Ford Fiesta Eco Boost

Anonyymi

Eli litranen kolmepyttynen kyseessö.
Näitä myydään eri tehoversioina. Mutta mikä ero eri tehoversiolla käytännössä on? Eli voiko ostaa 95hp version ja pikkumuutoksella tehdä siitä 140hp auton? Vai vaatiiko jotain isoja muutoksia?
Jos oikein muistan tehokkain 1.0 Eco Boost on 160hp?

11

2882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?

        Ilmeisesti samat palikat, eco vain eri ohjelmalla?
        Ahtopainetta ehkä muutettu?
        Aika hyvä tehonnousu peökällä ohjelmoinnilla!


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa 200 heppane, siihen Mountunen 260 hv softa ni ei jää jalkoihin

      • Anonyymi

        Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
        Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
        Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
        Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
        Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla?

        Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.

        Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.

        Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne

        Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.

        Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.

        Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne

        Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa.

        Ihan hyvä valinta ei paha hinta ollenkaan. Olisi tietysti mielenkiintoista tietää mitä vaikuttaa 1.0 tehoihin jos siihen laittaa paremman välijäähdyttimen? Ja ohjelmoi uudelleen.
        Jos tuota spottisempaa metsästäisin olisi ehkä valintani se vanhempi 182hp 1.6t koneinen versio. Jos taas ripeämpää haluaisin ottasin suoraan RS mallin missä neliveto ja 350hp vakiona. Siitä saa jo välijäähdyttimen vaihdolla ja ohjelmoinnilla 400hp
        itse ehkjä hain vain pikkupiristystä tuohon litraiseen. Ettei nyt ihan jokaisen jalkoihin jää.
        En ajatellut mitää kahailua alkaa, harrastaa vaan normi ajoa kuten ennenkin.
        Mutta tosiaan ei huonoja, mikään noista vaihtoehdoista.


    • Anonyymi

      Olisi mielenkiintoista nähdä 0-100 aikoja verrattuna esimerkiksi
      Focus 150hp malliin. Onko Fiesta nopeampi vai meneekö samoja aikoja?
      Jostain syystä Fiestan pikkuisen tehokkaampi versio, itse tehtynä alkaa kiinnostaa
      enemmän, jo edullisen hinnan takia.

    • Anonyymi

      Itsellä 1.0 100 HP ja olen siihen kysynyt lastutusta.
      Teho nousisi 42 HP ja vääntö tuntuvasti.

      100 ja 125 HP samanlaiset rakenteeltaan ja kestävyydeltään.

      Ei ole tarkoitus alkaa kaahailemaan, vaan tekemään ripeitä lähtöjä liikennevaloista.

      Nyt Fordilla tehokkain 1.0 kone on 155 HP
      Kun Ford toi markkinoille 140 HP koneen oli sen kestävyydeksi saatu noin
      300 000 km

    • Anonyymi

      Muuten kyllä mutta nuo pikkumoottorit eivät tahdo oikein kestää. Volkkarilla sama ongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4451
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2874
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2413
    4. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1697
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1389
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1192
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

      https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

      Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      68
      882
    9. Sellainen tunne sydämessä

      Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      842
    Aihe