaan se tunnistaako BIOS M.2 korttipaikkaan kuuluvan PCI Express x1 väylästä, kun emolla ei ennestään ole mitään M.2:een liittyvää.

        Pelkään että BIOS ei näe koko SSD asemaa näin tehtynä.

        Ei taida olla kenelläkään kokemusta asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla kenelläkään kokemusta asiasta?

        PCI-E x1 -kortti sopii ja toimii x16 -väylässä. Kyllä M.2 liitäntäinen SSD tunnistuu tuollaisen sovitinkortin kautta ihan normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PCI-E x1 -kortti sopii ja toimii x16 -väylässä. Kyllä M.2 liitäntäinen SSD tunnistuu tuollaisen sovitinkortin kautta ihan normaalisti.

        Paitsi että kysymys oli PCIe x1 -väylästä, johon on vastattu... Ei tarvitse tulla sotkemaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koneissa sekä PCIe x4 NVMe -asemia, että SATA -väyläisiä SSD -asemia.

        Minulla tapauksesta riippumatta windows 10 boottaa ihan yhtä nopeasti niin SSD -asemalta kuin NVMe -asemalta. Itse en ainakaan huomaa eroa; ne pallot siinä pyörähätää tuskin kertaakaan ympäri, niin jo on kirjautumisruutu edessä.

        Nähdäkseni pullonkaulana on windows itse, eikä kummankaan aseman nopeus tai tyyppi...

        mun winukka on 240GB sata ssd:llä


    • Anonyymi

      Ilmaiseksi saattaa saada jonkun hirmu vanhan, hirmu huonon, tai rikkinäisen ja korjauskelvottoman.

      Jos ei itse osaa/jaksa korjata, on parasta ostaa käytetty, eikä aivan halvinta moskaa.

      Yrityskäytettyjä suositellaan, n. 100-200 € saattaa esim. huutonetistä saada hyvinkin käyttökelpoisen käytetyn. Yrityksistä n. 200 €:lla ja yli.

      Itse olen sellaisia myynyt jopa alle satasen.

      • Anonyymi

        mä sain phenom x6 1055t koneen 0€
        kovo ja ram-muistit puuttui


    • Anonyymi

      Hollola-lahti Kirppareilla on halpoja koneita.. mm 5€ ok kone jonka voi katsoa olevan ilmainen.

      • Eli voiko arskan aarteissakin olla sellainen?


      • Anonyymi
        Mikakorkalainen kirjoitti:

        Eli voiko arskan aarteissakin olla sellainen?

        Suusren suuri maailma ja ihmeitä täynnä ihan...


    • Anonyymi

      Olisiko kellään ilmaista tietokonetta.
      Mieluiten windows10

    • Anonyymi

      Haluun ilmaisen koneen

    • Anonyymi

      En anna windowskoneita!

    • Anonyymi

      Minulla on monta ilmaista tietokonetta, jotka olen tutuilta saanut, mutta mitään ajankohtaista windowsia niihin ei voi asentaa.

      Jotkut on löytäneet toimivia koneita roskalaatikoista, mutta ovat yleensä niin vanhoja, etti niissä mikään w10 pyöri, tai jos toimii niin saa saa odottaa vastausta hiiren klikkaamiseenkin monta sekuntia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe