Haussa Asperger-ihmisiä tapaamismahdollisuuden kera. Olisin kiinnostunut kyselemään elävän esimerkin kautta tästä. Olen ollut aina poikkeuksellisen erikoisen erityisesti kiinnostunut aspergeristä yleisesti inhimillisen yksilön kautta ja olen tutustunut aiheeseen, että tiedän siitä jonkin verran.
Ps. Minulla ei löydy virallista diagnoosia eli ei tietääkseni ole itselläni aspergeria.
Löytyiskö naispuolisia Asperger-ihmisiä ikävälillä 18-30
10
1024
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko siis sitä mieltä, että sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa?
Jos näin on niin miksi kirjoittelet tänne?
Mitkä ovat motiivisi? Tässä kohtaa itseäni motivoi lähinnä se, että itseäni kiinnostaa juuri tämä kyseinen autismikirjon muoto, ja kun lienee mahdollisuus saada kysellä ihan eläviltä esimerkeiltä. Ja erityisesti kiinnostaa se, että uskaltaako nämä ihmiset ottaa yhteyttä, ja kertoa omasta tapauksestaan.
- Anonyymi
Pidätkö hyvinkin mahdollisena, että myös sinulla on Aspergerin syndrooma?
Tietysti epäillä saanen,
Mutta varsinaisesti usko en.- Anonyymi
Miten voi ihmisellä olla erityisen poikkeuksellinen kiinnostus
Aspergerin syndroomaan kohtaan, ellei hänellä ole sellaista!?
Viisaan aforismin lailla haluan muistuttaa:
"Et voi voittaa, jos tappelet itseäsi vastaan." - Anonyymi
Miksi haluat tavata naisen? Nimimerkistä päätellen olet mies ja haluat löytää jonkun höynäytettävän Aspergernaisen tyttöystäväksesi
- Anonyymi
Miksi 30 vuotta on yläikäraja ja miksi pitää olla nainen jos haluat vaan keskustella sairaudesta?
- Anonyymi
Aloittaja vastatkoon itse tuohon kysymykseen, mutta minä haluan puuttua sanavalintaasi. Asperger ei ole sairaus, vaan ainoastaan poikkeavuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja vastatkoon itse tuohon kysymykseen, mutta minä haluan puuttua sanavalintaasi. Asperger ei ole sairaus, vaan ainoastaan poikkeavuus.
anteeksi
Joo, on tärkeää ymmärtää, että AS ei ole millään lailla verrattavissa
esim. vesirokkoon, korona-virukseen tai sairaalabakteereihin, siis
sairauksiin. AS on synnynnäistä erilaisuutta, joka piilee
geeneissä.
Todellakin: "Asperger ei ole sairaus, vaan ainoastaan poikkeavuus."
Kuitenkin se poikkeavuus voi olla varsin suurta ja ns. normaaleja
ihmisiä hyvinkin paljon hämmentävää. Yksilöllisiä eroja
eri asperger-ihmisten välillä on hyvin paljon ja juuri se
monessa tapauksessa vaikeuttaa AS:n tunnistamista.
Kaiken lisäksi monessa tapauksessa AS ilmenee mm.
poikkeavan korkeina erityislahjakkuuden piikkeinä.
Varsinkaan silloin ns. normaalit ihmiset eivät pysty
hahmottamaan, onko kysymyksessä "nero vai hullu".
:-)
AS:n poikkeavuuksien kirjon suuruus tulee hyvin esille tästä
viisaan ja kokeneen AS-tutkijan lauseesta:
"AS-ihmisen kohdalla on yhtä normaalia olla
heikkolahjainen ja käytöshäiriöinen nuori eläkeläinen kuin
huippulahjakas ja maineikas lääkäri tai professori".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483