Eroamassa ollaan avoliitosta. Asumisoikeusmaksun maksoin aikanaan itse ja asunto on nimissäni. Puoliso ei tee mitään sen eteen, että laittaisi minkäänlaista asuntohakemusta vetämään minnekään. Voiko hän jäädä asumaan ja minä saan asumisoikeusmaksun takaisin? Jotenkin tuntuu, ettei se näin yksinkertaista voi olla.
Erotilanne ja asumisoikeusmaksu
9
2896
Vastaukset
- Anonyymi
En nyt ymmärrä ongelmaa?
Jos sinulla on asumisoikeus ja ette ole naimisissa ja teillä ei ole mitään keskenäisiä sopimuksia asumisesta niin potki se pettäjähu**ra kadulle. - Anonyymi
Ensin sopimus irtisanotaan ja muutetaan pois. Vasta sitten palautetaan asomaksu.
- Anonyymi
Puolisoiden yhteinen vastuu
Jos puolisot käyttävät asumisoikeuden nojalla hallittua huoneistoa yhteisenä asuntonaan, he vastaavat yhteisvastuullisesti asumisoikeussopimuksesta johtuvista velvollisuuksista. Puoliso, joka ei ole asumisoikeussopimuksen osapuoli, vastaa toisen puolison muutettua huoneistosta edelleen asumisoikeussopimuksesta johtuvien velvollisuuksien täyttämisestä niin kauan kuin hän asuu huoneistossa.
Asiassa, joka koskee 1 momentissa tarkoitettua huoneistoa, kummallekin puolisolle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi, milloin siihen harkitaan olevan syytä.
Puolisoon rinnastetaan henkilö, jonka kanssa asumisoikeuden haltija elää avioliiton omaisessa suhteessa. - Anonyymi
Ilmeisesti tuo on salaista tietoa kun aloittajan pitänyt täältä kysellä...
- Anonyymi
Ei voi jäädä asumaan. Itsellä mies muutti minun kanssa samaan ASO-asuntoon (aso-sopimus minun nimissä ja olin maksanut aso-maksun kokonaan itse), asuttiin sen jälkeen vaan ”saman katon alla”,” ja mies laitettiin vain talon kirjoille. Kun muutettiin pois, uuteen yhteiseen asuntoon, niin sopimus päättyi (sillä sopimuksen tekijä muutti pois) ja ASO-maksu palautettiin kokonaan minulle, siis sen maksajalle. Ei ASO-asuntoa voi jättää ”vuokrakämpäksi” toiselle. ASO-maksu (ja takuuvastike) palautetaan vasta sopimuksen päättymisen jälkeen ja sitten kun lopputarkistus on tehty. Sitä en sitten tiedä, jos mies hankkii oman asonumeron ja maksaa sen asomaksun kokonaan, niin onnistuuko tämä ns. asumisoikeusasunnon vaihtamisena jäädä sinne asumaan. Mutta luulen että ei onnistu.
- Anonyymi
Asunto on sinun ja naisen saat ulos asunnosta loppupeleissä vaikka poliisin avulla. Äläkä hyvä mies suostu mihinkään ”sosiaalinaisten” suostutteluun ja äläkä varsinkaan laita nimeäsi mihinkään sopimuspaperiin, jota voisit tulla katumaan. Pahimmillaan sinun asunnossasi on hetken päästä sinun tilalla toinen mies ja sinä olet asunnoton.
nim. ”Nähty on ja kalliiksi tuli”- Anonyymi
Missä kohtaa aloituksessa mainittiin aloittajan tai avopuolison sukunimi? Idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa aloituksessa mainittiin aloittajan tai avopuolison sukunimi? Idiootti.
Päätit sitten nostaa 2 vuotta vanhan keskustelun esiin etkä tuonut keskusteluun mitään uutta. Ruikkiko pippu pippelisi housuun sen ansiosta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään, mutta ei kukaan ole väittänytkään että siellä olisi jonkun sukunimi. Vai tarkoitatko, että se sukunimi on Idiootti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244332Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132968Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141239Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43965Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22950PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117793Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38766- 37754
- 107719
- 135677