Olin tähän asti kuvitellut, että Kuhmoisissa ei voisi olla sinilevää. Järvet ovat puhtaita ja syviä. Nyt sitä sitten on. Ärsyttää kamalasti. Miten siitä pääsee eroon?
Hyi sinilevää
9
184
Vastaukset
- Anonyymi
Ota levä pois, jonka jälkeen sitä ei enää ole.
- Anonyymi
Millä sen ottaa, kun ei pysy kepissä? Kaikille tiedoksi. Sinilevä on sitä, joka ei pysy koossa!
- Anonyymi
On sitä ennenkin ollut. Jotta et turhaan lietsoisi hysteriaa, kannattaa perustaa tällainen nimetön ilmianto faktatietoon, jotta osaamme välttää kyseisen paikan. Kiitos!
- Anonyymi
Anteeksi en tiennyt, että on ollut aiemmin. Tämä on yksityisranta, en aio kertoa paikkaa tarkasti. Pieni järvi Kuhmoisten syrjäkylillä. Me muutama mökkiläinen tiedetään tilanne ja se riittää. Mutta ärsyttää kamalasti. Mikä ihme sen aiheuttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi en tiennyt, että on ollut aiemmin. Tämä on yksityisranta, en aio kertoa paikkaa tarkasti. Pieni järvi Kuhmoisten syrjäkylillä. Me muutama mökkiläinen tiedetään tilanne ja se riittää. Mutta ärsyttää kamalasti. Mikä ihme sen aiheuttaa?
No ei tää nyt ihan uusi ilmiö ole.
- Anonyymi
Sinilevä on syanobakteerimassaa, jota tuottaa rehevöityminen.Sinilevän lisääntyminen johtuu siitä, että vesissä on liikaa ravinteita. Fosfori ja typpi ovat tärkeimmät rehevöittävät ravinteet. Niitä päätyy vesistöihin esimerkiksi maa- ja metsätaloudesta, jätevesistä ja liikenteestä.
- Anonyymi
Ei minusta mikään noista voi vaikuttaa. Voisiko läheinen aukkohakkuu olla syypää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minusta mikään noista voi vaikuttaa. Voisiko läheinen aukkohakkuu olla syypää?
Nyt on poikkeuksellisen hyvät olosuhteet bakteerien kasvulle, kun vedet ovat lähes 30-asteisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on poikkeuksellisen hyvät olosuhteet bakteerien kasvulle, kun vedet ovat lähes 30-asteisia.
Ok. Eli sinilevä voi näillä keleillä tulla tavallaan mihin tahansa? Ei tarvita muuta syytä kuin lämmin keli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984