Lastenvalvojan toimenkuvasta

Anonyymi

Mitä lastenvalvoja tekee ja mihin häntä tarvitaan? EIkö vanhemmat pystyisi itse päättämään asiat erotilanteessa?

7

984

Vastaukset 7

• Anonyymi

Riippuu täysin lastenvalvojasta; onko täyspäinen- ja/ tai lapsen vieraannuttaja viranomainen omassa menettelyssään?

• Anonyymi

Oletko sinä nimeltäsi lastenvalvoja Veikko Anttila? Sillä nimellä kirjoittava henkilö kirjoittaamuilla palstoilla aivan samalla tavalla kuin sinäkin eli puhuu jostain vieraannuttajaviranomaisesta jne? Jos ette ole sama henkilö, niin tehän voisitte tavata? Oletko sama henkilö?

• Anonyymi

Oletko sinä nimeltäsi lastenvalvoja Veikko Anttila? Sillä nimellä kirjoittava henkilö kirjoittaamuilla palstoilla aivan samalla tavalla kuin sinäkin eli puhuu jostain vieraannuttajaviranomaisesta jne? Jos ette ole sama henkilö, niin tehän voisitte tavata? Oletko sama henkilö?

• Anonyymi

Hyvin monet vanhemmat eivät erotilanteessa pysty sopimaan mistään. Tilanne on usein hyvin tulehtunut, siksi eroon päädytäänkin.

Lastenvalvoja huolehtii avioliiton ulkopuolella syntyneiden lasten isyys- ja elatusvelvollisuusasiat, tarvittaessa käräjillä.

• Anonyymi

Lastenvalvoja ei ole edes oikeustoimikelpoinen- asianosainen ja sopimusosapuoli lapsia koskevissa vanhempien välisissä keskinäisissä- ja vapaaehtoisissa mahdollisissa sopimus asioissa.

• Anonyymi

Lastenvalvoja ei ole edes oikeustoimikelpoinen- asianosainen ja sopimusosapuoli lapsia koskevissa vanhempien välisissä keskinäisissä- ja vapaaehtoisissa mahdollisissa sopimus asioissa....

• Anonyymi

Hyvin monet lastenvalvojat, mm. Raision kaupungissa eivät erotilanteessa pysty edelleenkään huolehtimaan yhtään mitenkään lapsen edusta- ja oikeuksista, tasavertaisesta vanhempien rehellisestä kohtelusta- eikä sopimaan yhtään mistään. Tilanne on usein hyvin tulehtunut- ja kestämätön "lastenvalvojan, lastensuojelun" oman sairaalloisen menettelynsä johdosta; pitäessään lapsen isää täysin sylkykuppina, tiskirätin asemassa - kykenemättä omassa menettelysäännöt edes perustelemaan mikä oikeasti on lapsen etu??? Ai juu niin- eihän lasten vieraannuttaja "valvoja" voi edes ottaa mihinkään lapsen etuun ym. . mitään kantaa, se on ainoastaan lapsen omien molempien vanhempiensa tehtävä. Lastenvalvojan ainut tehtävä on puolueeton rehellinen molempien vanhempien kohtelu - ja molempien vanhempien pyynnöstä ainoastaan vahvistuttaa vanhempien keskinäiset- ja vapaaehtoiset lapsiaan koskevat mahdolliset sopimukset (ei ainoastaan vieraannuttaja "äidin- ja lastenvalvojan" omasta pyynnöstä) johon ei Raision kaupungissa- ja tuomioistuimessa edelleenkään pystytä lapsen edun mukaisena, ja toimia lastenvalvojalla korkeintaan sovittelijan asemassa mahdollisissa vanhempien väliissä lapsiansa koskevissa sopimusasioissa vanhempien erimielisyyksistä.
        Mikä on sellainen lastenvalvoja-osastopäällikkö, joka ei pysty ainuttakaan lausumaansa mm. lapsen edusta- ja huoltajuudesta, tapaamisoikeuksista vanhempaansa edes perustelemaan omassa menettelyssään, eikä osaa käyttää edes tietokonetta mahdollisten asiakirjojen laatimiseksi- mm. Raision lastenvalvoja Veikko Anttila ja kieltäytyy kaikesta heittäessään asiakaspalvelussa molemmat asiakkaat- lapsen vanhemmat kesken kaiken ajanvaraukselta ulos kieltäytyen vahvistuttamasta vanhempien keskinäisiä sopimuksia valehdellen mm. Avissa "valvoville viranomaisille" vastoin mitä oikeasti on tapahtunut: mm. "isän lähteneen suuttuessaan pois, kun ei saanut tahtoaan läpi"- ei ihan tervettä- perätön lausuma annettu 27.5.2008 lapsen olosuhteista Raision kaupungin menettelyssä ja elatusapua koskevat perusteet, laskelmat edelleen toimittamatta lapsen isälle, jotka kuulemma tehty 23.5.2007, mutta ei ole perhepalvelujohtaja Hannele Elo-Kuru lausuman mukaan päästy edelleenkään lastenvalvojan lukittuihin kaappiin, vaikka lastenvalvoja vaihtunut Raision kaupungissa jo 5 kertaa ja Hannele Elo-Kuru antanut mm. oman sitoumuksensa asiakirjojen toimittamiseksi 21.6.2007 mennessä lasten isälle. Miten "riippumaton tuomioistuin" voi edes vahvistaa elatusapua lapsen edun, lainsäädännön mukaisena ilman perusteita???

Asianajaja huolehtii avioliiton ulkopuolella syntyneiden lasten isyys- ja elatusvelvollisuusasiat, tarvittaessa käräjillä.

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      389
      1623
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      85
      1102
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      94
      952
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      63
      869
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      778
    6. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      43
      773
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      122
      736
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      730
    9. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      718
    10. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      39
      689
    11. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      57
      656
    12. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      626
    13. 45
      567
    14. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      34
      565
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    16. 33
      555
    17. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      535
    18. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      85
      518
    19. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      84
      514
    20. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      49