Sanoo Media Mestarissa herneidensä puolesta pelkäävä pummitörsä. Kannattaako herneiden varassa seisovaa tuotantoa tukea.
'Kaikki vapaa-aika käytetään sadetanssiin'
3
100
Vastaukset
- Anonyymi
Ei, vastaan aloittajalle.antaa sadon vaan pilaantua ja haetaan sossusta rahaa. Mitäs sitä turhaan itteänsä vaivaa. On se kummaa kun nuo viljelejät turhaan tuollaisesta huolehtivat.
Itseltä on mennyt jo monta työpaikkaa kun en mitä tuosta työnteosta niin suurta huolta kanna niinkuin tuo herneen viljelijä. Ostetaan purkkinerheet jostain ulkomailta, - Anonyymi
”Apetitin hernepuimurit ovat taas työn touhussa. Puimurit ovat puintiaikaan liikkeessä 21 tuntia vuorokaudessa.
Puimurit ovat puintiaikaan liikkeessä 21 tuntia vuorokaudessa. Lopun aikaa puimureita ja tehdasta pestään.
Herneen puinnit suunnitellaan tarkkaan. Herneiden kovuuslukuja tarkkaillaan päivittäin, tarvittaessa useamminkin. Oikea puintiaika selviää herneen kovuudesta.
Apetit lupaa, että herne on kahden tunnin sisällä puinnista pakkasessa. Käytännössä hernettä voidaan sen vuoksi viljellä vain tunnin ajomatkan päässä Apetitin Säkylän tehtaasta. "Suoraviivaisesti sanottuna puintiin menee puoli tuntia, ajomatkaan tunti ja pakastamiseen puoli tuntia", Perttu sanoo.
Pakastehernettä on tänä vuonna viljelyssä noin 1 300 hehtaaria. Herneala on kasvanut viimeisen 3-4 vuoden aikana kasvaneen viennin ansiosta.”
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.1470450
Aloittaja on aivan oikeassa, turhaa sitä vaivaa näkee kun voi elää elämäänsä kuten minä, ottaa rennommin eikä turhaan kanna huolta jostain herneistä - Anonyymi
Jos kerta luottavat taikauskoon, saavat myös olla ilman apua. On se hauskaa miten typerys vielä 2021 rukoilee olemattomilta sadetta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943358
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232782Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1102397- 401794
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421593- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411535- 281330
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201306- 951191