Moottoripolkupyörä savuttaa paljon, paukkuu kaasarista ja ei muutenkaan toimi kunnolla

Anonyymi

Voisiko joku mopoista paljon tietävä auttaa? mulla on tollainen moottoroitu polkupyörä ja se ei toimi kunnolla. Oireet: Savuttaa aika paljon kun antaa täys kaasua, ei ota kierroksia kunnolla, paukkuu kaasarista kun moottori on lämmennyt jonku verran, tukittiin muutama ilmanputsarin kotelon reijistä jolloin alkoi toimia vähän paremmin mutta silti paukkuu. Voisiko se olla että käy rikkaalla vai mikä siinä on? Pitäs ollaa melko sama kuin mopo mutta kaasarista voi säätää ulkoa vain tyhjäkäyntiä, ja sit tietysti neulaa voi purkamalla vähän

8

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ilmanputsarin aukkojen tukkiminen auttaa niin viittaisi laihaan seokseen.

Onko vehje toiminut aiemmin hyvin vai onko se vasta kasattu? Jos on aiemmin toimimut niin kaasarin neulaa ei pitäisi joutua nostamaan. Jos on vasta koottu niin sitä kannattaisi kokeilla.

Kannattaa myös käydä kaikki liitokset läpi. Kaksitahti voi vetää ilmaa melkeinpä mistä vain. Aloittaisin tarkistamalla kaasuttimen ja imukaulan liitokset. Myös sylinterin ja moottorinlohkojen liitoksesta voi imeä, tai kampiakselin päästä jos akselitiivisteessä vikaa. Oman kokemukseni mukaan tunkee öljyistä bensaa jos sylinterin ja lohkojen välillä on jotain tiiviysongelmaa.

• Anonyymi

Vasta on koottu ja seokset on 4% eli ei ainakaan laihat pitäisi olla? Minä yritän vähän kiristellä imukaulaa ja kaasarin kiinnikettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasta on koottu ja seokset on 4% eli ei ainakaan laihat pitäisi olla? Minä yritän vähän kiristellä imukaulaa ja kaasarin kiinnikettä.

miten se 4% bensa seos liittyy laihana käymiseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten se 4% bensa seos liittyy laihana käymiseen?

aijaa eikö ne liity toisiinsa:D oma moka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aijaa eikö ne liity toisiinsa:D oma moka

Joo, se on vähän eri juttu. Bensa ja ilma on se seos, jonka kanssa tässä varmaan on ongelmaa. Bensa ja ilma pitää olla oikeassa suhteessa, jotta vehje toimii ja kestää. Öljy on bensan seassa ja voitelee. Vaan jos jostain vuotaa ilmaa niin kone ylikuumenee ja jumittuu eli niin sanltusti leikkaa kiinni. Laakeritkin voi poksahtaa jos saa liikaa ilmaa. Siksi tiiviys on aivan olennaista kaksitahdeissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, se on vähän eri juttu. Bensa ja ilma on se seos, jonka kanssa tässä varmaan on ongelmaa. Bensa ja ilma pitää olla oikeassa suhteessa, jotta vehje toimii ja kestää. Öljy on bensan seassa ja voitelee. Vaan jos jostain vuotaa ilmaa niin kone ylikuumenee ja jumittuu eli niin sanltusti leikkaa kiinni. Laakeritkin voi poksahtaa jos saa liikaa ilmaa. Siksi tiiviys on aivan olennaista kaksitahdeissa.

Minä tänään testaan kiristää kun eilen en ehtinyt. jos ei auta kiristäminen niin testaan sitten neulaa ja laitan tänne mitä sitte se sanoo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaakako muuten testata vaikka hiuskiintellä että vuotaako jostain ilmaa?

• Anonyymi

Oli kesä ja mopo vaaleanpunainen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3585
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2480
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1730
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1546
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      94
      1427
    Aihe