Eli litranen kolmepyttynen kyseessö.
Näitä myydään eri tehoversioina. Mutta mikä ero eri tehoversiolla käytännössä on? Eli voiko ostaa 95hp version ja pikkumuutoksella tehdä siitä 140hp auton? Vai vaatiiko jotain isoja muutoksia?
Jos oikein muistan tehokkain 1.0 Eco Boost on 160hp?
Ford Fiesta Eco Boost
11
2721
Vastaukset
- Anonyymi
Joo löytyki jo vastaus.
https://www.celtictuning.fi/services/ford/fiesta-2017/petrol/1-0-ecoboost-99-ps-2017-2019-ECU-remap-chiptuning/stage-1- Anonyymi
Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo vastannut kysymykseen. Eiköhän siellä ole hieman eri osia ja mitenkä turbot ym...?
Ilmeisesti samat palikat, eco vain eri ohjelmalla?
Ahtopainetta ehkä muutettu?
Aika hyvä tehonnousu peökällä ohjelmoinnilla!
- Anonyymi
Kannattaa ostaa 200 heppane, siihen Mountunen 260 hv softa ni ei jää jalkoihin
- Anonyymi
Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti 1.5 200hp on parempi. Mutta hinta on myös ihan eri luokkaa.
Eikä taida tuo mountune paketti olla ihan halpa?
Ja oikeasti tarviseeko noin paljon tehoa missään muualla kuin radalla?Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.
Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.
Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne
Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan liikenteessäkin on kivempi ajella kun tehoa piisaa, auto liikahtaa jo pintakaasulla repimättä. Oleellinen ero ja hinta muodostuu enemmän ajettavuuteen kuin tehoon liittyvistä seikoista. Pelkkä tehon lisääminen ilman alustan parannusta on yleensä väärä järjestys.
Toi Mountunen 260 hv vaatii autoon jo muitakin muutoksia kuten isomman välijäähyn, mutta halpoja hevosia ne on kun Turboa tai mäntiä ei tarvi vaihtaa eikä putkistoa, pelkkä softa ja cooleri.
Tuolla oli nettiautossa vain 4tkm ajettu jotain 26 tonnia, ei Ilmanen, mutta siinä olis vakiona kaikki ja takuu, noita kun metsästää niin ei tartte uuden hintaa maksaa jne
Mutta pointti oli se, että jos tehoja haluaa, niin parasta ostaa auto jota ei tarvi virittää kun valmiinakin noita saa.Ihan hyvä valinta ei paha hinta ollenkaan. Olisi tietysti mielenkiintoista tietää mitä vaikuttaa 1.0 tehoihin jos siihen laittaa paremman välijäähdyttimen? Ja ohjelmoi uudelleen.
Jos tuota spottisempaa metsästäisin olisi ehkä valintani se vanhempi 182hp 1.6t koneinen versio. Jos taas ripeämpää haluaisin ottasin suoraan RS mallin missä neliveto ja 350hp vakiona. Siitä saa jo välijäähdyttimen vaihdolla ja ohjelmoinnilla 400hp
itse ehkjä hain vain pikkupiristystä tuohon litraiseen. Ettei nyt ihan jokaisen jalkoihin jää.
En ajatellut mitää kahailua alkaa, harrastaa vaan normi ajoa kuten ennenkin.
Mutta tosiaan ei huonoja, mikään noista vaihtoehdoista.
- Anonyymi
Olisi mielenkiintoista nähdä 0-100 aikoja verrattuna esimerkiksi
Focus 150hp malliin. Onko Fiesta nopeampi vai meneekö samoja aikoja?
Jostain syystä Fiestan pikkuisen tehokkaampi versio, itse tehtynä alkaa kiinnostaa
enemmän, jo edullisen hinnan takia. - Anonyymi
Itsellä 1.0 100 HP ja olen siihen kysynyt lastutusta.
Teho nousisi 42 HP ja vääntö tuntuvasti.
100 ja 125 HP samanlaiset rakenteeltaan ja kestävyydeltään.
Ei ole tarkoitus alkaa kaahailemaan, vaan tekemään ripeitä lähtöjä liikennevaloista.
Nyt Fordilla tehokkain 1.0 kone on 155 HP
Kun Ford toi markkinoille 140 HP koneen oli sen kestävyydeksi saatu noin
300 000 km - Anonyymi
Muuten kyllä mutta nuo pikkumoottorit eivät tahdo oikein kestää. Volkkarilla sama ongelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854788- 1643572
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2002014- 351851
- 461803
- 271792
- 571704
- 181621
- 191617