Miten kertoa äidille

Anonyymi

Hei, oon siis 12v tyttö ja mulla on alkanut kuukautiset ne on ollut mulla vasta kaks kertaa, mutta haluaisin jo alkaa käyttämään kuukuppia. Niin miten mun pitäis kertoa äidille ja vielä kun äiti ei itse käytä kuukuppia tietääkseni.

7

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

itse aloitin kuukupin käytön 13 vuotiaana, mutta ei siihen mitään ikärajoitusta ole. perustelet äidillesi sen miksi haluat käyttää kuukuppia, eihän se edes ole hänen asiansa. muista kuitenkin perehtyä kuukupin käyttöön ennen kuin alat käyttämään :)

• Anonyymi

Jos se kuukuppi ei mielestäsi ole äidin asia, niin tyttö menee ja ostaa kuukupin tai kaksi ja alkaa käyttää kuukuppia.

Minun mielestäni kaikki 12-vuotiaan asiat ovat myös äidin asioita. Tyttö kysyykin, miten kertoa äidille. Voi kun osaisin vastata! Kannattaa ainakin katsoa rauhallinen hetki, kun äidillä näyttäisi olevan aikaa keskustella tytön kanssa kahdestaan. Ehkä voi aloittaa kysymällä äidiltä, mitä mieltä äiti on kuukupeista. Vastauksesta kyllä huomaa, kannattaako keskustelua sillä kertaa jatkaa.

• Anonyymi

Helpompi alku olisi muilla kuukautissuojilla:-) Puhu nyt ihmeessä äitisi kanssa. Äiti auttaa ja tietää, lohduttaa, jos on kipuja.

• Anonyymi

Jos kuukuppi ei ole oikein asetettu niin se saattaa vuotaa.Eli opettele käyttää ettei esim koulussa verta ala vuotaa ohi vaikka sulla olis kuukuppi.Jos käytät sidettä samaan aikaan niin kuukupin käyttö on turhaa.

• Anonyymi

hei ite oon 13 alko menkat vähä aikaa sut atm mul on tokat menkat ja mun äiti hankki mulle kuukupin ku olin kiinnostunut. ei oo mitään vaikeeti hyviä syitä sen käyttöön on esim ekologisuus ja se ettei tarvii ravata kaupassa ostamassa suojia. en oo pettyny tää on hyvä paitsi oon viel kömpelö ottaa tätä pois

• Anonyymi

Valitse haluamasi summa luottollesi: 2000 € - 1 000 000 €
      Etsit rahoitusta joko toiminnan uudelleen aloittamiseen tai hankkeen toteuttamiseen tai asunnon ostamiseen, mutta valitettavasti pankki asettaa sinut ehdoille, joita et pysty täyttämään. Tarjoamme lyhyitä, keskipitkän ja pitkän aikavälin lainoja. Pankki tarjoaa siirtomme tapahtuman turvaamiseksi kenelle tahansa, joka voi maksaa sen takaisin korolla, joka on 2% vuodessa. Ota yhteyttä minuun suoraan sähköpostitse:
      Sähköpostiosoitteeni: [email protected]
      Sähköpostiosoitteeni: [email protected]

• Anonyymi

No, jos et kerro?
      Ei sen tartte kaikkee tietää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      52
      5387
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      86
      4094
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      2427
    4. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      327
      992
    5. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      69
      984
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      793
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      776
    8. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      98
      762
    9. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      739
    10. En vain uskalla

Lähestyä häntä. Kaivattuani
      Ikävä
      26
      730
    Aihe