Miksi tulee pakottava tarve kertoa tunteista

Anonyymi

Vaikka samaan aikaan tiedostan ettei siitä seuraa ainakaan mitään hyvää.
Käyn mielessäni läpi skenaarioita, että hän katkaisee välit, poistaa suomesta, ei halua enää olla tekemisissä. Tai jos hyvin käy niin ei tapahdu yhtään mitään. Tai jotain tältä väliltä, välit vaan viilenee. Samalla paljastaisin hänelle että kaikki tekoni onkin ollut tätä ihastusta. Ei pelkkää ystävällisyyttä tai kaveruutta.
Silti mietin eri tapoja ilmaista hänelle tuntemukseni.

51

1592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan se ymmärrettävää että haluaa kertoa ja helpottaa omaa oloaan, varsinkin jos on tunteitaan pitkään pitänyt piilossa. Miksi ajattelet ettei hän voisi ilahtua tai tuntea samoin sinua kohtaan?

    • Anonyymi

      Ajattelen myös ettei hän ilahtuisi yhteydenotostani 😔

    • Anonyymi

      Minusta ihan normaalia kokea voimakasta tarvetta kertoa tunteistaan, miksi kukaan varta vasten haluaisi salata tunteensa. Pidän sellaista ihmistä erittäin kypsymättömänä, joka poistaa somesta tai katkaisee välit siksi, että toinen on kertonut tunteistaan. Kannattaako niin lapsellisen ja ajattelemattoman ihmisen vuoksi surra edes, olisi varmaan aika hankala suhteessakin.

      • Anonyymi

        Kai sitä vaan varautuu mielessään pahimpaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sitä vaan varautuu mielessään pahimpaan.

        Kumpi vaivaa kahdenkymmenen vuoden kuluttua enemmän seurauksista riippumatta, kerroit vai et kertonut?


      • Entä jos ihastunut alkaa kosketella.


    • Anonyymi

      Miksi siitä seuraisi mitään pahaa? Minun yksi ystäväni kertoi, että oli ihastunut minuun ja minusta se tuntui imartelevalta, vaikka en voinutkaan vastata hänen tunteisiinsa. Eipä siinä mitään, ystäviä ollaan edelleen, vaikka mulla onkin naiset vaihtuneet jo moneen kertaan.

    • Anonyymi

      Olisi kiva kertoa tunteista, mutta kun kohde sattuu olemaan varattu. Eihän silloin voi mennä sotkemaan. Ja ystäviä ollaan, sen on pakko riittää.

      • Anonyymi

        Eikö hänellä olisi ystävänä oikeus tietää? Ilman mitään iskuyrityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö hänellä olisi ystävänä oikeus tietää? Ilman mitään iskuyrityksiä.

        Ajattelen myös, että olisi oikeus. Mutta tilanne ei ole yksinkertainen. Enkä halua myötävaikuttaa väärällä tavalla toisen suhteeseen tai sen päättymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen myös, että olisi oikeus. Mutta tilanne ei ole yksinkertainen. Enkä halua myötävaikuttaa väärällä tavalla toisen suhteeseen tai sen päättymiseen.

        Ei varatulle voi kertoa tunteistaan, ellei hän ensin kerro itse. Silloin on tietysti pakko kertoa omistaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varatulle voi kertoa tunteistaan, ellei hän ensin kerro itse. Silloin on tietysti pakko kertoa omistaankin.

        Miksi ei voi? Ei tunteiden kertominen tarkoita, että odottaa jotain vastapuolelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei voi? Ei tunteiden kertominen tarkoita, että odottaa jotain vastapuolelta.

        Se olisi silti moraalisesti väärin. Jos toinen on vapaa ja toinen varattu, niin varattu kertoo halutessaan ensin tunteistaan ja sitten toinenkin voi kertoa, ja pitääkin, koska olisi väärin olla kertomatta, jos toinenkin on kertonut. Ihan selvä periaatteellinen asia, kaikkihan sen tietävät.


    • Anonyymi

      Elämä on lahja mutta haluaisin vain kuolla...
      💔
      En tiedä kuinka paljon kyyneleitä vielä mun pitäis itkeä että tää helpottais.

      • Anonyymi

        En vain voi sille mitään et yks sydämessä.
        Niin tiedän ettei kukaan muu sillä tavalla
        💔


    • Anonyymi

      Tiedän tunteen. En minäkään voi kertoa. Epäilen, että minulle yritetty kertoa vihjauksin. Välillä luotan niihin, välillä ajattelen että haaveilen vain. Totuus ehkä jotain tuolta ja väliltä.

    • Hmm, minä kerroin ihastukselleni joskus tunteistani. Mutta se taisi olla virhe, sillä hänestä tuli etäisempi jotenkin sen jälkeen. Pelästyi ehkä, mutta yritti hienotunteisuuttaan olla kohtelias.

      Kannattaa miettiä miten kertoo ja kertooko, jos välit etääntyy sen jälkeen. Tietysti jos ei haittaa.

      En ehkä enää kertoisi niin herkästi tämän kokemuksen jälkeen.

      • Anonyymi

        Ei mikään ihme jos persoona muuttuu kerran päivässä eikä osaa itse päättää mikä ja kuka itse on. Vähemmästäkin sitä perääntyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään ihme jos persoona muuttuu kerran päivässä eikä osaa itse päättää mikä ja kuka itse on. Vähemmästäkin sitä perääntyy.

        Taisi kuule syy olla hänen heterous. Vaikka sinä tuota omaa paskaas tänne floodaatkin.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Taisi kuule syy olla hänen heterous. Vaikka sinä tuota omaa paskaas tänne floodaatkin.

        Kirjoittaja varmaan tarkoitti teikäläisen persoonaa.. Että eilen mies, tänään nainen ja huomenna taas mies. Että ei ihme, että henkilöt ottaa etäisyyttä..


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Taisi kuule syy olla hänen heterous. Vaikka sinä tuota omaa paskaas tänne floodaatkin.

        Vai että ”hänen” heterous. Puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja varmaan tarkoitti teikäläisen persoonaa.. Että eilen mies, tänään nainen ja huomenna taas mies. Että ei ihme, että henkilöt ottaa etäisyyttä..

        Suksikoon vittuun tarkoituksineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai että ”hänen” heterous. Puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa?

        En vaan ko. naisen johon olin ihastunut joskus.


      • Tuijota nyt sitä miehen naamaa siinä kyllästymiseen asti. Niin pääset selville sen trans asiankin kanssa. Ehkä jossain vaiheessa päässä alkaa raksuttaa mitä on koitettu selittää auki. Tai sitten jos on oikeen tyhmä pää, ei ikinä ymmärrä. Mölisee vaan omaa jargoniaansa.

        Mies mies mies jaada jaada.

        Trans näkyy naamasta eikö vaan?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Tuijota nyt sitä miehen naamaa siinä kyllästymiseen asti. Niin pääset selville sen trans asiankin kanssa. Ehkä jossain vaiheessa päässä alkaa raksuttaa mitä on koitettu selittää auki. Tai sitten jos on oikeen tyhmä pää, ei ikinä ymmärrä. Mölisee vaan omaa jargoniaansa.

        Mies mies mies jaada jaada.

        Trans näkyy naamasta eikö vaan?

        Sitten kun kyllästyt, niin laitetaan kuvanmuokkaus kuva mihin on liitetty naamaan parta. Voi tarkastella taas kierosilmät solmussa onkohan tuo aito vai ei.

        Saat taas syyn valokuvista ottaa kierroksia ja kuvitella että persoona muuttuu, jos kuvan vaihtaa profiiliin. Kun oikeen on aasi voi niinkin ajatella. Valokuvataide kun on jäänyt vieraaksi kuvittelee kuvien olevan persoona, eikä taidetta jossa ilmaistaan erilaisia mielleyhtymiä ja ihmisyyttä.

        Se että käytän omia kasvojani on nimenomaan idea, en tarvitse kysellä muiden naamoista lupaa kun haluan muokata vaikka kuvaan parran tai laittaa sen esille. Omalla naamallaan kun saa taiteilla mitä vaan, vaikka perseen hartioille jos haluaa.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Sitten kun kyllästyt, niin laitetaan kuvanmuokkaus kuva mihin on liitetty naamaan parta. Voi tarkastella taas kierosilmät solmussa onkohan tuo aito vai ei.

        Saat taas syyn valokuvista ottaa kierroksia ja kuvitella että persoona muuttuu, jos kuvan vaihtaa profiiliin. Kun oikeen on aasi voi niinkin ajatella. Valokuvataide kun on jäänyt vieraaksi kuvittelee kuvien olevan persoona, eikä taidetta jossa ilmaistaan erilaisia mielleyhtymiä ja ihmisyyttä.

        Se että käytän omia kasvojani on nimenomaan idea, en tarvitse kysellä muiden naamoista lupaa kun haluan muokata vaikka kuvaan parran tai laittaa sen esille. Omalla naamallaan kun saa taiteilla mitä vaan, vaikka perseen hartioille jos haluaa.

        Mies mies mies. Siitä puhe mistä puute:miehistä.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Suksikoon vittuun tarkoituksineen.

        Meinaatko tuolla naamalla iskeä lesboja? Pikkasen vaan aikasi kuluu hukkaan. Käytä se aikasi mielummin sen naisesi (kirjoittihan, että olet varattu) huomioimiseen..


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Sitten kun kyllästyt, niin laitetaan kuvanmuokkaus kuva mihin on liitetty naamaan parta. Voi tarkastella taas kierosilmät solmussa onkohan tuo aito vai ei.

        Saat taas syyn valokuvista ottaa kierroksia ja kuvitella että persoona muuttuu, jos kuvan vaihtaa profiiliin. Kun oikeen on aasi voi niinkin ajatella. Valokuvataide kun on jäänyt vieraaksi kuvittelee kuvien olevan persoona, eikä taidetta jossa ilmaistaan erilaisia mielleyhtymiä ja ihmisyyttä.

        Se että käytän omia kasvojani on nimenomaan idea, en tarvitse kysellä muiden naamoista lupaa kun haluan muokata vaikka kuvaan parran tai laittaa sen esille. Omalla naamallaan kun saa taiteilla mitä vaan, vaikka perseen hartioille jos haluaa.

        Oletko ihan varma ettet ole bi-mies tai homomies kun aina vaan mies, mies, mies..(?) Siitä puhe mistä puute:miehistä. Pelkäätkö, että lesbot vie sinulta komeat miehet? Aivan turha pelko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko tuolla naamalla iskeä lesboja? Pikkasen vaan aikasi kuluu hukkaan. Käytä se aikasi mielummin sen naisesi (kirjoittihan, että olet varattu) huomioimiseen..

        Heh, en. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan varma ettet ole bi-mies tai homomies kun aina vaan mies, mies, mies..(?) Siitä puhe mistä puute:miehistä. Pelkäätkö, että lesbot vie sinulta komeat miehet? Aivan turha pelko.

        Ei kukaan vie multa mitään, ei miehiä eikä naisiakaan. Osaan pitää kumppania niin ettei tule tarvetta lähteä muitten matkaan.


    • Anonyymi

      Ei tää kipu lopu, en selviä yksin.
      😔
      Tää viimeinen vuos sai mut niin sekaisin etten ihan kuin tuntisi itseäni enää.

    • Anonyymi

      Tunteista kerrotaan silloin kun niitä on. Ei sitä pidä kammoksua ja arkailla kuin maailman valloitusta. Elämisen taitoihin kuuluu, että osaa ja uskaltaa puhua muustakin kuin niitä näitä kaalinpäitä. Nykyään tehdään tavalliset asiat liian vaikeiksi, mistään ei saisi tulla vaivaa tai jännitystä. Tottakai se jännittää kun laittaa itsensä likoon, mutta ei siihen kuole, siitä selvitään ja elämä jatkuu. Arvostakaa toista ihmistä sen verran, että olette aitoja ja annatte itsestänne enemmän, niin saatte itsekin vastavuoroisesti aitoutta takaisin.

      Tunteet voi ilmaista monella tapaa, tehkää se niillä sanoin kuin luontevimmalta tuntuu. Ei tarvita valmiita fraaseja, pääasia on yhteyden saaminen toiseen ihmiseen. Kyllä asiat selviävät, kun saa keskustelun alkuun. Huomatkaa ettei se toinenkaan ole mykkä, hänkin osallistuu omalta osaltaan kunhan saatte alun tekeille.

      • Anonyymi

        Niin tähän keskustelun alkuun kun pääsisin.
        Tilanne on osaltani erikoinen että mietin saanko koskaan keskusteluyhteyttä häneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tähän keskustelun alkuun kun pääsisin.
        Tilanne on osaltani erikoinen että mietin saanko koskaan keskusteluyhteyttä häneen.

        Et voi olla tosissasi, keskusteluyhteyden saa kun alkaa itse puhumaan. Mikä sinua voi estää puhumasta, ellei toinen ole suoraan kieltänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi, keskusteluyhteyden saa kun alkaa itse puhumaan. Mikä sinua voi estää puhumasta, ellei toinen ole suoraan kieltänyt?

        Niin en sitten ansaitse mahdollisuutta jos en osaa ja tiedä miten toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en sitten ansaitse mahdollisuutta jos en osaa ja tiedä miten toimia.

        Miten se mahdollisuus tulee, jos et tee mitään? Juurihan sanottiin, että keskustelemaan pääsee alkamalla itse puhumaan. Jos et pääse kasvokkain puhumaan, laita viesti tai soita. Nyt tiedät miten toimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tähän keskustelun alkuun kun pääsisin.
        Tilanne on osaltani erikoinen että mietin saanko koskaan keskusteluyhteyttä häneen.

        Jos ei ole kieli poikki tai mykkä, niin käy juttelemaan vaan kuten kelle vaan ihmiselle.


      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus, kumpa kaikki miettisivät asioitaan tältä kannalta.


    • Anonyymi

      Olen tässä viime aikoina työntänyt muutaman naisen takasin friendzonelle. Ja ottanut siis jonku verran etäisyyttäkin.

      • Anonyymi

        Miten pystyt samaan aikaan eri naisia?
        Ootko sellainen et pystyt ihastumaan / syttymään eri naisista samaan aikaan?


    • Anonyymi

      Mä en viitsi, kun ihastus varattu ja selkeästi ilmaissut tämän. Varmaan huomasi ihastukseni. Nyt yritän viilennellä tunteitani ja otan etäisyyttä. 😎

      • Anonyymi

        Selvä 😎😎😎😎😎


    • Anonyymi

      Kerroin varatulle tunteistani, mutta kerroin myös ettei tarkoitukseni ole sekaantua kenenkään elämään. En tiedä teinkö oikein vai väärin, mutta minua tämä helpotti. Olin ehkä itsekäs. En odota mitään vastakaikua tai mitään.

      • Anonyymi

        Miten hän reagoi? Vastasiko mitään, viilenikö välit tai jotain muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hän reagoi? Vastasiko mitään, viilenikö välit tai jotain muuta?

        Ei mitään tapahtunut. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään tapahtunut. 😀

        Ai, oliko hän ihan kivikasvona mitään vastaamatta ja sitten vaihdoitte puheenaihetta? 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, oliko hän ihan kivikasvona mitään vastaamatta ja sitten vaihdoitte puheenaihetta? 😃

        En livenä kertonut, vaan etänä. Olimme tavatessamme ehkä vähän etäisempiä, mutta ystävällisiä. Toivon, ettei hän käsittänyt väärin.


    • Anonyymi

      Tökeröt lesbot eivät osaa lukea vihjeitä toisista ihmisistä.
      Haavemaailma hämärtää todellisuuskuvaa.
      😂😂😂

      • Anonyymi

        Sinähän oletkin täydellinen. . ja naurat vielä päälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän oletkin täydellinen. . ja naurat vielä päälle

        Aspergen syndrooma?
        😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aspergen syndrooma?
        😂😂😂

        Ai sulla on vai? No sitten ymmärrän nauramisen


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe