Moi,
Ummikko kyselee, että jos minulla on 2 kpl 12v akkuja rinnankytkettynä niin liitetäänkö invertteri akuille samaan tapaan, kuin lataussäädin eli toisen akun napaan ja -toisen akun - napaan, vai kytketäänkö invertteri vain toiseen akkuun?
Invertterin liitttäminen rinnankytkettyihin akkuihin
6
486
Vastaukset
- Anonyymi
Kysymyksen vaikeus aste ainakin 10 !!
- Anonyymi
vain toiseen riittää, mitään se ei haittaa, teet kummin päin vaan, koska akut rinnan kytketyt.
- Anonyymi
Kiitoksia vastauksesta. Eli tuota ei väärin voi sinänsä tehdä, täytyy ihan mielenkiinnosta koittaa molempia kytkentöjä että onko noissa jotain käytännössä havaittavaa eroa :)
- Anonyymi
No mietippäs vaikka sitä :D
- Anonyymi
Jos akut on rinnan kytketyt (eikä sarjaan kytketyt), et voi kytkeä mitään vain pelkästään toiseen akkuun. Akut ovat rinnan kytkettyinä "yhtä puuta" kuin yksi iso 12 V akku.
- Anonyymi
Voihan asiassa hifistellä välijomppien resistanssin vaikutuksella...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113617
- 663257
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342724- 832543
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501792Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716