Ford Fiesta Eco Boost

Anonyymi

Eli litranen kolmepyttynen kyseessö.
Näitä myydään eri tehoversioina. Mutta mikä ero eri tehoversiolla käytännössä on? Eli voiko ostaa 95hp version ja pikkumuutoksella tehdä siitä 140hp auton? Vai vaatiiko jotain isoja muutoksia?
Jos oikein muistan tehokkain 1.0 Eco Boost on 160hp?

11

2786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?

        Ilmeisesti samat palikat, eco vain eri ohjelmalla?
        Ahtopainetta ehkä muutettu?
        Aika hyvä tehonnousu peökällä ohjelmoinnilla!


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa 200 heppane, siihen Mountunen 260 hv softa ni ei jää jalkoihin

      • Anonyymi

        Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
        Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
        Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
        Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
        Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla?

        Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.

        Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.

        Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne

        Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.

        Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.

        Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne

        Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa.

        Ihan hyvä valinta ei paha hinta ollenkaan. Olisi tietysti mielenkiintoista tietää mitä vaikuttaa 1.0 tehoihin jos siihen laittaa paremman välijäähdyttimen? Ja ohjelmoi uudelleen.
        Jos tuota spottisempaa metsästäisin olisi ehkä valintani se vanhempi 182hp 1.6t koneinen versio. Jos taas ripeämpää haluaisin ottasin suoraan RS mallin missä neliveto ja 350hp vakiona. Siitä saa jo välijäähdyttimen vaihdolla ja ohjelmoinnilla 400hp
        itse ehkjä hain vain pikkupiristystä tuohon litraiseen. Ettei nyt ihan jokaisen jalkoihin jää.
        En ajatellut mitää kahailua alkaa, harrastaa vaan normi ajoa kuten ennenkin.
        Mutta tosiaan ei huonoja, mikään noista vaihtoehdoista.


    • Anonyymi

      Olisi mielenkiintoista nähdä 0-100 aikoja verrattuna esimerkiksi
      Focus 150hp malliin. Onko Fiesta nopeampi vai meneekö samoja aikoja?
      Jostain syystä Fiestan pikkuisen tehokkaampi versio, itse tehtynä alkaa kiinnostaa
      enemmän, jo edullisen hinnan takia.

    • Anonyymi

      Itsellä 1.0 100 HP ja olen siihen kysynyt lastutusta.
      Teho nousisi 42 HP ja vääntö tuntuvasti.

      100 ja 125 HP samanlaiset rakenteeltaan ja kestävyydeltään.

      Ei ole tarkoitus alkaa kaahailemaan, vaan tekemään ripeitä lähtöjä liikennevaloista.

      Nyt Fordilla tehokkain 1.0 kone on 155 HP
      Kun Ford toi markkinoille 140 HP koneen oli sen kestävyydeksi saatu noin
      300 000 km

    • Anonyymi

      Muuten kyllä mutta nuo pikkumoottorit eivät tahdo oikein kestää. Volkkarilla sama ongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2463
    2. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

      Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      927
    4. Miten suomalaiset miehet

      On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      137
      872
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

      näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      851
    6. Mitkä asiat tekevät

      kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

      Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      796
    8. Eräs läheinen sanoi

      Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

      – On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

      Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      704
    Aihe