Mistä tuntee dna käyttäjän

Ökylaari

Mistä tuntee dna käyttäjän vaikka kaupungilla?
Siitä kun hän huutaa puhelimeen puhelimeen et "haloo haloo en kuule sua" ja huutaa vielä siihen lisää et "en kuule sua kun mulla on tää dna liittymä käytös"

12

1154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dnalainen

Melkoset patoutumat taitaa olla sulla... Ihan ilman syytä tuut tänne tollasia kirjottaan. Jos totta puhutaan, niin kaupungissa kun kulkee, niin ihan varmasti jokaikisellä liittymällä kuuluu yhtä hyvin, jos ei satu puhelimessa olemaan vikaa. Kysynpäs sulta Ökylaari, että mikä saa sut kirjottaan tollasta? Vastaa ihan rehellisesti ilman mitään suurempia tunteenpurkauksia! :D Mielenkiinnolla jään odottelemaan...

• .....

Jos totta puhutaan, niin kaupungissa kun kulkee, niin ihan varmasti jokaikisellä liittymällä kuuluu yhtä hyvin

no ei tod.

• no kyl tod.
        ..... kirjoitti:

Jos totta puhutaan, niin kaupungissa kun kulkee, niin ihan varmasti jokaikisellä liittymällä kuuluu yhtä hyvin

no ei tod.

kyllä kuuluu. jos ei kuulu niin on joko päässä, korvissa tai kännyssä vikaa.

• liitymissä on eroja
        no kyl tod. kirjoitti:

kyllä kuuluu. jos ei kuulu niin on joko päässä, korvissa tai kännyssä vikaa.

no ei kuulu! mulla on ollut soneran, dna:n ja elisan liittymä ja sonera ainakin meillä kuuluu parhaiten ja dna huonoiten!=)

• ei ole ylivoim. parasta
        liitymissä on eroja kirjoitti:

no ei kuulu! mulla on ollut soneran, dna:n ja elisan liittymä ja sonera ainakin meillä kuuluu parhaiten ja dna huonoiten!=)

Kaikilla on aukkopaikkoja. Mulla on tasan toisinpäin, dna ja elisa kuuluu parhaiten, Sonera huonoiten! Eli turhaa nostella jotain verkkoa toista paremmaksi.

• liitymissä on eroja kirjoitti:

Jos kerran sekä DNA, että Sonera käyttävät samaa verkkoa, miten niiden kuuluvuuksissa voi olla eroja?

• latyska
        Jari-75 kirjoitti:

Jos kerran sekä DNA, että Sonera käyttävät samaa verkkoa, miten niiden kuuluvuuksissa voi olla eroja?

Mistä päättelet että Sonera ja DNA käyttäisivät samaa verkkoa? Molemmilla käytössä ihan ikiomat verkot.

• latyska kirjoitti:

Mistä päättelet että Sonera ja DNA käyttäisivät samaa verkkoa? Molemmilla käytössä ihan ikiomat verkot.

Luuletko, että jokaisella kännykkäliittymällä on omat mastonsa tuolla metsissä? Ei. Niitä on vain kahdella, Soneralla ja Elisalla jolloin kaikki liittymät loppujen lopuksi käyttävät jompaa kumpaa näistä kahdesta.

Esimerkiksi DNA sekä Tele-Finland käyttävät soneran verkkoa. Kolumbus taas muumuassa käyttää Elisan verkkoa.

Tosin kaupungeissa saattaa olla jonkin verran omia verkkoja, mutta pääsääntöisesti pienillä kännykkäpalvelujen tuottajilla ei ole yksinkertaisesti varaa rakentaa linkkitorniverkostoa. Se maksaisi aivan kamalasti, ja toisaalta se tarkoittaisi että metsissä ei kohta olisi muuta kuin eri kännykkäfirmojen linkkitorneja.

• on kolmaskin verkko
        Jari-75 kirjoitti:

Luuletko, että jokaisella kännykkäliittymällä on omat mastonsa tuolla metsissä? Ei. Niitä on vain kahdella, Soneralla ja Elisalla jolloin kaikki liittymät loppujen lopuksi käyttävät jompaa kumpaa näistä kahdesta.

Esimerkiksi DNA sekä Tele-Finland käyttävät soneran verkkoa. Kolumbus taas muumuassa käyttää Elisan verkkoa.

Tosin kaupungeissa saattaa olla jonkin verran omia verkkoja, mutta pääsääntöisesti pienillä kännykkäpalvelujen tuottajilla ei ole yksinkertaisesti varaa rakentaa linkkitorniverkostoa. Se maksaisi aivan kamalasti, ja toisaalta se tarkoittaisi että metsissä ei kohta olisi muuta kuin eri kännykkäfirmojen linkkitorneja.

Dna käyttää Finnetin omaa verkkoa eikä sillä ole Soneran tai Elisan verkon kanssa mitään tekemistä.
        Kolumbus kyllä käyttää Elisan verkkoa, onhan se Kolumbus Elisan oma yhtiökin. Tai oikeasti brändi.

Mastot on usein yhteisiä kaikkien operaattoreiden kesken mutta mastohan on vain pelkkä korkea metallitolppa, ne tukiasemat ja niiden antennit on sitten asia erikseen. Tukiasemien antennit sen verkon osana muodostaakin eikä itse masto. Samassa mastossa voi olla monien eri operaattorien tukiasemien antenneja. Aina ei edes tarvita sitä korkeaa metallimastoa, usein riittää jos korkealla paikalla talon katolla on lyhkäisempi masto johon operaattorit lisää antenninsa.

• dna guru
        on kolmaskin verkko kirjoitti:

Dna käyttää Finnetin omaa verkkoa eikä sillä ole Soneran tai Elisan verkon kanssa mitään tekemistä.
        Kolumbus kyllä käyttää Elisan verkkoa, onhan se Kolumbus Elisan oma yhtiökin. Tai oikeasti brändi.

Mastot on usein yhteisiä kaikkien operaattoreiden kesken mutta mastohan on vain pelkkä korkea metallitolppa, ne tukiasemat ja niiden antennit on sitten asia erikseen. Tukiasemien antennit sen verkon osana muodostaakin eikä itse masto. Samassa mastossa voi olla monien eri operaattorien tukiasemien antenneja. Aina ei edes tarvita sitä korkeaa metallimastoa, usein riittää jos korkealla paikalla talon katolla on lyhkäisempi masto johon operaattorit lisää antenninsa.

Kyllä se on niin että suomessa on kolme verkkoa, Finnet, Elisa ja Sonera. Kaikki kolme toimii SUOMESSA kuta kuinkin yhtä hyvin, mutta ulkomailla voi olla suuriakin eroja koska operaattorit ostavat paikallisilta verkon omistajilta tarpeidensa mukaisen verkkopalvelun. Myyn itse DNA liittymiä ja olen huomannut että kun asiakas sanoo ettei hänen liittymänsä kuulu missään, niin se tarkoittaa yhtä kuin se liittymä ei kuulu hänellä kotona tai työpaikalla, missä nyt sitten aikaansa eniten viettää. Kaikilla verkoilla on jossain katve alueita ja minä ainakin kuulen päivittäin ihan yhtä paljon kuuluvuus ongelmista Elisan, DNA:n ja Soneran asiakkailta.

• ananas voi voi .....=)

haist danaisti huilu

• vähän päinvastoin

Ainoastaan teliasoneran ja elisan verkot ovat romahtaneet muutaman kerran viime vuosina, joten eiköhän ne huutelijat ole juuri noiden operaattoreiden ja niiden vuokralaisten liittymnien omistajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      8020
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4584
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      33
      3887
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3208
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2772
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2727
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      51
      2392
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2210
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      395
      2162
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2099
    Aihe