Minulla on mökillä 2*220ah akkua rinnankytkettynä. Jos kytken paneelin ainoastaan toiseen akkuun kiinni (eli latausjohdot saman akun ja - napaan niin kaikki näyttää hyvältä. Lataussäädin näyttää latausvirran ja akun virran&jännitteen. Mutta jos siirrän latausjohdoista miinuksen toisen akun miinusnapaan, niin näyttääkin yhtäkkiä että lataa 0,0A ja akun varaukseksi -0,1A.
Taitaa tarkoittaa, että tuo toinen akku on sökönä?
Toinen rinnankytketyistä akuista rikki?
10
92
Vastaukset
Akussa on kyllä ainakin jonkin verran virtaa, koska invertteri toimi tuolla, mutta lataussäädin näyttää tuolla tavalla omituisia lukuja tuon akun kanssa
- Anonyymi
No minä kyllä kokeilisin kummankin akun erikseen. Sittenhän sen näkis.
Jotenkin tuli kyllä mieleen sellainen, että sulla on nyt narut jotenkin väärin kytkettynä.
- Anonyymi
Ja akkujen kaapelit on kunnolla kiinni..
- Anonyymi
Äkkiäkös sitä kahta akkua on erikseen testannut, mulla niitä on kymmenen
- Anonyymi
Miinuspuolen johto akkujen väliltä poikki
- Anonyymi
veikkailen samaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
veikkailen samaa..
Välijohdon tai sen liitoksen vikahan tuon tosiaan täytyy olla, akun viasta ei voi olla kyse jos kokeillessa nuo molemmat rinnankytkentäjohdot olleet koko ajan kytkettynä...?
-Onko liitokset avattu, katsottu niiden kunto ja kytketty uusiksi?
- Anonyymi
Akku ei ole ikuinen, jos sitä rasitetaan ja huonosti lataillaan, käytössä!
- Anonyymi
Minulla on taas 2kpl 250Ahn akut sarjassa. Nyt kun aurinkoa ei enää näy akkujen täyteen lataamiseksi, niin kysymykseni on seuraava...
Aggrekaatilla / laturilla lataaaminen joko 24v vai 12v syötöllä?
Mittari näytyää 12v vaikka ovat sarjassa kun mittaa akut erikseen. Joudunko irroittamaan toisiinsa kykennän ladatesssni 12v vai toimiiko lataus kun kytken laturin suorasn toiseen 12v akkuun?
Näin olen niitä lataillut siksi koska laturi ei jaksa täyttää akkuja 24v lataamisella täyteen.
Eikös akut kuitenkin loppupeleissä tasaa toistensa virrat.
Siis ensin toinen ja sitten toinen 12v toki helppoa on irroittaa yksi napajohdon pääkin mutta tarvitaanko näin tehdä?
Invertteri ja lataussäätimet ovat silloin pois päältä .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019