Löytyiskö naispuolisia Asperger-ihmisiä ikävälillä 18-30

Haussa Asperger-ihmisiä tapaamismahdollisuuden kera. Olisin kiinnostunut kyselemään elävän esimerkin kautta tästä. Olen ollut aina poikkeuksellisen erikoisen erityisesti kiinnostunut aspergeristä yleisesti inhimillisen yksilön kautta ja olen tutustunut aiheeseen, että tiedän siitä jonkin verran.

Ps. Minulla ei löydy virallista diagnoosia eli ei tietääkseni ole itselläni aspergeria.

10

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko siis sitä mieltä, että sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa?

      Jos näin on niin miksi kirjoittelet tänne?
      Mitkä ovat motiivisi?

    • Tässä kohtaa itseäni motivoi lähinnä se, että itseäni kiinnostaa juuri tämä kyseinen autismikirjon muoto, ja kun lienee mahdollisuus saada kysellä ihan eläviltä esimerkeiltä. Ja erityisesti kiinnostaa se, että uskaltaako nämä ihmiset ottaa yhteyttä, ja kertoa omasta tapauksestaan.

      • Anonyymi

        Pidätkö hyvinkin mahdollisena, että myös sinulla on Aspergerin syndrooma?


    • Tietysti epäillä saanen,
      Mutta varsinaisesti usko en.

    • Anonyymi

      Miten voi ihmisellä olla erityisen poikkeuksellinen kiinnostus
      Aspergerin syndroomaan kohtaan, ellei hänellä ole sellaista!?

      Viisaan aforismin lailla haluan muistuttaa:

      "Et voi voittaa, jos tappelet itseäsi vastaan."

    • Anonyymi

      Miksi haluat tavata naisen? Nimimerkistä päätellen olet mies ja haluat löytää jonkun höynäytettävän Aspergernaisen tyttöystäväksesi

    • Anonyymi

      Miksi 30 vuotta on yläikäraja ja miksi pitää olla nainen jos haluat vaan keskustella sairaudesta?

      • Anonyymi

        Aloittaja vastatkoon itse tuohon kysymykseen, mutta minä haluan puuttua sanavalintaasi. Asperger ei ole sairaus, vaan ainoastaan poikkeavuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja vastatkoon itse tuohon kysymykseen, mutta minä haluan puuttua sanavalintaasi. Asperger ei ole sairaus, vaan ainoastaan poikkeavuus.

        anteeksi


    • Joo, on tärkeää ymmärtää, että AS ei ole millään lailla verrattavissa
      esim. vesirokkoon, korona-virukseen tai sairaalabakteereihin, siis
      sairauksiin. AS on synnynnäistä erilaisuutta, joka piilee
      geeneissä.

      Todellakin: "Asperger ei ole sairaus, vaan ainoastaan poikkeavuus."
      Kuitenkin se poikkeavuus voi olla varsin suurta ja ns. normaaleja
      ihmisiä hyvinkin paljon hämmentävää. Yksilöllisiä eroja
      eri asperger-ihmisten välillä on hyvin paljon ja juuri se
      monessa tapauksessa vaikeuttaa AS:n tunnistamista.
      Kaiken lisäksi monessa tapauksessa AS ilmenee mm.
      poikkeavan korkeina erityislahjakkuuden piikkeinä.
      Varsinkaan silloin ns. normaalit ihmiset eivät pysty
      hahmottamaan, onko kysymyksessä "nero vai hullu".
      :-)

      AS:n poikkeavuuksien kirjon suuruus tulee hyvin esille tästä
      viisaan ja kokeneen AS-tutkijan lauseesta:
      "AS-ihmisen kohdalla on yhtä normaalia olla
      heikkolahjainen ja käytöshäiriöinen nuori eläkeläinen kuin
      huippulahjakas ja maineikas lääkäri tai professori".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe