Erotilanne ja asumisoikeusmaksu

Anonyymi

Eroamassa ollaan avoliitosta. Asumisoikeusmaksun maksoin aikanaan itse ja asunto on nimissäni. Puoliso ei tee mitään sen eteen, että laittaisi minkäänlaista asuntohakemusta vetämään minnekään. Voiko hän jäädä asumaan ja minä saan asumisoikeusmaksun takaisin? Jotenkin tuntuu, ettei se näin yksinkertaista voi olla.

9

2341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En nyt ymmärrä ongelmaa?
      Jos sinulla on asumisoikeus ja ette ole naimisissa ja teillä ei ole mitään keskenäisiä sopimuksia asumisesta niin potki se pettäjähu**ra kadulle.

    • Anonyymi

      Ensin sopimus irtisanotaan ja muutetaan pois. Vasta sitten palautetaan asomaksu.

    • Anonyymi

      Puolisoiden yhteinen vastuu
      Jos puolisot käyttävät asumisoikeuden nojalla hallittua huoneistoa yhteisenä asuntonaan, he vastaavat yhteisvastuullisesti asumisoikeussopimuksesta johtuvista velvollisuuksista. Puoliso, joka ei ole asumisoikeussopimuksen osapuoli, vastaa toisen puolison muutettua huoneistosta edelleen asumisoikeussopimuksesta johtuvien velvollisuuksien täyttämisestä niin kauan kuin hän asuu huoneistossa.

      Asiassa, joka koskee 1 momentissa tarkoitettua huoneistoa, kummallekin puolisolle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi, milloin siihen harkitaan olevan syytä.

      Puolisoon rinnastetaan henkilö, jonka kanssa asumisoikeuden haltija elää avioliiton omaisessa suhteessa.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti tuo on salaista tietoa kun aloittajan pitänyt täältä kysellä...

    • Anonyymi

      Ei voi jäädä asumaan. Itsellä mies muutti minun kanssa samaan ASO-asuntoon (aso-sopimus minun nimissä ja olin maksanut aso-maksun kokonaan itse), asuttiin sen jälkeen vaan ”saman katon alla”,” ja mies laitettiin vain talon kirjoille. Kun muutettiin pois, uuteen yhteiseen asuntoon, niin sopimus päättyi (sillä sopimuksen tekijä muutti pois) ja ASO-maksu palautettiin kokonaan minulle, siis sen maksajalle. Ei ASO-asuntoa voi jättää ”vuokrakämpäksi” toiselle. ASO-maksu (ja takuuvastike) palautetaan vasta sopimuksen päättymisen jälkeen ja sitten kun lopputarkistus on tehty. Sitä en sitten tiedä, jos mies hankkii oman asonumeron ja maksaa sen asomaksun kokonaan, niin onnistuuko tämä ns. asumisoikeusasunnon vaihtamisena jäädä sinne asumaan. Mutta luulen että ei onnistu.

    • Anonyymi

      Asunto on sinun ja naisen saat ulos asunnosta loppupeleissä vaikka poliisin avulla. Äläkä hyvä mies suostu mihinkään ”sosiaalinaisten” suostutteluun ja äläkä varsinkaan laita nimeäsi mihinkään sopimuspaperiin, jota voisit tulla katumaan. Pahimmillaan sinun asunnossasi on hetken päästä sinun tilalla toinen mies ja sinä olet asunnoton.
      nim. ”Nähty on ja kalliiksi tuli”

      • Anonyymi

        Missä kohtaa aloituksessa mainittiin aloittajan tai avopuolison sukunimi? Idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa aloituksessa mainittiin aloittajan tai avopuolison sukunimi? Idiootti.

        Päätit sitten nostaa 2 vuotta vanhan keskustelun esiin etkä tuonut keskusteluun mitään uutta. Ruikkiko pippu pippelisi housuun sen ansiosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa aloituksessa mainittiin aloittajan tai avopuolison sukunimi? Idiootti.

        Ei missään, mutta ei kukaan ole väittänytkään että siellä olisi jonkun sukunimi. Vai tarkoitatko, että se sukunimi on Idiootti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe