Moottoripyörät kolaroivat Kärkölässä, kolme paikkakuntalaista kuoli

Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f572007c-32e1-4f07-a202-51c529ac932f

"Kaksi moottoripyörää kolaroi Kärkölässä Järveläntiellä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä puoli kahden aikaan.

Onnettomuudessa menehtyi kolme paikkakuntalaista: moottoripyörien kuljettajat sekä toisen moottoripyörän kyydissä ollut matkustaja, tiedottaa Hämeen poliisilaitos.

Toistaiseksi tuntemattomasta syystä ajoneuvot olivat kohdanneet tieosuudella keskiviivan tuntumassa. Poliisin saamien tietojen mukaan tapahtumapaikalla tai keliolosuhteissa ei ollut mitään tavallisesta poikkeavaa, tiedotteessa kerrotaan.

Poliisi selvittää tapahtumien kulkua ja onnettomuuteen johtaneita tekijöitä. Myös onnettomuudessa menehtyneiden osalta aloitetaan kuolemansyyn tutkinta.

Poliisi ei toistaiseksi tiedota tapahtuneesta enempää."

145

6667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kumia poltettu ja menty kaistalta toiselle?

      • Anonyymi

        "Ja täällä naapurikyttääjät purkavat tuskaa omaan surkeaan elämäänsä"

        Hyvin kirjoitettu.

        Melko outoja tyyppejä, kun tuollaisia päässä on.


      • Anonyymi

        Eipä taida tiellä näkyä polttojälkiä. Jostain syystä moottoripyörillä ajavat usein keskiviivan vieressä, siitähän on helppo mennä hiukan väärälle puolelle ja mutkissa riittää kun kallistuu että osuu. Ei tuossakaan mutka tainnut kovin kaukana olla, eikö ehtinyt palata omalle kaistalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida tiellä näkyä polttojälkiä. Jostain syystä moottoripyörillä ajavat usein keskiviivan vieressä, siitähän on helppo mennä hiukan väärälle puolelle ja mutkissa riittää kun kallistuu että osuu. Ei tuossakaan mutka tainnut kovin kaukana olla, eikö ehtinyt palata omalle kaistalleen.

        Tilannenopeus tai pyörän hallinta ei ole kohdallaan, ei se muuta tarvitse


      • Anonyymi

        Olin illalla edeltäneenä ulkona ja kuuntelin ei niin harvinaista ilmiötä, miten joku katupyörä kiihdytteli kylänraittia raivolla. Makoilin ja nukuin ikkuna auki, mutten kuullut mitään sellasta rajua törmäysääntä mitä olisi voinut kolariksi noteerata, ehkä enemmän joku äkillinen hiljaisuus olisi voinut herättää huomiota ja olla, edes viereisestä talosta ei tapahtumaa ollut havaittu. Mitä 14 vuotias tekee kylillä moottoripyörän kyydissä syvällä aamuyössä ja oliko huumeista tunnettuja osapuolia enempi kuin yksi osallisena. Nimiä en kerro, mutta mukana meni siis lapsi jonka olis kuulunut olla nukkumassa ja osaton asioihin. Kukaan ei tule tietämään mitä vastakkaiselle kaistalle kiihdyttänyt mietti. Raitti on raivopäisistä kiihdytysajoista pyörin ja autoin paikallisesti tunnettu keskustasuora, läpiajoväylä. Ihan viikoittain driftailijoita yötä kuminpoltossa ja kaahailemassa.


    • Anonyymi

      Aika hyvä saldo viikonlopulta :D

      Putosin jo kärryiltä kuinka moni rällääjä kuollut tai vammautunut vakavasti.

    • Anonyymi

      Moottoripyräily tulee vaarallisena hölmöilyharrasetuksena kieltää meenneen maailman taantumuslajina.

      • Anonyymi

        Onko olemassa jokin asia, mitä sinun kaltainen katkeroitunut kommunisti ei haluaisi muilta kieltää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko olemassa jokin asia, mitä sinun kaltainen katkeroitunut kommunisti ei haluaisi muilta kieltää?

        En ole sama ja minua häirinnyt vain suoraputkiset metelöijät, olen toivonut niiden tappavan itsensä. Toive tainnut toteutua kun ei ole tänä kesänä kuulunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko olemassa jokin asia, mitä sinun kaltainen katkeroitunut kommunisti ei haluaisi muilta kieltää?

        Miksi tuokin on maalitettu kommunistiksi???
        Voihan jonkun mielestä golf olla luonnolle vaarallisempaa kuin pesis ja sähköautoilu olisi polttomoottoria puhtaampaa vaikka ei koskaan olekaan tai sähkölinjat muuttolinnuill


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuokin on maalitettu kommunistiksi???
        Voihan jonkun mielestä golf olla luonnolle vaarallisempaa kuin pesis ja sähköautoilu olisi polttomoottoria puhtaampaa vaikka ei koskaan olekaan tai sähkölinjat muuttolinnuill

        Taisi osua sinuun, käyttämäsi termi "maalitettu" viittaa vahvasti viherpunikkeihin.

        Missä muualla, kuin totalitaristissa kommunistimaissa on ihmisiltä kielletty moottoripyörillä liikkuminen ja kaikki sen kaltainen? Eipä taida sinun ihannevaltiossa pohjoiskoreassa olla motoristeja, miksi et muuta sinne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi osua sinuun, käyttämäsi termi "maalitettu" viittaa vahvasti viherpunikkeihin.

        Missä muualla, kuin totalitaristissa kommunistimaissa on ihmisiltä kielletty moottoripyörillä liikkuminen ja kaikki sen kaltainen? Eipä taida sinun ihannevaltiossa pohjoiskoreassa olla motoristeja, miksi et muuta sinne?

        Kyllähän se näin vaan menee, tykkäsit tai et. Jos ei asennekasvatus mene kaaliin ja perseilyt jatkuu niin aivan varmasti sääntöjä ja niiden rikkomuksista seuranneita sanktioita tullaan koventamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuokin on maalitettu kommunistiksi???
        Voihan jonkun mielestä golf olla luonnolle vaarallisempaa kuin pesis ja sähköautoilu olisi polttomoottoria puhtaampaa vaikka ei koskaan olekaan tai sähkölinjat muuttolinnuill

        Siksi koska hän voi itse olla kommunisti, pahimmat homofoobikot usein paljastuvat juurikin miehistä kiinnostuneiksi henkilöiksi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei niin mitään upeaa. Sitten kun napsahtaa niin turha itkeä sääliä


    • Anonyymi

      Asun likellä tapahtumapaikkaa, täällä ollut kova ralli varsinkin viikonloppuisin ja ollaan pelätty pahinta. Nyt se sitten tapahtui, oli turhan kova opetus.

      • Anonyymi

        ET asu lähellä, et ainakaan sieltä nyt kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ET asu lähellä, et ainakaan sieltä nyt kirjoittanut.

        Eikö 200m ole lähellä


    • Anonyymi

      Pyörän saa rahalla, järkeä ei.

    • Anonyymi

      Tämä on joka kylän ongelma. Maalaiskylissä kesäisin rällätään kakspyöräisillä ja lintoilla autonromuilla. Talvisin kakspyöräisiä on vähemmän ja traktorit tilalla. Aivan järjettömiä näiden pikkulasten vanhemmat kun sallivat ja yleensä rahoittavatkin nämä kouhotukset. Nuorta väkeähän ei saa syyllistää kun heille tulee paha mieli ja terapia on niin kallista.

      • Anonyymi

        Tukijulleilla on ongelmia mihin sijoittaa tukiaiset joten ostelevat pennuille kaiken mitä pyytävät. Ja onhan lapsiperheilla yleensäkin rahaa kun on maailman suurimmat tuet niilläkin.


    • Anonyymi

      Mutkat oikaistu vauhdilla, ei sieltä ketään tuu tähän aikaan...ja pam. Ihminen oppii kokeilemalla onneaan, joskus yksikin kerta riittää. Noi on nyt täysin oppineita.

    • Anonyymi

      Jos molemmat olis ajanu omalla kaistalla ja olisivat hengissä, melko kiire oli kuolla, eikö ihmiset vielä 2021 tiedä miten helposti onnettomuuksissa kuolee tai vammautuu pahasti, ei pitäis leikkiä mopoilla varsinkaan liikenteessä.

      • Anonyymi

        Jokaisen sukupolven pitää oppia se erikseen.
        Sinällään näissä onnettomuuksissa on myös poliisilla näppinsä pelissä. Jostain syystä sielläkin on "pojat ovat poikia"-mentaliteetti valloillaan. Viritettyihin mopoihin ja mopoautoihin ja moottoripyöriksi muutettuihin kevytmoottoripyöriin ei puututa kuin satunnaisesti ja näytösluonteisesti. Julkisuudessa vähän voivotellaan, mutta mitään puuttumistoimia ei poliisi tee = hyväksyy sen , että tässä tapauksessa pojat olivat poikia.
        Mietin välillä liikenteessä, että eikö poliisi todellakaan tee muuta kuin ummistaa silmänsä. Sen verran härskejä virityksiä näkee liikenteessä ja niillä ajetaan selvästi ilman mitään kiinnijäännin pelkoa, Mutta niin se taitaa konstaapeli todeta kollegalleen, maijansa ikkunasta katsellessaan, että: "Pojat ovat poikia, mihin mennään kebabille?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisen sukupolven pitää oppia se erikseen.
        Sinällään näissä onnettomuuksissa on myös poliisilla näppinsä pelissä. Jostain syystä sielläkin on "pojat ovat poikia"-mentaliteetti valloillaan. Viritettyihin mopoihin ja mopoautoihin ja moottoripyöriksi muutettuihin kevytmoottoripyöriin ei puututa kuin satunnaisesti ja näytösluonteisesti. Julkisuudessa vähän voivotellaan, mutta mitään puuttumistoimia ei poliisi tee = hyväksyy sen , että tässä tapauksessa pojat olivat poikia.
        Mietin välillä liikenteessä, että eikö poliisi todellakaan tee muuta kuin ummistaa silmänsä. Sen verran härskejä virityksiä näkee liikenteessä ja niillä ajetaan selvästi ilman mitään kiinnijäännin pelkoa, Mutta niin se taitaa konstaapeli todeta kollegalleen, maijansa ikkunasta katsellessaan, että: "Pojat ovat poikia, mihin mennään kebabille?"

        Uijui, maailman vakavimmat rikokset:
        1.Mopon viritys
        2. Kevarin viritys
        3. Joku muu viritys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uijui, maailman vakavimmat rikokset:
        1.Mopon viritys
        2. Kevarin viritys
        3. Joku muu viritys

        Kyllä sinullakin ääni muuttuisi,jos lähipiiriin osuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisen sukupolven pitää oppia se erikseen.
        Sinällään näissä onnettomuuksissa on myös poliisilla näppinsä pelissä. Jostain syystä sielläkin on "pojat ovat poikia"-mentaliteetti valloillaan. Viritettyihin mopoihin ja mopoautoihin ja moottoripyöriksi muutettuihin kevytmoottoripyöriin ei puututa kuin satunnaisesti ja näytösluonteisesti. Julkisuudessa vähän voivotellaan, mutta mitään puuttumistoimia ei poliisi tee = hyväksyy sen , että tässä tapauksessa pojat olivat poikia.
        Mietin välillä liikenteessä, että eikö poliisi todellakaan tee muuta kuin ummistaa silmänsä. Sen verran härskejä virityksiä näkee liikenteessä ja niillä ajetaan selvästi ilman mitään kiinnijäännin pelkoa, Mutta niin se taitaa konstaapeli todeta kollegalleen, maijansa ikkunasta katsellessaan, että: "Pojat ovat poikia, mihin mennään kebabille?"

        Olen samaa mieltä. Näitä sattuu aivan liian usein. Isompia sanktioita nämä vaativat. Siinä on muitten turha mussuttaa, et onpa vakavaa jos pojat virittelee ja kaahaa. Kyllä nämä jutut arvet jättää lähipiiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisen sukupolven pitää oppia se erikseen.
        Sinällään näissä onnettomuuksissa on myös poliisilla näppinsä pelissä. Jostain syystä sielläkin on "pojat ovat poikia"-mentaliteetti valloillaan. Viritettyihin mopoihin ja mopoautoihin ja moottoripyöriksi muutettuihin kevytmoottoripyöriin ei puututa kuin satunnaisesti ja näytösluonteisesti. Julkisuudessa vähän voivotellaan, mutta mitään puuttumistoimia ei poliisi tee = hyväksyy sen , että tässä tapauksessa pojat olivat poikia.
        Mietin välillä liikenteessä, että eikö poliisi todellakaan tee muuta kuin ummistaa silmänsä. Sen verran härskejä virityksiä näkee liikenteessä ja niillä ajetaan selvästi ilman mitään kiinnijäännin pelkoa, Mutta niin se taitaa konstaapeli todeta kollegalleen, maijansa ikkunasta katsellessaan, että: "Pojat ovat poikia, mihin mennään kebabille?"

        Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinullakin ääni muuttuisi,jos lähipiiriin osuisi.

        Mutta tekeekö minkään viritys laittomaksi ja jos laiton onko sekään syy?
        Kuin nyt lomasuomen maantiellä ajelellaan 74km /h tunnissa niin onko ohittaja aina se syyllinen tai kaahari jollaista en ole vielä 45 v ajokorttivuoteen tavannut vaikka joidenkin juurikin hidastelijoiden mielestä on paljon....iihminen väsyy hidasteluun ; lisää nopeutta pysyy virkeänä ja tarkkana eikä nuku.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.

        Olen nähnyt tuon pätkän. Ei se ole poliisin syy kun joku lähtee hatkaan eikä pysähdy. Kilometrikaupalla pakoon ajokyvyn rajoilla. Miksi yleensä pakeni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uijui, maailman vakavimmat rikokset:
        1.Mopon viritys
        2. Kevarin viritys
        3. Joku muu viritys

        Ei vakavimpia mutta rikoksia kuitenkin. Seuraamukset kovemmiksi, ei jonnet opi muuta kuin piiskaamalla. Ne kovapäisimmätkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.

        Älä nyt viitti mussuttaa, poliisin tehtävä on ottaa kiinni lainrikkojia ja poistaa ne aiheuttamasta vaaraa ja häiriötä muille ihmisille. Sinun asenteilla ei sinulla pitäisi olla edes polkupyörällä ajo-oikeutta ilman valvovien vanhempien läsnäoloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vakavimpia mutta rikoksia kuitenkin. Seuraamukset kovemmiksi, ei jonnet opi muuta kuin piiskaamalla. Ne kovapäisimmätkin

        Seuraamukset ovat aivan riittävän kovia, mikäli ne otetaan käyttöön. Käytännössä poliisi ei puutu virityksiin, ellei viritetyn mopon tai kevarin kuski aivan sattumalta tee jotain todella törkeää, aivan poliisin silmien edessä ja näytä sen jälkeen vielä persettä ja keskisormea.
        Jos tavallinen kansalainen, moottoripyöräilevä sellainen, näkee tavallisessa työmatka-ajossa päivittäin, useita yli 60 kulkevia mopoja ja mopoautoja ja kevareita, joiden äänimaailmasta voi päätellä 11 kW rajan rikkoutuvan enemmän kuin hiuksenhienosti...
        Ilta-ajoissa taas näkee niitä samoja mopoja ja kevareita keulimisharjoituksissaan yleisellä tiellä. Mutta ilmeisesti poliisi siviilimoottoripyörineen ja siviiliautoineen ei näe näitä lainkaan.
        Sakkorangaistukset kiinnijäännistä, veroseuraamukset, ajokiellot, ajokortin siirtymiset ja vaiva kulkupelien palauttamisesta luvalliseksi katsastuksineen on sellainen setti seuraamuksia, että se pitäisi homman hyvin kurissa, mikäli poliisi tosiaan vaivautusi ylläpitämään lain kunnioitusta tässä asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraamukset ovat aivan riittävän kovia, mikäli ne otetaan käyttöön. Käytännössä poliisi ei puutu virityksiin, ellei viritetyn mopon tai kevarin kuski aivan sattumalta tee jotain todella törkeää, aivan poliisin silmien edessä ja näytä sen jälkeen vielä persettä ja keskisormea.
        Jos tavallinen kansalainen, moottoripyöräilevä sellainen, näkee tavallisessa työmatka-ajossa päivittäin, useita yli 60 kulkevia mopoja ja mopoautoja ja kevareita, joiden äänimaailmasta voi päätellä 11 kW rajan rikkoutuvan enemmän kuin hiuksenhienosti...
        Ilta-ajoissa taas näkee niitä samoja mopoja ja kevareita keulimisharjoituksissaan yleisellä tiellä. Mutta ilmeisesti poliisi siviilimoottoripyörineen ja siviiliautoineen ei näe näitä lainkaan.
        Sakkorangaistukset kiinnijäännistä, veroseuraamukset, ajokiellot, ajokortin siirtymiset ja vaiva kulkupelien palauttamisesta luvalliseksi katsastuksineen on sellainen setti seuraamuksia, että se pitäisi homman hyvin kurissa, mikäli poliisi tosiaan vaivautusi ylläpitämään lain kunnioitusta tässä asiassa.

        Hienosti semmosseesa KTM 125 2t voi olla 30kw tai enemmän


      • Anonyymi

        Eihän siinä olekkaan leikitty vaan jos vittu täällä paska kylässä toimisi katuvalot niin tuotakaan tapahtumaa ei olisi käynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.

        Se on karkulaisen oma valinta. Pitäisikö muka poliisin kiltisti heiluttaa tassua jos se vaikka pysähtyisi. Jos ajaa kulkuneuvonsa sitten muita vahingoittamatta rusinaksi niin se on vaan käräjäoikeuden ajansäästämistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä olekkaan leikitty vaan jos vittu täällä paska kylässä toimisi katuvalot niin tuotakaan tapahtumaa ei olisi käynyt

        Eikös motoripyärässä tulis olla toimivat valot... ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on karkulaisen oma valinta. Pitäisikö muka poliisin kiltisti heiluttaa tassua jos se vaikka pysähtyisi. Jos ajaa kulkuneuvonsa sitten muita vahingoittamatta rusinaksi niin se on vaan käräjäoikeuden ajansäästämistä!

        Kyttien kuuluu noudattaa lakeja kuten muidenkin, pitäöisi tulla murhatuomio tuollaisita, samoin putkamurhista. Parasta alkaa ottaa vaan kansan oikeus omiin käsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt tuon pätkän. Ei se ole poliisin syy kun joku lähtee hatkaan eikä pysähdy. Kilometrikaupalla pakoon ajokyvyn rajoilla. Miksi yleensä pakeni?

        Ei ollut epäiltynä murhasta eikä murhan suunnittelusta mikä olisi vaatinut pysäyttämistä millä keinolla tahansa, vaan kytät itse suunnitteli murhan ja pitäisi tuomita sen mukaan. Ylinopeudesta voi lähettää sakkolapun kotiin, ei kytillä ole oikeutta kuolemnatuomioita jaella. Toivottavasti helvetti on olemassa, pääsevät sinne kärventymään, joku voisi lähettää ne sinne mahdollisimman poian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.

        Jos virkavalta antaa pysähtymiskäskyn näyttämällä punaista valoa ja lähdet karkuun ja loukkaannut/henki pois . Kenenkähän vika se on? Ei todellakaan virkavallan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyttien kuuluu noudattaa lakeja kuten muidenkin, pitäöisi tulla murhatuomio tuollaisita, samoin putkamurhista. Parasta alkaa ottaa vaan kansan oikeus omiin käsiin.

        Ainoastaan rikolliset puhuvat "kytistä". Me tavalliset ihmiset puhuvat poliisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös motoripyärässä tulis olla toimivat valot... ?

        Jaa- as...
        Suoralla tiellä 50 rajoitusalueella törmää motukat toisiinsa niin että kaikki kuolevat.
        Paikkakunnalla on kyllä paljon tietoa menehtyneiden touhuista mutta ne jääkööt
        viranomaisten julkistamisiksi sitten kun kaikki on selvitetty.
        Meidän mopot kulkivat aikanaan just ja just ehkä viittäkymppiä eikä aina ollut
        minkäänlaisia valoja mutta hyvin pärjättiin noillakin teillä.
        Onkohan kukaan maininnut että Järvelän kylää terrorisoivat kesällä "mopo"rällääjät yötä myöten aamutunneille saakka. Niinkuin monessa muussakin kylässä.
        Nyt on kuulemma yöllä rauhallista ja ihmiset saavat nukkua.
        Onko näillä asioilla joitain yhtymäkohtia ? Varmasti, tavalla tai toisella.


    • Anonyymi

      Juu ei ihme että sattui pahasti. Ajavat suurin osa keskellä tietä tai oikean kaistan vasemmassa reunassa eli autojen vasemman renkaan kohdalla.. Miksi ihmeessä???
      Monesti perässä ajaneena en voi kuin ihmetellä.
      Kannattiko..

      • Anonyymi

        Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
        Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
        Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.

        Ehkä kaistan keskellä olisikin ok mutta vasemman renkaan kohdalla, lähellä keskiviivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kaistan keskellä olisikin ok mutta vasemman renkaan kohdalla, lähellä keskiviivaa.

        Jos haluaa kuolla, niin kannattaa ajaa lähempänä keskiviivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
        Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.

        Ehkäpä siksi kun ohittelevat itse ja pujottelevatkin ruuhkissa autojen välissä. Toinen kummallisuus että ajavat järjetöntä ylimopeutta taajamissakin tai sitten matelevat alinopeutta taajaman ulkopuolella aiheuttaen ruuhkia ja turhia ohituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
        Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.

        No tämä opetus nyt ei varmastikaan tarkoita sitä että mäennyppylälle kantataan keskiviivan vieressä….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
        Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.

        Pyrin itse ajamaan aina kulumaurien välissä jolloin pyörä on rauhallisempi kuin urien pohjalla ajaessa. Mutta voisiko joku oikeasti selittää, kuinka kolari tapahtui ja minkälaisilla pyörillä sekä minkä ikäisiä/ tapaisia kuolleet kuskit olivat. Tuollaista ei oikeastaan pitäisi ikinä sattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
        Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.

        Jos tiessä ei ole pahoja uria, niin moottoripyörälle turvallisin paikka on oikeastaan juuri siinä auton vasemman renkaan seutuvilla. Sieltä löytyy selvästi paras pito jos joutuu tekemään äkkinäisiä liikkeitä suuntaan tai toiseen. Samoin hirvieläinten suhteen se vasemman renkaan alue antaa hieman lisää reagointiaikaa ja väistötilaa kumpaankin suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tiessä ei ole pahoja uria, niin moottoripyörälle turvallisin paikka on oikeastaan juuri siinä auton vasemman renkaan seutuvilla. Sieltä löytyy selvästi paras pito jos joutuu tekemään äkkinäisiä liikkeitä suuntaan tai toiseen. Samoin hirvieläinten suhteen se vasemman renkaan alue antaa hieman lisää reagointiaikaa ja väistötilaa kumpaankin suuntaan.

        Höpö höpö, oikeassa laidassa . Idiootit ajaa pyörällä vasemmalla ja niitä on paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tiessä ei ole pahoja uria, niin moottoripyörälle turvallisin paikka on oikeastaan juuri siinä auton vasemman renkaan seutuvilla. Sieltä löytyy selvästi paras pito jos joutuu tekemään äkkinäisiä liikkeitä suuntaan tai toiseen. Samoin hirvieläinten suhteen se vasemman renkaan alue antaa hieman lisää reagointiaikaa ja väistötilaa kumpaankin suuntaan.

        Taisit eilen ajaa takanani. Vasemmat jalkatapitkin kävivät vastaantulijan kaistalla.
        Miksi pitää olla tyhmä ja ajaa keskellä?
        Oikeaan laitaan niin henki säilyy.
        Kannattaa lukaista mitä tieliikennelakin sanoo..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, oikeassa laidassa . Idiootit ajaa pyörällä vasemmalla ja niitä on paljon

        No minä ainakin ajan suht. keskellä kaistaa eli niiden yleisten urien välissä. Sadekelillä se onkin ainoa mahdollinen ajolinja. Samoin autolla, ei urissa koskaan.
        No mutta. Moottoripyörä ja moottorikelkka ovat vaarallisia laitteita jos ei ole ymmärrystä käsitellä niitä varoen ja maltilla.
        Nyt tiedän kuusi Kärköläläistä jotka ovat menettäneet henkensä näiden kanssa.
        Ihan hyviä tyyppejä kaikki mutta jokin meni vikaan.


    • Anonyymi

      Ajoivatko molemmat keula pystyssä 200km/h?...

      • Anonyymi

        Varmaan ainakin pyrkivät siihen.


      • Anonyymi

        Mitä lottoot semmosseella tiellä


    • Anonyymi

      Moottoripyörät houkuttelevat lainrikkomiseen.

      • Anonyymi

        Eihän niillä muuta tehdäkään.


    • Anonyymi

      Käsipäivää varmaan yritetty keskikaistan tuntumassa viestittää, onnistuu vain ammattilaisilta?😎😎😎

    • Anonyymi

      Keskellä kaistaa ajamista puoltaa mahdollisesti tiellä olevat esteet jotka näin
      pystytään väistämään jommalta/kummalta puolelta on parempi.
      Pahoja nuo mökkiläiseltä tai maajussilta pudonneet vinosti poikittain
      tippuneet kapulat.

      • Anonyymi

        No kai sää nyt silmät auki ajat eli näet vähän kauemmaksi kuin ihan pyörän eteen?
        Kyllä siitä oikeesta laidasta näkee kuule ihan yhtä hyvin sadan metrin päähän kun vasemman renkaan kohdalta.
        Typerää ajaa keskellä tai vasemmalla


    • Anonyymi

      Eri lähteistä tulee tarinaa, että yksin ajanut olisi ollut 15-vuotias, joka olisi ollut liikkeellä kilvettömällä ja valottomalla kevarilla. Ei näitä huhuja kannata vielä todesta ottaa, mutta en pitäisi mahdottomana valottomuutta.

      Varmaan tutkinnasta jotain vielä kuuluu, mutta kello oli puoli kaksi. Eivät nämä enää mitään yöttömiä öitä etelämpänä ole. Heinäkuun tässä vaiheessa on jo aika hämärää Kärkölässä. Aurinko laskee jo ennen yhtätoista ja nousee neljän maissa.

      • Anonyymi

        Mitä sä selität älä kommentoi jos et tiiä asiasta mitään


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuka on luovuttanut tuollaisen kulkuneuvon jollekin ajokelvottomalle pikkulapselle, siinä ovat isännät taposta ja tuottamuksesta heti syytteessä..

      Meillä oli joskus, ei ollut mitään uskovaista-motskari-jengiä, tulivat vastaan, keulaäijä, paidaton ja vain ei kypärää, mustat lasit pässä, morjesti meitä kun olimme aika isolla vanhalla Hoondan sivuvaunulla liikkeellä, ... ja letka tuli tämän paidattoman miehen perässä :D

    • Anonyymi

      Ei kannata uskoa mihinkään ennen kuin tutkinnasta kuuluu jotain. Toisen melko luotettavan kertomuksen mukaan siinä olisi jäljistä päätellen ollut 15-vuotias mopopoika aivan omalla kaistallaan kotiin menossa, kun tuhatta ja sataa on tullut hiukan raskaampi pyörä (kaksi päällä) harhautuneena nokkaan. Iskukohta olisi melko keskellä kevyemmän ajoneuvon kaistaa, mutta osat ja pyörien rungot lentäneet aika paljonkin.

      • Anonyymi

        Todennäköisesti noin.


    • Anonyymi

      Lukio pakolliseksi.jokaisesta ylioppilas.loppuu tommosen Amis kaahailut.valkolakki pakolliseksi prätkää ajaessa.sivistys kunniaan!!!

      • Anonyymi

        Mummoilta kiellettävä netinkäyttö klo 22 jälkeen.


    • Anonyymi

      Oliko 1500 kuutioinen Triumph?

    • Anonyymi

      Keskusrikospoliisi tutkii ensin että kuka on antanut luvattomasti käyttöön alaikäisille tuollaisia pyöriä, eli isäntien nimet.

      Itsekin kyllä joskus joo ajelen taidolla eikä mutta aina yksityisteillä joten on oma vakuutus, mutta yleisillå teillä se on aina ajoneuvon omistajan haljtuunojjajan ja hallinnointi vastuus siten.... muumsn noin 4r

    • Anonyymi

      Oikrin paras oli kun joku erittäin hyvin tuioksui viinallele, tuli käymään pyörällä jotain osia katsomaan ja olin itse hitsushommissa, veli oli mies.

      Muutta hän ei kaatunut vsikka isolla ja lasilla pyörällä ajelli, pääsi perille kai.

    • Anonyymi

      Moottoripyörätkö ne taas kolaroivat? Eivätköhän ne kuskit aiheuttaneet sen kolarin.

      • Anonyymi

        Kuskit oli ensikertalaisia pärinä poikla ajotaito NOLLA


      • Anonyymi

        Suomalainen tyyli. Ulkoistaa virhe. En minä mitään tehnyt. Kakka tuli.
        Liukas keli aiheutti kolarisuman.
        Ihan itse paskannat housuun.
        Ihan itse ajotaidoton tai ylimielinen kuljettaja aiheuttaa onnettomuuden.


    • Anonyymi

      Tilastotappioita tulee aina. Ei syytä huoleen. Invavarusteteollisuus kiittää.

      "Viimeisen kolmen vuoden aikana on kuollut keskimäärin 23 ja loukkaantunut 350 moottoripyöräilijää vuodessa. Vuoden 2019 tietojen mukaan 51 moottoripyöräilijää loukkaantui vakavasti. Kaikista tieliikenteessä menehtyneistä ja loukkaantuneista seitsemän prosenttia oli moottoripyöräilijöitä. Henkilövahingoista yhdeksän kymmenestä tapahtuu miehille".

    • Anonyymi

      Onhan se selvä, että netissä kansanradion parhaat kyvyt loistavat, mutta aika paha olla täytyy olla ihmisellä, joka laukoo nimimerkin suojasta tökeröitä kommentteja onnettomuudesta, jossa on melkeinpä lapsia mukana. Kärkölässä on surun aika, ei syyttelyn aika. Vanhemmuutta siellä varmaan joudutaan tarkastelemaan.

      Poliisi ei kertonut lainkaan yksityiskohtia, mikä sivumennen sanoen johtaa huhuiluun, mutta kyllä ne joskus esiin tulevat. Onhan siellä myös OTI nyt mukana.

      Yleiskeskustelussa pitää muistaa, että yhtä lailla nuoret autoilla perseilevät, ja valitettavasti henkiä on mennyt joka vuosi.

      Moottoripyöräily on verrattain turvallinen harrastus, jos tieliikenteessä loukkaantuneista vain seitsemän prosenttia on ollut moottoripyöräilijöitä. Varttuneet motoristit ovat tietenkin myös autoilijoita.

      Vuonna 2019 henkilövahinkoon johtaneita onnettomuuksia oli 3 980, joissa 339 oli sellaisia, että niissä oli osallisena moottoripyörä. Niistäkin 339 tapauksesta suuri osa oli sellaisia, joissa motoristi ei ollut syyllinen. Se ei tietenkään lohduta, kun sattuu.

      Suurin turvallisuusongelma motoristille on autoilijan kännykän käyttö ajon aikana. Oikeasti.

      Ajokoulutus ja -kokemus, moottoripyörän ikä sekä kunto ja ajovarusteet luovat suurimman osan ajamisen turvatoimista.

      • Anonyymi

        Juurikin näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin!

        Ja kaasussa on vain asennot On ja Off, ei muita! Ikävää, kun törttöilevät, niin, että sivullisetkin loukkaa tai kuolee!


      • Anonyymi

        Nyt surraan ja hyssytellään mutta milloin sopii reikäpäitä arvostella vai jatketaanko silottelulinjalla etsimistä muista tekijöistä kuin kuskeista ja heidän toiminnastaan?


      • Anonyymi

        Turha kerätä säälipisteitä, niitä ei vaan heru.


      • Anonyymi

        Hyvä se on huudella anonyyminä jos kommentoisit omana itsenään olis puol Kärkölä sun ovella


    • Anonyymi

      Lienee molemmilla ollut oma ajokaista? Oliko liikaa vauhtia molemmilla? Moottorin värinä kulkusia kutittaa kivasti! Ei se vauhti, vaan äkkipysähdys!
      Ei tuosta ikuista hoivavastuuta millekkään kunnalle tullut! Näitä vaan sattuu?
      Miksi?

      • Anonyymi

        Oli tuuria, että eivät tappaneet ulkopuolisia ihmisiä. Kuten autoilijoita, kävelijöitä ja pyöräilijöitä!
        Oli onni onnettomuudessa. Eikä kunnallekkaan tullut hoitokuluja asiassa, mikä on myös hyvä asia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli tuuria, että eivät tappaneet ulkopuolisia ihmisiä. Kuten autoilijoita, kävelijöitä ja pyöräilijöitä!
        Oli onni onnettomuudessa. Eikä kunnallekkaan tullut hoitokuluja asiassa, mikä on myös hyvä asia!

        Sanottiin, että tämä oli odotettavissa!
        Juurikin näin, sitä saa mitä tilaa!


      • Anonyymi

        Kyllä. Tilannenopeus väärä ja pyörän hallinta…..


      • Anonyymi

        Itte aikoinaan virittelin mopon kulkemaan sen 60 että pääsi vähän sujuvammin ajamaan liikenteen mukana, ei tullut kolareita tai läheltäpiti tilanteita kun käytin järkeä liikenteessä.

        Eli riippuu lähinnä skidistä uskaltaako sen antaa virittää vai ei, itse antaisin virittää kevyesti jos on kasvatus mennyt nappiin.


      • Anonyymi

        Sattuu siksi kun ajetaan liian keskellä. Tai liki vasemmalla. Tajuaisivat ajaa oikeassa laidassa niinkuin pitäisi niin henkiä säilyisi.


    • Anonyymi

      väärät lelut väärissä käsissä väärillä asenteilla, lopputulos ikävä.

      • Anonyymi

        Juuri näin ja on turhaan ihmetellä lopputuloksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin ja on turhaan ihmetellä lopputuloksia!

        Jo kaksi mp:tä osuu suoralla tiellä keskiviivalla toisiinsa max. 50 km/t (kummallakin), miten todennäköisesti saadaan tuossa tilanteessa aikaan kolme kuolonuhria varsinkin, jos ajokit ovat kunnossa ja ajajien varusteet ovat asianmukaiset?
        Moottoripyöräilyä harrastavat - olkaa ystävällisiä ja kommentoikaa kysymystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo kaksi mp:tä osuu suoralla tiellä keskiviivalla toisiinsa max. 50 km/t (kummallakin), miten todennäköisesti saadaan tuossa tilanteessa aikaan kolme kuolonuhria varsinkin, jos ajokit ovat kunnossa ja ajajien varusteet ovat asianmukaiset?
        Moottoripyöräilyä harrastavat - olkaa ystävällisiä ja kommentoikaa kysymystä.

        Hullua touhua noilla nuorilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullua touhua noilla nuorilla!

        Juuri niin ja vanhemmat nyt vastuuta kantamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin ja vanhemmat nyt vastuuta kantamaan!

        Koska paikkakunnalla on ollut ongelmia noiden kaahareiden kanssa, niin kysymys kuuluukin, että millaisia vanhempia noilla nuorilla on?
        Kertokaahan Kärköläläiset.
        Kyllä teillä tietoja on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska paikkakunnalla on ollut ongelmia noiden kaahareiden kanssa, niin kysymys kuuluukin, että millaisia vanhempia noilla nuorilla on?
        Kertokaahan Kärköläläiset.
        Kyllä teillä tietoja on!

        Se on niin jotta nuoret tarvitsevat vähän tasoitusta. Osalla vanhemmat pitää jälkikasvunsa kurissa, mutta ei se kaikilta vanhemmilta suju jos edes kiinnostaa. Silloin tarvitaan virkavaltaa pistämään nuorisoa kuriin ja järjestykseen. Voisivatko konstaapelit siellä Kärkölän pääpoliisiasemalla vähän funtsia tätä juttua? Mopo/kevari/moottoripyörä ratsia päivittäin parin vuoden ajan, niin ajokulttuuri alkaa olla ensiluokkaista. Enismmäisessä ratsiassa saataisiin kerättyä 50 viritettyä mopoa ja kevaria liikenteestä, sen jälkeen muutama päivässä, rikoksenuusijoilta muutamaankin kertaan. Mutta kyllä se lopulta johtaisi mopomiittien sijaan jalkapallomiitteihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo kaksi mp:tä osuu suoralla tiellä keskiviivalla toisiinsa max. 50 km/t (kummallakin), miten todennäköisesti saadaan tuossa tilanteessa aikaan kolme kuolonuhria varsinkin, jos ajokit ovat kunnossa ja ajajien varusteet ovat asianmukaiset?
        Moottoripyöräilyä harrastavat - olkaa ystävällisiä ja kommentoikaa kysymystä.

        Jospa minä yritän.

        1) En usko tarkalleen "keskiviivaan". Poliisi ilmoitti, että ei kerro yksityiskohtia eikä ensi tiedotteen jälkeen ole juuri muuta tullut. Tarkkaa osumapistettä ei edes välttämättä yöllä ennen raivausta havaita oikein: katteet ovat levinneet ympäriinsä ja pyörän rungotkin missä sattuu, kuten uhritkin.
        2) Jos kaksi liikkuvaa samanpainosta objektia osuu täysin vastakkain 50 km/t, asia on helppo laskea fysiikan perusteista. Nopeudet kumuloivat toisensa eli syntyy äkkipysäys. Törmäys kiinteään esteeseen esimerkiksi 50 km/h nopeudella vastaa pudotusta mopolla kolmikerroksisen talon katolta nokka edellä. Valitettavasti on täysin mahdollista saada rumaa jälkeä.

        Törmäysnopeuden kaksinkertaistuessa törmäysvoimat nelinkertaistuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo kaksi mp:tä osuu suoralla tiellä keskiviivalla toisiinsa max. 50 km/t (kummallakin), miten todennäköisesti saadaan tuossa tilanteessa aikaan kolme kuolonuhria varsinkin, jos ajokit ovat kunnossa ja ajajien varusteet ovat asianmukaiset?
        Moottoripyöräilyä harrastavat - olkaa ystävällisiä ja kommentoikaa kysymystä.

        Sopivassa tilanteessa jo pelkkä kävellessä kompuroiminen ja sitä seurannut kaatuminen voi olla kohtalokas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin jotta nuoret tarvitsevat vähän tasoitusta. Osalla vanhemmat pitää jälkikasvunsa kurissa, mutta ei se kaikilta vanhemmilta suju jos edes kiinnostaa. Silloin tarvitaan virkavaltaa pistämään nuorisoa kuriin ja järjestykseen. Voisivatko konstaapelit siellä Kärkölän pääpoliisiasemalla vähän funtsia tätä juttua? Mopo/kevari/moottoripyörä ratsia päivittäin parin vuoden ajan, niin ajokulttuuri alkaa olla ensiluokkaista. Enismmäisessä ratsiassa saataisiin kerättyä 50 viritettyä mopoa ja kevaria liikenteestä, sen jälkeen muutama päivässä, rikoksenuusijoilta muutamaankin kertaan. Mutta kyllä se lopulta johtaisi mopomiittien sijaan jalkapallomiitteihin

        Kirjoittaja 14.7. klo 18:26
        Olen aivan samaa mieltä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin jotta nuoret tarvitsevat vähän tasoitusta. Osalla vanhemmat pitää jälkikasvunsa kurissa, mutta ei se kaikilta vanhemmilta suju jos edes kiinnostaa. Silloin tarvitaan virkavaltaa pistämään nuorisoa kuriin ja järjestykseen. Voisivatko konstaapelit siellä Kärkölän pääpoliisiasemalla vähän funtsia tätä juttua? Mopo/kevari/moottoripyörä ratsia päivittäin parin vuoden ajan, niin ajokulttuuri alkaa olla ensiluokkaista. Enismmäisessä ratsiassa saataisiin kerättyä 50 viritettyä mopoa ja kevaria liikenteestä, sen jälkeen muutama päivässä, rikoksenuusijoilta muutamaankin kertaan. Mutta kyllä se lopulta johtaisi mopomiittien sijaan jalkapallomiitteihin

        Sen jälkeen kun Liikkuva poliisi lakkautettiin, jopa moottoriteille on tullut viidakon lait, ja rajojen yli kulkevat huumeet raskaan kaluston kyydissä maan kolkasta kolkkaan puhumattakaan kaluston kunnosta.

        Eipä Kärkölässäkään taida mitään "pääpoliisiasemaa" olla, ja yleensäkin poliisiasema maalla, jos sellainen on, on joku pari tuntia viikossa auki oleva lupapalvelupiste. Hämeen poliisilla on omat kiireensä. Aika harvoin sitä varmaan ehti moporatsiaa kymmenille kylille pitämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen kun Liikkuva poliisi lakkautettiin, jopa moottoriteille on tullut viidakon lait, ja rajojen yli kulkevat huumeet raskaan kaluston kyydissä maan kolkasta kolkkaan puhumattakaan kaluston kunnosta.

        Eipä Kärkölässäkään taida mitään "pääpoliisiasemaa" olla, ja yleensäkin poliisiasema maalla, jos sellainen on, on joku pari tuntia viikossa auki oleva lupapalvelupiste. Hämeen poliisilla on omat kiireensä. Aika harvoin sitä varmaan ehti moporatsiaa kymmenille kylille pitämään.

        Taisi olla sarkasmia tuo "pääpoliisiasema"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen kun Liikkuva poliisi lakkautettiin, jopa moottoriteille on tullut viidakon lait, ja rajojen yli kulkevat huumeet raskaan kaluston kyydissä maan kolkasta kolkkaan puhumattakaan kaluston kunnosta.

        Eipä Kärkölässäkään taida mitään "pääpoliisiasemaa" olla, ja yleensäkin poliisiasema maalla, jos sellainen on, on joku pari tuntia viikossa auki oleva lupapalvelupiste. Hämeen poliisilla on omat kiireensä. Aika harvoin sitä varmaan ehti moporatsiaa kymmenille kylille pitämään.

        Nykyään kaikki lkytät haluaa vaan kaahailla ja järjestää turhia takaa-ajoja, ovat pahimpia vaaran aiheuttajia liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullua touhua noilla nuorilla!

        Täysin samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin jotta nuoret tarvitsevat vähän tasoitusta. Osalla vanhemmat pitää jälkikasvunsa kurissa, mutta ei se kaikilta vanhemmilta suju jos edes kiinnostaa. Silloin tarvitaan virkavaltaa pistämään nuorisoa kuriin ja järjestykseen. Voisivatko konstaapelit siellä Kärkölän pääpoliisiasemalla vähän funtsia tätä juttua? Mopo/kevari/moottoripyörä ratsia päivittäin parin vuoden ajan, niin ajokulttuuri alkaa olla ensiluokkaista. Enismmäisessä ratsiassa saataisiin kerättyä 50 viritettyä mopoa ja kevaria liikenteestä, sen jälkeen muutama päivässä, rikoksenuusijoilta muutamaankin kertaan. Mutta kyllä se lopulta johtaisi mopomiittien sijaan jalkapallomiitteihin

        Tääl ei oo poliisi käyny vuosikausiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin ja vanhemmat nyt vastuuta kantamaan!

        Se on myöhäistä nyt.
        Eikös kaksi kuolonuhria ollut ihan jo aikuista ja yksi 14- vuotias ?
        Tiedän heidän kaikkien vanhempansa.
        Varmaan ihan kunnon kotikasvatus on saatu mutta minkäs myöhemmin teet.
        Tiedän jopa pari aikanaan ihan kunnollista tyyppiä, olivat jopa urheilijoita
        mutta ajautuivat rappiolle kolmekymppisinä.
        Eiköhän se vanhempien vastuu pääty kun nuori muuttaa pois kotoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kaikki lkytät haluaa vaan kaahailla ja järjestää turhia takaa-ajoja, ovat pahimpia vaaran aiheuttajia liikenteessä.

        Ei ei...
        Ne jotka jättävät noudattamatta pysähtymiskehotusta ja täten aiheuttavat takaa- ajon, ovat niitä pahimpia vaaran aiheuttajia.
        Vaikka miten kuvittelet olevasi kovakin kuski ja kunkku kun ajat poliisia pakoon, oikeasti olet melko onneton luuseri joka ei uskalla kantaa vastuutaan.
        Mikä on turha takaa- ajo ?
        Jos henkilö on niin typerä ettei suostu pysähtymään vaan alkaa paeta suurella nopeudella niin mikäs se onkaan turhaa ?
        Juuri teidänlaisten asenteiden takia poliisia tarvitaan.


    • Anonyymi

      Ihmettelen, että kukaan kertonut totuutta. Aloittais vaikka kertomalla. Millaiset oli nämä moottotipyörät. Taitaa ollakin kuten on sanottu joku crossi ja onko toinen sit virimopo. Näin tulikin varsinainen otsikko moottoripyörät.

    • Anonyymi

      Vaikka nuoria moititaan, harvat aikuisetkaan olivat hereillä fysiikan tunnilla. Liikenteessä kuitenkin tuomitaan joskus kuolemaan fysiikan lakien rikkomisesta.

      Ajoneuvon törmäysenergia nelinkertaistuu, kun törmäysnopeus kaksinkertaistuu. Esimerkiksi jos auto törmää 50 km/h:n nopeudella periksi antamattomaan esteeseen tai toiseen samanlaiseen samalla nopeudella vastakkaisesta suunnasta tulevaan autoon, 80 kg painavan ihmisen aiheuttama ja ihmiseen vaikuttava törmäysvoima on 3 000 kg. Jos törmäys tapahtuu vastaavasti 100 km/h:n nopeudella, törmäysvoima on 12 000 kg.

      Suuremmilla törmäysnopeuksilla ihmisen mahdollisuudet selviytyä suuremmista hidastuvuuksista heikkenevät. Lisäksi ajoneuvon sekä sen turvalaitteiden mahdollisuudet suojata ihmisiä heikkenevät sitä enemmän mitä suuremmiksi törmäysnopeudet tulevat.

      Törmäysnopeus ratkaisee, millaiset mahdollisuudet jalankulkijalla on selviytyä hengissä esim. auton yliajamana. Menehtymisen todennäköisyys kasvaa jyrkästi, kun törmäysnopeus on yli 60 km/h.

      Poliisi olisi voinut tiedottaa vähän enemmän huhut lopettaakseen. Median höpinässä ja netissäkin syylliseksi katsotaan milloin "moottoripyörä" ja milloin "nuoriso". Ei sillä ajoneuvolla ole väliä, kun virhe sattuu. Kiinnostavinta minusta on, mikä johti ihmisen virheeseen: tekninen vai inhimillinen syy. Nyt arvaillaan muuttujia ja huhuajat sättivät milloin 15-vuotiasta, milloin 117-vuotiasta ja milloin molempia, tietämättä mistään oikeasti mitään.

      Jos tutkinnassa ilmenee sitten jotain enemmän, se on sitten totuus ja sillä piste.

      • Anonyymi

        Tätä ”mopopoikien” perseilyä ja muista piittamatonta touhoilua näkee nykään niin paljon ja joka paikassa että väistämättömästi koko sakki helposti leimataan. Tyhmyydestä kärsivät loppupeleissä kaikki, ne säntillisestikin moottoripyörillä ja mopoilla liikkuvat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ”mopopoikien” perseilyä ja muista piittamatonta touhoilua näkee nykään niin paljon ja joka paikassa että väistämättömästi koko sakki helposti leimataan. Tyhmyydestä kärsivät loppupeleissä kaikki, ne säntillisestikin moottoripyörillä ja mopoilla liikkuvat

        Kirjoittaja 14.7. klo 20:06
        Kyllä näin on!


    • Anonyymi

      Mopotytöisä ja mopopojissa on Suomen tulevaisuus. Heihin pitää suhtautua ystävällisesti ja ymmärtävästi. Kokemusta on mielipiteen takana 11 kpl mp yli 300000 km Suomessa ja ulkomailla sekä autoilla miljoona päälle. Sallikaa rakentaa pieniä ratoja ajolinjojen oppimiseen, siitä hyötyvät kaikki. tv motoristi vm 53

      • Anonyymi

        Mopopoikien/mopotyttöjen vanhemmat, niin ja myös moottoripyörien omistajien vanhemmat. Miten olette ryhdistäytyneet asian tiimoilta?
        Ottakaa nyt jo vastuuta ?


      • Anonyymi

        Mopojonnet ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Street trashia.


    • Anonyymi

      Jos täällä vitun paska kylässä toimisi katuvalot niin tuotakaan tapahtumaa ei olis käynyt

      • Anonyymi

        Laki kieltää valottomalla ajoneuvolla ajamisen.


    • Anonyymi

      Eipä tiedä miten ovat osuneet, ovat aivan hyvinkin voineet ajaa sallittua nopeutta mutta kun menee keulat vastakkain niin se on sille kevyemmälle osapuolelle sama kuin ajais yli satasta esteeseen. hurja ja ikävä juttu.

    • Anonyymi

      ihmiset kommentoi siihe malliin että ne ei ees tiiä mitä oikeesti kävi

    • Anonyymi

      Joku vähä yli 20v narkki ja sen kaveri oli ajanu crossimopolla huumepäissää ILMAN VALOJA tätä 15v päin

      • Anonyymi

        Mutta miksi molemmat oli keskitiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi molemmat oli keskitiellä.

        Keskiviivan tuntumassa...
        Toinen väärällä puolella ja toinen oikealla.


      • Anonyymi

        Mistä tiiät ettei ollu valoja? Suora tie ja kesä. Ei oo valot syynä... Pelleilivätkö keskenään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiiät ettei ollu valoja? Suora tie ja kesä. Ei oo valot syynä... Pelleilivätkö keskenään?

        Tätä on moni miettinyt. Jos poliisi vain kertoisi faktat niin ei tarvitsis netissä ihmisten arvailla ja levitellä huhuja.


    • Anonyymi

      Varmasti suuri menetys paikkakunnalle.

    • Anonyymi

      Olisko nii, että 14 v ohitti pärrällä mopoo ja kajautti sitä täälläkin mainittua narkkia päin keskiviivan tuntumassa.

      • Anonyymi

        Noin kävi


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      173
      10081
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3365
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3123
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2815
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      203
      2169
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      115
      2126
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1983
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      66
      1600
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1356
    10. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1346
    Aihe