CHR:n käynnistysongelmat

Anonyymi

Kysäisempäs onko muilla CHR;n omistajilla ollut samanlaisia vaikeuksia kuin minulla. Jo 3 kertaa auto ei ole lähtenyt käyntiin ilman apuvirtaa. Autoni on hybrid 1,8 vuosimalli -18. Kerran olen käyttönyt Toyota liikkeen huollossa,siellä katsottiin että lataus toimii ja silloin ainakin akku täys. Kuulemma akku on kovasti pieni mutta kyllä minun mielestäni ainakin näin kesäaikaan pitäisi lähteä käyntiin ilman apuja

49

9630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vika voi löytyä akun johdoista. Huono maadoitus on monissa ongelma ja liian ohuet johdot. Tietysti vika voi olla viallisessa starttinapissa tai jossain muussa.
      Tosi vaikea löytää vikaa joka ei ole "aktiivinen" edes ammattilasen.
      Tojota huollosta selkeesti vähä toivotaan toivotaan tyylinen neuvo.
      heti jotain uutta akkua myyvät. Vaikka vanhassa mitään vikaa.
      Kuulostaa rahastukselta mun mielestä.

      • Anonyymi

        Johdotuksia ja kaapelointeja on teippailtu takaisinkutsuissa kun ne on liian ohuita ja sulavat ja siitä lähtee raikkaita tulipaloja, toivotaan jotain muuta vikaa. Tuon ikäisessä pitäisi se 12v akkukin mennä takuuseen tai tuotevastuuseen. Veikkaan kuitenkin vikaa jossain ohjausboxissa ja niiden vikojen etsiminen voi olla hankalaa ja vaihto kallista ja siksi huolto ei mielellään ala penkomaan kuin pakon edessä.


    • Anonyymi

      Paremissa merkeissä on latauspiiri, joka pitää korkeajännitteisellä ajoakulla 12V akun latingissa, jottei siitä virta lopu. Ilmeisesti tämä akkulaturi puuttuu Toyotan hybrideistä.

      • Anonyymi

        Paremissa merkeissä on latauspiiri, joka pitää korkeajännitteisellä ajoakulla 12V akun latingissa, jottei siitä virta lopu. Ilmeisesti tämä akkulaturi puuttuu Toyotan hybrideistä.

        ********

        Kaikissa Tojotan hybridiautoissa on DC/DC muuttaja, joka lataa aina 12 V akkua, kun virta on kytketty päälle. Omassa hybridi-Tojotassani 12 V akun jännite on aina 14,8 V, kun virta on päällä. 12 V akku pysyy siis täysin varattuna, jos autolla ajetaan edes muutaman kerran viikossa.


      • Anonyymi

        Paremmissa on. Ei Tojossa.


      • Anonyymi

        Paremmissa on.


    • Anonyymi

      Halvalla rakennetussa monimutkaisessa syyteemissä liikaa heikkoja osia ja siitä aiheutuu monimaisia ongelmia jo pienillä kilometreillä.

      • Anonyymi

        Näin tapahtuu.


    • Anonyymi

      Sama vika Rahikaisella. Jos on ajamatta muutaman päivän on 12V akku tyhjä ja ei lähde käyntiin. Sen latauslogiikkakin on erikoinen. Olen kytkenyt volttimittarin ja latausjännite on välillä ajossa 12.3 , 13.3 ja 14.4V. On huollon mukaan normaalia. Kerran akku vaihdettiin takuuna. Auto -20 CHR Hybrid. Foorumeilla yleinen ongelma:
      https://www.toyotachrforum.com/threads/12v-battery-problems.6022/
      https://www.chrforums.uk/threads/battery-issues.3466/
      https://www.toyotachrforum.com/threads/battery-issue.5882/
      https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/190068-12v-battery-problem/
      https://www.toyotanation.com/threads/chr-hybrid-active-9v-battery-problem.1691148/
      https://www.toyotachrforum.com/threads/2nd-battery-on-a-66-plate-hybrid.5781/
      https://www.toyotachrforum.com/threads/brand-new-and-wouldnt-start.5789/
      https://www.toyotachrforum.com/threads/battery-issues.6078/

    • Anonyymi

      Kuka näitä hybriidejä ostaa. Terot ehkä mutta kunnon ihmiset ostaa perus bensa-auton ilman ylimääräisiä kikottimia.

    • Anonyymi

      Täysin rimpula toi 1.8 kone.
      Akku liian pieni ja sähköjohdot halvinta mahdollista pa*kaa.
      Kunnon akku ja kuparikaapelit pelastais jo paljon.
      Ainut ettei Toyotan sähköjärjestelmä kestä isompaa akkua.
      :P Se on sitä kun on halvalla tehty niin ei siitä hyvää saa.
      Käytettynä noi on iha hirveitä vikapesiä, vaikka muka luotettaviksi mainostyetaan.

    • Anonyymi

      Ei taida Toyota relax turva paljon auttaa?

      • Anonyymi

        Ei auta ei.


    • Anonyymi

      Niin se vain paras merkki jyrää tilastoissa. Marraskuu lähenee loppuaan ja oireilu lisääntyy selvästi kuka se taas myy parhaiten.
      Jaxuhaleja vain sinne🤗.

      • Anonyymi

        Mikäköhän siinäkin on että näin loppukuussa alkaa aina tuo Toyotan haukkuminen? Pelottaako tuo tuleva trafin tilasto vai mikä? Eikö siihen Toyotan etumatkaansa jo totu?


      • Anonyymi

        Miten on Toyota Länsi-Euroopassa myynyt? Ja mitä väliä on myynnillä?


    • Anonyymi

      Kokemuksia on kolmevuotiaasta chr hybridistä. Ensimmäinen akku loppui 1.5 vuotiaana. Toinen akku takuuseen ja Loppui viime joulukuussa ,10 asteen pakkasissa. Ostin tilalle Itävaltalaisen duracell akun, hieman isomman kuin ne surkeat Turkkilaiset pienet akut, jotka nelipyörä asensi. Oli itselläni virhe lähteä hybridi kelkkaan itse toyotaan en ole merkkinä kyllästynyt mutta tämä ensimmäinen hybridi ei sovellu minulle koska ajan vähän. Sääli että seuraava auto ei ehkä ole enää toyota, koska ei niitä enää saa kuin täys sähköisenä tai hybridinä.( Te toyota vastaiset ei kannata höyrystyä, ei vaikuta mitään)

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että tuo hermostuneisuus ja Toyotan haukkuminen aina kasvaa ennenkuin Trafin tilasto ilmestyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että tuo hermostuneisuus ja Toyotan haukkuminen aina kasvaa ennenkuin Trafin tilasto ilmestyy

        Siinä nyt vain hybridi Toyotan omistaja kertoi autonsa ongelmista. Miksi aloit jostain Trafista höpisemään?


    • Anonyymi

      Harmin paikka.

      • Anonyymi

        CHR Moottorilämmitin päällä ja myös sisätilanlämmitin ei inahdakkaan että lähtisi käyntiin


    • Anonyymi

      No voi että.

    • Anonyymi

      Ikävä juttu.

    • Anonyymi

      Ongelmia riittää Toyotalla.

    • Anonyymi

      Pitää ainakin sahata männät taskulämpöisiksi.

    • Anonyymi

      Tuo ongelma on ja pysyy, Toyota ei halua/pysty tekemään asialle mitään.

    • Anonyymi

      Kolmas akku menossa -20 mallin chr ja kokeilin kytkeä volttimittarin tupakansytytyksen pistokkeeseen ja lähteä reissuun. Aluksi oli 14,4v muutaman kilometrin ja sen jälkeen tippui 12,6v loppumatkan ajaksi. Paluumatkalla sama juttu, käväisi 14,4v ja taas tippui jännite ollen 12,6v kotiin saakka. Kertokaa viisaammat mikä latauslogiikka tässä on. Ei nuo akut ainakaan tällä logiikalla ole pysyneet kunnossa, eikä voi montaa päivää olla ajamatta kun akku on tyhjä. Varsinkin talvella olen usein ladannut sen täyteen erillisellä automaattilaturilla. Hankaluus siinäkin se ettei 2 tunnin lämmitystolpan aika riitä vaan pitää lisäaikaa käydä välillä säätämässä. Noilla ulkomaisilla keskustelupalstoilla on auton maahantuoja suositellut aurinkokennon kytkemistä obd pistokkeeseen mutta ei se täällä pohjoisessa talvella toimi autokatoksessa. Ainut ratkaisu näyttäis olevan auton vaihto normaalin latauslogiikan omaavaan autoon.

      • Anonyymi

        Ei ole enää normaalia latauslogiikkaa muissakaan autoissa. Esim. minulla Mersu ja Škoda lataavat AGM-akkujaan suurella virralla lähinnä moottorijarrutuksen aikana ja esim. kiihdytyksen aikana lataus loppuu kokonaan. Tuo latauspelleily johtuu pelkästään siitä, että saadaan mittausnormin mukainen kulutus mahdollisimman pieneksi.


    • Anonyymi

      Kyseessä onkin tavallaan lataushybridi jossa ei ladatakaan ajoakkua vaan 12v akkua pistorasiasta. Ainut huono puoli on se että pitää avata konepelti ja kytkeä laturi 12v akkuun. myytäessä ei tästä "ominaisuudesta" vaan mainita mitään. Eli lataukseen kuluva polttoaineen kulutus on muutettu sähköksi tällä konstilla.

    • Anonyymi

      Minulla kerran ch-r jätti tielle kun pysäytin ja sammutin moottorin piti soittaa hinaus ja viedä korjaamaan ihmettelin korjaamossa miten voi startti akku loppua ilman minkäänlaista varoitusta sanoivat että se on ihan luonnollista että autoon tulee vika käytössä mutta tuntuu että voisiko noin miljoonaan varoitus ja merkkivalo ja piipitys ym joukkoon laittaa vielä sen miljoona 1 lisäksi vielä yhden jolla olis todellista merkitystä ja olis halpa ennaltaehkäisy verrattuna siihen mitä matkan keskeytyminen aiheuttaa kaikkine harmeineen MK

    • Anonyymi

      Perheen juniorilla on 2018 Toyota C-HR ja samat ongelmat.
      Ilmeisesti autolla pitää ajaa lähes joka päivä että se pysyy hengissä, etenkin talvella ongelma korostuu.
      Käynnistysvirtaa on jouduttu soittamaan monta kertaa, nyt on hätävarana ladattu käynnistysakku aina matkassa.
      Muuten kiva auto mutta täysi susi ainakin vähän ajavalle.

      • Anonyymi

        Vaimolla on 2019 C-HR. Auton lisävarusteeksi otettiin mm. Webasto. Webasto pakettiin kuului myös isompi akku. Ylläpitolaturi asennettiin samalla. Auto on nyt 4 vuotias. Yhtään käynnistysongelmaa ei ole ollut vaikka on käytetty talvisin Webastoa pari kertaa päivässä. Ajoa tulee vuodessa alle 10tkm. Lyhyitä matkoja ajettaessa ylläpitolaturi on viikonloppuna kytketty verkkoon talvikaudella.

        Viime aikoina työpaikan vaihdoksen myötä ajoa on todella vähän. Nytkin on seisonut viikon parkissa. Mutta lähtee käyntiin ongelmitta vaikka ei ole latailtu nyt marraskuussa kertaakaan.
        Autossa ei ole ollut yhtään vikaa tähän mennessä. Määräaikaishuollot on tehty. Vain navigaattorin kartat on päivitetty lisätyönä.

        Jos ladataan, ei tarvitse avata peltejä. Sähköpistokkeelle on paikka maskissa.


      • Anonyymi

        Juuri noin. Ajan tosi vähän ja niinpä ei lataudu ja jäämmekin parkkiruutuun. Asensin huollossa lisä akku avustimen, ongelmat jatkui. Nyt tolpassa 2X viikossa, noin 2-3 h kerralla, myös pakko ajolenkkejä. Todella harmillista, muuten pidän autostani paljon 2.0. kaikki herkut. Ehkä on vaihdettava? Tuon hintaiseen autoon pitäisi voida luottaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimolla on 2019 C-HR. Auton lisävarusteeksi otettiin mm. Webasto. Webasto pakettiin kuului myös isompi akku. Ylläpitolaturi asennettiin samalla. Auto on nyt 4 vuotias. Yhtään käynnistysongelmaa ei ole ollut vaikka on käytetty talvisin Webastoa pari kertaa päivässä. Ajoa tulee vuodessa alle 10tkm. Lyhyitä matkoja ajettaessa ylläpitolaturi on viikonloppuna kytketty verkkoon talvikaudella.

        Viime aikoina työpaikan vaihdoksen myötä ajoa on todella vähän. Nytkin on seisonut viikon parkissa. Mutta lähtee käyntiin ongelmitta vaikka ei ole latailtu nyt marraskuussa kertaakaan.
        Autossa ei ole ollut yhtään vikaa tähän mennessä. Määräaikaishuollot on tehty. Vain navigaattorin kartat on päivitetty lisätyönä.

        Jos ladataan, ei tarvitse avata peltejä. Sähköpistokkeelle on paikka maskissa.

        Päivitystä ja totuudenmukaista tietoa. Tämä 2019 C-HR on pelannut edelleen moitteetta. Rankan talven aikana ei ollut ainuttakaan tämän palstan käynnistysongelmaa. Tai muutakaan vikaa. Tämä on ensimmäinen 2000-luvun puolella talouteen hankittu uusi auto ruotsalaismerkin ohella, joissa ei ilmennyt ensimmäistäkään vikaa ensimmäisen viiden vuoden aikana. Autossa itsessään. Kahta muuta kuin em. merkkiä on viety lavetin kyydissä viiimeistään neljän vuoden vanhana. Pari on hankittu käytettynä. Nekin osoittautuivat luotettaviksi. Luotettavuuden vuoksi päädyttiin Toyotaan tällä kertaa. Oli ennakkoluuloja mm. ajettavuudesta. Mutta osoittautuivat vääriksi. Auto on hyvä ajettava vaikka on merkiltään Toyota.

        Valitettavasti renkaista (rengaspainelähettimistä) ei voi sanoa samaa. Vähintään yhden rengaspainelähettimen akku on nyt ehtynyt. Rengaspainevaroitusta ei saa enää nollattua. EU-määräysten vaatimien lähettimien paristo kestää alle kuusi vuotta. Ei maksa vaivaa vaihtaa uusia lähettimiä vaihtamatta samalla renkaita. Renkaissa on yhä kulutuspintaa 6mm. Ongelma lienee kaikissa merkeissä, joissa on aktiiviset rengaspainelähettimet ja joilla ajetaan niin vähän, että renkaita ei ole tarvetta vaihtaa viiden vuoden välein.

        Päädyttiin tilaamaan uusi C-HR. Nyt mallia PHEV. Tulee samalla uudet renkaat ja niiden lähettimet kaikkiin pyöriin ja kumpaankin rengaskertaan. Webastoa, isompaa geeliakkua ja ylläpitolaturia unohtamatta. Täyssähköauton saisi samaan hintaan mutta varsinainen käyttäjä ei sitä kelpuuta. Lavetin pelko on jäänyt noista muista merkeistä alitajuntaan. Kunnioitan hänen mielipidettään. Hämmästelen tällä palstalla muden mahdollisesti kokemia käynnistysongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitystä ja totuudenmukaista tietoa. Tämä 2019 C-HR on pelannut edelleen moitteetta. Rankan talven aikana ei ollut ainuttakaan tämän palstan käynnistysongelmaa. Tai muutakaan vikaa. Tämä on ensimmäinen 2000-luvun puolella talouteen hankittu uusi auto ruotsalaismerkin ohella, joissa ei ilmennyt ensimmäistäkään vikaa ensimmäisen viiden vuoden aikana. Autossa itsessään. Kahta muuta kuin em. merkkiä on viety lavetin kyydissä viiimeistään neljän vuoden vanhana. Pari on hankittu käytettynä. Nekin osoittautuivat luotettaviksi. Luotettavuuden vuoksi päädyttiin Toyotaan tällä kertaa. Oli ennakkoluuloja mm. ajettavuudesta. Mutta osoittautuivat vääriksi. Auto on hyvä ajettava vaikka on merkiltään Toyota.

        Valitettavasti renkaista (rengaspainelähettimistä) ei voi sanoa samaa. Vähintään yhden rengaspainelähettimen akku on nyt ehtynyt. Rengaspainevaroitusta ei saa enää nollattua. EU-määräysten vaatimien lähettimien paristo kestää alle kuusi vuotta. Ei maksa vaivaa vaihtaa uusia lähettimiä vaihtamatta samalla renkaita. Renkaissa on yhä kulutuspintaa 6mm. Ongelma lienee kaikissa merkeissä, joissa on aktiiviset rengaspainelähettimet ja joilla ajetaan niin vähän, että renkaita ei ole tarvetta vaihtaa viiden vuoden välein.

        Päädyttiin tilaamaan uusi C-HR. Nyt mallia PHEV. Tulee samalla uudet renkaat ja niiden lähettimet kaikkiin pyöriin ja kumpaankin rengaskertaan. Webastoa, isompaa geeliakkua ja ylläpitolaturia unohtamatta. Täyssähköauton saisi samaan hintaan mutta varsinainen käyttäjä ei sitä kelpuuta. Lavetin pelko on jäänyt noista muista merkeistä alitajuntaan. Kunnioitan hänen mielipidettään. Hämmästelen tällä palstalla muden mahdollisesti kokemia käynnistysongelmia.

        Huono auto jos joutuu 5 vuoden päästä jo vaihtamaan uuteen. Kyllä auton pitää kestää vähintään 20 vuotta.


    • Anonyymi

      Joskus olen lukenut sellaisen toimintaohjeen, että hybridi-Toyotalla kuulemma pitäisi ajaa muutaman kerran viikossa, jotta sähköjärjestelmä pysyisi hyvässä latingissa. Jos autolla ei muuten ajeta, niin ainakin kerran viikossa autoon olisi kytkettävä virta päälle noin tunnin ajaksi. Silloin auto aina välillä käyttää moottoria ja lataa kaikki akut täyteen.

      • Anonyymi

        Tosi nykyaikainen auto? Ennen vietiin kupla-Volkkarin 6V akku talvella yöksi lämpimään latautumaan, että pääsi aamulla liikkeelle. Toyota jatkaa samaa perinnettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi nykyaikainen auto? Ennen vietiin kupla-Volkkarin 6V akku talvella yöksi lämpimään latautumaan, että pääsi aamulla liikkeelle. Toyota jatkaa samaa perinnettä.

        Toyota käyttää surkeimpia akkuja mitä on löytänyt. Ulkomailla ovat pakotettuina alkaneet vaihtamaan niitä parempiin, mutta suomalainen Tero vaikenee ja tyytyy paskaan.
        Sitten on se halpa ja epävarma rele joka vaikenee pakkasilla.


    • Anonyymi

      Rupesin lukemaan näitä kommentteja kun ensimmäistä kertaa -17 chr:n alkuperäinen akku simahti tänään. Kuulostaa hurjalle nuo kokemukset ku itsellä ollu pari talveekin 4-5 päivää viikosta parkissakin keikkahommien vuoksi, eikä vielä tätä päivää ennen ongelmia...

      • Anonyymi

        Suomi24:ssä kylläkin 95% jutuista on satua mutta silti oikeasti monessa viime vuosina valmistetussa Toyotasta on ollut laatuongelmaa 12 V akuissa.


    • Anonyymi

      Vaihda akku.

    • Anonyymi

      Rele passkana.

    • Anonyymi

      Releet paukkuu.

    • Anonyymi

      LÄmmönvaihdin kusi nesteet pakoputkeen, pakoputki käräytti akun ja akku poksautti releet.

    • Anonyymi

      ÄLÄ VALEHTELE!!

    • Anonyymi

      Takaisinkutsua pukkaa. Tojotiin asennetaan käynnistyskampi.

    • Anonyymi

      On, nyt hyyty lopullisesti, alle 5V akun jännite. Ei elvy älylaturilla.

      • Anonyymi

        Kuinka vanha akku?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe