Miksi motoristin kuuluu siirtyä isompaan pyörään kokemuksen karttuessa?
Miksi isompi pyörä?
28
238
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kuulukaan jos ei itse halua. Ajaa just sillä mikä miellyttää.
Tietysti jos joku muu maksaa pyörän, niin hänellä on oikeus päättää millaisen pyörän ostaa kuskille. Muussa tapauksessa jokainen tekee just niinkun huvittaa.
Saahan sitä myös tehdä niin kuin muut sanoo, mutta jos se ei itseä miellytä niin kuulostaa vähän selkärangattomalta ja nyhvöltä.- Anonyymi
Tämän minä jo tiesinkin. Mutta sitä en millään tajua, miksi isompi pyörä kuuluisi ostaa. Siihen niitä perusteluja kaipailen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän minä jo tiesinkin. Mutta sitä en millään tajua, miksi isompi pyörä kuuluisi ostaa. Siihen niitä perusteluja kaipailen.
No eipä sille mitään perusteita oo. Aja sillä millä tykkäät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä sille mitään perusteita oo. Aja sillä millä tykkäät.
Niin ajankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän minä jo tiesinkin. Mutta sitä en millään tajua, miksi isompi pyörä kuuluisi ostaa. Siihen niitä perusteluja kaipailen.
Itse olen vaihtanut joka kerta tehokkaampaan - tulee vähän uutta virraa harrastukseen. Hitaampaan vaihtaminen voisi olla vaikeaa genreä vaihtamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen vaihtanut joka kerta tehokkaampaan - tulee vähän uutta virraa harrastukseen. Hitaampaan vaihtaminen voisi olla vaikeaa genreä vaihtamatta.
Se on niin että ruokahalu kasvaa syödessä? Moottoripyörä ja siitä pitäminen on niin henkimaailman juttu, pitää paikkaansa että kun olet parkkeerannut sen kadun laitaan tai halliin, ja et poistuessasi käänny ja katso sitä vielä kerran ? Niin olet ostanut väärän pyörän .
- Anonyymi
Kunnioitus pitää ansaita isommalla moottoripyörällä ja autotkaan ei roiku puskurissa samalla tavalla, kun pienemmällä ajaessa.
Heh heh.. tuossa oli toinen puoli pakollista ärsytysosiota...mutta moottoripyöräilyyn liittyy monta nautintalinjaa, yksi niistä on voimasta nauttiminen, se kun kahvasta vääntää ja se menee pohjaan, eikä tule tarpeeksi potkua, laittaa miettimään isomman koneen hankkimista.- Anonyymi
Kenen kunnioitus? Nopeudesta kai se autojen perässä roikkuminen enemmän riippuu?
Toki ymmärrän voiman viehätyksen. Tahallani esitän tyhmää. Mutta kovin moni pitää tuota isompaan pyörään siirtymistä niin itsestäänselvyytenä, että vähän niitä perusteitakin mielelläni silloin tällöin kuulisi! Voima kun on vain yksi osa pyörän ominaisuuksia ja käyttötarkoitus sanelee paljon
Pienempi pyörähän on monessa ympäristössä parempi. En nyt tiedä kannattaako sinne tuntemattomalle kärrypolulle lähteä puolitoistalitraisella. Vähän lyhkäisempi ja puolitoista sataa kiloa köykäinen pyörä kääntyy ympäri paljon helpommin jos tulee ylittämätön este vastaan. Retkeilen paljon prätkällä kahvivehkeiden kanssa ja pienen pyörän hyvä käsiteltävyys avaa enemmän niitä kahvitaukopaikkoja. Pienellä matalan painopisteen pyörällä on mukava ajaa hitaasti vaikeammassakin maastossa. Kai sillä katalookin isoimmallakin ajelee reilua kävelyvauhtia kinttupolun levyistä renkaan uraa pitkin, mutta kyllä se mukavammin käy maltillisemman kokoisella.
Nyt on ollut vähän hiljaisempi ajovuosi, mutta 10 000 - 15 000 km on vuotuiset kilometrit olleet yleensä. Päällystetyllä tiellä ajan suurimman osan ajoistani, välillä 300-400 km päivämatkaa. Ihan hyvin tuolla on pärjäillyt liikenteessäkin. Voima on toki voimaa, mutta en silti ymmärrä sitä hokemaa, että vähintään tonninen pitäisi olla varsinkin jos tahtoo ajaa pitkää matkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen kunnioitus? Nopeudesta kai se autojen perässä roikkuminen enemmän riippuu?
Toki ymmärrän voiman viehätyksen. Tahallani esitän tyhmää. Mutta kovin moni pitää tuota isompaan pyörään siirtymistä niin itsestäänselvyytenä, että vähän niitä perusteitakin mielelläni silloin tällöin kuulisi! Voima kun on vain yksi osa pyörän ominaisuuksia ja käyttötarkoitus sanelee paljon
Pienempi pyörähän on monessa ympäristössä parempi. En nyt tiedä kannattaako sinne tuntemattomalle kärrypolulle lähteä puolitoistalitraisella. Vähän lyhkäisempi ja puolitoista sataa kiloa köykäinen pyörä kääntyy ympäri paljon helpommin jos tulee ylittämätön este vastaan. Retkeilen paljon prätkällä kahvivehkeiden kanssa ja pienen pyörän hyvä käsiteltävyys avaa enemmän niitä kahvitaukopaikkoja. Pienellä matalan painopisteen pyörällä on mukava ajaa hitaasti vaikeammassakin maastossa. Kai sillä katalookin isoimmallakin ajelee reilua kävelyvauhtia kinttupolun levyistä renkaan uraa pitkin, mutta kyllä se mukavammin käy maltillisemman kokoisella.
Nyt on ollut vähän hiljaisempi ajovuosi, mutta 10 000 - 15 000 km on vuotuiset kilometrit olleet yleensä. Päällystetyllä tiellä ajan suurimman osan ajoistani, välillä 300-400 km päivämatkaa. Ihan hyvin tuolla on pärjäillyt liikenteessäkin. Voima on toki voimaa, mutta en silti ymmärrä sitä hokemaa, että vähintään tonninen pitäisi olla varsinkin jos tahtoo ajaa pitkää matkaa.Justiinsa näin, jokainen ajaa just sellasella minkä kokee sopivimmaksi omaan käyttöönsä ja mielihaluihinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen kunnioitus? Nopeudesta kai se autojen perässä roikkuminen enemmän riippuu?
Toki ymmärrän voiman viehätyksen. Tahallani esitän tyhmää. Mutta kovin moni pitää tuota isompaan pyörään siirtymistä niin itsestäänselvyytenä, että vähän niitä perusteitakin mielelläni silloin tällöin kuulisi! Voima kun on vain yksi osa pyörän ominaisuuksia ja käyttötarkoitus sanelee paljon
Pienempi pyörähän on monessa ympäristössä parempi. En nyt tiedä kannattaako sinne tuntemattomalle kärrypolulle lähteä puolitoistalitraisella. Vähän lyhkäisempi ja puolitoista sataa kiloa köykäinen pyörä kääntyy ympäri paljon helpommin jos tulee ylittämätön este vastaan. Retkeilen paljon prätkällä kahvivehkeiden kanssa ja pienen pyörän hyvä käsiteltävyys avaa enemmän niitä kahvitaukopaikkoja. Pienellä matalan painopisteen pyörällä on mukava ajaa hitaasti vaikeammassakin maastossa. Kai sillä katalookin isoimmallakin ajelee reilua kävelyvauhtia kinttupolun levyistä renkaan uraa pitkin, mutta kyllä se mukavammin käy maltillisemman kokoisella.
Nyt on ollut vähän hiljaisempi ajovuosi, mutta 10 000 - 15 000 km on vuotuiset kilometrit olleet yleensä. Päällystetyllä tiellä ajan suurimman osan ajoistani, välillä 300-400 km päivämatkaa. Ihan hyvin tuolla on pärjäillyt liikenteessäkin. Voima on toki voimaa, mutta en silti ymmärrä sitä hokemaa, että vähintään tonninen pitäisi olla varsinkin jos tahtoo ajaa pitkää matkaa.Pitkään matkaan ei tarvi paljoa voimaa kun ajetaan kuitenkin tasaista nopeutta rajoitusten mukaan eikä tykitetä. Joku 400-kuutioinen riittää mainiosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen kunnioitus? Nopeudesta kai se autojen perässä roikkuminen enemmän riippuu?
Toki ymmärrän voiman viehätyksen. Tahallani esitän tyhmää. Mutta kovin moni pitää tuota isompaan pyörään siirtymistä niin itsestäänselvyytenä, että vähän niitä perusteitakin mielelläni silloin tällöin kuulisi! Voima kun on vain yksi osa pyörän ominaisuuksia ja käyttötarkoitus sanelee paljon
Pienempi pyörähän on monessa ympäristössä parempi. En nyt tiedä kannattaako sinne tuntemattomalle kärrypolulle lähteä puolitoistalitraisella. Vähän lyhkäisempi ja puolitoista sataa kiloa köykäinen pyörä kääntyy ympäri paljon helpommin jos tulee ylittämätön este vastaan. Retkeilen paljon prätkällä kahvivehkeiden kanssa ja pienen pyörän hyvä käsiteltävyys avaa enemmän niitä kahvitaukopaikkoja. Pienellä matalan painopisteen pyörällä on mukava ajaa hitaasti vaikeammassakin maastossa. Kai sillä katalookin isoimmallakin ajelee reilua kävelyvauhtia kinttupolun levyistä renkaan uraa pitkin, mutta kyllä se mukavammin käy maltillisemman kokoisella.
Nyt on ollut vähän hiljaisempi ajovuosi, mutta 10 000 - 15 000 km on vuotuiset kilometrit olleet yleensä. Päällystetyllä tiellä ajan suurimman osan ajoistani, välillä 300-400 km päivämatkaa. Ihan hyvin tuolla on pärjäillyt liikenteessäkin. Voima on toki voimaa, mutta en silti ymmärrä sitä hokemaa, että vähintään tonninen pitäisi olla varsinkin jos tahtoo ajaa pitkää matkaa.Se on vähän missä liikkuu, mä ajelen Thaimaassa pikku 150cc pyörällä /scootterilla kun on ahdasta kaupungissa. Maantielle ei niillä viitsi lähteä, moottoritiellä on moottoripyörät kielletty . Kotona Suomessa iso matkapyörä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen kunnioitus? Nopeudesta kai se autojen perässä roikkuminen enemmän riippuu?
Toki ymmärrän voiman viehätyksen. Tahallani esitän tyhmää. Mutta kovin moni pitää tuota isompaan pyörään siirtymistä niin itsestäänselvyytenä, että vähän niitä perusteitakin mielelläni silloin tällöin kuulisi! Voima kun on vain yksi osa pyörän ominaisuuksia ja käyttötarkoitus sanelee paljon
Pienempi pyörähän on monessa ympäristössä parempi. En nyt tiedä kannattaako sinne tuntemattomalle kärrypolulle lähteä puolitoistalitraisella. Vähän lyhkäisempi ja puolitoista sataa kiloa köykäinen pyörä kääntyy ympäri paljon helpommin jos tulee ylittämätön este vastaan. Retkeilen paljon prätkällä kahvivehkeiden kanssa ja pienen pyörän hyvä käsiteltävyys avaa enemmän niitä kahvitaukopaikkoja. Pienellä matalan painopisteen pyörällä on mukava ajaa hitaasti vaikeammassakin maastossa. Kai sillä katalookin isoimmallakin ajelee reilua kävelyvauhtia kinttupolun levyistä renkaan uraa pitkin, mutta kyllä se mukavammin käy maltillisemman kokoisella.
Nyt on ollut vähän hiljaisempi ajovuosi, mutta 10 000 - 15 000 km on vuotuiset kilometrit olleet yleensä. Päällystetyllä tiellä ajan suurimman osan ajoistani, välillä 300-400 km päivämatkaa. Ihan hyvin tuolla on pärjäillyt liikenteessäkin. Voima on toki voimaa, mutta en silti ymmärrä sitä hokemaa, että vähintään tonninen pitäisi olla varsinkin jos tahtoo ajaa pitkää matkaa.Mä aloitin jo aikuisena ajelemaan 650cc customilla , se oli mukava kun vauhtia oli alle 80 km /t motarille ei juuri kannattanut lähteä kun tunsi olevansa tientukkona. Kyllä pyörä kulki mutta epämukava kun tuuli otti vastaan. Seuraava oli sitten 800cc bmw joka oli jo mukava moottoritie nopeuksilla, vähän väsyttävä ajoasento muuten mukava, 2 päällä oli vähän ahdasta ja ei oikein tavarat mahtuneet. Sitten 1200 rt ja sillä pärjää varmaan maailman tappiin tehoa,tilaa,mukavuutta , tekniikkaa riittävästi . Näillä mennään ?
- Anonyymi
Ei vauhti tapa vaan äkkipysähdys. Missähän motoristeille myytäisiin järkeä?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008119153.html - Anonyymi
Tavoite on päästä hengestään (olla "vapaa") ja siihen tarvitaan aina vaan isompi ja isompi kuminpolttopyörä.
- Anonyymi
Hervannassa etenkin 😄 Alkaa kuun puoliväli lähestyä, joko kohta palaat loppukuun säilöösi?
- Anonyymi
Huomaa ettet tajua aiheesta yhtään mitään.
- Anonyymi
Pyörän kokohan valitaan omien mittojen mukaan. En itse ainakaan ole enää kasvanut sen jälkeen kun sain kortin. Eli samankokoisella ajan nyt kuin aloittelijanakin.
- Anonyymi
Ei kukaan jaksa ajaa jollain mopolla. Oma viritonnari lähtee. Se on sekunnissa 80 vauhtia.
Kaveri ajaa jollain pienellä viragolla ja tuo 80 on aikalailla maksimi nopeus mitä se paska kulkee. En ymmärrä miten vitussa jonkun pää kestää. Sanoo että riittää kyllä.- Anonyymi
Eikä taida olla ainoa asia jota et ymmärrä. Voimia ja osanotto.
- Anonyymi
Kuulostat vainajalta.
- Anonyymi
No tietysti jotta oppii käyttämään pienempää ratasta hyväksi, höh. Vai eikö ahneus riitä..
- Anonyymi
Aloittaessa harrastusta on hyväkin, ettei osta isoa prätkää, opettelee ensin pienellä ja kevyellä, ne on myös yleensä halvempia, joka sekin on ok. Vasta kokemuksen myötä näkee onko harrastus itselle sopiva ja haluaako panostaa enemmän. Siinä pienessä on yleensä ahtaampi istuma-asentokin, joka voi olla rasittava pidemmänpäälle.
Pienellä ja halvalla pyörällä ajaminen pari kesää vasta opettaa tietämään, mitä oikeasti haluaa moottoripyörältä. Luonnollinen tapahtuma tuo isompaan siirtyminen taitojen ja tiedon karttumisen jälkeen. Isommissa pyörissä on myös yleensä kardaaniveto, johon tulee kaipuu ketjuvedolla ajelun jälkeen. - Anonyymi
Ostakaa HD, jos haluatteko ison pyörän satapiikin suorituskyvyllä.
- Anonyymi
Matkapyörään painoa, ja kyyditettävä, pyörässä on olatav tehoja, ettei tarvi kepittää jatkuvasti, jolla pääsee tarvittaessa pois alta, jne. Isolla koneella, myös pyörä pääsee helpommalla, kun ei äärirajoilla kokoaikaa tarvii puskee.. nämä ymmätää, kun on muutamia vuosia lajia harrastanut, nälkä kasvaa syödessä.
- Anonyymi
Mikä vaihteiden vaihtamisessa haittaa? Montako hevosvoimaa on tarpeeksi? Miten raskas pyörän tarttee olla että sillä on mahdollista ajaa matkoja?
Melkein kymmenen vuotta jo mennyt kesät talvet 350 kuutioisella kaksitahdilla. Parhaimmillaan 400 km päivämatkaa ja olipa tuo useamman talven ainoana kulkuneuvonakin. Vielä en ole ymmärtänyt että tarvitsisin isomman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vaihteiden vaihtamisessa haittaa? Montako hevosvoimaa on tarpeeksi? Miten raskas pyörän tarttee olla että sillä on mahdollista ajaa matkoja?
Melkein kymmenen vuotta jo mennyt kesät talvet 350 kuutioisella kaksitahdilla. Parhaimmillaan 400 km päivämatkaa ja olipa tuo useamman talven ainoana kulkuneuvonakin. Vielä en ole ymmärtänyt että tarvitsisin isomman."Vielä en ole ymmärtänyt että tarvitsisin isomman."
Hyvä kun olet löytänyt mieleisen pyörän.
Itse olen päätynyt vähän isompaan pyörään, jonka ajoasento sopii minulle.
Kokonaisuus suurehkolla moottorilla miellyttää minua, mutta se on vähän monimutkaisempi juttu.
Tehoa ei ole hirveästi, kun se ei ole minulle se tärkein juttu.
Vääntöä on sen verran, että liikahtaa tarvittaessa ketterästi. Anonyymi kirjoitti:
Mikä vaihteiden vaihtamisessa haittaa? Montako hevosvoimaa on tarpeeksi? Miten raskas pyörän tarttee olla että sillä on mahdollista ajaa matkoja?
Melkein kymmenen vuotta jo mennyt kesät talvet 350 kuutioisella kaksitahdilla. Parhaimmillaan 400 km päivämatkaa ja olipa tuo useamman talven ainoana kulkuneuvonakin. Vielä en ole ymmärtänyt että tarvitsisin isomman.2t koneelle tuo onkin jo ihan hyvä koko, vastaa paljon isompaa nelaria.
- Anonyymi
Ei motoristin kuulu vaihtaa isompaan eikä pienempään jos ei itse halua.
Jokainen ajaa sellaisella mistä pitää tai niin lähellä sellaista kuin voi, miten nyt rahat riittää.
Ei sitä ulkopuolelta kukaan sanele.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17810276Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523495Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493233- 642855
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2042207- 1162193
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252013Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671628Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221426Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121376