Asun syrjäseudulla eikä kaupoista löydy muuta kuin best friend pellettejä. Ymmärsin etteivät ne ole laadukkaimpia mutta kannattaako minun antaa sitten tätä huonompaa vai jättää pelletit pois ruokavaliosta. Olen tosiaan vasta 12 vuotias eikä vanhemmat suostu siihen että tilaisin netistä mitään joten en oikeasti pysty hankkia parempaa ellei kaupan pellettivalikoima muutu.
Luin myös että niissä ei ole tarpeeksi c-vitamiinia mutta annan marsuilleni c-vitamiinia muussa muodossa joten jos pelleteissä ei sitä ole niin onko se haitaksi?
Elisiis onko best friend festival pelletit epäterveellisiä. Kannattaako niitä antaa ollekaan?
Voiko marsuille antaa Best friends Festival pelletejä?
3
85
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kannta
- Anonyymi
Eikö tätä oikeaoppisen ruokinnan järjestämistä voinut miettiä ENNEN marsujen hankintaa? Jollei elinolosuhteita ja hoitotoimenpiteitä, joista ruokinta on yksi tärkeimmistä, kyetä järjestämään, niin sitten eläimiä ei hankita. Hyvin yksinkertaista.
Täysravintopellettiä et voi jättää pois. Sinä et voi vaikuttaa heinän laatuun, joten et todellakaan voi jättää ravintoaineiden saatavuutta heinän ja tuoreruoan varaan. Niitä pellettejä annetaan juuri siksi, että turvataan kaikkien tärkeiden ravintoaineiden saanti riippumatta siitä, minkä laatuista heinää mihinkin vuodenaikaan sattuu saamaan.
Best Friendin sapuskoissa on marsuille mm. liikaa rasvaa ja kalsiumia, jolloin aiheutat herkästi vähintään rasvarauhasongelmia tai jopa sisäelinten rasvoittumista ja kalkkeutumista. Aina, kun joku lupaa saman sapuskan sopivan jyrsijälle kuin jyrsijälle, niin täytyy hälytyskellojen soida. Marsuilla ja vaikkapa hamstereilla on täysin erilainen vaatimus ruokavaliolle, sillä marsut ovat heinänsyöjiä ja hamsterit siemensyöjiä, jolloin esim. rasvan kestäminen on aivan eri mittakaavoissa.
Vaihtoehtoja jää siis tasan kaksi. Joko hommaatte marsuille sopivaa ruokaa vaikka sitten netistä tilaamalla tai luovutte marsuista. Ei elukoita hommata, jollei niistä kyetä pitämään huolta. Netistä tilaaminen on aivan normaali käytäntö, ja jos sekin on liikaa vaadittu, niin marsuista luopuminen lienee paras ratkaisu. - Anonyymi
Best Friend -pelletit eivät tosiaan ole sieltä laadukkaammasta päästä, mutta ne ovat myös "vain" lisä marsun ruokavalioon johon täytyy vähintään kuulua heinä, raikas vesi ja C-vitamiinilisä. Voithan aina vielä puhua vanhempiesi kanssa ja perustella, että marsut voivat sitä paremmin mitä laadukkaampaa ruokaa niillä on tarjolla ja lisäravinteilla ehkäistään potentiaalisia ongelmia. Suomessa toimii paljon hyviä ja luotettavia lemmikinruokakauppoja netissä, ellei teillä ole mitään kunnollista eläintarvikeliikettä lähettyvillä.
On hyvä, että annat marsuillesi erikseen C-vitamiinilisää. Mikäli jumahdat Best Friendiin, niin antaisin niitä vain rajallisesti koska muistaakseni niissä on paljon rasvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049214
- 474489
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021956Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421781- 241580
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131301Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,361244Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53897Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31882Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30863