Tuulimylly

Anonyymi

Perhoon tulossa Suomen tihein tuulimylly keskittymä, jos kaikki 4 tuulimylly aluetta toteutuu. Yksi valmis, toista rakennetaan, kolmatta suunnitellaan ja neljännestä käydään neuvotteluja.

3

1225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huuhaa energialla kusetetaan maalaispitäjien huonosti taloutta hoitaneita päättäjiä.
      Kiinteistöverojen avulla pystytään paikkaamaan omaa osaamattomuutta taloudenpidossa.
      Huuhaa energia, eli tuulivoima vihreiden ja vasemmiston taitavasti ajamaa, mutta yhteiskunnan kannalta kokonaisuutena kallista puuhastelua.
      Ihmetyttää pääosin kepulaisvaltaisten pikkupitäjien lähteminen heidän ” aisankannattajakseen”. Toki sitähän se on myös valtakunnanpolitiikassa..

      • Anonyymi

        Yritä perustella huuhaa energia väitettäsi. Ihan oikea sähköä sieltä tulee. Nykyisin myllyille ei makseta minkäänlaista tukea eli toimivat markkinaehdoilla. Ei niitä rakennettaisi jos se ei kannattaisi.

        Pienet kunnat kärsivät väestökadosta ja sitä kautta esim verotulot alenevat. Lakisääteiset tehtävät on hoidettava ja velatkin pitäisi maksaa joskus. Tuulivoima tuo kiinteistöveron muodossa mukavan potin kunnan kassaan. Osaatko edes arvata paljonko verotuotto on myllyä kohti vuodessa?

        Kokonaan eri asia on maisema-, luonto- ja ympäristönäkökulmat. Yhteen sovittaminen ei ole ongelmatonta ja kuntalaisia pitäisi kuulla. Jokainen voi tietysti ottaa yhteyttä valtuutettuihin sillä he viimekädessä päättävät rakennetaanko tuulivoimaloita vai ei, minne tehdään ja suojaetäisyydet yms. Kannattaa olla aktiivinen eikä vain parkua netissä, vaikka van jälkimmäiseen riittää uskallus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä perustella huuhaa energia väitettäsi. Ihan oikea sähköä sieltä tulee. Nykyisin myllyille ei makseta minkäänlaista tukea eli toimivat markkinaehdoilla. Ei niitä rakennettaisi jos se ei kannattaisi.

        Pienet kunnat kärsivät väestökadosta ja sitä kautta esim verotulot alenevat. Lakisääteiset tehtävät on hoidettava ja velatkin pitäisi maksaa joskus. Tuulivoima tuo kiinteistöveron muodossa mukavan potin kunnan kassaan. Osaatko edes arvata paljonko verotuotto on myllyä kohti vuodessa?

        Kokonaan eri asia on maisema-, luonto- ja ympäristönäkökulmat. Yhteen sovittaminen ei ole ongelmatonta ja kuntalaisia pitäisi kuulla. Jokainen voi tietysti ottaa yhteyttä valtuutettuihin sillä he viimekädessä päättävät rakennetaanko tuulivoimaloita vai ei, minne tehdään ja suojaetäisyydet yms. Kannattaa olla aktiivinen eikä vain parkua netissä, vaikka van jälkimmäiseen riittää uskallus.

        Näin se vain menee. Tuulivoimaa tuotetaan nykyisin markkinaehdoin, ilman tukia. Tällä hetkellä edullisin tapa tuottaa energiaa. Kun nykyisten polttomoottoriautojen valmistus ollaan ajamassa alas, haluttiin tai ei, niin tuulesta saa energialisäystä. Lähes kaikki merkittävät autonvalmistajat ovat kertoneet lopettavansa polttomoottoriautojen valmistuksen viimeistään 2035.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      123
      1260
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe