CHR:n käynnistysongelmat

Anonyymi

Kysäisempäs onko muilla CHR;n omistajilla ollut samanlaisia vaikeuksia kuin minulla. Jo 3 kertaa auto ei ole lähtenyt käyntiin ilman apuvirtaa. Autoni on hybrid 1,8 vuosimalli -18. Kerran olen käyttönyt Toyota liikkeen huollossa,siellä katsottiin että lataus toimii ja silloin ainakin akku täys. Kuulemma akku on kovasti pieni mutta kyllä minun mielestäni ainakin näin kesäaikaan pitäisi lähteä käyntiin ilman apuja

100

13924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vika voi löytyä akun johdoista. Huono maadoitus on monissa ongelma ja liian ohuet johdot. Tietysti vika voi olla viallisessa starttinapissa tai jossain muussa.
      Tosi vaikea löytää vikaa joka ei ole "aktiivinen" edes ammattilasen.
      Tojota huollosta selkeesti vähä toivotaan toivotaan tyylinen neuvo.
      heti jotain uutta akkua myyvät. Vaikka vanhassa mitään vikaa.
      Kuulostaa rahastukselta mun mielestä.

      • Anonyymi

        Johdotuksia ja kaapelointeja on teippailtu takaisinkutsuissa kun ne on liian ohuita ja sulavat ja siitä lähtee raikkaita tulipaloja, toivotaan jotain muuta vikaa. Tuon ikäisessä pitäisi se 12v akkukin mennä takuuseen tai tuotevastuuseen. Veikkaan kuitenkin vikaa jossain ohjausboxissa ja niiden vikojen etsiminen voi olla hankalaa ja vaihto kallista ja siksi huolto ei mielellään ala penkomaan kuin pakon edessä.


    • Anonyymi

      Paremissa merkeissä on latauspiiri, joka pitää korkeajännitteisellä ajoakulla 12V akun latingissa, jottei siitä virta lopu. Ilmeisesti tämä akkulaturi puuttuu Toyotan hybrideistä.

      • Anonyymi

        Paremissa merkeissä on latauspiiri, joka pitää korkeajännitteisellä ajoakulla 12V akun latingissa, jottei siitä virta lopu. Ilmeisesti tämä akkulaturi puuttuu Toyotan hybrideistä.

        ********

        Kaikissa Tojotan hybridiautoissa on DC/DC muuttaja, joka lataa aina 12 V akkua, kun virta on kytketty päälle. Omassa hybridi-Tojotassani 12 V akun jännite on aina 14,8 V, kun virta on päällä. 12 V akku pysyy siis täysin varattuna, jos autolla ajetaan edes muutaman kerran viikossa.


      • Anonyymi

        Paremmissa on. Ei Tojossa.


      • Anonyymi

        Paremmissa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremissa merkeissä on latauspiiri, joka pitää korkeajännitteisellä ajoakulla 12V akun latingissa, jottei siitä virta lopu. Ilmeisesti tämä akkulaturi puuttuu Toyotan hybrideistä.

        ********

        Kaikissa Tojotan hybridiautoissa on DC/DC muuttaja, joka lataa aina 12 V akkua, kun virta on kytketty päälle. Omassa hybridi-Tojotassani 12 V akun jännite on aina 14,8 V, kun virta on päällä. 12 V akku pysyy siis täysin varattuna, jos autolla ajetaan edes muutaman kerran viikossa.

        Latausjännite ei vielä kerro paljonko akkuun menee virtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremissa merkeissä on latauspiiri, joka pitää korkeajännitteisellä ajoakulla 12V akun latingissa, jottei siitä virta lopu. Ilmeisesti tämä akkulaturi puuttuu Toyotan hybrideistä.

        ********

        Kaikissa Tojotan hybridiautoissa on DC/DC muuttaja, joka lataa aina 12 V akkua, kun virta on kytketty päälle. Omassa hybridi-Tojotassani 12 V akun jännite on aina 14,8 V, kun virta on päällä. 12 V akku pysyy siis täysin varattuna, jos autolla ajetaan edes muutaman kerran viikossa.

        Miksi ihmeessä autossa pitää olla virta päällä, jotta se pitää isosta ajoakusta sen pienen 12V akun latingissa? Lähtisi ainakin käyntiin aina, ja sitten voi taas ladata bensalla. Vain onko kyseessä viimeisen tipan säästöasetus?


    • Anonyymi

      Halvalla rakennetussa monimutkaisessa syyteemissä liikaa heikkoja osia ja siitä aiheutuu monimaisia ongelmia jo pienillä kilometreillä.

      • Anonyymi

        Näin tapahtuu.


      • Anonyymi

        Näin se on kun mennään minimillä ja toivotaan sen riittävän aina.


      • Anonyymi

        Siinäpä vasta hyvä kuvaus Toyotan tuotteista.


    • Anonyymi

      Sama vika Rahikaisella. Jos on ajamatta muutaman päivän on 12V akku tyhjä ja ei lähde käyntiin. Sen latauslogiikkakin on erikoinen. Olen kytkenyt volttimittarin ja latausjännite on välillä ajossa 12.3 , 13.3 ja 14.4V. On huollon mukaan normaalia. Kerran akku vaihdettiin takuuna. Auto -20 CHR Hybrid. Foorumeilla yleinen ongelma:
      https://www.toyotachrforum.com/threads/12v-battery-problems.6022/
      https://www.chrforums.uk/threads/battery-issues.3466/
      https://www.toyotachrforum.com/threads/battery-issue.5882/
      https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/190068-12v-battery-problem/
      https://www.toyotanation.com/threads/chr-hybrid-active-9v-battery-problem.1691148/
      https://www.toyotachrforum.com/threads/2nd-battery-on-a-66-plate-hybrid.5781/
      https://www.toyotachrforum.com/threads/brand-new-and-wouldnt-start.5789/
      https://www.toyotachrforum.com/threads/battery-issues.6078/

    • Anonyymi

      Kuka näitä hybriidejä ostaa. Terot ehkä mutta kunnon ihmiset ostaa perus bensa-auton ilman ylimääräisiä kikottimia.

    • Anonyymi

      Täysin rimpula toi 1.8 kone.
      Akku liian pieni ja sähköjohdot halvinta mahdollista pa*kaa.
      Kunnon akku ja kuparikaapelit pelastais jo paljon.
      Ainut ettei Toyotan sähköjärjestelmä kestä isompaa akkua.
      :P Se on sitä kun on halvalla tehty niin ei siitä hyvää saa.
      Käytettynä noi on iha hirveitä vikapesiä, vaikka muka luotettaviksi mainostyetaan.

      • Anonyymi

        Mutta kun tuulipukumassat uskovat mainontaan.


    • Anonyymi

      Ei taida Toyota relax turva paljon auttaa?

      • Anonyymi

        Ei auta ei.


    • Anonyymi

      Niin se vain paras merkki jyrää tilastoissa. Marraskuu lähenee loppuaan ja oireilu lisääntyy selvästi kuka se taas myy parhaiten.
      Jaxuhaleja vain sinne🤗.

      • Anonyymi

        Mikäköhän siinäkin on että näin loppukuussa alkaa aina tuo Toyotan haukkuminen? Pelottaako tuo tuleva trafin tilasto vai mikä? Eikö siihen Toyotan etumatkaansa jo totu?


      • Anonyymi

        Miten on Toyota Länsi-Euroopassa myynyt? Ja mitä väliä on myynnillä?


    • Anonyymi

      Kokemuksia on kolmevuotiaasta chr hybridistä. Ensimmäinen akku loppui 1.5 vuotiaana. Toinen akku takuuseen ja Loppui viime joulukuussa ,10 asteen pakkasissa. Ostin tilalle Itävaltalaisen duracell akun, hieman isomman kuin ne surkeat Turkkilaiset pienet akut, jotka nelipyörä asensi. Oli itselläni virhe lähteä hybridi kelkkaan itse toyotaan en ole merkkinä kyllästynyt mutta tämä ensimmäinen hybridi ei sovellu minulle koska ajan vähän. Sääli että seuraava auto ei ehkä ole enää toyota, koska ei niitä enää saa kuin täys sähköisenä tai hybridinä.( Te toyota vastaiset ei kannata höyrystyä, ei vaikuta mitään)

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että tuo hermostuneisuus ja Toyotan haukkuminen aina kasvaa ennenkuin Trafin tilasto ilmestyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että tuo hermostuneisuus ja Toyotan haukkuminen aina kasvaa ennenkuin Trafin tilasto ilmestyy

        Siinä nyt vain hybridi Toyotan omistaja kertoi autonsa ongelmista. Miksi aloit jostain Trafista höpisemään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että tuo hermostuneisuus ja Toyotan haukkuminen aina kasvaa ennenkuin Trafin tilasto ilmestyy

        Hinaustarpeissa ja vioissa on Toyotoilla ollut selkeää kasvua Saksan ja Suomen julkaisujen kautta. Saksalaiset ovat kärkisijoilla nykyään.


    • Anonyymi

      Harmin paikka.

      • Anonyymi

        CHR Moottorilämmitin päällä ja myös sisätilanlämmitin ei inahdakkaan että lähtisi käyntiin


    • Anonyymi

      No voi että.

    • Anonyymi

      Ikävä juttu.

    • Anonyymi

      Ongelmia riittää Toyotalla.

    • Anonyymi

      Pitää ainakin sahata männät taskulämpöisiksi.

    • Anonyymi

      Tuo ongelma on ja pysyy, Toyota ei halua/pysty tekemään asialle mitään.

    • Anonyymi

      Kolmas akku menossa -20 mallin chr ja kokeilin kytkeä volttimittarin tupakansytytyksen pistokkeeseen ja lähteä reissuun. Aluksi oli 14,4v muutaman kilometrin ja sen jälkeen tippui 12,6v loppumatkan ajaksi. Paluumatkalla sama juttu, käväisi 14,4v ja taas tippui jännite ollen 12,6v kotiin saakka. Kertokaa viisaammat mikä latauslogiikka tässä on. Ei nuo akut ainakaan tällä logiikalla ole pysyneet kunnossa, eikä voi montaa päivää olla ajamatta kun akku on tyhjä. Varsinkin talvella olen usein ladannut sen täyteen erillisellä automaattilaturilla. Hankaluus siinäkin se ettei 2 tunnin lämmitystolpan aika riitä vaan pitää lisäaikaa käydä välillä säätämässä. Noilla ulkomaisilla keskustelupalstoilla on auton maahantuoja suositellut aurinkokennon kytkemistä obd pistokkeeseen mutta ei se täällä pohjoisessa talvella toimi autokatoksessa. Ainut ratkaisu näyttäis olevan auton vaihto normaalin latauslogiikan omaavaan autoon.

      • Anonyymi

        Ei ole enää normaalia latauslogiikkaa muissakaan autoissa. Esim. minulla Mersu ja Škoda lataavat AGM-akkujaan suurella virralla lähinnä moottorijarrutuksen aikana ja esim. kiihdytyksen aikana lataus loppuu kokonaan. Tuo latauspelleily johtuu pelkästään siitä, että saadaan mittausnormin mukainen kulutus mahdollisimman pieneksi.


    • Anonyymi

      Kyseessä onkin tavallaan lataushybridi jossa ei ladatakaan ajoakkua vaan 12v akkua pistorasiasta. Ainut huono puoli on se että pitää avata konepelti ja kytkeä laturi 12v akkuun. myytäessä ei tästä "ominaisuudesta" vaan mainita mitään. Eli lataukseen kuluva polttoaineen kulutus on muutettu sähköksi tällä konstilla.

    • Anonyymi

      Minulla kerran ch-r jätti tielle kun pysäytin ja sammutin moottorin piti soittaa hinaus ja viedä korjaamaan ihmettelin korjaamossa miten voi startti akku loppua ilman minkäänlaista varoitusta sanoivat että se on ihan luonnollista että autoon tulee vika käytössä mutta tuntuu että voisiko noin miljoonaan varoitus ja merkkivalo ja piipitys ym joukkoon laittaa vielä sen miljoona 1 lisäksi vielä yhden jolla olis todellista merkitystä ja olis halpa ennaltaehkäisy verrattuna siihen mitä matkan keskeytyminen aiheuttaa kaikkine harmeineen MK

    • Anonyymi

      Perheen juniorilla on 2018 Toyota C-HR ja samat ongelmat.
      Ilmeisesti autolla pitää ajaa lähes joka päivä että se pysyy hengissä, etenkin talvella ongelma korostuu.
      Käynnistysvirtaa on jouduttu soittamaan monta kertaa, nyt on hätävarana ladattu käynnistysakku aina matkassa.
      Muuten kiva auto mutta täysi susi ainakin vähän ajavalle.

      • Anonyymi

        Vaimolla on 2019 C-HR. Auton lisävarusteeksi otettiin mm. Webasto. Webasto pakettiin kuului myös isompi akku. Ylläpitolaturi asennettiin samalla. Auto on nyt 4 vuotias. Yhtään käynnistysongelmaa ei ole ollut vaikka on käytetty talvisin Webastoa pari kertaa päivässä. Ajoa tulee vuodessa alle 10tkm. Lyhyitä matkoja ajettaessa ylläpitolaturi on viikonloppuna kytketty verkkoon talvikaudella.

        Viime aikoina työpaikan vaihdoksen myötä ajoa on todella vähän. Nytkin on seisonut viikon parkissa. Mutta lähtee käyntiin ongelmitta vaikka ei ole latailtu nyt marraskuussa kertaakaan.
        Autossa ei ole ollut yhtään vikaa tähän mennessä. Määräaikaishuollot on tehty. Vain navigaattorin kartat on päivitetty lisätyönä.

        Jos ladataan, ei tarvitse avata peltejä. Sähköpistokkeelle on paikka maskissa.


      • Anonyymi

        Juuri noin. Ajan tosi vähän ja niinpä ei lataudu ja jäämmekin parkkiruutuun. Asensin huollossa lisä akku avustimen, ongelmat jatkui. Nyt tolpassa 2X viikossa, noin 2-3 h kerralla, myös pakko ajolenkkejä. Todella harmillista, muuten pidän autostani paljon 2.0. kaikki herkut. Ehkä on vaihdettava? Tuon hintaiseen autoon pitäisi voida luottaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimolla on 2019 C-HR. Auton lisävarusteeksi otettiin mm. Webasto. Webasto pakettiin kuului myös isompi akku. Ylläpitolaturi asennettiin samalla. Auto on nyt 4 vuotias. Yhtään käynnistysongelmaa ei ole ollut vaikka on käytetty talvisin Webastoa pari kertaa päivässä. Ajoa tulee vuodessa alle 10tkm. Lyhyitä matkoja ajettaessa ylläpitolaturi on viikonloppuna kytketty verkkoon talvikaudella.

        Viime aikoina työpaikan vaihdoksen myötä ajoa on todella vähän. Nytkin on seisonut viikon parkissa. Mutta lähtee käyntiin ongelmitta vaikka ei ole latailtu nyt marraskuussa kertaakaan.
        Autossa ei ole ollut yhtään vikaa tähän mennessä. Määräaikaishuollot on tehty. Vain navigaattorin kartat on päivitetty lisätyönä.

        Jos ladataan, ei tarvitse avata peltejä. Sähköpistokkeelle on paikka maskissa.

        Päivitystä ja totuudenmukaista tietoa. Tämä 2019 C-HR on pelannut edelleen moitteetta. Rankan talven aikana ei ollut ainuttakaan tämän palstan käynnistysongelmaa. Tai muutakaan vikaa. Tämä on ensimmäinen 2000-luvun puolella talouteen hankittu uusi auto ruotsalaismerkin ohella, joissa ei ilmennyt ensimmäistäkään vikaa ensimmäisen viiden vuoden aikana. Autossa itsessään. Kahta muuta kuin em. merkkiä on viety lavetin kyydissä viiimeistään neljän vuoden vanhana. Pari on hankittu käytettynä. Nekin osoittautuivat luotettaviksi. Luotettavuuden vuoksi päädyttiin Toyotaan tällä kertaa. Oli ennakkoluuloja mm. ajettavuudesta. Mutta osoittautuivat vääriksi. Auto on hyvä ajettava vaikka on merkiltään Toyota.

        Valitettavasti renkaista (rengaspainelähettimistä) ei voi sanoa samaa. Vähintään yhden rengaspainelähettimen akku on nyt ehtynyt. Rengaspainevaroitusta ei saa enää nollattua. EU-määräysten vaatimien lähettimien paristo kestää alle kuusi vuotta. Ei maksa vaivaa vaihtaa uusia lähettimiä vaihtamatta samalla renkaita. Renkaissa on yhä kulutuspintaa 6mm. Ongelma lienee kaikissa merkeissä, joissa on aktiiviset rengaspainelähettimet ja joilla ajetaan niin vähän, että renkaita ei ole tarvetta vaihtaa viiden vuoden välein.

        Päädyttiin tilaamaan uusi C-HR. Nyt mallia PHEV. Tulee samalla uudet renkaat ja niiden lähettimet kaikkiin pyöriin ja kumpaankin rengaskertaan. Webastoa, isompaa geeliakkua ja ylläpitolaturia unohtamatta. Täyssähköauton saisi samaan hintaan mutta varsinainen käyttäjä ei sitä kelpuuta. Lavetin pelko on jäänyt noista muista merkeistä alitajuntaan. Kunnioitan hänen mielipidettään. Hämmästelen tällä palstalla muden mahdollisesti kokemia käynnistysongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitystä ja totuudenmukaista tietoa. Tämä 2019 C-HR on pelannut edelleen moitteetta. Rankan talven aikana ei ollut ainuttakaan tämän palstan käynnistysongelmaa. Tai muutakaan vikaa. Tämä on ensimmäinen 2000-luvun puolella talouteen hankittu uusi auto ruotsalaismerkin ohella, joissa ei ilmennyt ensimmäistäkään vikaa ensimmäisen viiden vuoden aikana. Autossa itsessään. Kahta muuta kuin em. merkkiä on viety lavetin kyydissä viiimeistään neljän vuoden vanhana. Pari on hankittu käytettynä. Nekin osoittautuivat luotettaviksi. Luotettavuuden vuoksi päädyttiin Toyotaan tällä kertaa. Oli ennakkoluuloja mm. ajettavuudesta. Mutta osoittautuivat vääriksi. Auto on hyvä ajettava vaikka on merkiltään Toyota.

        Valitettavasti renkaista (rengaspainelähettimistä) ei voi sanoa samaa. Vähintään yhden rengaspainelähettimen akku on nyt ehtynyt. Rengaspainevaroitusta ei saa enää nollattua. EU-määräysten vaatimien lähettimien paristo kestää alle kuusi vuotta. Ei maksa vaivaa vaihtaa uusia lähettimiä vaihtamatta samalla renkaita. Renkaissa on yhä kulutuspintaa 6mm. Ongelma lienee kaikissa merkeissä, joissa on aktiiviset rengaspainelähettimet ja joilla ajetaan niin vähän, että renkaita ei ole tarvetta vaihtaa viiden vuoden välein.

        Päädyttiin tilaamaan uusi C-HR. Nyt mallia PHEV. Tulee samalla uudet renkaat ja niiden lähettimet kaikkiin pyöriin ja kumpaankin rengaskertaan. Webastoa, isompaa geeliakkua ja ylläpitolaturia unohtamatta. Täyssähköauton saisi samaan hintaan mutta varsinainen käyttäjä ei sitä kelpuuta. Lavetin pelko on jäänyt noista muista merkeistä alitajuntaan. Kunnioitan hänen mielipidettään. Hämmästelen tällä palstalla muden mahdollisesti kokemia käynnistysongelmia.

        Huono auto jos joutuu 5 vuoden päästä jo vaihtamaan uuteen. Kyllä auton pitää kestää vähintään 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono auto jos joutuu 5 vuoden päästä jo vaihtamaan uuteen. Kyllä auton pitää kestää vähintään 20 vuotta.

        Jos olisi ollut huono, automerkki olisi vaihdettu samalla. Samalla merkillä mennään juuri siksi, että ylitti odotukset ja osoittautui luotettavaksi. Toinen auto vaihtuu aina viiden vuoden välein. Oli hyvä tai huono.

        Toinen oma autoni vaihtuu 4-20 vuoden välein. Edellinen oli 18 sitä edellinen 12 vuotta. Nykyisellä (käytettynä hankittu) menty kaksi vuotta. Kaikenkaikkiaan auto on viisivuotias mutta ei ole aikomustakaan vaihtaa sitä uuteen. Siksi ruosteenestokäsittely on tehty. Pari olen ostanut itselleni uutena. Uudet ei minun juttuni.

        Yhtä monta mielipidettä kuin autoilijaakin on, kuinka pitkään autoa kannattaa pitää. Minä ostan kalliimpia merkkejä vähän käytettynä ja ajan niillä pitkään. Vaimo ostaa samanhintaisia mutta aina uutena ja vaihtaa useammin. Loppujen lopuksi on jokaisen oma asia, miten autonsa kanssa menettelee. Vaihtovälistä ei kannata arvailla mitään laadusta. Jotkut vaihtaa autonsa uuteen aivain muista kuin laatusyistä. Se heille suotakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Ajan tosi vähän ja niinpä ei lataudu ja jäämmekin parkkiruutuun. Asensin huollossa lisä akku avustimen, ongelmat jatkui. Nyt tolpassa 2X viikossa, noin 2-3 h kerralla, myös pakko ajolenkkejä. Todella harmillista, muuten pidän autostani paljon 2.0. kaikki herkut. Ehkä on vaihdettava? Tuon hintaiseen autoon pitäisi voida luottaa!

        Juuri sama vika. Mietin vaihtoa


    • Anonyymi

      Joskus olen lukenut sellaisen toimintaohjeen, että hybridi-Toyotalla kuulemma pitäisi ajaa muutaman kerran viikossa, jotta sähköjärjestelmä pysyisi hyvässä latingissa. Jos autolla ei muuten ajeta, niin ainakin kerran viikossa autoon olisi kytkettävä virta päälle noin tunnin ajaksi. Silloin auto aina välillä käyttää moottoria ja lataa kaikki akut täyteen.

      • Anonyymi

        Tosi nykyaikainen auto? Ennen vietiin kupla-Volkkarin 6V akku talvella yöksi lämpimään latautumaan, että pääsi aamulla liikkeelle. Toyota jatkaa samaa perinnettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi nykyaikainen auto? Ennen vietiin kupla-Volkkarin 6V akku talvella yöksi lämpimään latautumaan, että pääsi aamulla liikkeelle. Toyota jatkaa samaa perinnettä.

        Toyota käyttää surkeimpia akkuja mitä on löytänyt. Ulkomailla ovat pakotettuina alkaneet vaihtamaan niitä parempiin, mutta suomalainen Tero vaikenee ja tyytyy paskaan.
        Sitten on se halpa ja epävarma rele joka vaikenee pakkasilla.


    • Anonyymi

      Rupesin lukemaan näitä kommentteja kun ensimmäistä kertaa -17 chr:n alkuperäinen akku simahti tänään. Kuulostaa hurjalle nuo kokemukset ku itsellä ollu pari talveekin 4-5 päivää viikosta parkissakin keikkahommien vuoksi, eikä vielä tätä päivää ennen ongelmia...

      • Anonyymi

        Suomi24:ssä kylläkin 95% jutuista on satua mutta silti oikeasti monessa viime vuosina valmistetussa Toyotasta on ollut laatuongelmaa 12 V akuissa.


    • Anonyymi

      Vaihda akku.

    • Anonyymi

      Rele passkana.

    • Anonyymi

      Releet paukkuu.

    • Anonyymi

      LÄmmönvaihdin kusi nesteet pakoputkeen, pakoputki käräytti akun ja akku poksautti releet.

    • Anonyymi

      ÄLÄ VALEHTELE!!

    • Anonyymi

      Takaisinkutsua pukkaa. Tojotiin asennetaan käynnistyskampi.

    • Anonyymi

      On, nyt hyyty lopullisesti, alle 5V akun jännite. Ei elvy älylaturilla.

      • Anonyymi

        Kuinka vanha akku?


    • Anonyymi

      Onneksi tulee kesää ja kauppamatkat hoituu fillarilla. Ei tarvitse arvuutella, että lähteekö liikkeelle vai eikö lähde.

    • Anonyymi

      Kyllä todellakin on. Käytän vähän ja ei lähde käyntiin. Kokeilen nyt vielä vaihtaa akun suurempaan kapasiteettiim. Jos ei auta, vaihdan. Sääli pidän muuten autostani todella paljon.

      • Anonyymi

        Ei auta suurempi akku kun tekniikka on sellainen, että akku ei lataudu järkevästi. Suunnitteluvika jota Toyota ei voi enää korjata kun se maksaisi heille ihan likaa ja kun sitä velkaa on jo niin paljon, että ovat pyytäneet valtioltakin apuja ongelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta suurempi akku kun tekniikka on sellainen, että akku ei lataudu järkevästi. Suunnitteluvika jota Toyota ei voi enää korjata kun se maksaisi heille ihan likaa ja kun sitä velkaa on jo niin paljon, että ovat pyytäneet valtioltakin apuja ongelmaan.

        Miten se auton seisominen käyttämättä muutaman päivän voi tyhjentää akun, jos jokin laite ei kuluta sähköä koko ajan. Tavallisesti autoissa lepovirta on vain 20 mA luokkaa, mikä ei akkua vielä tyhjennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se auton seisominen käyttämättä muutaman päivän voi tyhjentää akun, jos jokin laite ei kuluta sähköä koko ajan. Tavallisesti autoissa lepovirta on vain 20 mA luokkaa, mikä ei akkua vielä tyhjennä.

        Jos ajaa lyhyitä matkoja, niin akku ei lataannut tarpeeksi, eikä virta riitä käynnistykseen.
        Kun akku alkaa olla elinkaaren loppupuolella, niin sen ominaisuudet heikkenevät ja Toyota käyttää tai ainakin käytti heikkolaatuisia akkuja vuosikaudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa lyhyitä matkoja, niin akku ei lataannut tarpeeksi, eikä virta riitä käynnistykseen.
        Kun akku alkaa olla elinkaaren loppupuolella, niin sen ominaisuudet heikkenevät ja Toyota käyttää tai ainakin käytti heikkolaatuisia akkuja vuosikaudet.

        Eikös se auto eli siis moottori käynnistetä aina hybridiakulla ja 12 V akku hoitaa vain auton elektronisen puolen? Eihän siihen nyt satoja ampereita tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se auto eli siis moottori käynnistetä aina hybridiakulla ja 12 V akku hoitaa vain auton elektronisen puolen? Eihän siihen nyt satoja ampereita tarvita.

        Toyota käyttääkin sellaista tekniikkaa, jota muut eivät osaa tai eivät halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se auto eli siis moottori käynnistetä aina hybridiakulla ja 12 V akku hoitaa vain auton elektronisen puolen? Eihän siihen nyt satoja ampereita tarvita.

        Jostain kumman syystä auto ei kutenkaan käynnisty tuon 12 voltin akun takia, mielenkiintoista, eikö?


    • Anonyymi

      12 V akun lataus on /Cstä.

    • Anonyymi

      Bensankulutuksen tuijottamisesta luopuminen voisi auttaa jo paljon. Hanaa sille autolle.

    • Anonyymi

      Relax, 10 vuotta.

      • Anonyymi

        Mitäs sen jälkeen? Paaliinko?


      • Anonyymi

        Relax on ihan turhaa rahastus joka ei korvaa mitään.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota valehtelee, että 12 v akun normaali kestoikä on 2-3 vuotta. Miksi muissa autoissa 6-8 vuotta jopa kauemmin?

      • Anonyymi

        Totta, Toyota ei oikein tahdo tunnustaa mitään mokiaan, kuin vasta kun viranomaiset pakottaa.


    • Anonyymi

      Itselataavasta Toyotasta saa halvalla ladattavan, kun ostaa muutamalla kympillä ylläpitolaturilla ja muistaa laittaa sen lataukseen joka yöksi.

      • Anonyymi

        Melkoista kaapelijumppaa ja onko kaikilla mahdollista ladata?


    • Anonyymi

      Luotettavuus ja viattomuus näyttää olevan hyvin venyvä käsite.

      • Anonyymi

        Kun vaihtelee osia ja hinailee autoa korjaamolle, niin luotettavuus säilyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vaihtelee osia ja hinailee autoa korjaamolle, niin luotettavuus säilyy.

        C-hr, Satatuhatta ajettu, 6 vuotta ja yksi akku vaihdettu 80 € ja kesärenkaat, öljyt ja suodatin joka vuosi. Ei muuta. Repikää siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C-hr, Satatuhatta ajettu, 6 vuotta ja yksi akku vaihdettu 80 € ja kesärenkaat, öljyt ja suodatin joka vuosi. Ei muuta. Repikää siitä!

        Paha repiä kun en omista moista ceehooärrä kotteroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C-hr, Satatuhatta ajettu, 6 vuotta ja yksi akku vaihdettu 80 € ja kesärenkaat, öljyt ja suodatin joka vuosi. Ei muuta. Repikää siitä!

        Mitä ihmeellistä tuossa on? Jarrunesteet vaihtamatta, ilmastointi huoltamatta jne vai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeellistä tuossa on? Jarrunesteet vaihtamatta, ilmastointi huoltamatta jne vai.

        Huolto-ohjelmassa on jarrunesteet. Aika uskaliasta olla niitä vaihtamatta. Ei ole kiva tunne kun jarruneste kiehuu jarrusatulassa. Se tarkoittaa jarrujen häipymistä.

        Mitä ilmastoinnissa pitäsii huoltaa kun tuossakin autossa on hermeettisesti suljettu kompressori kuten jääkaapissa. Siellä on sähkömoottori kompressorin sisällä ja vian johtojen läpiviennit. Ei sieltä kaasut yleensä karkaa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolto-ohjelmassa on jarrunesteet. Aika uskaliasta olla niitä vaihtamatta. Ei ole kiva tunne kun jarruneste kiehuu jarrusatulassa. Se tarkoittaa jarrujen häipymistä.

        Mitä ilmastoinnissa pitäsii huoltaa kun tuossakin autossa on hermeettisesti suljettu kompressori kuten jääkaapissa. Siellä on sähkömoottori kompressorin sisällä ja vian johtojen läpiviennit. Ei sieltä kaasut yleensä karkaa ollenkaan.

        Ilmastointihuollossa tarkistetaan yleensä kylmäaineen määrä ja kompuran öljymäärä. Hermeettinen kompurakin tarvitsee voitelua.

        Jääkaapeissa kylmäaineen ja öljyn haihtumista ja vuotoja tapahtuu harvemmin koska ovat paikallaan, mutta autoissa ilmastointijärjestelmä joutuu jatkuvalle tärinälle ja suurille lämpötilavaihteluille joten ne tarvitsee enemmän huoltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C-hr, Satatuhatta ajettu, 6 vuotta ja yksi akku vaihdettu 80 € ja kesärenkaat, öljyt ja suodatin joka vuosi. Ei muuta. Repikää siitä!

        Aina näitä satuja ja tarinoita Toyotan omapojalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolto-ohjelmassa on jarrunesteet. Aika uskaliasta olla niitä vaihtamatta. Ei ole kiva tunne kun jarruneste kiehuu jarrusatulassa. Se tarkoittaa jarrujen häipymistä.

        Mitä ilmastoinnissa pitäsii huoltaa kun tuossakin autossa on hermeettisesti suljettu kompressori kuten jääkaapissa. Siellä on sähkömoottori kompressorin sisällä ja vian johtojen läpiviennit. Ei sieltä kaasut yleensä karkaa ollenkaan.

        "...Mitä ilmastoinnissa pitäsii huoltaa kun tuossakin autossa on hermeettisesti suljettu kompressori kuten jääkaapissa..."

        No eihän tojota tarvitse mitään huoltoa kun se seisoo paikallaan tallissa kuin jääkaappi kun se ei lähde edes käyntiin. Ja jos sattuu lähtemään niin sillä ajetaan vain asfalttitietä muutaman korttelin päähän hakemaan pussikaljaa jääkaappiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolto-ohjelmassa on jarrunesteet. Aika uskaliasta olla niitä vaihtamatta. Ei ole kiva tunne kun jarruneste kiehuu jarrusatulassa. Se tarkoittaa jarrujen häipymistä.

        Mitä ilmastoinnissa pitäsii huoltaa kun tuossakin autossa on hermeettisesti suljettu kompressori kuten jääkaapissa. Siellä on sähkömoottori kompressorin sisällä ja vian johtojen läpiviennit. Ei sieltä kaasut yleensä karkaa ollenkaan.

        Toyotalla on siis ilmastointi joka ei tarvitse koskaan huoltoa, sehän on sitten melko hieno ja edistyksellinen laitteisto josta ei olla kuultu eikä tiedetty missään mitään. Eikö tuota kannattaisi hyödyntää mainonnassa ja myydä vaikka muille isolla rahalla.
        Hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla on siis ilmastointi joka ei tarvitse koskaan huoltoa, sehän on sitten melko hieno ja edistyksellinen laitteisto josta ei olla kuultu eikä tiedetty missään mitään. Eikö tuota kannattaisi hyödyntää mainonnassa ja myydä vaikka muille isolla rahalla.
        Hihii!

        Lieneekö se tarpeellista kun tuo Toyota näkyy olevan jo muutenkin ottaneen etäisyyttä muihin. Ainakin jo yli puolta enemmän myyneenä kun mikään muu merkki. Se on kyllä käsittämättömän paljon. On kyllä saanut osakseen suunnatonta kateutta. Onhan se hyvä asia että on merkki johon voi luottaa. Kansa kiittää, niinkuin merkkiuskollisuudesta ja merkin ylivoimaisuudestakin voi todeta. Ei luottamusta ansaita jos on vikainen ja vilpillinen niinkuin vuosien varrella on voinut todeta joistakin merkeistä.


    • Anonyymi

      Onhan tuo järkyttävää kun Toyota ei tee tuolle isolle ongelmalleen mitään, vaikka se vaivaa kaikkia samalla tekniikalla olevia autoja ympäri Eurooppaa ja varmaankin myös muualla. Onko suunnittelussa menty taas siihen vanhaan halpaan, eli liioiteltuun säästämiseen ja sitten sitä ei voida edes korjata jälkeenpäin kuin muuttamalla koko systeemi ja vanhoihin se ei onnistu tai tulee liian kalliiksi.
      Saksassa ADACin tilastoissa nuo Toyotat ovat eniten tielle jättäneitä autoja kaikista ja siellä olosuhteet on paljon helpommat kuin meillä.

    • Anonyymi

      Toyota ei ole suunniteltu maihin, joissa on kylmää. Tarvitaan ajovaloja, istuinlämmitystä, takalasin lämmitys, peilien lämmitystä, ratin lämmitystä. Kylmä akku ei ota varausta vastaan. Turha ihmetellä, jos akku purkautuu.

      • Anonyymi

        Surkeasti onkin suunniteltu kun tuo lataus ei toimi edes Saksassa jossa on kovin paljon leudommat olosuhteet mitä meillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkeasti onkin suunniteltu kun tuo lataus ei toimi edes Saksassa jossa on kovin paljon leudommat olosuhteet mitä meillä.

        Olisikohan "suunnittelu" täysin väärä sana?


    • Anonyymi

      Relax, bro, 10 year.

      • Anonyymi

        12 v akku ei kuulu Relax turvaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 v akku ei kuulu Relax turvaan

        Eihän se kuulu minkään auton takuuseen.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Bensaa säästyy 0.1 dl/100 km, kun 12 voltin akun joutuu lataamaan ylläpitolaturilla.

      • Anonyymi

        Mahtavaa suunnittelua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe