Miten kertoa äidille

Anonyymi

Hei, oon siis 12v tyttö ja mulla on alkanut kuukautiset ne on ollut mulla vasta kaks kertaa, mutta haluaisin jo alkaa käyttämään kuukuppia. Niin miten mun pitäis kertoa äidille ja vielä kun äiti ei itse käytä kuukuppia tietääkseni.

7

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      itse aloitin kuukupin käytön 13 vuotiaana, mutta ei siihen mitään ikärajoitusta ole. perustelet äidillesi sen miksi haluat käyttää kuukuppia, eihän se edes ole hänen asiansa. muista kuitenkin perehtyä kuukupin käyttöön ennen kuin alat käyttämään :)

      • Anonyymi

        Jos se kuukuppi ei mielestäsi ole äidin asia, niin tyttö menee ja ostaa kuukupin tai kaksi ja alkaa käyttää kuukuppia.

        Minun mielestäni kaikki 12-vuotiaan asiat ovat myös äidin asioita. Tyttö kysyykin, miten kertoa äidille. Voi kun osaisin vastata! Kannattaa ainakin katsoa rauhallinen hetki, kun äidillä näyttäisi olevan aikaa keskustella tytön kanssa kahdestaan. Ehkä voi aloittaa kysymällä äidiltä, mitä mieltä äiti on kuukupeista. Vastauksesta kyllä huomaa, kannattaako keskustelua sillä kertaa jatkaa.


    • Anonyymi

      Helpompi alku olisi muilla kuukautissuojilla:-) Puhu nyt ihmeessä äitisi kanssa. Äiti auttaa ja tietää, lohduttaa, jos on kipuja.

    • Anonyymi

      Jos kuukuppi ei ole oikein asetettu niin se saattaa vuotaa.Eli opettele käyttää ettei esim koulussa verta ala vuotaa ohi vaikka sulla olis kuukuppi.Jos käytät sidettä samaan aikaan niin kuukupin käyttö on turhaa.

    • Anonyymi

      hei ite oon 13 alko menkat vähä aikaa sut atm mul on tokat menkat ja mun äiti hankki mulle kuukupin ku olin kiinnostunut. ei oo mitään vaikeeti hyviä syitä sen käyttöön on esim ekologisuus ja se ettei tarvii ravata kaupassa ostamassa suojia. en oo pettyny tää on hyvä paitsi oon viel kömpelö ottaa tätä pois

    • Anonyymi

      Valitse haluamasi summa luottollesi: 2000 € - 1 000 000 €
      Etsit rahoitusta joko toiminnan uudelleen aloittamiseen tai hankkeen toteuttamiseen tai asunnon ostamiseen, mutta valitettavasti pankki asettaa sinut ehdoille, joita et pysty täyttämään. Tarjoamme lyhyitä, keskipitkän ja pitkän aikavälin lainoja. Pankki tarjoaa siirtomme tapahtuman turvaamiseksi kenelle tahansa, joka voi maksaa sen takaisin korolla, joka on 2% vuodessa. Ota yhteyttä minuun suoraan sähköpostitse:
      Sähköpostiosoitteeni: [email protected]
      Sähköpostiosoitteeni: [email protected]

    • Anonyymi

      No, jos et kerro?
      Ei sen tartte kaikkee tietää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe