Suomi.fi -tunnistautuminen fails Firefox + Nordea

Anonyymi

Tämä ongelma on ollut webbiselaimessani jo kuukausia kirjautuessa Nordea-pankin tunnistautumisella.
- Olen luonut Firefoxiin uuden profiilin, mutta ongelma toistuu
- Kirjautuminen toisen pankin, kuten Osuuspankin tunnistautumisella toimii
- Saan tunnistauduttua Suomi.fi palvelulla ja Nordea-pankilla, jos teen kaiken Firefoxin "yksityinen ikkuna" -tilassa

- Avasin jopa ongelmasta Suomi.fi-palvelun tukeen Valtorille, mutta viikon kuluttua tästä oli luotu joku tiketti, joka oli suljettu Valtorin puolelta kysymättä mitään ja siinä luki, että olkaa yhteydessä uudelleen, jos ongelma on vielä ajankohtainen. Taitavat olla aika mulkkuja siellä

Jos jollakulla on ideoita tämän ratkaisemiseen, niin kertokaahan!

Saan virhesivun: https://tunnistautuminen.suomi.fi/sivut/500/?t=oidcrouter

"Jokin meni nyt pieleen

Tunnistautumisessa tapahtui virhe ja tunnistautuminen keskeytyi. Tietosi eivät kuitenkaan ole vaarantuneet, eivätkä ne voi päätyä vahingossa muiden tietoon.

Ratkaistaksesi tilanne kokeile seuraavia toimia

Tyhjennä selaimen välimuisti ja tunnistaudu sen jälkeen uudelleen.
Tunnistaudu uudelleen käyttämällä toista selainta.

Mikäli ongelma toistuu, ilmoita meille virheestä, jotta voimme selvittää ja korjata mahdollisesti toistuvan vian."

33

3010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asenna Chrome.. Firefox on epästandardi selain jossa on siksi bugeja

      • Anonyymi

        Mitä sellaista standardia siinä Chromessa muka on jota Firefoxissa ei ole?

        Mistä tiedät että tuo suomi.fi -palvelu on tehty standardien mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sellaista standardia siinä Chromessa muka on jota Firefoxissa ei ole?

        Mistä tiedät että tuo suomi.fi -palvelu on tehty standardien mukaan?

        Esimerkiksi selainmoottori:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi selainmoottori:)

        Missä tämä tällainen 'selainmoottori' on standartoitu? Miltä osin Firefox eroaa tästä standardista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tämä tällainen 'selainmoottori' on standartoitu? Miltä osin Firefox eroaa tästä standardista?

        Siinä että valtaselaimet käyttää sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä että valtaselaimet käyttää sitä.

        Niin, Firefox on juuri nimenomaisesti valtaselain, ja ollut alusta asti määrittelemässä näitä standardeja koska on ollut olemassa jo vuosikymmeniä, alussa mm. nimellä Netscape, kun taas Edge, Chrome yms. ovat vasta tulleet jakeluun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Firefox on juuri nimenomaisesti valtaselain, ja ollut alusta asti määrittelemässä näitä standardeja koska on ollut olemassa jo vuosikymmeniä, alussa mm. nimellä Netscape, kun taas Edge, Chrome yms. ovat vasta tulleet jakeluun...

        Ei ole ollut vaan marginaaliselain. Muut suositut selaimet käyttävät Chromen tekniikkaa joten ne ovat paljon luotettavampia ja helppokäyttöisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ollut vaan marginaaliselain. Muut suositut selaimet käyttävät Chromen tekniikkaa joten ne ovat paljon luotettavampia ja helppokäyttöisiä.

        Empä ole vielä nähnyt selainta jota olisi vaikea käyttää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Empä ole vielä nähnyt selainta jota olisi vaikea käyttää...

        Firefox on juurikin sellainen. Kankea,hidas ja hankala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firefox on juurikin sellainen. Kankea,hidas ja hankala.

        windows-hihhulit nyt vaan ei osaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firefox on juurikin sellainen. Kankea,hidas ja hankala.

        Epästendardi taitaa olla naalimies vapunen.


      • Anonyymi

        Ei muuten ole vaan isompi...


      • Anonyymi

        Google Chrome vuotaa tietoa (jopa yksilöllistä seurantaan käytettävää) ihan liikaa. Mozilla on kiristänyt Firefoxin seulaa (vähemmän henkilödataa karkaa), jonka vuoksi jotkin suomalaiset (henkilödataa varastavat) uutissivustotkaan eivät enää näytä esim videoita. Usein väittävät, että surffaajan käytössä on mainos-blockeri (vaikka ei olisikaan), niin mainokset sallimalla ei videot näy, koska nuo sivustot haluavat enemnmmän henkilödataa vastineeksi.

        Microsoftin Internet Explorer (IE) on ollut kautta aikojen se webbiselain, joka ei ole noudattanut luotuja standardeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firefox on juurikin sellainen. Kankea,hidas ja hankala.

        Itse asiassa tämä ei ole totta. Firefox lataa useat sivut Chromea nopeammin ja Chrome varaa muistia paljon enemmän käyttöön ja on sitenkin aika kankea.
        Itsellä on Windows 10 -masiinassa Chrome, Firefox, Edge ja IE, joita käytän eri tarkoituksiin. Jokaisesta tottakai viimeisin 64bit versio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa tämä ei ole totta. Firefox lataa useat sivut Chromea nopeammin ja Chrome varaa muistia paljon enemmän käyttöön ja on sitenkin aika kankea.
        Itsellä on Windows 10 -masiinassa Chrome, Firefox, Edge ja IE, joita käytän eri tarkoituksiin. Jokaisesta tottakai viimeisin 64bit versio.

        Ja höpöhöpö lataa paljon hitaammin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Google Chrome vuotaa tietoa (jopa yksilöllistä seurantaan käytettävää) ihan liikaa. Mozilla on kiristänyt Firefoxin seulaa (vähemmän henkilödataa karkaa), jonka vuoksi jotkin suomalaiset (henkilödataa varastavat) uutissivustotkaan eivät enää näytä esim videoita. Usein väittävät, että surffaajan käytössä on mainos-blockeri (vaikka ei olisikaan), niin mainokset sallimalla ei videot näy, koska nuo sivustot haluavat enemnmmän henkilödataa vastineeksi.

        Microsoftin Internet Explorer (IE) on ollut kautta aikojen se webbiselain, joka ei ole noudattanut luotuja standardeja.

        Kaikki vuotaa tietoa eli ei mitään merkitystä..


    • Anonyymi

      Miksi sinulle ei käy tunnistautua selaimen "yksityinen selaus" -tilassa, kun se kerran toimii. "Yksityinen selaus" -tilahan on juuri tällaisia tapauksia varten luotu, selain ominaisuus.

      • Anonyymi

        "Uusi yksityinen ikkuna"
        on tietysti se mitä pankkiasionnissa käytetään.


      • Anonyymi

        Hyvä huomio ja Idea. Sitä voisi käyttää, koska se toimii.

        Firefoxissa minulla on päällä "Multi-Account Containers", eli mm Pankkisivut aukeavat omaan säilöön, johon ei pääse käsiksi muut webbisivut, joilla vierailen.
        Lisäksi on "Kaspersky Protection", jolla ymmärtääkseni vähän sama periaate käytössä, mutta se pitää erikseen sallia per sivu, jos haluaa käyttää.

        Kaspersky on toimiva ratkaisu, mutta näiden purkkaviritysten (mm suomi.fi) kohdalla se ei toimi ihan tuosta vaan. Eli käytännössä pitäisi saada Kaspersky avaamaan se sivu suojattuun ikkunaan, jossa on Suomi.fi-tunnistautuminen. En ole saanut vielä toimimaan, eikä ole kiinnostanut taistella sen kanssa.


    • Anonyymi

      Mitä lisäosia on asennettuna? Oletko kokeillut poistaa niitä käytöstä? Aiemmin jopa tietoturvaohjelmat ovat täysin kysymättä asentaneet omia lisäosiaan, joista on ollut enemmän harmia (=haitanneet oikeaa käyttöä) kuin hyötyä. Nykyään Firefox käyttää yksityisessä ikkunassa vain lisäosia, jotka käyttäjä on erikseen valinnut käytettäväksi yksityisessä ikkunassa. Tämä on yksi mahdollinen selitys sille, miksi homma toimii yksityisessä ikkunassa.

      Jos ongelma toistuu uudessa profiilissa silloinkin, kun et ole kirjautunut sisään Firefox-tiliin, niin en keksi juuri muuta selitystä kuin lisäosat. Jos taas olet kirjautunut sisään Firefox-tiliin uudessa profiilissa, niin selityksenä voi periaatteessa olla myös jotkin muut asetukset, vaikkakin kuulostaa epätodennäköiseltä.

      Suomi.fi-tunnistautuminen ja Nordean verkkopankki kyllä toimii Firefoxilla, niin kuin sinullakin yksityisessä ikkunassa. Uskallan väittää, että mistään standardeista tai niiden puutteesta tämä ongelma ei johdu.

      • Anonyymi

        Firefox on se ongelma..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firefox on se ongelma..

        Ei minulla. Hyvin toimii, mutta käytänkin Linuxia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firefox on se ongelma..

        Mulla tuli joku epämääräinen virhe Omakantaan kirjautumisessa, mutta heti auttoi, kun poisti evästeet ja sivustotiedot näistä: kanta.fi, nordea.fi ja suomi.fi


      • Anonyymi

        Kyllä käytössä on suuri määrä blockereita mm Youtuben mainoksien poistamiseen, on Ghostery, Facebook container, jne. Pitääpä tehdä uusi rinnakkaisprofiili ja testata sillä. Ihmetyttää vain kun millään muulla suomalaisella sivustolla ei ongelma ilmene, joissa on samainen suomi.fi-tunnistautuminen.


    • Anonyymi

      Kyllä se vika taitaa olla Nordeassa.
      Itsellä FF ja OP toimii sukkana tunnistautumisessa kaikkialla missä olen joutunut asioimaan.

      • Anonyymi

        Sama minulla. OP toimii heittämällä ja ongelmia vain Nordean kanssa. Jotain heillä tuotekehityspuolella vikana, kun tätä ongelmaa ei ole ollut ennen.

        Tuttavallani on Nordea-kortin (Visa Debit) kanssa jatkuvia ongelmia kun lukijat hylkäävät sen (kaupoissa, huoltoasemilla, jne, mutta ei automaatilla). On kokeiltu ristiin eri korteilla (mm toisella Nordean kortilla) ja näyttää ongelma seuraavan häntä vaikka kortti on vaihdettu uuteen. Eletään outoja aikoja, kun ongelmia ei enää osata korjata niiden ilmaannuttua. Nordeaan soittaessa ongelmaa ei tutkita, vaan tarjoavat vaan uutta korttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama minulla. OP toimii heittämällä ja ongelmia vain Nordean kanssa. Jotain heillä tuotekehityspuolella vikana, kun tätä ongelmaa ei ole ollut ennen.

        Tuttavallani on Nordea-kortin (Visa Debit) kanssa jatkuvia ongelmia kun lukijat hylkäävät sen (kaupoissa, huoltoasemilla, jne, mutta ei automaatilla). On kokeiltu ristiin eri korteilla (mm toisella Nordean kortilla) ja näyttää ongelma seuraavan häntä vaikka kortti on vaihdettu uuteen. Eletään outoja aikoja, kun ongelmia ei enää osata korjata niiden ilmaannuttua. Nordeaan soittaessa ongelmaa ei tutkita, vaan tarjoavat vaan uutta korttia.

        Kannattaa maksaa käteisellä. Ja ei koronakaan tartu käteisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa maksaa käteisellä. Ja ei koronakaan tartu käteisestä.

        Kyllä, käteinen on hyvä valinta. Kuka nyt koronasta piittaa. Se ei ole edes influenssavirusta pahempi. Maskien käyttö suojaa pölyltä, mutta virukset tulevat läpi, jos ovat tullakseen. Uskokoon valtamedian valheita kuka haluaa, minä uskon tiedettä ja asiaan vannoutuneita tutkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, käteinen on hyvä valinta. Kuka nyt koronasta piittaa. Se ei ole edes influenssavirusta pahempi. Maskien käyttö suojaa pölyltä, mutta virukset tulevat läpi, jos ovat tullakseen. Uskokoon valtamedian valheita kuka haluaa, minä uskon tiedettä ja asiaan vannoutuneita tutkijoita.

        Kuunete sinä vaan asiasta valehtelevia trolleja.

        "Koronaviruspotilaita sairaaloissa koko ajan enemmän – Mika Salminen rokottamattomille: ”Sairastut tähän tautiin ihan varmasti”"


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minulla oli sama ongelma Chromen kanssa, kun puhelimessa kirjautuminen ei onnistunut mihinkään suomi.fi, kanta.fi jne.

      Asia ratkesi, kun muutin Chromen asetuksista turvallisuuden alta selaussuojan perustasosta parannettuun tasoon. Nyt taas toimii.

    • Anonyymi

      No mikset sinä voi tehdä niin kuin neuvotaan, hölmöilet taivahan-tahallasi ja vielä kyselet miksi ei toimi vai onko annetun ohjeen ymmärtäminen ylitse vaikeaa jos niin turha sinulle mitään ohjeita antaa, mene ja anna se kone jollekin joka osaa sitä käyttää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe