Minulla on yösähkömittari omakotitalossa.
1) Voinko ostaa yleissähköä.
2) Miten mittarini laskuttaa yleissähkön?  Käsittääkseni se mittaa sen päivä/yö mutta entä laskutus?
Olen siis huomannut, että tilanteessani edullisinta olisi ostaa yleissähköä  ja laskuttaa siirto päivä/yö laskutuksella.
Kuinka yösähkömittari mittaa ostetun yleissähkön?
9
947
Vastaukset
- AnonyymiVerkkoyhtiö on ELENIA, jos auttaa asiaa. 
 Aloittaja.
- AnonyymiVai onko kaikki etäluettavat mittarit nykyään samanlaisia? 
 Aloittaja
- AnonyymiÄlä murehdi, kyllä sähkön tuottajat laskuttaa. 
 Sähkönsiirtomaksu ??? ollaan ilosia maksajia.
- AnonyymiJos on yleissähkö niin tulee yleissiirtohinta. Ei voi poimia kirsikoita puusta... - AnonyymiKyllä voi ottaa yleissähkön ja yösiirron. 
 Jos yösähköä kuluu paljon suhteessa päiväsähköön, niin luulatavasti pörssisähkö on edullisin energia.

- AnonyymiAloittajan kysymyksiin paras vastaaja on Elenia. 
 Aamukolmelta kannattaisi olla nukkumassa....
- AnonyymiMinun mittari laskee ja erittelee kaikki mahdolliset tariffit etäluentaan, mutta laskutus käyttää tietenkin vain sen tariffin lukemaa millä sähköspimus on tehty. 
- AnonyymiJos on pelkkä yösähkömittari niin se mittaa pelkästään yösähköä. 
 Päiväsähköstä ei tarvitse maksaa mitään. Niin yksinkertaista se on.
- AnonyymiEi tuossa ole mitään ongelmaa. Voit ottaa yösiirron ja ostaa energian yleissähkönä. 
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset605120
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut283739
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti713500
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012858
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral932743
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302690
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131911
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161696
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021508
- 1551380