Ford Fiesta Eco Boost

Anonyymi

Eli litranen kolmepyttynen kyseessö.
Näitä myydään eri tehoversioina. Mutta mikä ero eri tehoversiolla käytännössä on? Eli voiko ostaa 95hp version ja pikkumuutoksella tehdä siitä 140hp auton? Vai vaatiiko jotain isoja muutoksia?
Jos oikein muistan tehokkain 1.0 Eco Boost on 160hp?

11

2400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?

        Ilmeisesti samat palikat, eco vain eri ohjelmalla?
        Ahtopainetta ehkä muutettu?
        Aika hyvä tehonnousu peökällä ohjelmoinnilla!


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa 200 heppane, siihen Mountunen 260 hv softa ni ei jää jalkoihin

      • Anonyymi

        Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
        Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
        Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
        Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
        Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla?

        Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.

        Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.

        Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne

        Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.

        Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.

        Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne

        Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa.

        Ihan hyvä valinta ei paha hinta ollenkaan. Olisi tietysti mielenkiintoista tietää mitä vaikuttaa 1.0 tehoihin jos siihen laittaa paremman välijäähdyttimen? Ja ohjelmoi uudelleen.
        Jos tuota spottisempaa metsästäisin olisi ehkä valintani se vanhempi 182hp 1.6t koneinen versio. Jos taas ripeämpää haluaisin ottasin suoraan RS mallin missä neliveto ja 350hp vakiona. Siitä saa jo välijäähdyttimen vaihdolla ja ohjelmoinnilla 400hp
        itse ehkjä hain vain pikkupiristystä tuohon litraiseen. Ettei nyt ihan jokaisen jalkoihin jää.
        En ajatellut mitää kahailua alkaa, harrastaa vaan normi ajoa kuten ennenkin.
        Mutta tosiaan ei huonoja, mikään noista vaihtoehdoista.


    • Anonyymi

      Olisi mielenkiintoista nähdä 0-100 aikoja verrattuna esimerkiksi
      Focus 150hp malliin. Onko Fiesta nopeampi vai meneekö samoja aikoja?
      Jostain syystä Fiestan pikkuisen tehokkaampi versio, itse tehtynä alkaa kiinnostaa
      enemmän, jo edullisen hinnan takia.

    • Anonyymi

      Itsellä 1.0 100 HP ja olen siihen kysynyt lastutusta.
      Teho nousisi 42 HP ja vääntö tuntuvasti.

      100 ja 125 HP samanlaiset rakenteeltaan ja kestävyydeltään.

      Ei ole tarkoitus alkaa kaahailemaan, vaan tekemään ripeitä lähtöjä liikennevaloista.

      Nyt Fordilla tehokkain 1.0 kone on 155 HP
      Kun Ford toi markkinoille 140 HP koneen oli sen kestävyydeksi saatu noin
      300 000 km

    • Anonyymi

      Muuten kyllä mutta nuo pikkumoottorit eivät tahdo oikein kestää. Volkkarilla sama ongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe