Moi,
Ummikko kyselee, että jos minulla on 2 kpl 12v akkuja rinnankytkettynä niin liitetäänkö invertteri akuille samaan tapaan, kuin lataussäädin eli toisen akun napaan ja -toisen akun - napaan, vai kytketäänkö invertteri vain toiseen akkuun?
Invertterin liitttäminen rinnankytkettyihin akkuihin
6
505
Vastaukset
- Anonyymi
Kysymyksen vaikeus aste ainakin 10 !!
- Anonyymi
vain toiseen riittää, mitään se ei haittaa, teet kummin päin vaan, koska akut rinnan kytketyt.
- Anonyymi
Kiitoksia vastauksesta. Eli tuota ei väärin voi sinänsä tehdä, täytyy ihan mielenkiinnosta koittaa molempia kytkentöjä että onko noissa jotain käytännössä havaittavaa eroa :)
- Anonyymi
No mietippäs vaikka sitä :D
- Anonyymi
Jos akut on rinnan kytketyt (eikä sarjaan kytketyt), et voi kytkeä mitään vain pelkästään toiseen akkuun. Akut ovat rinnan kytkettyinä "yhtä puuta" kuin yksi iso 12 V akku.
- Anonyymi
Voihan asiassa hifistellä välijomppien resistanssin vaikutuksella...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948271
- 403962
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241410
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html361311Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121070Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29807