Onkohan kellään kokemusta tai muistoja Muko sivuniittokoneesta.
Kun olin lapsi,meillä oli kyseinen värkki kultamaha Fergussa.
Oli jopa samanvärinen kun Fergun runko.
Hankala asentaa paikoilleen, puolisen päivää siinä kahdelta tuhraantui.
Pyöritys terällä otettiin ulosottoakselilta ensin kaksoiskiilahihnalla
traktorin alla takaa keskelle kulkevalla akselilla.
Sitten puurampalla leikkuu terällä.
Jonkinlainen jousikuormitteinen laukaisulaitekin oli Fergun mahan alla.
Oli isäukon mielestä aika heikko kone kestävyydeltään.
Myöhemmin hän hankki Pomon takaniittokoneen.
Onkohan tätä samaa värkkiä myyty Fordson Major tai Dextra
sovitteilla?
Muko sivuniittokone ja FE kultamaha
4
158
Vastaukset
- Anonyymi
Vilkaise "https://docplayer.fi/50423265-Vakola-koetusselostus-193.html" , tuntuuko tutulta.
Oma kokemukseni oli David Brown 950 ja Aros nostolaitekone. Monta hehtaaria nuoruudessa tuli niitettyä.- Anonyymi
Kiitos linkistä!
Kyllä se on juuri tämä kone.
Koetuksessa havaitut viatkin olivat tulleet tutuiksi.
Muitakin vikoja oli riittävästi.
Se oli minulle uutinen, että terälaite oli Saksalainen Rasspe.
Rasspe taisi valmistaa myös ainakin paalainten solmialaitteita.
- Anonyymi
Joo, mulla on tuollainen ollut Fordson Majorissa v. 1954 mallissa. On nykyään laitettu takaisin omaan lähetyalaatikkoon. Sen saa 80 €, jos jotain kiinnostaa.
- Anonyymi
Meilläkin on sellainen hevosvetoinen Arvika merkkinen niittokone rautapyörillä n. 30-luvulta, lähetyslaatikkoa tosin ei ole enää tallella, mutta ilman sitäkin voisi kelvata romuksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268