Miten kertoa äidille

Anonyymi

Hei, oon siis 12v tyttö ja mulla on alkanut kuukautiset ne on ollut mulla vasta kaks kertaa, mutta haluaisin jo alkaa käyttämään kuukuppia. Niin miten mun pitäis kertoa äidille ja vielä kun äiti ei itse käytä kuukuppia tietääkseni.

7

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

itse aloitin kuukupin käytön 13 vuotiaana, mutta ei siihen mitään ikärajoitusta ole. perustelet äidillesi sen miksi haluat käyttää kuukuppia, eihän se edes ole hänen asiansa. muista kuitenkin perehtyä kuukupin käyttöön ennen kuin alat käyttämään :)

• Anonyymi

Jos se kuukuppi ei mielestäsi ole äidin asia, niin tyttö menee ja ostaa kuukupin tai kaksi ja alkaa käyttää kuukuppia.

Minun mielestäni kaikki 12-vuotiaan asiat ovat myös äidin asioita. Tyttö kysyykin, miten kertoa äidille. Voi kun osaisin vastata! Kannattaa ainakin katsoa rauhallinen hetki, kun äidillä näyttäisi olevan aikaa keskustella tytön kanssa kahdestaan. Ehkä voi aloittaa kysymällä äidiltä, mitä mieltä äiti on kuukupeista. Vastauksesta kyllä huomaa, kannattaako keskustelua sillä kertaa jatkaa.

• Anonyymi

Helpompi alku olisi muilla kuukautissuojilla:-) Puhu nyt ihmeessä äitisi kanssa. Äiti auttaa ja tietää, lohduttaa, jos on kipuja.

• Anonyymi

Jos kuukuppi ei ole oikein asetettu niin se saattaa vuotaa.Eli opettele käyttää ettei esim koulussa verta ala vuotaa ohi vaikka sulla olis kuukuppi.Jos käytät sidettä samaan aikaan niin kuukupin käyttö on turhaa.

• Anonyymi

hei ite oon 13 alko menkat vähä aikaa sut atm mul on tokat menkat ja mun äiti hankki mulle kuukupin ku olin kiinnostunut. ei oo mitään vaikeeti hyviä syitä sen käyttöön on esim ekologisuus ja se ettei tarvii ravata kaupassa ostamassa suojia. en oo pettyny tää on hyvä paitsi oon viel kömpelö ottaa tätä pois

• Anonyymi

Valitse haluamasi summa luottollesi: 2000 € - 1 000 000 €
      Etsit rahoitusta joko toiminnan uudelleen aloittamiseen tai hankkeen toteuttamiseen tai asunnon ostamiseen, mutta valitettavasti pankki asettaa sinut ehdoille, joita et pysty täyttämään. Tarjoamme lyhyitä, keskipitkän ja pitkän aikavälin lainoja. Pankki tarjoaa siirtomme tapahtuman turvaamiseksi kenelle tahansa, joka voi maksaa sen takaisin korolla, joka on 2% vuodessa. Ota yhteyttä minuun suoraan sähköpostitse:
      Sähköpostiosoitteeni: [email protected]
      Sähköpostiosoitteeni: [email protected]

• Anonyymi

No, jos et kerro?
      Ei sen tartte kaikkee tietää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2997
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2931
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2357
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1853
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1709
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1654
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1576
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1255
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1236
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79