Ilmainen tietokone

Moi voisiko jostain saada ilmaiseksi läppärin saa olla huono akku tai ei akkua ollenkaan mut se vaan että siinä on lataus johto mukana ja saa olla vaikka windows 7 mut mielellään windows 10

25

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kierrätyskeskuksesta? ser-lavalta?

    • Anonyymi

      Sinä kirjoittelet kuitenkin ahkerasti, siihenkin tarvitaan tietokone, vai oletko vain sellainen expertti puhelimen kanssa, että saat virheettömämpää tekstiä aikaan kuin tämän sivuston trollit omilla romuillaan.

      • Anonyymi

        Taitaa kaverilla vaan polla säteillä siihen malliin että ajatuksen voimalla saa asioita tapahtumaan...


    • Anonyymi

      Minäkin sain koneen vasta armeijan käytyäni.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt M.2 paremmuutta suhteessa SSD. Montako % BOOT nopeutuu.

      • Anonyymi

        Minulla on koneissa sekä PCIe x4 NVMe -asemia, että SATA -väyläisiä SSD -asemia.

        Minulla tapauksesta riippumatta windows 10 boottaa ihan yhtä nopeasti niin SSD -asemalta kuin NVMe -asemalta. Itse en ainakaan huomaa eroa; ne pallot siinä pyörähätää tuskin kertaakaan ympäri, niin jo on kirjautumisruutu edessä.

        Nähdäkseni pullonkaulana on windows itse, eikä kummankaan aseman nopeus tai tyyppi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koneissa sekä PCIe x4 NVMe -asemia, että SATA -väyläisiä SSD -asemia.

        Minulla tapauksesta riippumatta windows 10 boottaa ihan yhtä nopeasti niin SSD -asemalta kuin NVMe -asemalta. Itse en ainakaan huomaa eroa; ne pallot siinä pyörähätää tuskin kertaakaan ympäri, niin jo on kirjautumisruutu edessä.

        Nähdäkseni pullonkaulana on windows itse, eikä kummankaan aseman nopeus tai tyyppi...

        Tämä on erittäin sekava asia, toimiiko SATA SSD M.2 sovittimella PCIE x1 väylässä ilman erillisiä ajureita, silloin kun emolla ei ole M.2 kortin liitäntää ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on erittäin sekava asia, toimiiko SATA SSD M.2 sovittimella PCIE x1 väylässä ilman erillisiä ajureita, silloin kun emolla ei ole M.2 kortin liitäntää ollenkaan.

        No, siis, jos se sovitin ensinnäkin vaan menee siihen PCIe x1 -väylään, kun yleensä ne on vähintään x4, niin voi kokeilla, mutta parempi olisi ostaa SATA SSD, koska se olisi nopeampi, halvempi, ja ei tarvitse säätää turhia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, siis, jos se sovitin ensinnäkin vaan menee siihen PCIe x1 -väylään, kun yleensä ne on vähintään x4, niin voi kokeilla, mutta parempi olisi ostaa SATA SSD, koska se olisi nopeampi, halvempi, ja ei tarvitse säätää turhia...

        Olen ymmärtänyt että PCI Express x1 kortin voi aivan hyvin laittaa PCI Express x16 korttipaikkaan. Tässä ei huoleta se etteikö kortti fyysisesti kävisi, vaan se tunnistaako BIOS M.2 korttipaikkaan kuuluvan PCI Express x1 väylästä, kun emolla ei ennestään ole mitään M.2:een liittyvää.

        Pelkään että BIOS ei näe koko SSD asemaa näin tehtynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että PCI Express x1 kortin voi aivan hyvin laittaa PCI Express x16 korttipaikkaan. Tässä ei huoleta se etteikö kortti fyysisesti kävisi, vaan se tunnistaako BIOS M.2 korttipaikkaan kuuluvan PCI Express x1 väylästä, kun emolla ei ennestään ole mitään M.2:een liittyvää.

        Pelkään että BIOS ei näe koko SSD asemaa näin tehtynä.

        Ei taida olla kenelläkään kokemusta asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla kenelläkään kokemusta asiasta?

        PCI-E x1 -kortti sopii ja toimii x16 -väylässä. Kyllä M.2 liitäntäinen SSD tunnistuu tuollaisen sovitinkortin kautta ihan normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PCI-E x1 -kortti sopii ja toimii x16 -väylässä. Kyllä M.2 liitäntäinen SSD tunnistuu tuollaisen sovitinkortin kautta ihan normaalisti.

        Paitsi että kysymys oli PCIe x1 -väylästä, johon on vastattu... Ei tarvitse tulla sotkemaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koneissa sekä PCIe x4 NVMe -asemia, että SATA -väyläisiä SSD -asemia.

        Minulla tapauksesta riippumatta windows 10 boottaa ihan yhtä nopeasti niin SSD -asemalta kuin NVMe -asemalta. Itse en ainakaan huomaa eroa; ne pallot siinä pyörähätää tuskin kertaakaan ympäri, niin jo on kirjautumisruutu edessä.

        Nähdäkseni pullonkaulana on windows itse, eikä kummankaan aseman nopeus tai tyyppi...

        mun winukka on 240GB sata ssd:llä


    • Anonyymi

      Ilmaiseksi saattaa saada jonkun hirmu vanhan, hirmu huonon, tai rikkinäisen ja korjauskelvottoman.

      Jos ei itse osaa/jaksa korjata, on parasta ostaa käytetty, eikä aivan halvinta moskaa.

      Yrityskäytettyjä suositellaan, n. 100-200 € saattaa esim. huutonetistä saada hyvinkin käyttökelpoisen käytetyn. Yrityksistä n. 200 €:lla ja yli.

      Itse olen sellaisia myynyt jopa alle satasen.

      • Anonyymi

        mä sain phenom x6 1055t koneen 0€
        kovo ja ram-muistit puuttui


    • Anonyymi

      Hollola-lahti Kirppareilla on halpoja koneita.. mm 5€ ok kone jonka voi katsoa olevan ilmainen.

      • Eli voiko arskan aarteissakin olla sellainen?


      • Anonyymi
        Mikakorkalainen kirjoitti:

        Eli voiko arskan aarteissakin olla sellainen?

        Suusren suuri maailma ja ihmeitä täynnä ihan...


    • Anonyymi

      Olisiko kellään ilmaista tietokonetta.
      Mieluiten windows10

    • Anonyymi

      Haluun ilmaisen koneen

    • Anonyymi

      En anna windowskoneita!

    • Anonyymi

      Minulla on monta ilmaista tietokonetta, jotka olen tutuilta saanut, mutta mitään ajankohtaista windowsia niihin ei voi asentaa.

      Jotkut on löytäneet toimivia koneita roskalaatikoista, mutta ovat yleensä niin vanhoja, etti niissä mikään w10 pyöri, tai jos toimii niin saa saa odottaa vastausta hiiren klikkaamiseenkin monta sekuntia.

    • Anonyymi

      Saanko ilmatteeksi hyvän tietokoneen

    • Anonyymi

      Voisiko joku lähteä minun kansa veikkaupisteeseen ja ostaa kymmenen osuutta satariviä lottoa kymmenen viikon kestona.? Siis kaikkihan haluaa kaiken ilmaiseksi. Sitten ostetaan satasen kone ja kirotaan kun se ei toimi. Kirotaan kaikki koneet ja jumiminen.

    • Anonyymi

      Kollivaappu hakee koneensa Lappeenrannan ser-pisteestä!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe