Gasolinpriset

Anonyymi

Tjänare grabbar !

Hurudana är det i nuförtider gasolinets pris där nere, på pumppen den gasolinstationen er ?
Ni har ju där den nye nyagamla Sannfinländare kommunalallfulmäktige Jorma Malinen.

Han talade okso, skrev i tidningarna ju kanska mucket när han kandiderade i kommunalvalen, om det, den ock om det tredje sak som hadde eller har inketinki att köra med kommunens upgifter.

Gasolinskattet läs. priset, som regeringen höjer (men inte) hela tiden o i morgon okså.
Skrev om EU penningpolitiikken den, om EU this and that ock mucket annat vad som går fel med EU ock Finland politik i den. Hur hela Finland går åt förödelsen den om detta rödgrönavänstermellansvenskaflikka regeringen låts fortsätta... Rule Britannia ? No Näää... Suomi Finland.

Så at det enda rädningen för saker o ting skulle vara at rösta honom ock partiet den.

Men frågan lyder ju.
Har gasolinpriset där nere i Nykarleby stigit eiier got i got något nere ?

P. S. Pardonne mie france

17

1633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hej. Jag vet inte, jag bor inte i Nykarleby men tackar för dig om frågan.

      • Anonyymi

        No hej !
        Tack för svaret, för det var en mycket bra svar.
        Det är så skönt när hen får en så bra svar, till frågan sin.

        Inte händer det så ofta att frågan svaras med en så fakta baserad, väll tänkt och helt uttömmande kommentar.
        Inte så ofta inte...

        Jag är helt "out of breath and amazed."

        Men för att inte glömma, skal jag tacka igen för svaret.
        Tack !

        Jag bor inte heller i Nykarleby, så det var därför jag frågade.
        Och förresten, hur mycket kostar det nu för tiden, gasolinet på pumppen där ?


      • Anonyymi

        Så vem bor i paperlådan, om man lyftar på dörren
        Att fråga om tacken, bilen ska flyga till hundskåp


    • Anonyymi

      Eikös se sun traktori kulje dieselillä??

      • Anonyymi

        Kuis sannotaan menot ? Arja hoilottaa lamppuöljyllä pitkälle yöhön, ku taasen Reino hehkuu dieselin äärellä


    • Anonyymi

      De som smyger i petrolpumpen, ska göra att hoppa po bilen, och köra till härmä.. Där finns mycke roliga tjejen, köra cyclar utan lampöljan..

    • Anonyymi

      Förra vinter var snöskotan isen. Kan värma ell på bensinkanna, mycce billi, att köpa från Tenna Jakobstad

      • Anonyymi

        Vad satan finns Tenna__________Jag såg bara torget på min lins


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vad satan finns Tenna__________Jag såg bara torget på min lins

        Nej je, int vaa Tenna.. Union kaffe på pappas munnen


    • Anonyymi

      Jag måst drick lilla bensinkup. Int behöv tandborst eller bibliotekkort..
      I andrasjön finns ju vatten, som ska springa till polisstation#################

    • Anonyymi

      Union har int sjunkt ner bensinprise

    • Anonyymi

      Nu most man kora moped till isen. Kan göra själv elden, att kasta stickan till pappis tanken, och vänta pum, pum

    • Anonyymi

      Kan nu laga lilla kuppen petrol i manki och kööra till Månäs utan lillbyxo, bara lillen heja pä blosen

    • Anonyymi

      Billigare än jag trodde

    • Anonyymi00015

      Nu finns så värme, att ta bara byxor bort o köra naken po valtra utan hytten )))))))))

    • Anonyymi00016

      Mitä te puhutte ? Ei ymmärrä ?!

    • Anonyymi00017

      Nu ha vi midsommar, kan hoppa på tramppa och laga korv undi tröja..
      Most se om finns kvinno utan blommo, så alla fa naken till villo--

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1459
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1069
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      895
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      162
      759
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      577
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe