Youtube tarjoaa mahdollisuuden katsoa tämän asennuksen, joka voi helpottaa prosessia.
Itse en tätä katsonut loppuun, mutta vaikutti asialliselta alusta, suomenkielinen, mutta huom, OEM -asennus:
https://www.youtube.com/watch?v=CEAtnG7DMWA
Englanninkielisiä, hakutermillä 'install linux mint':
https://www.youtube.com/results?search_query=install linux mint
Linux Mint -asennus
11
1817
Vastaukset
- Anonyymi
Kai Mint suomeksi halutaan, joten asennuksen jälkeen pitää päivittää kielituki
Ja mediaa toistaeksi valitaan asennuksesssa suljetutkin codekit.- Anonyymi
Ubuntu kysyy jo heti asennusvaiheessa että haluaako asentaa nämä suljetut kodekit...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ubuntu kysyy jo heti asennusvaiheessa että haluaako asentaa nämä suljetut kodekit...
Samoi kysyy Mint. Asentaminen on muistaakseni oletuksenakin.
- Anonyymi
Miten se kielituki päivitetään? Tuossa OEM-videolla käytettiin jotain USB-tikkua. Eli löytyykö ne kielipaketit netistä jostain ja voiko ne sieltä ladata USB-tikulle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se kielituki päivitetään? Tuossa OEM-videolla käytettiin jotain USB-tikkua. Eli löytyykö ne kielipaketit netistä jostain ja voiko ne sieltä ladata USB-tikulle?
Kai tiedät mikä on "OEM" ?
- Anonyymi
OEM asentaa mintin toimintakykyyn vasta seuraavalla avauksella!
- Anonyymi
Eikös kaikki tee niin, järjestelmän asentamisen jälkeen pyydetään koneen uudelleen käynnistystä. Ja jos nyt käynnistät sen vaikka tikulta huomaat että tässä uudessa järjestelmässä ei vielä ole muuta kuin /home/ kansio. Ja käyttäjän omat kansiot puuttuu, ja nämä asentaa ja määrittelee käyttäjä itse. Tämä helpottaa koneen myyntiä järjestelmä valmiiksi asennettuna.
Näin se ainakin minulla meni, minulla ei ole Mintti, mutta eikö tuo liene kaikilla sama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös kaikki tee niin, järjestelmän asentamisen jälkeen pyydetään koneen uudelleen käynnistystä. Ja jos nyt käynnistät sen vaikka tikulta huomaat että tässä uudessa järjestelmässä ei vielä ole muuta kuin /home/ kansio. Ja käyttäjän omat kansiot puuttuu, ja nämä asentaa ja määrittelee käyttäjä itse. Tämä helpottaa koneen myyntiä järjestelmä valmiiksi asennettuna.
Näin se ainakin minulla meni, minulla ei ole Mintti, mutta eikö tuo liene kaikilla sama.Koneen uudelleen käynnistyksen jälkeen pitää asentaa kaikki saatavilla olevat päivitykset. Sen jälkeen voi asentaa itselleen tarpeelliset ohjelmat ohjelmistosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koneen uudelleen käynnistyksen jälkeen pitää asentaa kaikki saatavilla olevat päivitykset. Sen jälkeen voi asentaa itselleen tarpeelliset ohjelmat ohjelmistosta.
Ainakin koneessani päivitys nappula näkyy oikealla alapalkissa ja näyttää pikku kilveltä.
- Anonyymi
Näin on!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912