Toinen rinnankytketyistä akuista rikki?

Minulla on mökillä 2*220ah akkua rinnankytkettynä. Jos kytken paneelin ainoastaan toiseen akkuun kiinni (eli latausjohdot saman akun ja - napaan niin kaikki näyttää hyvältä. Lataussäädin näyttää latausvirran ja akun virran&jännitteen. Mutta jos siirrän latausjohdoista miinuksen toisen akun miinusnapaan, niin näyttääkin yhtäkkiä että lataa 0,0A ja akun varaukseksi -0,1A.

Taitaa tarkoittaa, että tuo toinen akku on sökönä?

10

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akussa on kyllä ainakin jonkin verran virtaa, koska invertteri toimi tuolla, mutta lataussäädin näyttää tuolla tavalla omituisia lukuja tuon akun kanssa

      • Anonyymi

        No minä kyllä kokeilisin kummankin akun erikseen. Sittenhän sen näkis.
        Jotenkin tuli kyllä mieleen sellainen, että sulla on nyt narut jotenkin väärin kytkettynä.


    • Anonyymi

      Ja akkujen kaapelit on kunnolla kiinni..

    • Anonyymi

      Äkkiäkös sitä kahta akkua on erikseen testannut, mulla niitä on kymmenen

    • Anonyymi

      Miinuspuolen johto akkujen väliltä poikki

      • Anonyymi

        veikkailen samaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        veikkailen samaa..

        Välijohdon tai sen liitoksen vikahan tuon tosiaan täytyy olla, akun viasta ei voi olla kyse jos kokeillessa nuo molemmat rinnankytkentäjohdot olleet koko ajan kytkettynä...?
        -Onko liitokset avattu, katsottu niiden kunto ja kytketty uusiksi?


    • Anonyymi

      Akku ei ole ikuinen, jos sitä rasitetaan ja huonosti lataillaan, käytössä!

    • Anonyymi

      Minulla on taas 2kpl 250Ahn akut sarjassa. Nyt kun aurinkoa ei enää näy akkujen täyteen lataamiseksi, niin kysymykseni on seuraava...
      Aggrekaatilla / laturilla lataaaminen joko 24v vai 12v syötöllä?
      Mittari näytyää 12v vaikka ovat sarjassa kun mittaa akut erikseen. Joudunko irroittamaan toisiinsa kykennän ladatesssni 12v vai toimiiko lataus kun kytken laturin suorasn toiseen 12v akkuun?
      Näin olen niitä lataillut siksi koska laturi ei jaksa täyttää akkuja 24v lataamisella täyteen.
      Eikös akut kuitenkin loppupeleissä tasaa toistensa virrat.
      Siis ensin toinen ja sitten toinen 12v toki helppoa on irroittaa yksi napajohdon pääkin mutta tarvitaanko näin tehdä?
      Invertteri ja lataussäätimet ovat silloin pois päältä .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe