Ford Fiesta Eco Boost

Anonyymi

Eli litranen kolmepyttynen kyseessö.
Näitä myydään eri tehoversioina. Mutta mikä ero eri tehoversiolla käytännössä on? Eli voiko ostaa 95hp version ja pikkumuutoksella tehdä siitä 140hp auton? Vai vaatiiko jotain isoja muutoksia?
Jos oikein muistan tehokkain 1.0 Eco Boost on 160hp?

11

2995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?

        Ilmeisesti samat palikat, eco vain eri ohjelmalla?
        Ahtopainetta ehkä muutettu?
        Aika hyvä tehonnousu peökällä ohjelmoinnilla!


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa 200 heppane, siihen Mountunen 260 hv softa ni ei jää jalkoihin

      • Anonyymi

        Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
        Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
        Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
        Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
        Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla?

        Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.

        Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.

        Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne

        Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.

        Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.

        Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne

        Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa.

        Ihan hyvä valinta ei paha hinta ollenkaan. Olisi tietysti mielenkiintoista tietää mitä vaikuttaa 1.0 tehoihin jos siihen laittaa paremman välijäähdyttimen? Ja ohjelmoi uudelleen.
        Jos tuota spottisempaa metsästäisin olisi ehkä valintani se vanhempi 182hp 1.6t koneinen versio. Jos taas ripeämpää haluaisin ottasin suoraan RS mallin missä neliveto ja 350hp vakiona. Siitä saa jo välijäähdyttimen vaihdolla ja ohjelmoinnilla 400hp
        itse ehkjä hain vain pikkupiristystä tuohon litraiseen. Ettei nyt ihan jokaisen jalkoihin jää.
        En ajatellut mitää kahailua alkaa, harrastaa vaan normi ajoa kuten ennenkin.
        Mutta tosiaan ei huonoja, mikään noista vaihtoehdoista.


    • Anonyymi

      Olisi mielenkiintoista nähdä 0-100 aikoja verrattuna esimerkiksi
      Focus 150hp malliin. Onko Fiesta nopeampi vai meneekö samoja aikoja?
      Jostain syystä Fiestan pikkuisen tehokkaampi versio, itse tehtynä alkaa kiinnostaa
      enemmän, jo edullisen hinnan takia.

    • Anonyymi

      Itsellä 1.0 100 HP ja olen siihen kysynyt lastutusta.
      Teho nousisi 42 HP ja vääntö tuntuvasti.

      100 ja 125 HP samanlaiset rakenteeltaan ja kestävyydeltään.

      Ei ole tarkoitus alkaa kaahailemaan, vaan tekemään ripeitä lähtöjä liikennevaloista.

      Nyt Fordilla tehokkain 1.0 kone on 155 HP
      Kun Ford toi markkinoille 140 HP koneen oli sen kestävyydeksi saatu noin
      300 000 km

    • Anonyymi

      Muuten kyllä mutta nuo pikkumoottorit eivät tahdo oikein kestää. Volkkarilla sama ongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      210
      4329
    2. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      146
      3818
    3. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

      No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      139
      3290
    4. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

      Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      12
      2755
    5. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

      Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      56
      1665
    6. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

      Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      35
      1631
    7. Ikävä sinua mies

      Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      19
      1628
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      25
      1405
    9. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      27
      1361
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

      Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      122
      1206
    Aihe