Nyt tietoa tarvitaan

Tukholmaan

Moro!

Olisiko joku niin ystävällinen, että vastaisi seuraaviin kysymyksiin, mikäli tietoa vain on.

1. Kartan perusteella Värtahamnista (Siljan satama) kävelymatkaa on keskustaan 3-4 kilometriä. Onko mahdoton matka kävellä ja meneekö keskustaan sopivasti kävelyteitä?

2. Keskustan parhaat ruokapaikat hinta- laatusuhteeltaan? Netistä löysin jonkun edullisen kebab paikan, onko mitään hyviä lounastavintoloita tai muita hyviä tipsejä suht nuorille ihmisille ruokapaikaksi?

3. Parhaat tavaratalot? Hamngatanilla ja Drottningsgatanilla on kuulemma hyviä paikkoja, missä kannattaa ehdottomasti käydä?

4. Laiva takaisin lähtee kello 17.00 paikallista aikaa. Onko tietoa, pääseekö laivaan koska tahansa takaisin ja milloin viimeistään pitäisi olla back?

5. Muita hyviä tipsejä Ruotsissa, mitä voisi käydä katsastamassa päivän aikana?

Kiitokset jo etukäteen!

- Adam

7

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastauksia

      Osaan kysymyksistäsi vastauksia:
      1. Olen usein kävellyt Värtanista keskustaan ja toisinpäin, ei siis mahdoton kävellä ja kartasta voi katsoa sopivan reitin, on kävelyteitä.

      3. NK ja Åhlens keskustassa ovat perinteiset. Nyt kun kaikki samat kaupat ovat Suomessakin, ei tuo Tukholma ole enää mitenkään erityisen houkutteleva ostospaikka...

      4. Laivaan pääsee milloin vain takaisin.

      5. Keskustassa Sergelin torilla "alakerrassa" oleva Designtorget on ihana paikka. Voisin ostaa koko kaupan tyhjäksi (riippuu tietysti millaisesta tykkää mutta minulle tuo on ykköspaikka).

      • laivalla

        Laivalle ei todellakaan pääse koska vaan takaisin. Esim. siljalla ainoastaan silja serenade ja symphony seisovat koko päivän satamassa ja niihin pääsee takaisin koska vaan.muut laivat eivät odottele satamassa vaan jos laiva lähtee klo 17 pääset sinne noin klo 16-16.30! nih.ja ehkä kannattais kysyy myös laivayhtiöltä lippua ostaessa eikä kysellä täällä typeriä.nih.

        t: laivatyöntekijä


      • Adam
        laivalla kirjoitti:

        Laivalle ei todellakaan pääse koska vaan takaisin. Esim. siljalla ainoastaan silja serenade ja symphony seisovat koko päivän satamassa ja niihin pääsee takaisin koska vaan.muut laivat eivät odottele satamassa vaan jos laiva lähtee klo 17 pääset sinne noin klo 16-16.30! nih.ja ehkä kannattais kysyy myös laivayhtiöltä lippua ostaessa eikä kysellä täällä typeriä.nih.

        t: laivatyöntekijä

        Tervehdys typerys,

        Mikä sinä olet arvostelemaan, mitä minä täällä kyselen? Eikö tämä paikka ole juuri sitä varten, että täällä kysymyksiä esitetään? Jos olen saanut lahjakortin, ja aion sen käyttää, niin kysyn täällä mitä parhaaksi näen. Täällä saan esittää kyymykseni ilmaiseksi, laivayhtiöön soittamalla joutuisin sitä jotain maksamaan :) Niin että kukahan se typerä tässä nyt onkaan?

        Erikoinen suhtautuminen laivatyöntekijältä...toivottavasti et ole töissä Symhonylla!


      • laiva
        Adam kirjoitti:

        Tervehdys typerys,

        Mikä sinä olet arvostelemaan, mitä minä täällä kyselen? Eikö tämä paikka ole juuri sitä varten, että täällä kysymyksiä esitetään? Jos olen saanut lahjakortin, ja aion sen käyttää, niin kysyn täällä mitä parhaaksi näen. Täällä saan esittää kyymykseni ilmaiseksi, laivayhtiöön soittamalla joutuisin sitä jotain maksamaan :) Niin että kukahan se typerä tässä nyt onkaan?

        Erikoinen suhtautuminen laivatyöntekijältä...toivottavasti et ole töissä Symhonylla!

        en ole töissä symhonyllä, en ole sellasesta laivasta kuullutkaan..taitaa olla juu hieno lahjakortti...


      • puhtaat valkeat lakanat
        laiva kirjoitti:

        en ole töissä symhonyllä, en ole sellasesta laivasta kuullutkaan..taitaa olla juu hieno lahjakortti...

        Terveisiä perseestä!

        Täällä se laivatyöntekijä nostaa oman ammattikuntansa imagoa. Mokomakin pilkunviilaaja. nih.

        Edam


      • Häh??
        Adam kirjoitti:

        Tervehdys typerys,

        Mikä sinä olet arvostelemaan, mitä minä täällä kyselen? Eikö tämä paikka ole juuri sitä varten, että täällä kysymyksiä esitetään? Jos olen saanut lahjakortin, ja aion sen käyttää, niin kysyn täällä mitä parhaaksi näen. Täällä saan esittää kyymykseni ilmaiseksi, laivayhtiöön soittamalla joutuisin sitä jotain maksamaan :) Niin että kukahan se typerä tässä nyt onkaan?

        Erikoinen suhtautuminen laivatyöntekijältä...toivottavasti et ole töissä Symhonylla!

        Must sun ei kannata tulla tänne arvostelee toisten kysymyksii..Esim jos sun mielestä täältä ei kannata kysyy mitää, Ni miks VITUSSA itse olet täällä PELLE!! Voisit vaikka mennä kotiin haukkumaan itseäsi peilin eteen!! Pelle!! Eikö suo hävetä tulla ees enää tänne ku kaikki on sanonut pitkät sulle! LOpeta toi ja kasva aikuiseks!! Ja miks täältä ei sais kysyä, tähän on silleen ilmastaki, ainaki jos kirjastossa käy.. Ja mitä järkeä soittaa sinne kun täällä on kokeneita ihmisiä, jotka vasrmasti osaavat ja haluavat auttaa apua tarvitsevia! :):)


    • verkkofan

      Sillan yli vanhaan kaupunkiin kannattaa kävellä, seillä ovat viihtyneet sekä nuoret että vanhat. Koko paikka on kivoja putiikkeja täynnä, muutamia mukavia ruokapaikkojakin on. Lounasaikaan melkein kaikissa ravintoloissaa on lounastarjouksia. Yleensä lounastarjoilu loppuu klo 14.oo, viimeistään klo 16.00. Jos ei sopivan hintaista löydy, niin esim Åhlensin ravintolassa on minusta aina ollut hyvä ruoka joka on ollut hintansa väärtti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      201
      7748
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4432
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2165
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1736
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe