IS kovis 10.7.

Anonyymi

Viikonvaihteen lehden ristikot odottaa vielä inspiraatiota, mutta huomio kiinnittyi Ristikko-Akatemia -palstan Antti Skytän mietteisiin:

"Mitä tiukempi kritisoijan pipo sen tiukempi kritiikki. Millimetrimitalla tsekataan, onko vihje sijoitettu oikein, vastaussanoihin sijoitettuja numeroita kauhistellaan, yhdyssanojen oikeellisuus kyseenalaistetaan jne."

Tuli sellainen olo että porukoiden jatkuvat ininät alkaa sääskien tapaan mennä laatijoilla ihon alle.

Kaikki millimetrikriitikot, pliis, vähän jäitä hattuun ainakin näin helteillä jotta kaikilla, laatijat mukaan lukien, olisi kivaa. 💟

36

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi ei! Nyt Tapio saa vettä myllyynsä - minun kritiikilläni on vaikutusta, minä olen tärkeä, minun kritiikkiäni luetaan ja sitten se paras - kyllä muutkin kritisoi.

      • Anonyymi

        On näemmä Antti lukenut, mutta ei kyllä nähnyt oikein kritiikkini ydintä.
        "vastaussanoihin sijoitettuja numeroita kauhistellaan"

        En sinänsä pidä vääränä numeroiden käyttöä. Mutta niitä pitää käyttää asianmukaisesti.
        Seitsenvaihteinen voidaan ilmausta ristikossa 7VAIHTEINEN, koska väliviivan voi jättää pois.

        On minusta 100% väärin ilmaista erikseen kirjoitettavat sanat numeroilla ja kirjaimilla. Tätä Skyttä ei tainnut ymmärtää. Jos joku jatkossa laittaa ratkaisuksi 7VELJESTÄ tapaisen "ratkaisusanan", en sellaista ristikkoa ikinä tule pitämään RISTISANAtehtävänä - en Skytän ristikon enkä kenenkään muunkaan kohdalla. Minusta Skyttä nyt nurisee ihan syyttä numeroihin kohdistuvassa kommentissaan.


      • Anonyymi

        Minua suututtaa ratkojien leväperäinen asenne laadintavirheisiin sekä kunnollisen sanankäytön vastaisiin ilmaisutapoihin. Jos niihin suhtaudutaan leväperäisesti, laatijoiden tuotokset tulevat epäluotettavaksi.

        Kun ratkoja ei voi tietää, onko kyse laadintavirheestä vai omasta virheestä, ristikoita on ikävä ratkoa. Jos laatijoille sallitaan normaalin kielenkäytön rikkovat ilmaisut, ei tällöinkään ratkoja tiedä, onko hän tehnyt ratkontavirheen vai onko kyse laatijan omituisuudesta.

        Jos laatija alkaa viljellä laadintavirheitä tai omituisuuksia, sellaisten laatijoiden ristikoiden rakonta pitäisi lopettaa. Ainakin minä lopetan. Jos moni seuraa esimerkkiäni, laadintojen taso pysyy korkeampana, sillä ristikoiden tuottajien on pakko ottaa vähentyvät palkintokisoihin osallistujamäärät huomioon. Määrien vähentyminen nimittäin voi indikoida lehden ostajakunnan supistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua suututtaa ratkojien leväperäinen asenne laadintavirheisiin sekä kunnollisen sanankäytön vastaisiin ilmaisutapoihin. Jos niihin suhtaudutaan leväperäisesti, laatijoiden tuotokset tulevat epäluotettavaksi.

        Kun ratkoja ei voi tietää, onko kyse laadintavirheestä vai omasta virheestä, ristikoita on ikävä ratkoa. Jos laatijoille sallitaan normaalin kielenkäytön rikkovat ilmaisut, ei tällöinkään ratkoja tiedä, onko hän tehnyt ratkontavirheen vai onko kyse laatijan omituisuudesta.

        Jos laatija alkaa viljellä laadintavirheitä tai omituisuuksia, sellaisten laatijoiden ristikoiden rakonta pitäisi lopettaa. Ainakin minä lopetan. Jos moni seuraa esimerkkiäni, laadintojen taso pysyy korkeampana, sillä ristikoiden tuottajien on pakko ottaa vähentyvät palkintokisoihin osallistujamäärät huomioon. Määrien vähentyminen nimittäin voi indikoida lehden ostajakunnan supistumista.

        Suomen kieli elää ja muuntuu vuosikymmenten saatossa. Eikai kukaan edes kuvittele että 2020-luvulla laadittaisiin yhä samanlaisia ristisanatehtäviä kuin vaikkapa 1990-luvulla.

        Mitäpä jos vaikkapa numeroilla kikkaileviin ristikoihin laitettaisiin jokin erillismerkintä, mistä ratkoja näkisi jo aloittaessaan että tehtävä sisältää puhekielen ilmaisuja ja voisi vaihtaa piponsa vähemmän kireään.

        Olisiko se reilua sellaista ratkojaa kohtaan joka menettää yöunensa kun ei ole varma kumpi on väärässä, laatija vai ratkoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kieli elää ja muuntuu vuosikymmenten saatossa. Eikai kukaan edes kuvittele että 2020-luvulla laadittaisiin yhä samanlaisia ristisanatehtäviä kuin vaikkapa 1990-luvulla.

        Mitäpä jos vaikkapa numeroilla kikkaileviin ristikoihin laitettaisiin jokin erillismerkintä, mistä ratkoja näkisi jo aloittaessaan että tehtävä sisältää puhekielen ilmaisuja ja voisi vaihtaa piponsa vähemmän kireään.

        Olisiko se reilua sellaista ratkojaa kohtaan joka menettää yöunensa kun ei ole varma kumpi on väärässä, laatija vai ratkoja?

        Joo hyvä idea. Se merkki voisi olla vaikka ”ei Tapiolle” tai ”ei 1nkertaisille”.

        Olen antanut itseni luulla, että yliopiston käynyt Tapio on ainut, joka käy pähkähullua taistelua laadintavirheitä vastaan. On toki ymmärrettävää, että jos tulee epävarma olo, ei voi nukkua kunnolla. Silloin pitää aloittaa aamu hyökkäämällä milloin mitäkin asiaa vastaan ja toivoa, että syntyy rentoa keskustelua, jossa voi tuntea itsensä tärkeäksi ja yhteisöön kuuluvaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hyvä idea. Se merkki voisi olla vaikka ”ei Tapiolle” tai ”ei 1nkertaisille”.

        Olen antanut itseni luulla, että yliopiston käynyt Tapio on ainut, joka käy pähkähullua taistelua laadintavirheitä vastaan. On toki ymmärrettävää, että jos tulee epävarma olo, ei voi nukkua kunnolla. Silloin pitää aloittaa aamu hyökkäämällä milloin mitäkin asiaa vastaan ja toivoa, että syntyy rentoa keskustelua, jossa voi tuntea itsensä tärkeäksi ja yhteisöön kuuluvaksi.

        Tapsahan hyvänä piirtäjänä voisi suunnitella koodiston, eli erikoismerkin tai erikoismerkkejä eri tyyppisille (numerot, yhdyssanat, jne) nykyaikaisille ristisanatehtäville ja julkaista ne nettisivuillaan ladattavina versioina. Sieltä laatijat sitten nappaa merkin ristikkonsa kylkeen sen mukaan mitä työpöydälle onkaan syntynyt. Vähän samaan tapaan kuin vaikkapa elokuvien alussa nykyään on oma merkkikielensä varoittamassa siitä, että kohta ruutuun kiipeää hämähäkki tai että aseet paukkuu ja luodit vinkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kieli elää ja muuntuu vuosikymmenten saatossa. Eikai kukaan edes kuvittele että 2020-luvulla laadittaisiin yhä samanlaisia ristisanatehtäviä kuin vaikkapa 1990-luvulla.

        Mitäpä jos vaikkapa numeroilla kikkaileviin ristikoihin laitettaisiin jokin erillismerkintä, mistä ratkoja näkisi jo aloittaessaan että tehtävä sisältää puhekielen ilmaisuja ja voisi vaihtaa piponsa vähemmän kireään.

        Olisiko se reilua sellaista ratkojaa kohtaan joka menettää yöunensa kun ei ole varma kumpi on väärässä, laatija vai ratkoja?

        Ei 7VELJESTÄ ole mikään puhekielen ilmaus. Kyllä sanat seisemän ja veljestä lausutaan yleensä erikseen, joskin joku saattaa ne sitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapsahan hyvänä piirtäjänä voisi suunnitella koodiston, eli erikoismerkin tai erikoismerkkejä eri tyyppisille (numerot, yhdyssanat, jne) nykyaikaisille ristisanatehtäville ja julkaista ne nettisivuillaan ladattavina versioina. Sieltä laatijat sitten nappaa merkin ristikkonsa kylkeen sen mukaan mitä työpöydälle onkaan syntynyt. Vähän samaan tapaan kuin vaikkapa elokuvien alussa nykyään on oma merkkikielensä varoittamassa siitä, että kohta ruutuun kiipeää hämähäkki tai että aseet paukkuu ja luodit vinkuu.

        En vastusta erityismerkkien käyttöä, jos muodostuva sana on kunnollinen. Minulla kritiikin kohde on vain ja ainoastaan sanojen kunnollisuudesta. Yhteenpötköönkaikenkirjoittamisellaeisynnykunnonrstkaisusanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vastusta erityismerkkien käyttöä, jos muodostuva sana on kunnollinen. Minulla kritiikin kohde on vain ja ainoastaan sanojen kunnollisuudesta. Yhteenpötköönkaikenkirjoittamisellaeisynnykunnonrstkaisusanoja.

        Hyviä erikoismerkkejä ovat esim. kolmio,neliö,pata,hertta,ruutu,risti.
        Teemu Pallosen pata & risti -ristikko oli msinio, samoin eräs kolmioita sisältänyt ristikko. Onpa ihan viimeaikoinakin ollut tämä kaltainen ristikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä erikoismerkkejä ovat esim. kolmio,neliö,pata,hertta,ruutu,risti.
        Teemu Pallosen pata & risti -ristikko oli msinio, samoin eräs kolmioita sisältänyt ristikko. Onpa ihan viimeaikoinakin ollut tämä kaltainen ristikko.

        Ei voi olla mitään sallittuja ja ei sallittuja erikoismerkkejä. Joko tällaiset jekut sallitaan tai ei sallita - menikö tämä nyt jakeluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla mitään sallittuja ja ei sallittuja erikoismerkkejä. Joko tällaiset jekut sallitaan tai ei sallita - menikö tämä nyt jakeluun?

        Sallin tienkin korvaukset, siitä ei koko aikana ole kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla mitään sallittuja ja ei sallittuja erikoismerkkejä. Joko tällaiset jekut sallitaan tai ei sallita - menikö tämä nyt jakeluun?

        Mutta se ei tainnut edellisen kirjoittajalla mennä lainkaan jakeluun, että jos jotain korvataan merkillä tai numerolla, muodostuvan san pitää olla kunnollinen. Se pitää olla sana, joka kirjoitetaan normaalisti yhteen.

        Kun Pallosella oli ristikko, jossa merkki korvasi kirjaimia, kaikki sanat olivat kunnollisia yhdyssanoja. Yhtään virheellisesti yhteen liitettyjä sanoja ei ollut. Inhoan laadintaa, jossa sanoja vaan laitetaan kylmästi peräkkäin, vaikka ne eivöt peräkkäin kuulu. Se on myös ratkojalle epäreilua.

        Kyllä yhdyssanatkin voivat olka huonoja. Ei Skyttä voi vaatia ratkojilta, että he kaikki laatijoiden yhdyssanat hyväksyvät muitta mutkitta kunnon yhdyssanoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla mitään sallittuja ja ei sallittuja erikoismerkkejä. Joko tällaiset jekut sallitaan tai ei sallita - menikö tämä nyt jakeluun?

        Noi pata, ruutu olivat vain ESIMERKKEJÄ, kyse ei ollut mistään m'sallittujen merkkien rajaamisesta. Neliö oli esimerkeissä selkainen, että sitä en edes oke missään rustikossa nähnyt. Ei nyt koko ajan yritetä ymmärtää minua väärin.


    • Anonyymi

      Minä en j'kerta kaikkiaan ymmärrä ainuttakaan ratkojaa, joka kritiikittä nielee 7VELJESTÄ kunnollisena ratkaisusanana. Kun tällaiset sulatetaan, mutä ihmeellisimpiä epäkelpoja ratkaisusanoja sitten ristikkoon saa laittaa. Sieppaa EV tällä kertaa tosi paljon. Myls Skyttä, jos hän viittaa minuun. Jos viittaa, hän vääristelee kirjoitteluani.

      • Anonyymi

        Ne jokka ei osaa, ettii virhehiä.. Ne jokka osaa, teköö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jokka ei osaa, ettii virhehiä.. Ne jokka osaa, teköö.

        Tällä asialla ei ole mitään tekemistä ristikon ratkontataitojen kanssa minun osaltani. Osasin ratkoa ristikon, vaikka en sitä kunnollisena ristikkona pitänytkään.

        Joillekin nyt riittää, että saa ratkottua, mutta edellytän ristikolta aina kunnollista rakennetta.

        On ihan turha joka väliin vetää osaamattomuus/osaamis-näkökulmaa, kun se ei ole relevantti näkökulma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä asialla ei ole mitään tekemistä ristikon ratkontataitojen kanssa minun osaltani. Osasin ratkoa ristikon, vaikka en sitä kunnollisena ristikkona pitänytkään.

        Joillekin nyt riittää, että saa ratkottua, mutta edellytän ristikolta aina kunnollista rakennetta.

        On ihan turha joka väliin vetää osaamattomuus/osaamis-näkökulmaa, kun se ei ole relevantti näkökulma.

        Hakosen "sanaristikosta" vaan tuli v:llä tai p:llä alkava ruma sana mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakosen "sanaristikosta" vaan tuli v:llä tai p:llä alkava ruma sana mieleen.

        Samat sanat 14.07.2021 15:13 kommrntista ja kaikesta laatijan puolusteluista. Suututtaa niin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sanat 14.07.2021 15:13 kommrntista ja kaikesta laatijan puolusteluista. Suututtaa niin...

        Olette te ihme masokisteja. Normaalisti käyttäytyvä ihminen ei osta tuotetta, josta ei pidä. Te ratkotte ristikoita löytääksenne virheitä ja pahoittaaksenne mielenne. Erikoista, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette te ihme masokisteja. Normaalisti käyttäytyvä ihminen ei osta tuotetta, josta ei pidä. Te ratkotte ristikoita löytääksenne virheitä ja pahoittaaksenne mielenne. Erikoista, eikö?

        En minä ratkonut pahoittakseni mieleni enkä etsiäkseni viheitä. Ärsyttävät laadintavirheet nyt laatija, jolta en odottanut virheitä, vaan tarjosi aivan yllättäen ristikossaan.

        Ainut henkilö, jonka ristikoita olen ratkonut joskus virheiden etsimisen takia on Aulis Lehto. Hänen lastimien ristikoiden ratkonnan lopetin. En halunnut niiden ratkomisen takia enää pahoittaa omaa enkä toisten mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ratkonut pahoittakseni mieleni enkä etsiäkseni viheitä. Ärsyttävät laadintavirheet nyt laatija, jolta en odottanut virheitä, vaan tarjosi aivan yllättäen ristikossaan.

        Ainut henkilö, jonka ristikoita olen ratkonut joskus virheiden etsimisen takia on Aulis Lehto. Hänen lastimien ristikoiden ratkonnan lopetin. En halunnut niiden ratkomisen takia enää pahoittaa omaa enkä toisten mieltä.

        Toinen kappale kumoaa ensimmäisen. Mitä tästä pitäisi ajatella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen kappale kumoaa ensimmäisen. Mitä tästä pitäisi ajatella?

        Koskivat eri laatijoita, sillä se selittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskivat eri laatijoita, sillä se selittyy.

        Sinä selitä jatkuvasti itseäsi ulos umpikujista. Muut ovat aina väärässä ja sinä oikeassa. Epämiellyttävää ja omituista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä selitä jatkuvasti itseäsi ulos umpikujista. Muut ovat aina väärässä ja sinä oikeassa. Epämiellyttävää ja omituista.

        Ei se nyt niinkään ole. Jos olen tehnyt virheen, sen kyllä olen tunnustanut avoimesti. En suinkaan selitä itseäni ulos, jos katson mokanneeni. Kyllä sitä selittämistä on minun mielestäni enemmän muilla.

        Mutta jos katson olevani oikeassa en muuta mielipidettäni toisten näkökulmien vuoksi. Minusta ihan liikaa selitellään hyväksi laatijan ratkaisuja. Hyväksytään aivan liikaa normaalin kirjoitusasun vastaisia ratkaisusanoja.

        Suhtaudun lähtökohtaisesti eri tavalla eri laatijoihin. Suurimpaan osaan suhtaudun varauksettomasti, mutta en kaikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt niinkään ole. Jos olen tehnyt virheen, sen kyllä olen tunnustanut avoimesti. En suinkaan selitä itseäni ulos, jos katson mokanneeni. Kyllä sitä selittämistä on minun mielestäni enemmän muilla.

        Mutta jos katson olevani oikeassa en muuta mielipidettäni toisten näkökulmien vuoksi. Minusta ihan liikaa selitellään hyväksi laatijan ratkaisuja. Hyväksytään aivan liikaa normaalin kirjoitusasun vastaisia ratkaisusanoja.

        Suhtaudun lähtökohtaisesti eri tavalla eri laatijoihin. Suurimpaan osaan suhtaudun varauksettomasti, mutta en kaikkiin.

        Ongelmahan tässä on vajavainen suomen kielen taitosi, joka johtaa usein myötähäpeää aiheuttaviin tilanteisiin. Lisäksi Suomen menestynein piilis/ristikkoratkoja on todennut, että sinulle pitää aina selittää jekku ennen kuin ymmärrät sen. Noloa ja naurettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmahan tässä on vajavainen suomen kielen taitosi, joka johtaa usein myötähäpeää aiheuttaviin tilanteisiin. Lisäksi Suomen menestynein piilis/ristikkoratkoja on todennut, että sinulle pitää aina selittää jekku ennen kuin ymmärrät sen. Noloa ja naurettavaa.

        Tuo viimeinen oli menneisyyttä. Vedät taas kerran tuttuun tyylisi esille vanhoja juttuja 3-5 vuoden takaa. Kaivat vanhoja asioits, jos niiden pohjalta on pienikin mahdollusuus minua mollata. Minulla on kuva, että sinulla itselläsi jää ristikoihin enemmän ongelmakohtia kuin minulla. Et ainakaan ole tässä suhteessa yhtään minua parempi ratkoja, joten pata kattilaa soimaa. Voisit lopettaa 3-8 vuoden takaisten asioiden kaivamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo viimeinen oli menneisyyttä. Vedät taas kerran tuttuun tyylisi esille vanhoja juttuja 3-5 vuoden takaa. Kaivat vanhoja asioits, jos niiden pohjalta on pienikin mahdollusuus minua mollata. Minulla on kuva, että sinulla itselläsi jää ristikoihin enemmän ongelmakohtia kuin minulla. Et ainakaan ole tässä suhteessa yhtään minua parempi ratkoja, joten pata kattilaa soimaa. Voisit lopettaa 3-8 vuoden takaisten asioiden kaivamisen.

        Oli sinulla itselläsikin varmasti aluksi ongelmia kovisten kanssa. Aloittelevalle kovisratkojalle Juha Neitola oli ilkeä. Häpeäisi edes joskus ilkeyttään ja pyytäisi julkisesti anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli sinulla itselläsikin varmasti aluksi ongelmia kovisten kanssa. Aloittelevalle kovisratkojalle Juha Neitola oli ilkeä. Häpeäisi edes joskus ilkeyttään ja pyytäisi julkisesti anteeksi.

        Olet muuttunut aika iköväksi mollaajaksi. Olit minusta joskus kivakin, mutta sitö et ,inua kogtasn ole muutamaan vuoteen ollut. Tulet vain valittamaan kommenteistani ja mollaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo viimeinen oli menneisyyttä. Vedät taas kerran tuttuun tyylisi esille vanhoja juttuja 3-5 vuoden takaa. Kaivat vanhoja asioits, jos niiden pohjalta on pienikin mahdollusuus minua mollata. Minulla on kuva, että sinulla itselläsi jää ristikoihin enemmän ongelmakohtia kuin minulla. Et ainakaan ole tässä suhteessa yhtään minua parempi ratkoja, joten pata kattilaa soimaa. Voisit lopettaa 3-8 vuoden takaisten asioiden kaivamisen.

        Viitasit vuoden 2014 säikeeseen. Minö en muka oke seitsemässä vuodessa yhtäön kehittynyt kun pitäö niin vanhoja muistella.
        http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php?p1=vast.php&id=8184


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitasit vuoden 2014 säikeeseen. Minö en muka oke seitsemässä vuodessa yhtäön kehittynyt kun pitäö niin vanhoja muistella.
        http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php?p1=vast.php&id=8184

        Suututti eräs ex-nettituttu eikä tullut oikoluettua tekstiä lainkaan, Saisi ex-nettituttu häipyä Suomi24:stä ikiajoiksi ja pysyisi nyt vaan EV:n foorumissa laatijoita henkeen ja vereen asti puolustamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suututti eräs ex-nettituttu eikä tullut oikoluettua tekstiä lainkaan, Saisi ex-nettituttu häipyä Suomi24:stä ikiajoiksi ja pysyisi nyt vaan EV:n foorumissa laatijoita henkeen ja vereen asti puolustamassa.

        Miten eräs henkilö katsoo olevansa jonkinmoinen keisari, jolla on oikeus määritellä, kenen täällä Suomi24:ssa on sopivaa kirjoitella ja kenen ei?

        Kun taas silloin kun erään toisen foorumin omistaja antoi tälle samaiselle keisarille (toistuvien varoitusten jälkeen) porttikiellon omalle foorumilleen, niin sitä tämä kruunupää piti suunnilleen ennenkuulumattomana sananvapauden loukkauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten eräs henkilö katsoo olevansa jonkinmoinen keisari, jolla on oikeus määritellä, kenen täällä Suomi24:ssa on sopivaa kirjoitella ja kenen ei?

        Kun taas silloin kun erään toisen foorumin omistaja antoi tälle samaiselle keisarille (toistuvien varoitusten jälkeen) porttikiellon omalle foorumilleen, niin sitä tämä kruunupää piti suunnilleen ennenkuulumattomana sananvapauden loukkauksena.

        Kysymys on nyt yhdestä henkilöstä, jonka ainut missio täällä on mollata minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on nyt yhdestä henkilöstä, jonka ainut missio täällä on mollata minua.

        Jos ei ole muuta kirjoitettavaa kuin minun arvostelemiseni tai suoranaiset mollaukset, eikö ole oikein pyytää, ettei kirjoittaisi ollenkaan.

        Jos on kanssani eri mieltä, voi asiallusesti perustella oman näkökulmansa. Kun minä kerran perustelin monelta näkökulmalta oman näkemykseni, eräs kirjoitti, etten ollut perustellut näkökulmaani mitenkään. Henkilö ei itse perustellut näkökulmaansa mitenkään, mutta oli vain tarve valheelisesti väittää, etten perustellut omaa näkökulmaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on nyt yhdestä henkilöstä, jonka ainut missio täällä on mollata minua.

        Kalahtiko kalikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on nyt yhdestä henkilöstä, jonka ainut missio täällä on mollata minua.

        Kun tällaiset keisarit ryhtyvät puhdistuksiin, niin jostakin se on aina aloitettava, ensin yhdestä henkilöstä, sitten yhdestä pienestä ryhmästä, jne. Eräskin keisari viime vuosisadan Saksassa putsasi ensin pois lähimmät arvostelijansa, mutta katsoi jo pian ajan kypsäksi kokonaisten, aina vain suurempien ihmisryhmien eliminointiin. Ei siis mitään puhdistusvaatimuksia, vaan: If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole muuta kirjoitettavaa kuin minun arvostelemiseni tai suoranaiset mollaukset, eikö ole oikein pyytää, ettei kirjoittaisi ollenkaan.

        Jos on kanssani eri mieltä, voi asiallusesti perustella oman näkökulmansa. Kun minä kerran perustelin monelta näkökulmalta oman näkemykseni, eräs kirjoitti, etten ollut perustellut näkökulmaani mitenkään. Henkilö ei itse perustellut näkökulmaansa mitenkään, mutta oli vain tarve valheelisesti väittää, etten perustellut omaa näkökulmaani.

        Ne käyttävät ironian ja parodian tajuamattomuuttasi hyväksi. Naureskelevat sinulle, kun otat niiden jutut tosissasi.

        Oikeastaan vika on huoltajassasi, jotka antavat tämän jatkua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      76
      4948
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      40
      1650
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1557
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1179
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1000
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      997
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe