Varoitus on myöhässä, mutta koirien autoonjättämiskielto on lähes kaikkien tiedossa, mutta huonosti pärjää myös maatiaiskissat ulkona vapaana näin pitkän hellejakson aikana. Paksu turkki, syötävät vähissä ja kun lämpöhalvaus yllättää, ei pysty kävelemään edes autotien ylitse. Nykyiset lämpötilat ovat ihan uuttia Suomessa. Kun lämpöhalvaus yllättää kissan se ei pysty enää itse auttamaan itseään eikä selviä edes kotiin tai varjoon.
Ulkokissat eivät selviä helleaallosta !!!
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
eikä kissoja saisi lain mukaan edes pitää vapaina.
nim. exhevostelija- Anonyymi
Ei saisi ainakaan maaseudun taajamissa ja kaupungeissa, mutta käsittääkseni maalla haja-asutusalueella kissat saavat olla vapaana tietyin rajoituksin, eli ei koulujen pihassa eikä uimarannoilla jne. Kuitenkin kissat ovat hyvin usein kaupunkilähiöissä ulkona kesäisin. Paksuturkkinen kissa ei kestä viikkojen helleputkea, etenkään ilman ruokaa ja vettä, vaan saa lämpöhalvauksen eikä sen jälkeen pysty liikkumaan edes kotiinsa tai veden äärelle. Nyt ovat yötkin olleet yli 20C. eli viilennystä ei mistään. Viime yö Hämeessä oli jo 12C, ja päivä tuulinen ja viileähkö. Selvinneet kissat heräävät koteihinsa. Luvassa kuitenkin vielä lisää hellepäiviäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saisi ainakaan maaseudun taajamissa ja kaupungeissa, mutta käsittääkseni maalla haja-asutusalueella kissat saavat olla vapaana tietyin rajoituksin, eli ei koulujen pihassa eikä uimarannoilla jne. Kuitenkin kissat ovat hyvin usein kaupunkilähiöissä ulkona kesäisin. Paksuturkkinen kissa ei kestä viikkojen helleputkea, etenkään ilman ruokaa ja vettä, vaan saa lämpöhalvauksen eikä sen jälkeen pysty liikkumaan edes kotiinsa tai veden äärelle. Nyt ovat yötkin olleet yli 20C. eli viilennystä ei mistään. Viime yö Hämeessä oli jo 12C, ja päivä tuulinen ja viileähkö. Selvinneet kissat heräävät koteihinsa. Luvassa kuitenkin vielä lisää hellepäiviäkin.
Kissat saavat olla vapaana ilman valvontaa ja hallinnassa oloa ainoastaan omalla pihallaan olipa kyseessä kaupunki, haja-asutusalue tai korpimaa.
Jos kissa liikkuu vapaana ilman valvontaa ja hallinnassa oloa kotipihansa ulkopuolella, se katsotaan heitteillä olevaksi.
Eli vaikka kissa saa olla vapaana, ei se saa liikkua kotipihan ulkopuolella ilman omistajaa tai muuta kissan ulkoilusta vastaavaa henkilöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1384750Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092434- 641568
- 581310
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1581201Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k101186- 2611177
Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49886Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast34877Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39810